Λάβαμε καὶ δημοσιεύσαμε ἕνα
ἀκόμα ἄρθρο-ἀπάντηση πρὸς τὸν π. Ἰωήλ, ἀπὸ τὸν κ. Νικόλαο Πανταζῆ. Τὸ ἄρθρο αὐτὸ
μπορεῖ νὰ ἀναγνωσθεῖ καὶ ὡς μιὰ πρώτη, ἔμμεση ἀπάντηση πρὸς ἄλλον ἀδελφό μας,
ὁ ὁποῖος δημοσίευσε ἕνα ἄρθρο γεμᾶτο ἀντιφάσεις, ὑποθέσεις, φαντασιώσεις,
δυστυχῶς ἀκόμα καὶ ψεύδη καὶ συκοφαντίες. Βέβαια τὴν εὐθύνη τὴν φέρουν καὶ οἱ πνευματικοί του Πατέρες,
οἱ ὁποῖοι τὸν παρότρυναν σὲ αὐτή του τὴν ἐνέργεια τόσο, ὥστε νὰ πεῖ κανείς γι’
αὐτούς: «ἡ μὲν φωνή, φωνὴ Ἰακώβ, αἱ δὲ χεῖρες, χεῖρες Ἡσαῦ»! Εὐχόμαστε νὰ βρεῖ τὴν ἠρεμία ψυχῆς, γιὰ νὰ ἑορτάσει εἰρηνικά Χριστούγεννα.
Ἐκ
τῶν λόγων σου κρινῶ σε πονηρὲ δούλε..."
(Λουκ. 19, 22)
του
Αποτειχισθέντος θεολόγου Ν. Πανταζή
Αυστραλία
π. Ιωήλ,
Μην περιμένεις να σε προσφωνήσω με
τίτλους, δεν είμαι αυλοκόλακας και ούτε κολλώ σε βαρύγδουπες, εύηχες εκφράσεις.
Ο σεβασμός δεν είναι μόνο στις λειτουργικές προσφωνήσεις ούτε στους
"ευρωπαϊκούς πληθυντικούς ευγενείας". Ένα "π" μικρό ειν' αρκετό να μας
κρατήσει και τους δυό στον ασφαλή της ταπεινώσεως χώρο.
Σέβομαι την ιερωσύνη σου. Θα πρέπει και
συ να σεβαστείς τη δική μου. Ποιά είναι αυτή; Από τον ανώτατο βαθμό του
Πατριάρχου, μέχρι και του άκρως κατωτάτου βαθμού, μα ουδόλως περιφρονητέου, της
Χειροθεσίας του Αναγνώστου, η οποία αποτελεί και τον πρώτο βαθμό της ιερωσύνης,
μπροστά στο Μόνο Δεσπότη Χριστό είμαστε όλοι ίσοι.
Στην Ορθοδοξία, ακόμη και ένας
"καντηλαναύτης, ένας καθαριστής που αγαπά την ευπρέπεια του Οίκου του
Θεού, δύναται ορθώς να αρθρώσει λόγον ομολογιακόν υπέρ της Αληθείας του Χριστού
όταν αυτή βλασφημείται. Ο δε Ιωάννης ο Χρυσοστόμος τονίζει πως αυτή η ευπρέπεια
δεν είναι μόνο η των δαπέδων καθαρκτική αλλ' η ευπρέπεια
της Πίστεως και της Ορθής Λατρείας η συνεκτική, οια πρέπει τοις Αγίοις".
της Πίστεως και της Ορθής Λατρείας η συνεκτική, οια πρέπει τοις Αγίοις".
Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος, ενώ σπουδάζει
και σπαράζει για την ευπρέπεια του περιβαλλοντολογικού οίκου, καταπατεί και
δολιοφθορεί τον Οικουμενικό Οίκο της Ορθοδοξίας, εισαγάγων στον Πατριαρχικό
Οίκο του Οικοδεσπότου Χριστού τον Παναιρετικό, δολιοφθορέα και Αντίχριστο Πάπα
ως κανονικό Επίσκοπο της Εκκλησίας, ποιών επίκληση και Αίτηση εν πλήρη
καταστολή, δηλώνοντας πλήρη υποταγή, υποτασσόμενος έτσι στο "Πρωτείο"
του Πάπα, σχίζοντας τον Άραφο Χτώνα του Χριστού και προκαλώντας απροκάλυπτη
φθορά στο Ναό του Θεού.
Όμως, μη πλανάσθε, "ει τις τον Ναόν
του Θεού φθείρει, φθερεί τούτον ο Θεός!" (1 Κορ. 3, 17). Και πάλιν ο
Χρυσόστομος τον χρυσούν κανόνα επεξηγεί: "Ου μόνον περί τον του σώματος ναού τούτο λέγει, αλλά και περί της
φρικώδους φθοράς του Σώματος του Χριστού, περί του φθείροντος την Πίστιν
αποφθέγγεται."
π. Ιωήλ,
Δεν θα υπεισέλθω στους παντελώς υπόπτους
λόγους που σε ώθησαν να θολώσεις τα νερά, να φθείρεις και εσύ τον Απόστολο της
ΙΑ' Κυριακής του Λουκά, διαστρέφοντας τον Ανόθευτο Λόγο του Θεού ώστε να
αρπάξεις της ευκαιρίας για αήθη επίθεση