Ἐπιστολὴ Λεμεσοῦ Ἀθανάσιου πρὸς
τὴν Ἱ. Σ. τῆς Ἐκκλησίας τῆς Κύπρου
Ἐνῶ στὴν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος
συνεχίζεται «ἡ σιωπὴ τῶν ἀμνῶν» μιὰ ὀρθόδοξη φωνὴ ἀκούστηκε ἀπὸ τὴν
Ἐκκλησία τῆς Κύπρου. Ὁ Λεμεσοῦ Ἀθανάσιος τόλμησε, ἔστω καὶ ἀργά, νὰ μιμηθεῖ -τουλάχιστον
κατὰ τὸ ἥμισυ τὴν Πατερική μας Παράδοση, καὶ νὰ καταγγείλει
αὐτὰ ποὺ γίνονται ἐπὶ δεκαετίες καὶ ἐπίσημα πιὰ προωθοῦνται γιὰ νὰ
υἱοθετηθοῦν ἀπὸ τὴν Πανορθόδοξη Σύνοδο. Ὅτι δηλαδή, οἱ ἔχοντες ἀπομακρυνθεῖ ἀπὸ
τὴν ΜΙΑ Ἐκκλησία, εἶναι
ὅλοι αἱρετικοὶ καὶ σχισματικοί.
Δὲν μᾶς λέει τίποτα ὅμως περὶ τῶν Οἰκουμενιστῶν,
ποὺ θὰ συγκροτήσουν τὴν Σύνοδο. Ἡ λέξη Οἰκουμενιστὲς καὶ Οἰκουμενισμὸς δὲν συναντᾶται στὸ κείμενό του.
Γιατί; Τοὺς θεωρεῖ κατὰ πάντα
ὀρθόδοξους;!!!
Ἐπίσης, ὁ μητροπολίτης Λεμεσοῦ, σαφῶς ἀναφερόμενος στὰ
περὶ τῶν Ἀποφάσεων τῶν «Προσυνοδικών Πανορθοδόξων Διασκέψεων» καὶ στὸν
«Κανονισμό οργάνωσης και λειτουργίας της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου»
ἐπαναλαμβάνει πολλὲς φορὲς ὅτι ὀφείλουν νὰ ἐπιστρέψουν στὴν Ἐκκλησία οἱ αἱρετικοὶ
καὶ σχισματικοί. Μήπως μπορεῖ νὰ μᾶς ἐξηγήσει, ποιούς ἐννοεῖ ὑπὸ
τὸν ὅρο αἱρετικοὶ καὶ ποιούς
ὑπὸ τὸν ὅρο σχισματικοί; Μήπως ὡς
αἱρετικοὺς ἐννοεῖ τοὺς Προτεστάντες καὶ τοὺς Παπικούς θεωρεῖ μόνο ὡς σχισματικούς;
Πρός την Αγίαν και Ιεράν Σύνοδον της αγιωτάτης Εκκλησίας της Κύπρου.
Μακαριώτατε, άγιοι αδελφοί,
Έλαβα τα κείμενα που εγκρίθηκαν
ως αποφάσεις των διαφόρων Προσυνοδικών Πανορθοδόξων Διασκέψεων που έγιναν κατά
καιρούς για την προετοιμασία της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Ορθοδόξου
Εκκλησίας και που αποτελούν και τα εγκριθέντα επίσημα κείμενα των θεμάτων που θα
υποβληθούν στην Αγίαν και Μεγάλην Σύνοδον προς υιοθέτησιν τους και ευχαριστώ
θερμά για την αποστολή τους.
Επειδή σύμφωνα με τον αποσταλέντα σε μας κανονισμό οργάνωσης και
λειτουργίας της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Ορθόδοξης Εκκλησίας και
συγκεκριμένα στο άρθρο 12 και παραγράφους 2 και 3 αναφέρεται ότι μπορούμε να
εκφράσουμε τις απόψεις μας στην τοπική μας Σύνοδο πρώτα, κατόπιν επιταγής της συνείδησής
μου ταπεινά υποβάλλω στην Αγία και Ιερά Σύνοδο της αγιωτάτης Εκκλησίας μας τις
απόψεις μου και τις πεποιθήσεις μου πάνω στα πιο κάτω θέματα.
Στο κείμενο της Ε'
Προσυνοδικής Πανορθοδόξου Διάσκεψης που έγινε στο Σαμπεζύ-Γενεύης, στις 10-17 Οκτωβρίου
του 2015 και που τιτλοφορείται «Απόφασις–Σχέσεις της Ορθοδόξου Εκκλησίας
προς τον λοιπόν χριστιανικό κόσμο ανέφερε τα εξής:
Συμφωνώ απόλυτα με τα πρώτα τρία άρθρα τον κειμένου. Στα άρθρα
όμως 4 και πιο κάτω έχω να παρατηρήσω τα εξής: Η Ορθόδοξη Εκκλησία προσευχόμενη
πάντοτε «υπέρ της των πάντων ενώσεως» πιστεύω ότι εννοεί την επιστροφή και
ένωση μαζί της όλων αυτών που απεκόπηκαν και απομακρύνθηκαν από αυτήν,
αιρετικών και σχισματικών, αφού απαρνηθούν την αίρεση ή το σχίσμα τους και
φύγουν από αυτά και με μετάνοια και με την προβλεπόμενη από τους ιερούς κανόνες
διαδικασία ενσωματωθούν και ενταχθούν –ενωθούν– με την Ορθόδοξη Εκκλησία.
Η Ορθόδοξη
Εκκλησία τον Χριστού ουδέποτε απώλεσε την «ενότητα της πίστεως και την κοινωνία
τον Αγίου Πνεύματος» και δεν δέχεται τη Θεωρία της αποκατάστασης της ενότητας
των «εις Χριστόν πιστευόντων», γιατί πιστεύει ότι η ενότητα των εις Χριστόν
πιστευόντων υπάρχει ήδη στην ενότητα όλων των βαπτισμένων τέκνων της μεταξύ
τους και μετά του Χριστού εν τη ορθή πίστει της, πού δεν υπάρχει στους
αιρετικούς ή σχισματικούς και γι' αυτό εύχεται γι' αυτούς την εν μετανοία
επιστροφή τους στην Ορθοδοξία.
Πιστεύω ότι αυτό πού αναφέρεται στο άρθρο 5 για «την απολεσθείσαν
ενότητα των Χριστιανών» είναι λάθος, γιατί η Εκκλησία ως λαός του Θεού ενωμένος
μεταξύ του και με την κεφαλή της Εκκλησίας πού είναι ο Χριστός δεν έχασε ποτέ
την ενότητά του αυτήν και δεν έχει άρα ανάγκη να την επανεύρη ή καν να την
αναζητήσει γιατί πάντοτε υπήρχε και