Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου 2016

Από τον Πατριάρχη υπήρξε ..."προσπάθεια" και ποιά;

Προσπάθεια της Προέδρου της Κροατίας να υπερασπιστεί την αγιοποίηση του Καρδιναλίου Στέπινατς

1d405f4b7e25618f69871b9a86f161fe_L.jpg
του Γιώργου Θεοχάρη
Προσπάθεια της Προέδρου της Κροατίας να υπερασπιστεί την αγιοποίηση του Καρδιναλίου Στέπινατς στη συνάντησή της με τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο.

Σε εγκάρδια ατμόσφαιρα πραγματοποιήθηκε η συνάντηση το Σάββατο 10 Σεπτεμβρίου.
Όπως μεταδίδει το επίσημο site της Ορθόδοξης Μητρόπολης του Ζάγκρεμπ www.mitropolija-zagrebacka.org, ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος συναντήθηκε το Σάββατο, 10 Σεπτεμβρίου, με την Πρόεδρο της Δημοκρατίας της Κροατίας κ. Κολίντα Γκραμπάρ-Κιτάροβιτς.
Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά την διάρκεια της συνάντησης η Πρόεδρος της Κροατίας προσπάθησε να δικαιολογήσει την αγιοποίηση του Καρδιναλίου Στέπινατς από την Καθολική Εκκλησία, «ως μία πράξη συμβολική εναντίον του κουμμουνισμού».
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Καρδινάλιος Στέπινατς θεωρείται από τους Σέρβους ως ένας από τους υπεύθυνους για την φρικτή γενοκτονία των 700.000 Σέρβων στα στρατόπεδα συγκέντρωσης των Ουστάσι, δηλαδή των Κροατών φασιστών. Αντίθετα για τους Κροάτες το πρόσωπο αυτό θεωρείται πολύ σημαντικό στην

"Παγκοσµιοποίηση της θρησκείας! ¨Αρα κατάργηση Αγίας Γραφής και προδοσία της Αλήθειας!


Τοὺς τελευταίους µῆνες ἔχει ἀνοίξει ὁ δηµόσιος διάλογος γιὰ τὴν ἀναθεώρηση τοῦ Συντάγµατος, τὸ ὁποῖο ἀναθεωρήθηκε τελευταία φορὰ τὸ 2008. Ἡ ἀρχὴ τοῦ δηµοσίου αὐτοῦ διαλόγου ἔγινε τὸν Ἰούνιο ε.ε. ὅταν κυκλοφορήθηκε ὡς ἔνθετο τῆς ἐφηµερίδας «Καθηµερινὴ τῆς Κυριακῆς», ἀλλὰ καὶ ὡς αὐτοτελὴς ἔκδοση ἀπὸ τὸν ἐκδοτικὸ οἶκο «Μεταίχµιο» µία πρόταση ριζικῆς ἀναθεώρησης τοῦ ἰσχύοντος Συντάγµατος µὲ τὸν φιλόδοξο τίτλο «Ἕνα καινοτόµο Σύνταγµα γιὰ τὴν Ἑλλάδα».
Στὴ συνέχεια, τὴν 25η τοῦ Ἰουλίου ἐ.ἔ., ὁ πρωθυπουργὸς σὲ ὁµιλία του στὴ Βουλὴ προανήγγειλε τὴ δηµιουργία ἑνὸς νέου Συντάγµατος, ποὺ θὰ ὁδηγήσει σὲ µία «νέα ἐποχή, τὴ νέα Μεταπολίτευση» καὶ σὲ µιὰ «νέα Ἑλλάδα», ποὺ σύµφωνα µὲ τὰ λόγια τοῦ πρωθυπουργοῦ θὰ εἶναι «πραγµατικὰ ἐλεύθερη, ἀληθινὰ Δηµοκρατική, µιὰ Ἑλλάδα µὲ ἰσότητα καὶ Δικαιοσύνη».
Θὰ πρέπει ἐξ ἀρχῆς νὰ τονίσουµε, ὅτι χορηγὸς τῆς ἔντυπης ἔκδοσης τοῦ «καινοτόµου Συντάγµατος» εἶναι τὸ Global Citizen Foundation (GCF χάριν συντοµίας), ἕνας ὀργανισµός, ὅπου διεθνῶς ἀναγνωρισµένοι εἰδικοὶ ἐπιστήµονες –ἰδίως καθηγητὲς σὲ Πανεπιστήµια τῶν Ἡνωµένων Πολιτειῶν Ἀµερικῆς–  «πραγµατοποιοῦν µελέτες γιὰ.... τὴν προώθηση τῆς παγκοσµιοποίησης στὴν οἰκονοµία, τὸ ἐµπόριο, τὴν ὑγεία, τὴν παιδεία, τὸν πληθυσµὸ καὶ τὸ περιβάλλον».
Διαβάζουµε στὴν ἐπίσηµη ἰστοσελίδα τοῦ GCF: «Τὸ GCF ἀναλαµβάνει ἔρευνες καὶ ἐκπαιδευτικὰ προγράµµατα σχετικὰ µὲ παγκόσµια οἰκονοµικὰ καὶ κοινωνικὰ ζητήµατα, καθὼς καὶ θέµατα δικαιοσύνης καὶ διεθνοῦς ἐπικοινωνίας, οἱ ὁποῖες (ἔρευνες) αὐξάνουν τὴν εὐηµερία τῶν πολιτῶν τοῦ κόσµου καὶ προωθοῦν τὴν παγκόσµια οἰκονοµικὴ ἀνάπτυξη.
Διαδίδει εὐρέως τὰ ἀποτελέσµατα τῶν ἐρευνῶν αὐτῶν µέσῳ ὅλων

Μια πιστή, ΑΠΑΝΤΑΕΙ στον μητροπολίτη Φλωρίνης Θεόκλητο.

http://opaidagogos.blogspot.gr/2016/09/blog-post_32.html

ΣΧΟΛΙΟ ΕΥΣΕΒΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΡΙΑΣ ΠΡΟΣ

ΤΟΝ ΕΦΑΡΜΟΣΤΗ ΤΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΤΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΚΡΗΤΗΣ,
.
ΤΟΝ ΔΙΩΚΤΗ ΟΜΟΛΟΓΗΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ
.

ΚΑΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΗ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ ΘΕΩΡΙΩΝ ΤΟΥ ΖΗΖΙΟΥΛΑ, ΕΠΙΣΚΟΠΟ ΦΛΩΡΙΝΗΣ κ. ΘΕΟΚΛΗΤΟ.


Μια απάντηση στον Μητροπολίτη Φλωρίνης, Πρεσπών και Εορδαίας κ. Θεόκλητο.

    Έχουμε χρέος να σεβόμαστε τον Πρόεδρο της δημοκρατίας; Τον οποιονδήποτε;
  Κι αν επί προεδρίας ενός Προέδρου Δημοκρατίας γινόταν Πραξικόπημα και καταλυόταν η Δημοκρατία, αλλά ο περί ου ο λόγος «Πρόεδρος» της Δημοκρατίας δεν αντιδρούσε καταγγέλλοντας το γεγονός αλλά παρέμενε στη θέση του για λόγους νομιμοφάνειας; Αν μάλιστα ο «Πρόεδρος» αυτός είχε παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στην οργάνωση του υποτιθέμενου Πραξικοπήματος; Θα του οφείλαμε σεβασμό; 
  Όχι. Θα ήταν υπόλογος για εσχάτη προδοσία, παράβαση καθήκοντος, σφετερισμό εξουσίας, κοκ, και στην καθομιλουμένη, πολύ πριν του αποδοθεί αυτός ο τίτλος από την ιστορία, θα ονομαζόταν Προδότης και όχι Πρόεδρος.

    Με τον ίδιο τρόπο, δεν οφείλουμε καμία αναγνώριση και καμία υπακοή σε Πατριάρχη, Σύνοδο, ή Επίσκοπο που κηρύττει την οποιαδήποτε αίρεση, πόσο μάλλον την παναίρεση του Οικουμενισμού. Οφείλουμε να τους προειδοποιήσουμε ότι θέτουν τον εαυτό τους, οι ίδιοι, εκτός της Μίας Αγίας και Αποστολικής Εκκλησίας του Χριστού, με τις κακοδοξίες που κηρύττουν, σταματώντας τη μνημόνευσή τους. Αν μετανοήσουν και

Οι ομάδες προσκυνητών Αθηνών συμπαραστέκονται στον αγώνα που δίδουν οι Αγιορείτες Πατέρες κατά του Οικουμενισμού και της Πανθρησκείας


  
ΟΜΑΔΑ ΠΡΟΣΚΥΝΗΤΩΝ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ ΑΤΤΙΚΗΣ/ΑΘΗΝΩΝ

    Οι ομάδες Αθηνών συμπαραστέκονται στον αγώνα που δίδουν οι Αγιορείτες Πατέρες κατά του Οικουμενισμού και της Πανθρησκείας.
    Συγχαίρουμε την επιτυχημένη πρωτοβουλία συγκέντρωσης της ομάδος Αργολίδος, εχτές Κυριακή 11/9/16 στο Ναύπλιο, μετά του γέροντος Σάββα Λαυριώτη και τους διαμηνύουν ότι είμαστε στο πλευρό τους τόσο στα τοπικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν, όσο και στον κοινό αγώνα μας για την Ορθόδοξη πίστη των πατέρων του Αγίου Όρους κατά του οικουμενισμού.
   Καλούμε με την σειρά μας  όλους τους Ορθόδοξους αδελφούς που έχουν στην καρδιά τους την αγάπη και την πίστη στον Κύριο υμών Ιησού Χριστό, την Παναγία Θεοτόκο και τους Αγίους μας, να σταθούν ως ακλόνητοι βράχοι στην προσπάθεια διαστρέβλωσης των αρχών και των θέσεων της μίας αποστολικής και καθολικής Εκκλησίας, της Εκκλησίας που αγαπήσαμε και δεχτήκαμε την ανιδιοτελή αγάπη της.
    Νέες προοδευτικές θέσεις που εξυπηρετούν «άλλα» συμφέροντα δεν συνάδουν με το Ορθόδοξο πνεύμα. Ήλθε ο καιρός που όλοι πρέπει να λάβουμε θέση και να υπερασπιστούμε την Πίστη μας στην αγάπη που μας έδειξε δια της σταυρώσεως του ο Θεάνθρωπος Χριστός μας.
    Να κλείσουμε τα αυτιά σε πλάνες και σειρήνες που με ύπουλο τρόπο θέλουν να μας αποκόψουν την ελεύθερη βούληση, να μας αποκόψουν από την Θεία χάρη του τριαδικού Θεού.
    Ενημερώστε και ενωθείτε γύρω από τους γεροντάδες, γύρω από τον Ορθόδοξο άξονα της πίστης μας ώστε να καταφέρουμε και πάλι να ξεπεράσουμε τις συμπληγάδες των καιρών μας.
   Η πίστης η αληθινή αποδεικνύεται δια της ομολογίας μας και των πράξεων μας.
   Η ισχύς εν τη ενώσει.
Ομάδα προσκυνητών Αγίου Όρους Αττικής


«ΠΟΡΕΥΘΕΝΤΕΣ» ...ΣΥΜΒΙΒΑΣΘΕΙΤΕ ΜΕ ...«ΠΑΝΤΑ ΤΑ ΕΘΝΗ»!!!


πισημαίνει ὁ ἱερὸς Χρυσόστομος πώς, κατὰ τὶς ἡμέρες τῶν μεγάλων ἑορτῶν τῶν Ἰουδαίων, ὁ Χριστὸς βρισκόταν συστηματικὰ ἀνάμεσα στοὺς Ἰουδαίους ποὺ συνέρρεαν στὰ Ἱεροσολύμα, γιὰ νὰ γιορτάσει μαζί τους καί, διὰ τῶν θαυμάτων καὶ τῆς διδασκαλίας Του, νὰ ἑλκύσει τὸν ἄδολο καὶ ἁπλὸ λαό. Διότι ὁ Χριστὸς εἶχε μεγαλύτερο ἐνδιαφέρον νὰ τοὺς ἰατρεύσει καὶ νὰ τοὺς προσφέρει τὴν σωτηρία, ἀπ’ ὅσο οἱ ἴδιοι ἐπιθυμοῦσαν τὴν θεραπεία.
 «Τίνος οὖν ἕνεκεν τὰ Ἱεροσόλυμα συνεχῶς ὁ Χριστὸς καταλαμβάνει, καὶ ἐν ταῖς ἑορταῖς ἐπιχωριάζει τοῖς Ἰουδαίοις; ὥστε ἐπιλαβέσθαι τῶν ἀσθενούντων, ἵνα τὸ πλῆθος ἐπισπάσηται τὸ ἄδολον. Οὐ γὰρ τοσαύτην οἱ κάμνοντες εἶχον ἐπιθυμίαν ἀπαλλαγῆναι τῶν νοσημάτων, ὅσην ὁ ἰατρὸς ἐπεποίητο σπουδὴν ἀπαλλάξαι αὐτοὺς τῆς ἀρρωστίας. Ὅτε τοίνυν πλήρης ὁ σύλλογος αὐτῶν ἦν, τότε εἰς μέσον ἐρχόμενος τὰ πρὸς τὴν σωτηρίαν τῆς ἐκείνων ψυχῆς ἐπεδείκνυτο». (Χρυσοστόμου Ἰω., Πρὸς Ἀνόμοιους, ὁμιλ. 12, καὶ Ὑπόμνημα εἰς Ἰωάννην).
Ὑπάρχουν καὶ σήμερα ἄνθρωποι ποὺ θὰ ἤθελαν νὰ βροῦν τὴν Μία Ἀλήθεια, ἀναζητοῦν νὰ θεραπευθοῦν ἀπὸ τὴν παράλυση τῆς κάθε ἁμαρτίας καὶ κακοδοξίας. Μὰ τὸ δυστύχημα εἶναι πὼς δὲν ὑπάρχουν οἱ θεραπευτές! Ἡ πλειονότης τῶν συγχρόνων «εἰς τύπον καὶ τύπον Χριστοῦ» ποιμένων ἔχουν καταντήσει ἀπὸ μαθητὲς Χριστοῦ, διεκπεραιωτὲς ἱεροπραξιῶν ἢ ἕνα εἶδος κοινωνικῆς πρόνοιας μὲ θρησκευτικὸ ἐπίχρυσμα, ἐκκοσμικευμένοι καὶ ἀδιάφοροι γιὰ τὴν οὐσία αὐτοῦ ποὺ ἦρθε νὰ προσφέρει ὁ Χριστὸς στὸν ἄνθρωπο.
Ὑπάρχουν, ἀσφαλῶς, καὶ ἐκεῖνοι οἱ πνευματικοὶ πατέρες ποὺ δίνουν ὅλες τους τὶς δυνάμεις γιὰ τὴν καθοδήγηση τοῦ συγχρόνου ἀνθρώπου, ἀλλὰ περιπίπτουν σὲ ἕνα ἄλλο «ἐκ δεξιῶν» πειρασμό: δείχνουν νὰ «ἀδιαφοροῦν» γιὰ τοὺς σύγχρονους «ἐντὸς τῶν τειχῶν» αἱρετικούς, τὴν καταπολέμηση τῆς αἱρέσεως καὶ τὴν ἐπιστροφὴ τῶν αἱρετικῶν Οἰκουμενιστῶν στὴν Μία, Ἁγία, Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία. Τὸ δυστύχημα, ὅμως, εἶναι, πὼς αὐτὴ ἡ φαινομενικὴ «ἀδιαφορία», δὲν εἶναι πραγματικὰ ἀδιαφορία, ἀλλὰ μιὰ δειλία νὰ ἀντιπαρατεθοῦν μὲ τὴν ὀλιγομελῆ, ἀλλὰ καλὰ ὀργανωμένη οἰκουμενιστικὴ φατρία· καὶ ὡς ἐκ τούτου ἀποτελεῖ ἀποδοχὴ τῆς συνωμοσίας σιωπῆς ποὺ ἔχει ἐπιβάλει πρωτίστως τὸ Πατριαρχεῖο Κωνσταντινουπόλεως, ὥστε νὰ μὴν ἐνημερώνονται οἱ πιστοὶ γιὰ τὴν αἱρετίζουσα πολιτικὴ τοῦ Φαναρίου!!! Ἀρνοῦνται, δηλαδή, οἱ πνευματικοὶ πατέρες, ἐπικαλούμενοι τὴν «διάκριση», νὰ προσεγγίσουν, νὰ κηρύξουν καὶ νὰ θεραπεύσουν, ὅσους ἔχουν προσβληθεῖ ἀπὸ τὴν παραλυσία τῆς αἱρέσεως τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, ὁ ὁποῖος μὲ τὴν Πανορθόδοξο Σύνοδο στὴν Κρήτη, οὐσιαστικὰ ἐπεκύρωσε ΣΥΝΟΔΙΚΑ τὴν αἵρεση
Παρὰ τὴν ἁγιοπατερικὴ ἐνημέρωση (ἂν ὑποτεθεῖ ὅτι δὲν γνώριζαν) ποὺ γίνεται τὰ τελευταῖα, γιὰ τὴν Ἁγιογραφικὴ Ἐντολὴ ἀπομάκρυνσης ἀπὸ κάθε αἱρετικό, ὅτι ἡ αἵρεση ἀποτελεῖ μολυσματικὴ καὶ δυσθεράπευτη ἀσθένεια, παραμένουν σὲ κοινωνία μὲ τοὺς αἱρετικούς, θεωρῶντας ἐγωϊστικὰ τὸν ἑαυτό τους ἄτρωτι ἀπὸ τὰ βέλη τοῦ ἐχθροῦ! Κι ὅμως ὁ ἅγιος Ἐφραὶμ διδάσκει: «Μὴ συμφιλιάζῃς αἱρετικοῖς, ἵνα μὴ συγκοινωνήσῃς τῇ κοινωνίᾳ αὐτῶν· ...ἕκαστος γὰρ θερίσει ὃ ἔσπειρε» (Ἐφραὶμ τοῦ Σύρου, Περ μετανοας κα κατανξεως). «Εἰ δὲ ἐπὶ τῶν ἐν τοῖς ἠθικοῖς σφαλλομένων τοσαύτη ἐστὶν ἡ βλάβη, τί χρὴ λέγειν περὶ τῶν περὶ Θεοῦ κακοδοξούντων, οὓς ἡ κακοδοξία οὐδὲ ἐν τοῖς ἄλλοις ὑγιαίνειν ἐᾷ, παραδιδομένους ἅπαξ δι' αὐτὴν τοῖς τῆς ἀτιμίας πάθεσιν;» (Μ. Βασιλείου, Ὅροι κατ’ Ἐπιτομήν, Ἐρώτησις κʹ). Καί: «Τῶν αἱρετικῶν ἡ κακοδοξία, πάντοτε πηγαίνει εἰς τὸ χειρότερον  καὶ γίνεται μεγαλυτέρα πληγή... Διὰ τοῦτο πρέπουν νὰ ἀποφεύγουν οἱ Χριστιανοὶ τούτους καὶ πάντας τοὺς αἱρετικοὺς ὡσὰν λοιμοὺς καὶ πανούκλας, ἵνα μὴ καὶ αὐτοὶ μὲ αὐτούς... ἀπωλεσθοῦν» (Νικοδήμου Ἁγιορείτου, Ἑρμηνεία εἰς τὰς ΙΔ΄ Ἐπιστολὰς τοῦ Ἀποστόλου Παύλου, τ. 3ος, σελ. 318-319).
Πῶς εἶναι, λοιπόν, δυνατόν, στρουθοκαμηλίζοντας, νὰ ἀντιπαρέρχονται οἱ ποιμένες τὴν ζημίαν ποὺ ὑφίστανται οἱ πιστοί, ἐπικοινωνοῦντες μὲ ἐγχώριους αἱρετικοὺς οἰκουμενιστές, ἀλλὰ καὶ τὴν «βλασφημία» ποὺ ἔγκειται στὴν διαστρέβλωση τοῦ Εὐαγγελίου, τῆς Ἱερᾶς Παραδόσεως καὶ τῆς δογματικῆς ἀλήθειας ποὺ διαπράττουν οἱ Οἰκουμενιστές; Πῶς ἀνέχονται τὴν ἐπίκληση φτηνῶν δικαιολογιῶν, ὥστε νὰ μὴ κατονομάζουν τοὺς αἱρετικούς,

Ο γ. Σάββας Λαυριώτης συνεχίζει την ενημέρωση του Λαού για τον επάρατο Οικουμενισμό, ενώ οι Ποιμένες συνεχίζουν να παραμένουν βουβοί, άβουλοι και φοβισμένοι! Ακόμα χειρότερα: εμποδίζουν (αυτοί που είναι οι φυσικοί "φρουροί" της Πίστεως) την ενημέρωση!



ΤΟ ΑΔΙΑΧΩΡΗΤΟ ΣΤΗΝ ΟΜΙΛΙΑ
ΤΟΥ Γ. ΣΑΒΒΑ ΤΟΥ ΛΑΥΡΙΩΤΟΥ

 ΣΤΟ ΝΑΥΠΛΙΟ

   Παρά τα συνήθη ενδοεκκλησιαστικά και καιρικά σαμποτάζ, η ομιλία του Γέρ. Σάββα του Αγιορείτου εχθές στο ηρωϊκό Ναύπλιο ολοκληρώθηκε επιτυχώς όσον αφορά την Πανθρησκεία-Οικουμενισμό και το θεολογικό μέρος της ψευδο-Συνόδου της Κρήτης και από τον γ. Κύριλλο Κατουνακιώτη για τις μελλοντικές δράσεις των Ορθοδόξων πιστών εν μέσω της επάρατης Πανθρησκείας.
   Η αίθουσα ήταν κατάμεστη από ανησυχούντες πιστούς (παρά τις γνωστές τρομοκρατήσεις και παραπληροφορήσεις) όλων των κοινωνικών στρωμάτων  (Αργολιδείς και επισκέπτες) και ακολούθησε γόνιμος διάλογος.
   Η ομιλία βιντεοσκοπήθηκε και εφ’ όσον πάρει ευλογία, θα την ανεβάσουμε.
   Στην φωτογραφία  «Ο π. Σάββας με την συνοδεία πιστών» . 

Γ.Κ. Άργος

ΤΙ ΠΡΟΦΗΤΕΨΑΝ ΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΛΗΡΙΚΟΥΣ ΤΩΝ ΕΣΧΑΤΩΝ ΧΡΟΝΩΝ

Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης

 Είναι καταπληκτικές οι προφητείες των Αγίων Πατέρων για τους κληρικούς των εσχάτων χρόνων, προφητείες που απεικονίζουν δυστυχώς σε μεγάλο βαθμό την σημερινή κατάσταση των ποιμένων που στην πλειοψηφία τους δυστυχώς μόνο ποιμένες δεν είναι! Οι περισσότεροι έχουν «πιαστεί» είτε από ιδιοτελές συμφέρον είτε από διαβολική πλάνη στα «δίχτυα» του Οικουμενισμού, της μεγαλύτερης σύγχρονης αίρεσης.

Ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός: «Οι κληρικοί θα γίνουν οι χειρότεροι και ασεβέστεροι των όλων» (από το «Ο Πατροκοσμάς», Προφητεία 57η , σελ. 39).

Ο Άγιος Ιππόλυτος: «Οι ποιμένες ως λύκοι γενήσονται. Οι ιερείς το ψεύδος ασπάσονται. Οι μοναχοί τα του κόσμου ποθήσουσιν…» (από Άγιος Ιππόλυτος ΒΕΠΕΣ 6, 278).

Ο Άγιος Νείλος ο Αγιορείτης: «Όταν πλησιάση ο καιρός της ελεύσεως του Αντιχρίστου θα σκοτισθή η διάνοια των ανθρώπων από τα πάθη της σαρκός και θα πληθυνθή σφόδρα η ασέβεια και η ανομία… Οι ποιμένες των Χριστιανών Αρχιερείς και ιερείς θα είναι άνδρες κενόδοξοι, μη γνωρίζοντες παντελώς την δεξιάν οδόν από την αριστεράν… Αι εκκλησίαι δε του Θεού θα στερηθούν ευλαβών και ευσεβών Ποιμένων και αλλοίμονον τότε εις τους εν τω κόσμω ευρισκομένους Χριστιανούς οι οποίοι θα στερηθούν τελείως την πίστιν, διότι δεν θα βλέπουν από κανένα φως επιγνώσεως…» (από Προφητεία Αγίου Νείλου. Πιστόν αντίγραφον από το Βιβλίον «Ευαγγελικός Κήπος», της Ιεράς Μονής Σταυροβουνίου Κύπρου).

Ο Αββάς Μωϋσής: «Εν ταις ημέραις εκείναις… θέλουν προχειρίζεσθαι ηγούμενοι και ποιμένες άνδρες αδόκιμοι αρετής, άπιστοι… μη διακρίνοντες την δεξιάν οδόν εκ της αριστεράς, αμελείς, φιλομέριμνοι, τα πρωτεία με δώρα αρπάζοντες… μη γνωρίζοντες κατηχείν και νουθετείν το ποίμνιον… εκ της τοιαύτης δε αμελείαςκαι καταφρονήσεως των ποιμένων απολούνται οι αδελφοί…» (από Δ. Παναγόπουλου, «Άγιοι και Σοφοί περί των μελλόντων να συμβώσι», Προφητεία Αββά Μωϋσέως, σελ. 6).

Ο Άγιος Κύριλλος: «Αλλά ζητάμε δικό μας σημείο της παρουσίας του Κυρίου. Εμείς οι εκκλησιαστικοί ζητάμε εκκλησιαστικό σημείο, και ο Κύριος λέγει· “και τότε θα σκανδαλισθούν πολλοί και θα παραδώσουν ο ένας τον άλλο και θα μισήσουν ο ένας τον άλλο” (Ματθ. κ΄, ις΄). Αν ακούσεις ότι, επίσκοποι στρέφονται εναντίον επισκόπων, και κληρικοί εναντίον κληρικών, και λαοί εναντίον λαών, και φτάνουν μέχρι να χυθεί αίμα, να μην ταραχθείς. Διότι κάτι τέτοιο είναι ήδη γραμμένο» (από Αγίου Κυρίλλου Ιεροσολύμων, ΕΠΕ 2, 130).

Ο Αββάς Ισχυρίων: Κάποτε, τον 4ο αιώνα, όταν ρωτήθηκαν κάποιοι μοναχοί για το πως θα ζουν και θα είναι οι Μοναχοί και Κληρικοί τις επόμενες γενεές, και τα έσχατα χρόνια, ο Αββάς Ισχυρίων είπε τα εξής σημαντικά: «Οι Άγιοι Πατέρες της σκήτεως προφήτευσαν περί της εσχάτης γενεάς: “Πως ζούμε και τι πνευματική εργασία κάνουμε άραγε εμείς σήμερα”, λέγει κάποιος από τους πατέρες της σκήτεως ; Και απαντάει ένας από αυτούς που λεγόταν Αββάς Ισχυρίων και ήταν πολύ ενάρετος και μεγάλος πνευματικά σε σχέση με όλους τους άλλους.
    “Εμείς προσπαθήσαμε, αγωνιστήκαμε και τηρήσαμε τις εντολές του Θεού”. Και λένε κάποιοι. “Αλήθεια μετά από εμάς τι θα πράξουν και πως θα ζουν οι επόμενοι;” Και απήντησε ο Αββάς Ισχυρίων: “Αυτοί πρόκειται να εργασθούν και να φθάσουν στα μισά απ’ ότι μπορέσαμε και φθάσαμε εμείς”. Και ερώτησαν πάλι. “Και μετά απ’ αυτούς οι μετέπειτα τι θα κάνουν;” Και απήντησε: “Εκείνοι δεν πρόκειται να έχουν κανένα πνευματικό έργο και καμία ουσιαστική αρετή. Πρόκειται δε να τους έλθει πολύ μεγάλος πειρασμός και όσοι μπορέσουν να αντέξουν και να τον υπομείνουν μέχρι τέλους, θα φανούν ανώτεροι από όλους ημάς και τους αγίους μας”».

ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος
www.nikosxeiladakis.gr