ΛΟΓΟΙ ΠΑΡΑΙΤΗΣΕΩΣ...!
Ἂν αὐτὸ δὲν εἶναι «ὑπεκφυγὴ»
καὶ «ὑποκρισία», τότε τί θὰ ὀνομάσουμε «ὑποκρισία»;
Διαφωνεῖ ὁ Μητροπολίτης Πειραιῶς μὲ τὴν σύγκληση
τῆς Συνόδου, διαφωνεῖ μὲ τὴν θεματολογία, διαφωνεῖ μὲ τὴν διαδικασία, γιατὶ ἡ προβληματική της καὶ οἱ Προσυνοδικὲς
ἀποφάσεις της εἶναι αἱρετικές, ἢ
μᾶλλον -ὅπως γλαφυρὰ τὶς περιγράφει- αἱρετικότατες,
καταγγέλλει
ὅτι
διὰ τῆς διαδικασίας-κανονισμοῦ παραβιάζονται Ἱεροὶ Κανόνες, διαστρέφεται
ἡ διδασκαλία τοῦ ἰδίου τοῦ Κυρίου, ἀλλὰ κοινωνεῖ μὲ ὅλους τοὺς αἱρετίζοντες ποὺ τὴν προετοίμασαν
καὶ θὰ συμμετάσχουν σ’ αὐτήν!
Πράγματι, νέο-μετα-πατερικὴ
τακτική.
Οἱ Ἅγιοι (στὴν συντριπτική τους πλειοψηφία) συμμετεῖχαν στὶς Συνόδους, καὶ ἀγωνίζονταν νὰ καταδικαστεῖ ἡ αἵρεση. Ὁ κ. Σεραφεὶμ πράττει
τὸ ἀνήκουστο καὶ πρωτοφανές:
.
Καταδεικνύει τὴν δολιότητα καὶ
τὸν ἀμοραλισμό, ὅσων προετοίμασαν
τὴν «Ἁγία καὶ Μεγάλη Σύνοδο», δηλώνει ὅτι καταδικάζει αὐτὲς τὶς δίκην «μαφίας» καὶ δίκην «ληστρικῆς» Συνόδου πρακτικές, ἀλλὰ σὰν νὰ μὴ συμβαίνει τίποτε, κοινωνεῖ καὶ
θὰ κοινωνεῖ (ὡς φαίνεται) στὸ διηνεκὲς μὲ τοὺς ἐγκληματοῦντες κατὰ τῆς Πίστεως!
.
O tempora, o mores!
ΕΛΛΗΝΙΚΗ
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΙΕΡΑ
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
Ἀκτὴ
Θεμιστοκλέους 190, 185 39 ΠΕΙΡΑΙΕΥΣ,
Τηλ. +30 210 4514833, Fax +30 210 4518476
Ἐν Πειραιεῖ τῇ 20ῃ Μαΐου
2016
Α Ν
Α Κ Ο Ι Ν Ω Θ Ε Ν
ΛΟΓΟΙ ΠΑΡΑΙΤΗΣΕΩΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΝΟΔΟ
Ἐπειδή κατά τόν Θεῖο Ἀπόστολο Πέτρο ὀφείλομεν νά εἴμεθα «ἕτοιμοι δὲ ἀεὶ πρὸς ἀπολογίαν παντὶ τῷ αἰτοῦντι ὑμᾶς λόγον περὶ τῆς ἐν ὑμῖν ἐλπίδος μετὰ πραΰτητος καὶ φόβου συνείδησιν ἔχοντες ἀγαθήν, ἵνα ἐν ᾧ καταλαλοῦσιν ὑμῶν ὡς κακοποιῶν, καταισχυνθῶσιν οἱ ἐπηρεάζοντες ὑμῶν τὴν ἀγαθὴν ἐν Χριστῷ ἀναστροφήν. κρεῖττον γὰρ ἀγαθοποιοῦντας, εἰ θέλοι τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ, πάσχειν ἢ κακοποιοῦντας (Α΄ Πέτρου 3,15-18), δημοσιοποιῶ τοῦς λόγους παραιτήσεώς μου ἀπό τήν συμμετοχή μου στήν ἐκπροσώπηση τῆς Ἁγιωτάτης Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος στήν συγκληθησομένη Ἁγία καί Μεγάλἦ Σύνοδο. Ἡ ἀπόφασις τῆς προλαβούσης ἐκτάκτου Συνόδου τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος μοῦ παρεῖχε αὐτό τό δικαίωμα συμμετοχῆς κατόπιν τῆς παραιτήσεως τῶν πρό ἐμοῦ κατά τά πρεσβεῖα Σεβασμιωτάτων Ἁγίων ἀδελφῶν.
Παραιτήθην
προφορικῶς ἐνώπιον τῆς προλαβούσης Ἱεραρχίας γιά λόγους συνειδήσεως καί εἰδικώτερα διότι διαφωνῶ καί διά τήν θεματολογία τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Συνόδου καί διά τήν διαδικασία. Διαφωνῶ διά τήν θεματολογία διότι μετά 93 χρόνια προετοιμασίας μιᾶς Πανορθοδόξου Συνόδου ἡ ἐνασχόλησίς της μέ οὐσιωδῶς λελυμένα θέματα ἀπό τήν Πατερική καί Κανονική μας Παράδοση, ὅπως τῆς Νηστείας καί τοῦ Γάμου, μόνον δυστυχῶς θυμηδία προκαλεῖ. Διαφωνῶ καί μέ τήν ἀπαράδεκτη θέση τοῦ κειμένου περί τῶν μεικτῶν γάμων, πού προάγει τόν λεγόμενο λαϊκό συγκρητιστικό οἰκουμενισμό, καί διαφωνῶ ἐπίσης ριζικά μέ τά ἄλλα δύο ψηφισμένα κείμενα τῶν προσυνοδικῶν διασκέψεων «Σχέσεις τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας πρός τόν λοιπόν Χριστιανικόν κόσμον» καί «Ἡ ἀποστολή τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας ἐν τῶ συγχρόνῳ κόσμῳ». Ἐάν πράγματι έπεδιώκετο ἡ Πανορθόδοξος αὐτή Σύνοδος νά εἶναι Ἁγία καί Μεγάλη καί νά ἀποτελεῖ Ἱερά συνέχεια τῶν Ἁγίων Οἰκουμενικῶν Συνόδων στόν 21ο αἰώνα καί ἐπέκεινα, διακηρύσσουσα ὅτι «ἔδοξε τῷ Ἁγίῳ Πνεύματι καί ἡμῖν», ὤφειλε στοιχοῦσα στό πνεῦμα καί τό γράμμα τῶν Ἁγίων καί Θεοφόρων Πατέρων νά ἀποφασίσῃ τά ἀκόλουθα:
α)
Νά ἀναγνωρίσει τίς θεωρούμενες ἀπὸ ὅλους τοὺς Ὀρθοδόξους δύο Συνόδους τοῦ ἐνάτου καὶ δεκάτου τετάρτου αἰῶνος ὡς Οἰκουμενικές, δηλ. τήν Η´ ἐπὶ Μ. Φωτίου, τοῦ 879-880, καὶ τήν Θ´ ἐπὶ Ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ, τοῦ 1351, οἱ ὁποῖες, κατεδίκασαν ἡ μὲν πρώτη τὸ Filioque καί τό πρωτεῖο τοῦ Πάπα ὡς αἱρέσεις, ἡ δὲ δεύτερη τὴν περὶ κτιστῆς Θείας