Καταχειροκρότησε τοὺς ὁμιλητές, ποὺ
α) ἄλλη μιὰ φορὰ ἀποκάλυψαν τὶς πονηρὲς μεθοδεύσεις
καὶ
τὸ κακόδοξο περιεχόμενο τῶν ψηφισθέντων καὶ ποὺ
β) δήλωσαν ὅτι
ὁ μόνος δρόμος ποὺ ἀπομένει εἶναι ἡ Ἀποτείχιση, ἐφ’ ὅσον τελικὰ
γίνουν ἀποδεκτὲς οἱ ἀποφάσεις ἀπὸ τὶς τοπικὲς Ἐκκλησίες.
Τελείωσε πρὶν λίγο ἡ πρωϊνὴ συνεδρία τῆς Ἡμερίδος στὸ Στάδιο Εἰρήνης
καὶ Φιλίας τοῦ Πειραιᾶ γιὰ τὴν Πανορθόδοξη Σύνοδο («ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΝΟΔΟ»).
Ὁ Πειραιῶς Σεραφεὶμ εἶπε πὼς αὐτὴ ἡ Σύνοδος θὰ
καταγραφεῖ ὡς ληστρικὴ
καὶ ψευδοσύνοδος.
Ὁ
π. Θεόδωρος Ζήσης ἀπαντώντας σὲ ἐρώτηση,
εἶπε ὅτι ἂν ψηφιστοῦν, ὅσα προαποφασίστηκαν στὶς Προσυνοδικὲς Διασκέψεις, ὁ
μόνος δρόμος εἶναι ἡ ἀποτείχιση ἀπὸ τοὺς Οἰκουμενιστές.
Ὁ κ. Δημ. Τσελεγγίδης ὑπενθύμισε τὸν λόγο τοῦ
γέροντος Ἐφραὶμ τοῦ Κατουνακιώτη ὅτι
«ὁ Οἰκουμενισμὸς
διακατέχεται ἀπὸ τὰ πονηρὰ καὶ ἀκάθαρτα πνεύματα».
Πειραιώς Σεραφείμ για την Πανορθόδοξη:
Θα καταγραφεί ως ληστρική και ψευδοσύνοδος
.
-Τι είπε για
τους Παπικούς
"Σε σύγκρουση με την ορθόδοξη παράδοση 19
αιώνων έρχεται η Πανορθόδοξη. Οι Προκαθήμενοι θεσμοθετούν την κακοδοξία. Θα
καταγραφεί ως ληστρική και ψευδοσύνοδος". Αυτά ανέφερε μεταξύ άλλων πριν
από λίγο στο χαιρετισμό ο Μητρ. Πειραιώς
Σεραφείμ στην ημερίδα «ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΝΟΔΟΣ˙ Μεγάλη προετοιμασία, χωρίς
προσδοκίες» που διοργανώνεται υπό την αιγίδα των Ιερών Μητροπόλεων i) Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως, ii)Κυθήρων και Αντικυθήρων, iii) Γλυφάδας, Ελληνικού, Βούλας, Βουλιαγμένης και Βάρης και iv) Πειραιώς στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας.
Ακολουθεί ολόκληρη η ομιλία:
ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΣΤΗΝ ΗΜΕΡΙΔΑ ΜΕ ΘΕΜΑ:
«ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΝΟΔΟΣ˙
Μεγάλη προετοιμασία, χωρίς
προσδοκίες»
Σεβασμιώτατοι, Σεβαστοί
Πατέρες, Ελλογιμώτατοι κ. Καθηγητές, Σεβαστό Προεδρείο,
Αγαπητοί εν Χριστώ αδελφοί,
Χαιρετίζω την πολύ νευραλγική
σημερινή ημερίδα, που διοργανώνουν οι Ιερές Μητροπόλεις Γλυφάδας, Ελληνικού,
Βούλας, Βάρης και Βουλιαγμένης, Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως, Κυθήρων και
Αντικυθήρων και η καθ’ ημάς Πειραιώς και Φαλήρου, καθώς και η Σύναξις Ορθοδόξων
Κληρικών και Μοναχών, με θέμα : «Αγία και Μεγάλη Σύνοδος˙ Μεγάλη προετοιμασία,
χωρίς προσδοκίες». Η ιδέα της συγκλήσεως Οικουμενικής Συνόδου της Ορθοδόξου
Εκκλησίας είχε διατυπωθεί για πρώτη φορά επισήμως με ένα πρώτο κατάλογο
θεμάτων, στο «Πανορθόδοξο Συνέδριο» της Κωνσταντινούπολης το 1923 από τον
Οικουμενικό Πατριάρχη κυρό Μελέτιο Δ´ Μεταξάκη. Το 1930 προωθήθηκε από την
ονομασθείσα «Προκαταρκτική Επιτροπή», που συνήλθε στο Άγιον Όρος στην Ιερά Μονή
Βατοπαιδίου, η οποία ετοίμασε ένα πρώτο κατάλογο θεμάτων της Συνόδου.
Όμως, δυσμενείς ιστορικές
συνθήκες δεν επέτρεψαν την σύγκληση της Συνόδου πριν και μετά τον δεύτερο
παγκόσμιο πόλεμο, ιδιαίτερα μάλιστα, επειδή στις περισσότερες ορθόδοξες χώρες
επεκράτησαν αθειστικά κομμουνιστικά καθεστώτα, τα οποία δυσκόλεψαν το έργο και
τις αποφάσεις των εκεί Εκκλησιών. Το θέμα επανέφερε από την Κωνσταντινούπολη ο
Οικουμενικός Πατριάρχης κυρός Αθηναγόρας, ο οποίος συνεκάλεσε στη Ρόδο την Α´
Πανορθόδοξη Διάσκεψη το 1961, η οποία έλαβε οριστικές αποφάσεις για την προπαρασκευή
της Συνόδου και κατήρτισε έναν ευρύτατο κατάλογο δέκα θεμάτων, τα οποία με τις
υποδιαιρέσεις τους ξεπερνούσαν τα εκατό.
Ο κατάλογος αυτός επικρίθηκε
έντονα, επειδή καταρτίσθηκε κατά τα πρότυπα του καταλόγου θεμάτων της Β´
Βατικανής ψευδοσυνόδου, η οποία συνερχόταν την ίδια εποχή, και η οποία επηρέασε
την Ορθόδοξη εκκλησιαστική ηγεσία. Λόγω αντιδράσεων και επικρίσεων ο ευρύς
αυτός και αντισυνοδικός κατάλογος αποσύρθηκε και αναθεωρήθηκε από την Α´
Προσυνοδική Πανορθόδοξη Διάσκεψη (1976) της Γενεύης, η οποία κατέληξε σε δέκα
θέματα, που θεωρήθηκαν ως τα πιο σημαντικά προς διαβούλευση και αυθεντική
απόφαση, και τα οποία ήταν τα εξής : α) Ορθόδοξη Διασπορά· β) Το Αυτοκέφαλο και
ο τρόπος ανακηρύξεως αυτού· γ) Το Αυτόνομο και ο τρόπος ανακηρύξεως αυτού· δ) Δίπτυχα·
ε) Το ζήτημα του κοινού ημερολογίου και του κοινού εορτασμού του Πάσχα· στ)
Κωλύματα γάμου· ζ) Αναπροσαρμογή των περί νηστείας εκκλησιαστικών