ΛΟΓΟΣ ΠΕΡΙ ΜΕΤΑΦΡΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟΝ
Πνευματικὰ «ὀκνηροὶ» ἀρχιερεῖς,
ἱερεῖς κι ἐκκλησιαζόμενοι [1]
Γρaφει ο Λαυρeντιος Ντετζιoρτζιο
Ἡ ὑποκρισία τῶν ὑπερμάχων τῆς μεταφράσεως τῶν λειτουργικῶν κειμένων τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μας περίσσεψε πλέον· ἔγινε θράσος καὶ οἴηση!!! Ἀσχημονοῦν παντοιοτρόπως καὶ ἀποκαλοῦν, κατὰ περίσταση, τοὺς ὀρθοδόξως φρονοῦντες ἀπὸ «φονταμενταλιστὲς» καὶ «ταλιμπὰν» (χρήζοντες ψυχιατρικῆς μέριμνας καὶ ἀγωγῆς), σὲ «τρομοκράτες» (ἁρμοδιότητας τῆς Ἀστυνομίας καὶ τῆς Ἀντιτρομοκρατικῆς), ἕως «ἄτακτα παιδιὰ» (ποὺ πρὸς φρονηματισμό τους ξυλοκοποῦνται ἐντὸς τῶν ἱερῶν ναῶν μας καὶ ἐν ὥρᾳ θείας Λειτουργίας ἀπὸ «ἀγαπόφιλους» ἱερεῖς καὶ «μειλιχίους» δεσποτικοὺς μπράβους).
Ἡ Ἱερὰ Σύνοδος —κατόπιν τῆς γενικῆς κατακραυγῆς ποὺ εἶχαν προκαλέσει— μὲ ἀπόφασή της εἶχε ἀναστείλει προσωρινὰ τὴ μεταφραστικὴ φόρα καὶ κατηφόρα τῶν νεωτεριστῶν, κυρίως τῶν περισσότερο ἐκτεθειμένων μητροπολιτῶν Δημητριάδος κ. Ἰγνατίου, Πρεβέζης κ. Μελετίου καὶ Σιατίστης Παύλου. Ἄφηνε ὡστόσο ἀνοικτὸ τὸ θέμα, ὅτι θὰ διερευνηθεῖ στὸ μέλλον ἀπὸ εἰδικὲς ἐπιτροπές, συμπόσια, ἡμερίδες καὶ συνέδρια. Τότε οἱ θεσμικοὶ ἀντὶ-οἰκουμενιστὲς ἀκρίτως καὶ ἀδιακρίτως εἶχαν βιαστεῖ νὰ πανηγυρίσουν καὶ νὰ ἐπαινέσουν τὴν Ἱερὰ Σύνοδο γιὰ τὴν ἀπόφασή της. Μάλιστα ἐπέκριναν ἐκείνους ποὺ ἐξέφραζαν ἔντονες ἐπιφυλάξεις γιὰ τὴν εἰλικρίνεια τῆς συνοδικῆς ἀποφάσεως, ἡ ὁποία δὲν ἔκλεινε ὁριστικὰ τὸ θέμα ἀπορρίπτοντας ρητῶς τὶς μεταφράσεις τῶν λειτουργικῶν κειμένων ἀλλὰ τὸ ἄφηνε ἐκκρεμές.
Ἐπιβεβαιώνοντας τὶς τότε ἐκφρασθεῖσες ἐπιφυλάξεις, προσφάτως συνῆλθε «ὑπὸ τὴν αἰγίδα τοῦ Μακ. Ἀρχιεπισκόπου Ἀθηνῶν καὶ πάσης Ἑλλάδος κ. Ἱερωνύμου[2]» «τὸ ΙΓ΄ Πανελλήνιο Λειτουργικὸ Συμπόσιο Στελεχῶν Ἱερῶν Μητροπόλεων, τὸ ὁποῖο διοργανώνει ἡ Ἱερὰ Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος» διὰ τῆς Εἰδικῆς Συνοδικῆς Ἐπιτροπῆς Λειτουργικῆς Ἀναγεννήσεως[3], μὲ γενικὸ θέμα «Ὁ λειτουργικὸς λόγος τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας σήμερα», δηλαδὴ τὴ μετάφραση τῶν λειτουργικῶν κειμένων, καὶ στὸ ὁποῖο κυριαρχοῦσαν ὡς διοργανωτὲς καὶ εἰσηγητὲς οἱ νεωτεριστές, προοιωνίζοντας καὶ τὰ ἀποτελέσματά του!...[4] Ἄρα τὸ θέμα τῶν μεταφράσεων προχωρεῖ, γιατὶ ὅταν συζητεῖται κάτι «ἀδιαπραγμάτευτο» σημαίνει ὅτι καθίσταται διαπραγματεύσιμο κι ἐπίκεινται ἐξελίξεις!...
Ἐπιχειρηματολογοῦν καὶ κόπτονται οἱ νεωτεριστές, ὅτι μὲ τὶς μεταφράσεις καὶ μὲ τὴν «λειτουργικὴ ἀναγέννηση» ἐνδιαφέρονται γιὰ τὴν προσέλευση περισσοτέρων πιστῶν στοὺς ἱεροὺς ναοὺς καὶ τὴν προσέλκυση περισσοτέρων ἀνθρώπων στὴν Ἐκκλησία —τὴν ἐξουνιτισμένη καὶ παγκοσμιοποιημένη «ἐκκλησία» τῆς Νέας Ἐποχῆς, τὴν Πανθρησκεία, βεβαίως!!! Δὲν τὸ κρύβουν, ἄλλωστε, ὅτι ἐπιδιώκουν μέσα στοὺς ὀρθοδόξους ἱεροὺς ναούς μας νὰ λατρεύεται ὁ Ἀντίχριστος ἀπὸ «μετα-πατερικῶς» μεταλλαγμένους πιστούς!!!
***
Γιὰ ἐκείνους, ὡστόσο, ποὺ δὲν καταλαβαίνουν τὴν πρωτότυπη γλῶσσα τῶν λειτουργικῶν κειμένων ὑπάρχουν λύσεις ἄριστες γιὰ νὰ τὰ κατανοήσουν· ἀλλὰ χρειάζεται καὶ κάποιον κόπο νὰ καταβάλουν οἱ ἀρχιερεῖς, ἱερεῖς κι ἐντεταλμένοι ἱεροκήρυκες, χρειάζεται χρόνος καὶ ὑπομονὴ καὶ προσοχὴ ποὺ πρέπει νὰ διαθέσουν οἱ ἐκκλησιαζόμενοι πιστοί, ἐγκαταλείποντας ἀμφότεροι τὴν πνευματικὴ «ὀκνηρία» καὶ τὴν «περὶ πολλῶν» τύρβην[5], ὥστε νὰ ἀσχοληθοῦν καὶ μὲ τὰ τῆς Πίστεως:
- Ὑπάρχει τὸ θεῖον κήρυγμα, ποὺ πρέπει ἀνελλειπῶς νὰ γίνεται ἐντὸς τοῦ ἱεροῦ ναοῦ, τὸ ὁποῖο ἐξηγεῖ κι ἐκλαϊκεύει τὰ λειτουργικὰ κείμενα καὶ τὸ μήνυμά τους.
- Ὑπάρχουν οἱ κύκλοι μελέτης τῆς Ἁγίας Γραφῆς καὶ ἄλλες συνάξεις, ὅπου πρέπει νὰ ἑρμηνεύονται καὶ ἐξηγοῦνται τὰ λειτουργικὰ κείμενα.
- Ὑπάρχουν οἱ πνευματικοὶ καὶ οἱ γέροντες, ποὺ μποροῦν καὶ πρέπει νὰ διδάσκουν, νὰ ἑρμηνεύουν καὶ νὰ ἐξηγοῦν τὰ λειτουργικὰ κείμενα, καὶ ὄχι μόνον αὐτά· νὰ ὑποδεικνύουν τὴ σχετικὴ βιβλιογραφία καὶ νὰ παρακολουθοῦν ἐκ τοῦ σύνεγγυς τὴ μελέτη τῶν πνευματικῶν τους τέκνων.
- Ὑπάρχει ἡ κατήχηση, ποὺ πρέπει νὰ εὐαγγελίζει τὰ παιδιὰ καὶ τοὺς νεοφωτίστους καὶ συνεχῶς νὰ ἐπανευαγγελίζει τοὺς ἐνηλίκους!...
- Ὑπάρχουν ἐπίσης πάρα πολλὲς μεταφράσεις ὅλων τῶν λειτουργικῶν κειμένων σὲ κυκλοφοροῦντα βιβλία, τὰ ὁποῖα εὔκολα μπορεῖ νὰ προμηθευτεῖ ὁ ἐνδιαφερόμενος πιστὸς, καὶ μὲ τὴ μελέτη τους νὰ «κατανοήσει» τὸ περιεχόμενο τῶν λειτουργικῶν κειμένων —εἴτε πρὶν εἴτε μετὰ τὴν θεία Λειτουργία ἢ ἄλλη λατρευτικὴ σύναξη εἴτε σὲ ἀνύποπτο χρόνο.
- Ὑπάρχουν πάρα πολλὲς δυνατότητες γιὰ νὰ κατανοήσει, ἐκεῖνος ποὺ πραγματικὰ τὸ ἐπιθυμεῖ, τὰ λειτουργικὰ κείμενα: χωρὶς νὰ πειραχτεῖ ἡ ὀρθόδοξη λατρευτικὴ παράδοση, χωρὶς νὰ ἀπωλέσει ἡ θεία λατρεία τὴν θεολογικὴ ἀκρίβειά της, χωρὶς νὰ χάσει τὴν ποιητικὴ αἰσθητική της καὶ χωρὶς νὰ ἀποβάλει τὴν κατανυκτικὴ διάστασή της —τὴν μόνη ποὺ ὁδηγεῖ στὴν ὑπερβατική, στὴν ὄντως κατανόηση.
- Ἀλλὰ γιὰ νὰ συμβεῖ αὐτὸ χρειάζεται τὸ ἐνδιαφέρον, ἡ πνευματικὴ προαίρεση, ὁ πόθος τοῦ πιστοῦ νὰ κατανοήσει, νὰ κατανυχτεῖ στὴ θεία Λατρεία, ὅπου τελοῦνται τὰ ἱερὰ Μυστήρια, ὥστε νὰ λειτουργήσει ἡ φώτιση τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, τὸ ἔλεος καὶ ἡ οἰκονομία τοῦ Κυρίου καὶ Θεοῦ μας Ἰησοῦ Χριστοῦ, ἡ ὑπέρβαση· γιατὶ ἄνευ τούτων καμμία μετάφραση καὶ οὐδεμία διδαχὴ μποροῦν νὰ μᾶς προσφέρουν τὴν —αἱρετικῇ ἀδείᾳ— «κατανόηση» τῶν λειτουργικῶν κειμένων!...
- Δὲν πρέπει ἄλλωστε νὰ μᾶς διαφεύγει τὸ γεγονός, ὅτι ἡ «κατανόηση» ἐμπεριέχει τὸν ἐλλοχεύοντα κίνδυνο τῆς αἱρέσεως. Γι’ αὐτὸ οἱ ἅγιοι καὶ θεοφόροι Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας μας ἀσχολήθηκαν τόσο ἐπισταμένως καὶ θεοπνεύστως μὲ τὴ διδασκαλία, ἑρμηνεία κι ἐξήγηση τῶν ἱερῶν κειμένων χωρὶς ποτὲ νὰ ὑποστηρίξουν ἢ νὰ προβοῦν στὴν αὐτοτελῆ καὶ ἀποσπασματικὴ μετάφρασή τους. Καὶ μόνον ὅταν ὁ Κύριος θέλησε, οἰκονόμησε τὴν μοναδικὴ θεόπνευστη καὶ ἐν Ἁγίῳ Πνεύματι μετάφραση τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης ἀπὸ τοὺς ἑβδομήκοντα —θεοπνευστία ἀντίστοιχη ἐκείνης τῆς συγγραφῆς τῶν ἁγίων γραφῶν— ποὺ ἔτυχε διαχρονικὰ τῆς γενικῆς καὶ ἀδιαμφισβήτητης ἀποδοχῆς ἐντὸς τῆς Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ!
***
Ἄρα, ποῦ βρίσκεται τὸ πρόβλημα τῶν ὑποστηριζόντων μετὰ τόσης ἐπιμονῆς —ὄντως φονταμενταλιστικῆς καὶ ταλιμπανιστικῆς, θὰ ἔλεγα— τὶς μεταφράσεις, ὥστε νὰ ἐπιδιώκουν τὴν αὐθαίρετη καὶ νεωτεριστικὴ ἐπιβολή τους;
Μὰ φυσικὰ τὸ πρόβλημα τῶν αἱρετικῶν κι αἱρετιζόντων δεσποτάδων εἶναι ἡ ἐπιδιωκομένη ἀπὸ αὐτοὺς ἐπιβολὴ τῆς «λειτουργικῆς ἀναγεννήσεως» —τῆς ὁποίας ὁ φορέας εἶναι ἡ Εἰδικὴ Συνοδικὴ Ἐπιτροπὴ Λειτουργικῆς Ἀναγεννήσεως (αἱρετικῆς ἀναθεωρήσεως καὶ διαστρεβλώσεως τῆς θείας Λατρείας ὑπὸ τὴν ἄμεση ἐποπτεία καὶ καθοδήγηση τῆς δεσποτοκρατίας!!!) καὶ τὸ πρῶτο σκαλοπάτι της εἶναι οἱ μεταφράσεις— ποὺ ὁδηγεῖ στὴν εὐρύτερη καὶ βαθύτερη τῶν μεταφράσεων διαστροφὴ καὶ μετάλλαξη τῆς ὀρθοδόξου θείας Λατρείας, στὴν ἄμβλυνση καὶ νόθευση τῆς ὀρθοδόξου ἱερᾶς Παραδόσεως, στὴν ἀποδόμηση καὶ ἀποδυνάμωση τοῦ ἰσχυροῦ ὀρθοδόξου Φρονήματος, ὥστε νὰ καταστεῖ ἐφικτὸς ὁ ἀπὸ μακροῦ χρόνου[6] ἐπιδιωκόμενος ἐξουνιτισμὸς τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μας καὶ ἡ ἀφομοίωσή της στὴν οἰκουμενιστικὴ καὶ ἐν τέλει συγκρητιστικὴ χοάνη τῆς ἑωσφορικῆς Νέας Ἐποχῆς τοῦ Ἀντιχρίστου!!!
Γιατὶ ἡ θεία Λατρεία εἶναι ἡ πραγμάτωση καὶ ἡ ἐφαρμογὴ τῆς Θεολογίας. Ἄρα ὑπονομεύοντας τὴν θεία Λατρεία —μὲ τὴν ἐκσυγχρονιστικὴ καὶ ἐξω-συνοδικὴ οἰκονομία καὶ τοὺς νεωτερισμοὺς— ὑποσκάπτεται ἡ δογματικὴ ἀκρίβεια κι ἔτσι ἀνοίγονται διάπλατα οἱ κερκόπορτες γιὰ τὴν εἰσβολὴ τῶν αἱρέσεων στὴν Ἁγία Ὀρθοδοξία μας, στὴν Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ.
Ἀλλὰ αὐτὸ ἀκριβῶς εἶναι τὸ ἔργο τῶν δεσποτάδων-ἐργολάβων τοῦ Οἰκουμενισμοῦ καὶ τῶν παρατρεχαμένων ποὺ ὡς θίασοι τοὺς ἀκολουθοῦν: ὁ λατινόφρων καὶ παποκίνητος ἐξουνιτισμὸς καὶ ἡ προτεσταντικὴ οἰκουμενιστικοποίηση τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας· γιὰ νὰ παρασύρουν τὸν πιστὸ λαὸ τοῦ Θεοῦ στὶς πάσης φύσεως καὶ προελεύσεως αἱρέσεις καὶ στὴν ἀπώλεια τῆς σωτηρίας καὶ τῆς Βασιλείας τῶν Οὐρανῶν, μὲ τὴν ὑποκριτικὴ μειλιχιότητά τους καὶ τὸν δαιμονικὸ λαϊκισμό τους, ἀλλὰ καὶ μὲ τὰ ἑωσφορικὰ ἐξουσιαστικὰ μέσα τοῦ αὐταρχικοῦ, αὐθαιρέτου καὶ ὁλοκληρωτικοῦ καθεστῶτος τῆς δεσποτοκρατίας.
Ἐπιβάλλουν μία θρησκεία «ἀλὰ-κὰρτ», προσαρμόζοντας τὴν Ὀρθόδοξη Πίστη, τὸ Ἱερὸ Εὐαγγέλιο, τὴν Ἱερὰ Παράδοση, τὴν Ἁγιοπατερικὴ Διδασκαλία, στὴν ἁμαρτωλότητά μας· νοθεύοντας τὸ πνευματικὸ φάρμακο καὶ ἀποδυναμώνοντας τὴν πνευματικὴ θεραπεία τῆς σωτηρίας μας, μᾶς ὁδηγοῦν συνειδητὰ στὴν ἀπώλεια, ἐκεῖνοι, ποὺ ἐκ τῆς ἱερωσύνης τους καὶ τοῦ ἱερατικοῦ ἀξιώματός τους, εἶναι ταγμένοι —καὶ μάλιστα μὲ φοβεροὺς ὅρκους καὶ ὑποσχέσεις πρὸς τὸν Κύριο— νὰ μᾶς ὁδηγήσουν στὴ σωτηρία καὶ τὴ Βασιλεία τῶν Οὐρανῶν!!!
Ἀλλὰ ἡ εὐθύνη γι’ αὐτὸ δὲν εἶναι μόνον δική τους.
***
Ἡ κομπορρημοσύνη τῆς ἀμάθειάς μας, ἡ πόρωση τῆς πνευματικῆς ὀκνηρίας μας, ἡ αὐθάδεια τῆς ἀνευθυνότητάς μας, ἡ «περὶ πολλῶν» πολυμέριμνά μας, ἡ καθεστωτικὴ-ἐξουσιαστικὴ ἐκκλησιολογία μας, οἱ ἀντὶ-οἰκουμενιστικὲς ἀρχηγικὲς κοκορομαχίες μας, ἐγωϊσμοὶ, ἐμπάθειες καὶ ζηλοφθονίες καὶ πολλὲς ἄλλες «ἀρετὲς» τῆς οἰηματικῆς ψυχοπαθολογίας μας, εἶναι ποὺ δίνουν πρόσφορο ἔδαφος στὴν —μὲ γεωμετρικὴ πρόοδο— ἐξάπλωση τοῦ αἱρετικοῦ ἐκμαυλισμοῦ μας ἀπὸ τοὺς δεσποτάδες-ἐργολάβους τοῦ Οἰκουμενισμοῦ.
Δηλαδή, δὲν εἴμαστε ἁπλῶς ἐφεκτικοὶ στὴν αἵρεση, ἀλλὰ συνειδητὰ ἐπιθυμοῦμε κι ἐπιδιώκουμε —ἀπατῶντες ἑαυτοὺς καὶ ἀλλήλους— νὰ «ἰσορροπήσουμε» τὴν ἁμαρτία μας μὲ τὴν ἔμφυτη ὀρθόδοξη ἀναφορά μας· ποὺ παρὰ τὴν πνευματικὴ ὀλιγωρία καὶ παρασπονδία μας ἐπιμένει, θείᾳ χάριτι, νὰ κρατιέται σὲ κάποια γωνιὰ τῆς καρδιᾶς μας καὶ νὰ μᾶς ἐλέγχει!...
Εἶναι πρωτίστως κι ἐνδεχομένως ἀποκλειστικὰ δική μας ἡ εὐθύνη: ποὺ ἐπιτρέπουμε στοὺς αἱρετικοὺς κι αἱρετίζοντες δεσποτάδες, ἡγουμένους καὶ πνευματικοὺς —οἱ ὁποῖοι ὑπεξαίρεσαν τὴν ἱερωσύνη τους καὶ σφετερίζονται τὸ ἱερατικό τους ἀξίωμα— νὰ ἐπιτελοῦν αὐτὸ τὸ ἑωσφορικὸ ἔργο· ποὺ τοὺς ἀποδεχόμαστε καὶ τοὺς ἀκολουθοῦμε· ποὺ δὲν ἀποτειχιζόμαστε ἀπὸ αὐτοὺς καὶ τὶς αἱρετικὲς σφηκοφωλιὲς ποὺ τοὺς περιβάλλουν.
Εἶναι πρωτίστως κι ἐνδεχομένως ἀποκλειστικὰ δική μας ἡ εὐθύνη: ἐὰν ἀναλογιστοῦμε ὅτι πρὸ τοῦ φοβεροῦ βήματος τοῦ Χριστοῦ θὰ σταθεῖ καθένας μας μόνος γιὰ ν’ ἀπολογηθεῖ, ἀνεξαρτήτως ἀπὸ τὸ σὲ ποιὸν «βαρὺ» δεσπότη ἢ «πολὺ» γέροντα ἢ «μεγάλο» πνευματικὸ εἴμαστε... «νηολογημένοι»!!!
Καὶ πρέπει νὰ εἴμαστε προετοιμασμένοι γιὰ τὸ αὐτονόητο: δὲν θὰ δώσουμε λόγο μόνον γιὰ τὰ μικρὰ ἢ μεγάλα ἁμαρτήματά μας, ἀλλὰ κυρίως γιὰ τὴ στάση μας καὶ τὰ ἔργα μας ἔναντι τῶν αἱρέσεων καὶ τῶν αἱρετικῶν, δηλαδὴ ἔναντι τῆς ἀρνήσεως καὶ τῶν ἀρνητῶν τοῦ Χριστοῦ.
Τί νόημα μπορεῖ νὰ ἔχει ὁ ἐνάρετος κι ἐγκρατὴς βίος μας χωρὶς Χριστό; Ἐνάρετος κι ἐγκρατὴς μπορεῖ νὰ εἶναι ὁποιοσδήποτε —καὶ μάλιστα περισσότερο ἀπὸ ἐμᾶς: ἀκόμη καὶ ὁ μασῶνος καὶ ὁ μουσουλμάνος καὶ ὁ βουδιστὴς καὶ ὁ ἄθεος κ.ἄ.π.!
Τί νόημα μπορεῖ νὰ ἔχει ἡ ἐπίκληση τοῦ ὀνόματος καὶ τῆς ἀγάπης τοῦ Χριστοῦ, ὅταν ἀπορρίπτουμε τὴν Ἀλήθεια τοῦ Χριστοῦ ποὺ ἐμπεριέχει τὴν Ἀγάπη Του; Ἀλλὰ ἀγάπη χωρὶς τὴν Ἀλήθεια Του εἶναι «καθῆκον», εἶναι «φιλανθρωπικὸ» κι «ἀνθρωπιστικὸ» ἔργο, εἶναι ἀγγαρία, εἶναι συνήθεια, εἶναι ἐπίδειξη, εἶναι ματαιοδοξία, εἶναι ὁ,τιδήποτε· ὡστόσο δὲν εἶναι ἡ Ἀγάπη Του: γιατὶ στερεῖται τῆς σωτηριακῆς δυνατότητας καὶ προοπτικῆς, ποὺ μᾶς παραχωρεῖ μόνον ἡ Ἀλήθεια Του καὶ βρίσκεται μόνον στὴν Ἐκκλησία Του[7], ὅπου αὐτὴ ὀρθοτομεῖται!...
Ὁ Δημιουργός μας καὶ Πλάστης μας, κατέστησε τὰ ἐκλεκτὰ πλάσματά Του —ἐμᾶς, τοὺς ἀνθρώπους— ἐλεύθερες καὶ αὐτεξούσιες ὑπάρξεις· γιατὶ ἀποτύπωσε στὰ πρόσωπά μας τὴν εἰκόνα Του καὶ μᾶς προώρισε νὰ γίνουμε —ἐλευθέρᾳ βουλήσει— κατὰ χάριν θεοί!!!
Ἂς γίνει λοιπόν τὸ θέλημά Του! Ἂς ἀκολουθήσουμε, ἂς μιμηθοῦμε, ἂς ἀποδεχθοῦμε τὴν εὐλογημένη κατάφαση μιᾶς ἁπλῆς κοπέλας, ποὺ ἔμελλε νὰ γίνει ἡ μητέρα τοῦ Χριστοῦ καὶ ἡ μάνα ὅλου τοῦ κόσμου, τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου: «Γένοιτο, Κύριε, τὸ θέλημά Σου!»
Ἂς προσπαθήσουμε νὰ πράξουμε καὶ νὰ γίνουμε αὐτὸ ποὺ Ἐκεῖνος ἐπιθυμεῖ, παραμένοντες στερροὶ στὴν Ὀρθόδοξη Πίστη μας καὶ προασπιζόμενοι ἔναντι αἱρέσεων καὶ αἱρετικῶν τὴν Ἐκκλησία Του. Ὄχι μόνον τῶν ἐκτός, ἀλλὰ κυρίως τῶν ἐντὸς Αὐτῆς!...
[1] Τὸ παρὸν κείμενο σὲ μία πρώτη μορφή του ἀναρτήθηκε (21 Σεπ. 2011) στὸ ἱστολόγιο apotixisi.blogsot.com
[2] Ὁ Ἀθηνῶν κ. Ἱερώνυμος —λόγῳ τῶν ὅσων ἀναισχύντως διαπράττει καὶ ὅσων ἐθελοδούλως δὲν πράττει— θὰ περάσει στὴν ἐκκλησιαστικὴ ἱστορία ὡς ὁ δωσίλογος Ἀρχιεπίσκοπος, ἀντίστοιχος τοῦ δωσιλόγου Πρωθυπουργοῦ: ὁ μὲν ὡς εἰσπράκτορας τῶν τοκογλύφων ξεπουλάει τὴν Ἑλλάδα, ὁ δὲ ὡς προβατόσχημος λύκος ξεπουλάει τὴν Ὀρθοδοξία· καὶ οἱ δύο ὑπηρετοῦν συνειδητὰ καὶ ἐν γνώσει τῶν συνεπειῶν τῶν πράξεών τους τὴν παγκοσμιοκρατία τῆς ἑωσφορικῆς Νέας Ἐποχῆς τοῦ Ἀντιχρίστου!!!
[3] Καὶ μόνον τὸ γεγονὸς ὅτι ὑπάρχει Εἰδικὴ Συνοδικὴ Ἐπιτροπὴ Λειτουργικῆς Ἀναγεννήσεως, ποὺ σημαίνει ὅτι ἤδη ἔχει ἀποφασιστεῖ ἡ αἱρετικὴ ἀναθεώρηση καὶ διαστρέβλωση τῆς ὀρθοδόξου θείας Λατρείας, εἶναι ἀρκετὸ —ἀνεξαρτήτως τῶν σποραδικῶν κι εὐκαιριακῶν-ἐπετειακῶν δηλώσεων μερικῶν ἐπαμφοτεριζόντων ἐπισκόπων— γιὰ νὰ πειστεῖ κάθε ἐχέφρων ὀρθόδοξος πιστὸς πὼς ἡ «Ἱεραρχία» τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, ἡ δεσποτοκρατία, οὐδεμία σχέση ἔχει μὲ τὴν Ἁγία Ὀρθοδοξία μας· εἶναι μία ἑωσφορικὴ ἐξουσιαστικὴ δομὴ ἐκτὸς τῆς Ὀρθοδόξου Πίστεως εὑρισκομένη καὶ ἐπὶ τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας ἐπιβεβλημένη· ἐλέῳ τῆς μασωνικῆς ἰσχύος καὶ τῶν μηχανορραφιῶν της καὶ ἐλέῳ τῶν ἠθικῶν, ἐξουσιαστικῶν καὶ οἰκονομικῶν ἀδυναμιῶν ἐκείνων ποὺ τὴν συγκροτοῦν!...
[4] Τὸ Συμπόσιο διεξήχθη στὸ ἄντρο τοῦ λατινόφρονος-φιλοπαπιστοῦ μητροπολίτου Σύρου κ. Δωροθέου στὴν Τήνο, μὲ πρόεδρο τῆς Ὀργανωτικῆς Ἐπιτροπῆς τὸν Καισαριανῆς κ. Δανιήλ καὶ μὲ εἰσηγητὲς-θέματα: Γεώργιος Μπαμπινιώτης (ὁμ. καθ. ΚΠΑ), «Γλωσσολογικὴ προσέγγιση τῆς γλώσσας τῆς λατρείας»· πρωτοπρ. Κωνσταντῖνος Καραϊσαρίδης (ἐπίκ. καθ. Θεολογικῆς Σχολῆς ΑΠΘ), «Εἰσαγωγὴ στὴ συνάφεια θεολογίας καὶ λειτουργικοῦ λόγου. Βίβλος, δόγμα, ἦθος»· πρωτοπρ. Δημήτριος Τζέρμπος (ἀναπλ. καθ. Θεολογικῆς Σχολῆς ΚΠΑ), «Σύγχρονη προβληματικὴ περὶ τοῦ λειτουργικοῦ λόγου»· Γεώργιος Γαλίτης (ὁμ. καθ. ΚΠΑ), «Ἡ πρόσληψη τοῦ θείου λόγου ἀπὸ τὸν σημερινὸ ἄνθρωπο»· Στυλιανὸς Παπαδόπουλος (ὁμ. καθ. ΚΠΑ), «Ὁ ρόλος τῆς γλώσσας στὰ πατερικὰ λειτουργικὰ κείμενα»· Ἄννα Κόλτσιου-Νικήτα (καθ. ΑΠΘ), «Δεδομένα καὶ προβληματισμοὶ ἀπὸ τὴν ἱστορία τῆς μετάφρασης τῶν λειτουργικῶν κειμένων»· Γεώργιος Ν. Φίλιας (καθ. ΚΠΑ), «Ἡ συνάφεια πρωτοτύπου, μεταφράσεως καὶ τρόπου ἀναγνώσεως τῶν εὐχῶν στὴ θεία Λειτουργία»· Φώτιος Σχοινᾶς (Δρ φιλολογίας), «Φιλολογικὰ σχόλια καὶ μεταφραστικὰ προβλήματα στὴ θεία Λειτουργία»· Παναγιώτης Σκαλτσῆς (ἀναπλ. καθ. ΑΠΘ), «Νεώτερα ἑρμηνευτικὰ ὑπομνήματα καὶ ἐγκόλπια τῆς θείας Λειτουργίας»· Βασίλειος Καλιακμάνης (καθ. Θεολογικῆς Σχολῆς ΑΠΘ), «Ἡ συμβολικὴ γλῶσσα τῆς θείας Λατρείας»· ἀρχιμ. Θεοδόσιος Μαρτζοῦχος (πρωτοσύγκελλος Ἱ. Μητρ. Νικοπόλεως καὶ Πρεβέζης), «Γιατί χρειαζόμαστε μεταφράσεις σήμερα»· Αἰκατερίνη Χιωτέλλη (θεολόγος), «Ἡ ἐμπειρία ἀπὸ τὴ συμμετοχὴ στὴ μετάφραση τῆς Ἁγίας Γραφῆς ὡς ἐφόδιο γιὰ μία συμβολὴ στὴν προσπάθεια μετάφρασης τῆς θείας Λειτουργίας»· Σεβ. Μητρ. Ἐδέσσης, Πέλλης καὶ Ἀλμωπίας κ. Ἰωήλ, «Ἡ ποίησις νέων ἀκολουθιῶν ὡς παραγωγὴ συγχρόνου λειτουργικοῦ λόγου»· Γρηγόριος Στάθης (ὁμ. καθ. ΚΠΑ), «Θέματα μετάφρασης ὑμνολογίας καὶ μουσικῆς»· Ἑλένη Κασάπη (καθ. ΑΠΘ), «Ἡ συγχρονία καὶ ἡ διαχρονία ὡς μηχανισμοὶ πρόσληψης τῶν λειτουργικῶν κειμένων». (Πηγή: aktines.blogspot.com)
[5] «Μάρθα, Μάρθα, μεριμνᾷς καὶ τυρβάζῃ περὶ πολλά, ἑνὸς δέ ἐστι χρεία» (Λουκ. ι΄, 38-4· Ἰωάν. ια΄ 20-28, ιβ΄ 1-2).
[6] Ἀπὸ τὸ τελευταῖο τέταρτο τοῦ 19ου αἰ. τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο Κωνσταντινουπόλεως καθίσταται «γιάφκα» τῆς μασωνίας! Ἤδη κατὰ τὸ δεύτερο μισὸ τοῦ 18ου αἰ. ἔχει ἱδρυθεῖ ὁ μυστικοπαθὴς «φιλοσοφικὸς τεκτονισμὸς» (μὲ θεὸ τὸν Μέγα Ἀρχιτέκτονα τοῦ Σύμπαντος = Μ.Α.Τ.Σ.-Ἑωσφόρο κι ἐπιδίδεται στὴ σατανολατρεία)· προερχόμενος ἐκ τῶν προϋπαρχόντων γνωστικῶν καὶ ἀποκρυφιστικῶν μυστικῶν ἑταιρειῶν καὶ ἀδελφοτήτων (ροδόσταυροι, ἰλλουμινάτι, ναΐτες κ.λπ.) ἔχει ἐξαπολύσει τὸ κίνημα τοῦ δυτικοῦ διαφωτισμοῦ. Ἀπὸ τὰ μέσα τοῦ 18ου αἰ. ἱδρύονται μασωνικὲς στοὲς καὶ στὸν ἑλλαδικὸ χῶρο (Ἑπτάνησα, Σμύρνη, Κωνσταντινούπολη κ.ἀ.). Τὸ 1782 συντάσσεται ἀπὸ τὸν ἱερομόναχο Ἀγάπιο Κολυβᾶ-Παπαντωνᾶτο ἡ «Ἀνατροπὴ τῆς φραγμασωνικῆς πίστεως», τὸ πρῶτο γνωστὸ ἑλληνικὸ ἀντὶ-μασωνικὸ κείμενο. [Ἀνέκδοτο μέχρι τὸ 2007, ὁπότε καὶ ἐκδόθηκε ἀπὸ τὶς Πρότυπες Θεσσαλικὲς Ἐκδόσεις μὲ τὴν ἐπιμέλεια τῶν π. Γεωργίου Μεταλληνοῦ καὶ Χαραλάμπους Μηνάογλου καὶ τὴν φροντίδα τοῦ Λ. Ντετζιόρτζιο]. Μετὰ τὴ δολοφονία τοῦ ὀρθοδόξου Κυβερνήτη Ἰωάννη Καποδίστρια (ποὺ πολέμησε τὴ μασωνία καὶ προσπάθησε ν’ ἀποσπάσει τὸ νεογέννητο κράτος ἀπὸ τὰ νύχια της), τὸ 1833 ἡ ἐλεγχόμενη καὶ κατευθυνόμενη ἀπὸ τὴν μασωνία Βαυαροκρατία ἐπιβάλλει πραξικοπηματικῶς, ἀκαίρως καὶ αὐθαιρέτως, τὴν αὐτοκεφαλία τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος καὶ ἀναγορεύει ἀρχηγό της τὸν ἀλλόπιστο βασιλιὰ Ὄθωνα, ἐνῶ τὴν καταδικάζει στὰ ἰσόβια δεσμὰ τῆς πολιτειοκρατίας· ἔκτοτε σφραγίζεται ἡ διαδρομὴ ποὺ ὁδηγεῖ τὴν Ἐκκλησία στὴ σημερινὴ κατάστασή της. Τὸ 1848 ἐκδίδεται τὸ ἔργο «Φωνὴ ὀρθόδοξος καὶ σπουδαία...» τοῦ ἱεροκήρυκος-διδασκάλου καὶ μάρτυρα τῆς Ὀρθοδόξου Πίστεως Κοσμᾶς Φλαμιάτου, ὅπου καταγγέλλεται ἡ μασωνία-ἐπιβουλὴ καὶ ἀποκαλύπτεται ὁ ρόλος της καὶ τὰ σχέδιά της κατὰ τῆς καθ’ ἡμᾶς Ἀνατολῆς καὶ τῆς ὀρθοδόξου Ἑλλάδος. [Ἐπανέκδοση τοῦ ἔργου ἑτοιμάζουν οἱ «Ἐκδόσεις Degiorgio»]. Τὸ 1875 ἱδρύεται στὴν Ν. Ὑόρκη ἡ Θεοσοφικὴ Ἑταιρεία ἀπὸ τὴν σατανίστρια Ἕλενα Μπλαβάτσκι καὶ τὸν μασῶνο συνταγματάρχη Ὅλκοτ (παραρτήματα τῆς ὁποίας ἱδρύονται καὶ στὴν Ἑλλάδα κατὰ τὸ πρῶτο τέταρτο τοῦ 20οῦ αἰ.), μὲ σκοπὸ νὰ προετοιμάσει τὸν κόσμο γιὰ τὴν ἕλευση τῆς Νέας Ἐποχῆς τοῦ Ὑδροχόου-Ἑωσφόρου, ποὺ ἐπρόκειτο νὰ συμβεῖ μὲ τὴν ἐκπνοὴ τοῦ 20οῦ αἰ. —μιλᾶμε γιὰ σχεδιασμοὺς καὶ στόχους σὲ κλίμακα αἰώνων!!! Τὸ 1905 δημοσιεύονται τὰ «Πρωτόκολλα τῶν Σοφών τῆς Σιών», τὰ πρακτικὰ σεμιναρίων ἐκπαιδεύσεως πρακτόρων, στὰ πλαίσια σιωνιστικοῦ συνεδρίου ποὺ συνῆλθε στὴ Βασιλεία τῆς Ἑλβετίας τὸ 1895· σὲ αὐτὰ προδιαγράφονται καὶ ἐξηγοῦνται μὲ ἐκπληκτικὴ ἀκρίβεια οἱ παγκόσμιες ἐξελίξεις μέχρι τὴν ὁλοκλήρωση τῆς ἐπιβολῆς τῆς Νέας Ἐποχῆς: ἡ ἱστορικὴ πραγματικότητα ἀπέδειξε τὴν ἐγκυρότητα αὐτῶν τῶν Πρωτοκόλλων, τῶν ὁποίων οἱ προβλέψεις πραγματοποιοῦνται ἀλλὰ ἀκόμη δὲν ἔχουν ὁλοκληρωθεῖ· καὶ ἡ παρούσα παγκόσμια οἰκονομικὴ κρίση βρίσκεται στοὺς στόχους τῆς Παγκοσμιοποίησης ποὺ προαναγγέλλουν καὶ περιγράφουν τὰ Πρωτόκολλα!!! (Σχολιασμένη ἐπανέκδοσή τους σὲ νέα μετάφραση ἑτοιμάζουν οἱ «Ἐκδόσεις Degiorgio»). Τὸ 1902, τὸ 1908 καὶ τὸ 1920 τὸ μασωνοκρατούμενο Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο τῆς Κωνσταντινουπόλεως ἐξαπολύει τὶς γνωστὲς οἰκουμενιστικὲς ἐγκυκλίους, ὅπου ἐμπεριέχονται οἱ βασικὲς μασωνικὲς καὶ νεοεποχίτικες ἀρχὲς καὶ ἐπιδιώξεις καὶ τελικὰ ὁδηγοῦν στὴν ἵδρυση τοῦ Παγκοσμίου Συμβουλίου Ἐκκλησιῶν. Τὸ 1924 ἐπιβάλλεται στὴν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος, τὸ μοναδικὸ ―μέχρι πρότινος― προπύργιο τῆς Ἁγίας Ὀρθοδοξίας μας ἀνὰ στὸν κόσμο, ἡ ἡμερολογιακὴ μεταρρύθμιση καὶ προκαλεῖται τὸ ἐπάρατο σχῖσμα. Ἔκτοτε ἡ δεσποτοκρατία συντονίζεται μὲ τὴν μασωνία κι ἐργάζεται ἀδιαλείπτως γιὰ τὴν ἐπιβολὴ τῶν νεοεποχίτικων ἀρχῶν καὶ σχεδίων τῆς μασωνίας: τὴν Παγκοσμιοποίηση (παγκόσμια Οἰκονομία, παγκόσμια Κυβέρνηση, παγκόσμια Θρησκεία) καὶ τὴν Νέα Τάξη Πραγμάτων. Οἱ προβατόσχημοι λύκοι ποὺ λυμαίνονται τὴν Ἁγία Ὀρθοδοξία μας στοὺς λόγους τους διακηρύττουν τὶς νεοεποχίτικες ἀρχὲς καὶ τὰ σχέδια τῆς μασωνίας, ἐνῶ μὲ τὰ ἔργα τους συμβάλλουν ἀποφασιστικὰ στὴν ἐφαρμογή τους!!! Ἀποκορύφωμα καὶ τελικὸς στόχος τῆς Νέας Ἐποχῆς εἶναι ἡ Πανθρησκεία τοῦ Ἀντιχρίστου. Μὲ τὴν τηλεγραφικὴ ἀναφορὰ μερικῶν βασικῶν ἱστορικῶν γεγονότων-σταθμῶν, ἐπιθυμῶ νὰ καταδείξω ὅτι τὰ ὅσα τραγικὰ βιώνουμε σήμερα ὡς πρόσωπα, ὡς Ἐκκλησία, ὡς Ἑλλάδα, ὡς κόσμος δὲν εἶναι τυχαῖα καὶ ὅτι ὁ ρόλος τῆς δεσποτοκρατίας τόσο στὴν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος ὅσο καὶ στὶς ἄλλες ὀρθόδοξες Ἐκκλησίες εἶναι ἀντίστοιχος ἐκείνου τῶν πολιτικῶν: δωσιλογικὰ —ριψάσπιδες, ἀρνησιπάτριδες, ἀρνησίχριστοι, ἐπίορκοι καὶ αὐτομόλοι οἱ ἴδιοι— νὰ ἐπιβάλλουν τὴν σατανιστικὴ παγκοσμιοκρατία!!!
[7] Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ δὲν εἶναι ἡ ὑλικοτεχνικὴ ὑποδομή της, μήτε ἡ ἐξουσιαστικὴ δομή της, μηδὲ τὰ ἅγια κειμήλιά της, οὔτε ἀκόμη καὶ τὰ ἱερὰ λείψανα τῶν ἁγίων της! Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ εἶναι ἡ ἀποστολικὴ συνέχεια τῆς ἱερωσύνης της καὶ —κυρίως— ἡ συνέπεια τῆς αὐθεντικῆς ὀρθοδόξου πίστεώς της: τὸ ἱερὸ Εὐαγγέλιο, ἡ ἱερὰ Παράδοση, ἡ ἁγιοπατερικὴ Διδασκαλία, οἱ ἱεροὶ Κανόνες της, οἱ ἁγίες τοπικὲς καὶ οἰκουμενικὲς Σύνοδοί της, τὸ μαρτύριο καὶ τὸ αἷμα ποὺ κατέβαλε καὶ καταβάλλει ἡ ἀτελεύτητη χορεία τῶν μαρτύρων καὶ τῶν ἁγίων της. Ἐκκλησία εἶναι, στὴν καλύτερη περίπτωση, ἡ συνύπαρξη καὶ τῶν δύο αὐτῶν παραμέτρων· στὴν χειρότερη, ἡ διασφάλιση τουλάχιστον τῆς δεύτερης ἄχρι καιροῦ· ἡ Ἱερωσύνη ἐκφράζεται διὰ τοῦ κλήρου της καὶ ἡ Ὀρθόδοξη Πίστη διὰ τοῦ πιστοῦ λαοῦ της —κληρικῶν καὶ λαϊκῶν— τοῦ ὁποίου ἡ ἀποδοχὴ καὶ συναίνεση ἐξαφαλίζει τὴν αὐθεντικότητα τῆς Πίστεως καὶ τὴν ἀκεραιότητα τῆς Ἐκκλησίας.