"Το οικουμενιστικό αξιακό πρότυπο,
επιβάλλεται βίαια, στο όνομα της αγάπης".
Εξ αφορμής του άρθρου "Ανορθόδοξος φονταμενταλισμός", του αρχιμ. Σωφρονίου Γκουτζίνη,
με μία σχετική αναζήτηση στο διαδίκτυο, ξεκινήσαμε να απαντήσουμε τα
βασικά δημοσιογραφικά ερωτήματα που αφορούν στην είδηση αυτή: Τι, που,
πότε, ποιος, πως και γιατί. Κάναμε ρεπορτάζ και σας το παρουσιάζουμε,
μαζί με τα συμπεράσματα!
ΤΙ;
Πρόκειται για ένα άρθρο, αρνητικό σχόλιο, με αφορμή ότι έγινε την
Κυριακὴ 14 Φεβρουαρίου 2016 στὶς 6 τὸ ἀπόγευμα, στὸ Βελλίδειο Συνεδριακὸ
Κέντρο, όπου η Ἱερὰ Μητρόπολη Θεσσαλονίκης, τὰ Ὀρθόδοξα Χριστιανικὰ
Σωματεῖα καὶ ἡ Πανελλήνια Ἕνωση Θεολόγων, διοργάνωσαν με μεγάλη επιτυχία
εἰδικὴ Ἐκδήλωση μὲ γενικὸ θέμα: ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ ΜΑΣ
ΠΟΥ; Το άρθρο δημοσιεύτηκε εδώ στην κυβερνητική ΑΥΓΗ και αλλού
ΠΟΤΕ; Σύμφωνα με την πηγή δημοσιεύτηκε 18 Φεβρουαρίου 2016 14:39
ΠΟΙΟΣ; Για την πρώτη γνωριμία μας, με τον αρθρογράφο, επιλέξαμε ένα θετικό σχόλιο από εδώ:
Γράφει η Νάντια Νάκου
Νέος
πρωτοσύγκελος της Μητρόπολης Ξάνθης ορίστηκε από το Μητροπολίτη ο π.
Σωφρόνιος Γκουτζίνης. Του εύχομαι πάντα άξιος και ο Θεός να καθοδηγεί το
κάθε βήμα του. Και πραγματικά ο Επίσκοπος μας έκανε την καλύτερη
επιλογή. Σαφώς και σέβομαι όλους τους πατέρες της Μητρόπολης μας, αλλά
θεωρώ πως ο π. Σωφρόνιος είναι ο άνθρωπος που μπορεί να κάνει την καρδιά
την Εκκλησίας μας να χτυπάει δυνατά και ζωντανά.
Η
αλήθεια είναι ότι μιλάω όπως θα μιλούσα για τον πατέρα μου. Είναι ο
πνευματικός μου πατέρας. Τον γνώρισα μετά από παρότρυνση του Ηγουμένου
της Μονής Σταυρονικήτα π. Τύχωνος που με εξομολογούσε. Τότε ήμουν 23
χρόνων. Πριν 11 χρόνια ακριβώς. Όλα αυτά τα χρόνια στέκεται δίπλα μας,
στις χαρές και στις λύπες μας. Σε κάθε στιγμή μας. Και μιλάω για όλη την
οικογένεια μου. Όσα καλά λόγια και να γράψω για τον π. Σωφρόνιο θα ναι
πάντα λίγα, στο καλό που πρόσφερε, προσφέρει και θα προσφέρει σε εμάς.
Θα
το δείτε και όλοι σας τώρα που θα ναι σ’ αυτή τη θέση. Με λίγα λόγια,
είναι ο άνθρωπος που μιλάει με τα μάτια και το χαμόγελο του. Και όταν
τον ακούσεις δεν θα καταλάβεις ότι έχεις μπροστά σου έναν μορφωμένο
Αρχιμανδρίτη, αλλά έναν άνθρωπο του Θεού που σ’ αγαπάει και θα έκανε τα
πάντα για να σωθείς εσύ. Δεν έχεις άλλη επιλογή μετά, παρά να παραδοθείς
στην αγάπη του Θεού…
Παραθέτουμε και την επιβεβαίωση από το επίσημο site της Μητροπόλεως Ξάνθης και Περιθεωρίου (προσπελάστηκε 22/2/2016 18:30μμ)
ΠΩΣ; Το
περιεχόμενο του άρθρου, εκφράζει την αντίθεσή του με την εκδήλωση,
παραθέτουμε μόνον τα συμπεράσματα του αρθρογράφου για την εκδήλωση:
[..]
Παρακολούθησα μέσω internet την ως άνω εκδήλωση. Τα συμπεράσματα πικρά:
ένοιωσα πως στο Βελλίδειο δεν συναθροίσθηκε η Εκκλησία του Χριστού, γιατί στην Εκκλησία του Χριστού και των Αγίων κυριαρχεί η χαρά, στην εν
λόγω εκδήλωση κυριάρχησε ο φόβος: ο φόβος απέναντι στον ξένο, απέναντι
στο σήμερα, στις προκλήσεις του μέλλοντος, ο φόβος που δεν άφηνε
πουθενά χώρο για την αγάπη. Όπου υπάρχει φόβος είναι αδύνατον να ανθίσει
ο παράδεισος. Τελικά στην εκδήλωση του Βελλιδείου ο Χριστός ήταν απών.
Μπορεί κάποιοι να νοιάζονταν για το έθνος, μπορεί κάποιοι να προσκόμισαν
αδιάσειστα στοιχεία για το δημογραφικό, ο Χριστός όμως ήταν απών. Ο
Χριστός του Βελλιδείου ήταν ένα ιδεολόγημα και όχι το πρόσωπο του
Θεανθρώπου. Όχι εκείνος που μίλησε κυρίως με τις πόρνες, με τους
τελώνες, με τη Σαμαρείτιδα, την Χαναναία, τον Άσωτο, των Ρωμαίο
Εκατόνταρχο. Μπορεί να ήταν παρών ο «Χριστός» του ελληνοχριστιανισμού,
απουσίαζε όμως ο Χριστός της Εκκλησίας που αναστήθηκε και νίκησε τον
θάνατο. Στο Βελλίδειο όμως κρύφτηκε ο Χριστός της Εκκλησίας και νίκησε ο
θάνατος: ο θάνατος της αγάπης, ο θάνατος της ελευθερίας, ο θάνατος της
αλήθειας.
Ευτυχώς
όμως η Θεσσαλονίκη έχει μνημεία και για αυτό στο σώμα της πόλεως
διασώζεται η αλήθεια. Στον ίδιο τον Ιερό Ναό του πολιούχου της
Θεσσαλονίκης Αγίου Δημητρίου υπάρχει ένα ενδιαφέρον ψηφιδωτό, το οποίο
βρίσκεται στην ανατολική πλευρά του νότιου πεσσού. Η εικόνα παριστά
ολόσωμο το Μεγαλομάρτυρα να ακουμπά το χέρι του με προστατευτικό τρόπο
στον ώμο ενός επίσης ολόσωμου διακόνου. Κάτω από τα πόδια των δύο μορφών αναγράφεται το εξής: “Πανόλβιε,
Χριστού μάρτυς, φιλόπολις/φροντίδα τίθη, και πολιτών και ξένων”.
Δηλαδή: Μακάριε Μάρτυρα του Χριστού, εσύ που αγαπάς την πόλη σου,
φρόντιζε και τους πολίτες της και τους ξένους. Τελικά,
αγαπητέ μου αναγνώστη, η συνάθροιση του Βελλιδείου δεν ήταν
εκκλησιαστικό γεγονός, αλλά τραγική μαρτυρία αν-ορθόδοξου
φονταμενταλισμού.
ΓΙΑΤΙ; Το ερώτημα τούτο είναι και το δυσκολότερο να απαντηθεί. Στο ερώτημα αυτό απαντάται η ερώτηση: ποια τα κίνητρα και ο στόχος συγγραφής του άρθρου;
Γιατί
να πάρει απόφαση ένας αρχιμανδρίτης και δη ο πρωτοσύγγελος της
Μητροπόλεως Ξάνθης, να σταθεί απέναντι σε έναν Δεσπότη και μάλιστα, στον
Παναγιώτατο Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης.
Γιατί να προσπαθήσει ολομόναχος επίσης απέναντι σε δεκάδες Χριστιανικούς συλλόγους, να αντιπαρατεθεί;
Γιατί τόλμησε να ορθώσει το θεολογικό του ανάστημα, απέναντι στην Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων;
Ποιμαντικά
δε, απευθυνόμενος στον απλό πιστό λαό, οι εκφράσεις που χρησιμοποιεί
μπορούν να θεωρηθούν στα όρια ενός ιδιότυπου εκφοβισμού, ενός
καινοφανούς πνευματικού μπούλιγκ, όπου επιχειρείται να διαχωριστεί “..ο «Χριστός» του ελληνοχριστιανισμού..” από τον “.. Χριστό της Εκκλησίας που αναστήθηκε και νίκησε τον θάνατο..”.
Τρέλλα; Κάτι άλλο συμβαίνει και αποφασίσαμε να το ερευνήσουμε, λίγο περισσότερο.
Για να καταλήξουμε σε ασφαλείς απαντήσεις, συλλέξαμε και παραθέτουμε ορισμένα ενδιαφέροντα επιπλέον στοιχεία:
Α)
Ο π. Σωφρόνιος Γκουτζίνης, κληρικός της Μητρόπολης Ξάνθης και
Περιθεωρίου, είναι καθηγητής στην Εκκλησιαστική Σχολή Ξάνθης. Έχει
σπουδάσει θεολογία στο Τμήμα Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ,
απ’ όπου και αποφοίτησε το 1989. Από το 1990 έως το 1992 ως ειδικός
μεταπτυχιακός υπότροφος εργάστηκε στον Τομέα Ηθικής και Κοινωνιολογίας
της ίδιας Σχολής, όπου και εκπόνησε μεταπτυχιακό με ειδικότητα στην
Ποιμαντική. Το
1991 έλαβε υποτροφία από την Committee Catholique pour la Collaboration
Culturelle και το 1999 ονομάστηκε Visiting Scholar από το Berkeley
University Graduate Theological Union και το Patriarch Athenagoras
Orthodox Institute, όπου και μετεκπαιδεύτηκε στην ποιμαντική ψυχολογία. Μετά
την επιστροφή του στην Ξάνθη είναι υπεύθυνος νεότητας της μητροπόλεως,
αντιπρόεδρος του Δ.Σ. του Κέντρου Ενημέρωσης Πρόληψης Ν. Ξάνθης και
μέλος του Δ.Σ. του Ψυχολογικού Κέντρου Ξάνθης. Είναι τακτικός συνεργάτης
της Ακαδημίας Θρακικής Τέχνης και Παράδοσης και από φέτος αναλαμβάνει
μια μονιμότερη συνεργασία με την διεύθυνση του σεμιναρίου ορθόδοξης
θεολογίας: «Σπουδή στην Ορθοδοξία»
Β) Σάββατο 9 Μαΐου 2015 και ώρα 6 μμ. ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ του π.Βαρνάβα Γιάγκου:
“Αμαρτωλών Εκκλησία”. Για το βιβλίο θα μιλήσουν: π. ΣΩΦΡΟΝΙΟΣ
ΓΚΟΥΤΖΙΝΗΣ, Αρχιμ. Οικουμενικού Θρόνου - Πρωτοσ. Ι.Μ. Ξάνθης, ΑΝΕΣΤΗΣ
ΚΕΣΕΛΟΠΟΥΛΟΣ, Ομότιμος Καθηγ. Θεολογ. Σχολής Α.Π.Θ, και ο συγγραφέας
περίπτερο 15 - Stand 34-39.
Γ) Είναι συν-συγγραφέας του βιβλίου “Τα λόγια σου σαν μέλι : Σύγχρονες αναγνώσεις στους ψαλμούς”.
Συλλογικό έργο, Μάρω Βαμβουνάκη, Δημήτρης Καραγιάννης, π. Βασίλειος Θερμός, Σωτήρης Γουνελάς, Αλέξανδρος Κ. Κακαβούλης, Μιλτιάδης Κωνσταντίνου, π. Σωφρόνιος Γκουτζίνης, Αναστασία Γκίτση, Νατάσα Κεσμέτη, κ.ά. - 1η έκδ. - Αθήνα : Εν πλω, 2012.
Από τα επιπλέον στοιχεία, είναι πλέον ξεκάθαρο το προφίλ του πατρός Σωφρονίου.
Ας προσπαθήσουμε πάλι, βασισμένοι στα νέα στοιχεία, να απαντήσουμε στο έσχατο δημοσιογραφικό ερώτημα:
ΓΙΑΤΙ;
Το ερώτημα τούτο είναι και το δυσκολότερο να απαντηθεί. Στο ερώτημα
αυτό απαντάται η ερώτηση ποια τα κίνητρα και ο στόχος συγγραφής του
άρθρου;
Τα στοιχεία πλέον είναι σημαντικά, ο π. Σωφρόνιος Γκουτζίνης ανήκει στους οικουμενιστές κληρικούς.
Το άρθρο είναι “παραγγελιά” και με την αμέριστη στήριξη του Φαναρίου.
Το "κολλητάρι" του π. Βαρνάβα Γιάγκου, του π.Βασιλείου Θερμού και του
Κοσμήτορα της Θεολογικής, επιτίθεται ευθέως στον Παναγιώτατο Μητροπολίτη
Θεσσαλονίκης. Είναι έλεγχος μαζί και προσβολή.
Είμαστε
σίγουροι πως σε κάθε άλλη περίπτωση, άμεσα ο Σεβασμιότατος Ξάνθης, μετά
το “οργισμένο” τηλεφώνημα από τη Βογατσικού, θα καλούσε σε απολογία και
θα επιλαμβανόταν τα δέοντα για την ανάρμοστη συμπεριφορά του
πρωτοσυγκέλου του. Τίποτε από αυτά δεν έγινε, ούτε και θα γίνει, γιατί ο
π. Σωφρόνιος, έχει “πλάτες”.
Τα
Χριστιανικά σωματεία, έμαθαν εξ’αντανακλάσεως πως δυσαρέστησαν τον
Οικουμενικό Πατριάρχη, πως θα αντιδράσουν άραγε; Η δύναμη που τους έδωσε
η παρουσία του κόσμου, είναι και ευθύνη. Θα τους δώσει το κύρος και το
σθένος να μείνουν αμετακίνητοι ή θα επικρατήσει η “λογική” και θα
λυγίσουν υπό το βάρος της;
Η
Π.Ε.Θ. έχει προ ΚΑΙΡΟΥ απωλέσει την Πατριαρχική εύνοια και τα “γράδα”
του προέδρου της στην εκδήλωση, μάλλον ήταν πολλά και “εξέθεσαν” τον
Θεσσαλονίκης. Πως θα διαχειριστεί η ένωση το πρόβλημα;
Η έλλειψη στοιχειώδους σεβασμού, έστω και στα πλαίσια του Savoir vivre, στους
προσκεκλημένους ομιλητές της συγκεντρώσεως, καθώς και στο σύνολο του
πιστού λαού που προσήλθε, είναι άλλο ένα χαρακτηριστικό έπαρσης, μάλλον
λόγω της Φαναριώτικης στήριξης. Θεωρούνται παράπλευρες απώλειες, άνευ
σημασίας για τον αρθρογράφο.
Η
άμεση στήριξη του άρθρου, από φιλοκυβερνητικά διαδικτυακά μέσα, είναι
επίδειξη δύναμης, αλλά και απόδειξη, πως οι οικουμενιστές χρησιμοποιούν
τις ίδιες μεθόδους με τους πολιτικούς, έχουν πρόσβαση στα ίδια κανάλια
επιρροής.
Πιστεύουμε πως οι φίλοι του Ιστολογίου μας,
είναι σε θέση να αντληφθούν πως είμαστε στο ίδιο έργο θεατές. Για άλλη
μια φορά, η ρητορική και το οικουμενιστικό αξιακό πρότυπο, επιβάλλονται
βίαια, στο όνομα της αγάπης. Πρόθυμοι κληρικοί, ακαδημαϊκοί και λαϊκοί,
με τη δύναμη των μέσων της παγκοσμιοποίησης και την υπεροψία μιας
ξενόφερτης πνευματικής ελίτ, επιτίθενται βίαια σε οτιδήποτε παραδοσιακό
και Ελληνορθόδοξο.
Στο
θέμα που ανέκυψε, τελικά η επιτυχία της συγκέντρωσης, έχει γίνει μια
διαμάχη οικουμενιστών-αντιοικουμενιστών. Κοιτώντας ψυχραιμότερα τα
δεδομένα, είμαστε σίγουροι, πως αναμένονται περήφανες κολοτούμπες και
ηρωϊκές διπλωματικές πιρουέτες από κάποιους από τους διοργανωτές.
Ευχόμαστε να διαψευσθούμε.
Θα παρακολουθήσουμε τις εξελίξεις και θα σας ενημερώνουμε σχετικά.