Πηγή
Η επικείμενη Αγία και Μεγάλη Σύνοδος
της Ορθοδόξου Εκκλησίας και οι προεκτάσεις της βρέθηκαν στο επίκεντρο
βαρυσήμαντης συνέντευξης που παραχώρησε ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος,
διακεκριμένος Ιεράρχης της Εκκλησίας της Ελλάδος και Θεολόγος καθώς και
Πανεπιστημιακός δάσκαλος, στο περιοδικό ProNews, ένα νέο ενημερωτικό περιοδικό
με πολιτικο-κοινωνική θεματολογία και πλούσια αρθρογραφία.
Στη συνέντευξή που παραχώρησε στον
θεολόγο-δημοσιογράφο και συγγραφέα Αντώνη Ελευθεριάδη, ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας
Χρυσόστομος, ο οποίος συμμετείχε στις Προσυνοδικές διασκέψεις και θα
συμμετάσχει στην Αγία και Μεγάλη Σύνοδο μέσω της οποίας σημειώνει θα σταλεί,
«ένα μήνυμα, τόσο μέσα ἀπό τό λόγο ὅσο καί μέσα ἀπό τήν εἰκόνα, ἑνότητας ὅλων
τῶν Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιών σέ καιρούς μάλιστα ὅπου ἡ διάσπαση τείνει νά γίνει
τρόπος ζωῆς».
Ακολουθεί η συνέντευξη του
Μητροπολίτη Μεσσηνίας Χρυσοστόμου στον θεολόγο και δημοσιογράφο Αντώνη
Ελευθεριάδη (μὲ σχόλια τῆς "Π.Π."):
Aντ. Ελευθεριάδης: Η Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία
προετοιμάζεται γιά τήν σύγκληση τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Συνόδου, στή Κρήτη. Πόσο
σημαντική εἶναι καί τί μπορεῖ νά προκύψει ἀπό αὐτήν;
Μεσσηνίας Χρυσόστομος: Μέ τήν ἀπόφαση
τῶν Προκαθημένων τοῦ Μαρτίου τοῦ 2014, ἀπεφασίσθη τελικά ἡ σύγκληση τῆς Ἁγίας
καί Μεγάλης Συνόδου γιά τόν Ἰούνιο τοῦ 2016, μέ τήν ὁποίαν ἀφ᾿ ἑνός
ἱκανοποιήθηκε ἕνα αἴτημα τῶν Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν, τό ὁποῖο εἶχε ἐκφρασθεῖ ἤδη
ἀπὸ τό 1930, καί ἀφ᾿ ἑτέρου ὡλοκληρώθηκε μία διαδικασία προετοιμασίας, ἡ ὁποία
εἶχε ξεκινήσει ἀπό τό 1961.
[1η παραπλάνηση-ψέμα: Οἱ Ὀρθόδοξες Ἐκκλησίες εἶχαν
ἐκφράσει Αἴτημα καὶ προχώρησαν στὴν διαδικασία γιὰ σύγκληση
Πανορθοδόξου-Οἰκουμενικῆς Συνόδου, κατὰ
τὰ πρότυπα καὶ τὸ τυπικὸ τῶν Ὀρθοδόξων Συνόδων. Τὸ περιεχόμενο αὐτοῦ τοῦ Αἰτήματος, ὅμως,
τὸ διέστρεψαν, τὸ μετήλλαξαν, ἀσεβοῦντες στὴν θέληση καὶ ἐπιθυμία τῶν ἁπανταχοῦ
πιστῶν τῆς «Μίας Ἐκκλησίας» οἱ Οἰκουμενιστές (ἐν οἷς καὶ ὁ Μεσσηνίας
Χρυσόστομος) μὲ καθοδηγητὲς τὸν κ. Βαρθολομαῖο Ἀρχοντώνη καὶ τὸν κ.
Ἰωάννη Ζηζιούλα, καὶ συγκαλοῦν μιὰ ΜΗ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΩΝ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΩΝ Σύνοδο,
ποὺ τὴν ὠνόμασαν «Ἁγία καὶ Μεγάλη Σύνοδος» ποὺ ὁμοιάζει ἐν πολλοῖς καὶ βαδίζει
στὰ πρότυπα καὶ τὶς προδιαγραφὲς τῆς Β΄ Βατικανῆς Συνόδου!].
Ἡ σημασία τῆς
Συνόδου αὐτῆς ἔγκειται στό μήνυμα τό ὁποῖο θά ἐκφράσει. Ἕνα μήνυμα, τόσο μέσα
ἀπό τό λόγο ὅσο καί μέσα ἀπό τήν εἰκόνα, ἑνότητας ὅλων τῶν Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν σέ
καιρούς μάλιστα ὅπου ἡ διάσπαση τείνει νά γίνει τρόπος ζωῆς.
[2η παραπλάνηση-ψέμα: Τὸ μήνυμα τῆς Συνόδου, δὲν θὰ εἶναι
μήνυμα «ὅλων τῶν Ὀρθόδοξων Ἐκκλησιῶν»,
διότι οἱ Οἰκουμενιστὲς διοργανωτὲς τῆς Συνόδου ἔχουν ἀποκλείσει τὸ μεγαλύτερο μέρος τῶν Ὀρθοδόξων Ἐπισκόπων. Καί, ἀκόμα
χειρότερα, ἔχουν ἀποκλείσει καὶ ἐκ τῶν παρόντων Ἐπισκόπων τὴν διαφωνία, ἀφοῦ θὰ ὑπάρχει μία ψῆφος γιὰ κάθε Ἐκκλησία καὶ ἄρα οἱ διαφωνίες (π.χ. δέκα ἢ καὶ περισσότεροι
Ἐπίσκοποι μιᾶς, δύο ἢ πέντε τοπικῶν Ἐκκλησιῶν) γιὰ τυχὸν κακόδοξες ἀποφάσεις ποὺ θὰ ψηφιστοῦν στὴν Σύνοδο, δὲν θὰ ληφθοῦν
ὑπόψιν!].
Ἐπιπλέον, ἡ
λειτουργία ἐν Συνόδῳ ὁλοκλήρου τοῦ σώματος τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας θά δώσει τή
δυνατότητα στίς ἴδιες τίς Ἐκκλησίες