Πέμπτη 10 Νοεμβρίου 2016

Προσφυγές από θεολόγους κατά Φίλη για το μάθημα των Θρησκευτικών!


   Για αλλοίωση του «από ιδρύσεως του Ελληνικού κράτους μέχρι σήμερα ορθόδοξου χαρακτήρα του» του μαθήματος των Θρησκευτικών κατηγορούν με προσφυγές τους στο συμβούλιο Επικρατείας τον πρώην υπουργό Παιδείας Νίκo Φίλη.
   Η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων καθώς και δέκα γονείς και θεολόγοι εξαπολύουν πυρ ομαδόν

Προϊδεασμός του τι θα ...παιχτεί στην Σύνοδο της Ιεραρχίας!

Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος:

Πολύτιμη η συμβολή του Οικουμενικού Πατριάρχη στην διεξαγωγή της Μεγάλης Συνόδου

«Ο χρόνος που περνά εξωραΐζει τα πράγματα και δείχνει μόνο την ομορφιά. Όταν περάσει ο καιρός, αυτοί που θα κάνουν την κρίση της συνόδου της Κρήτης θα βρουν κάποια καλά λόγια να πούνε, που δεν βρίσκουν οι σημερινοί»!!! 



Παρουσία του Αρχιεπισκόπου η Επιστημονική Ημερίδα «Μετά την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο», 10.11.2016

  Παρουσία του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου πραγματοποιήθηκε η Επιστημονική Ημερίδα «Μετά την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο», στο Αμφιθέατρο του Πατριαρχικού Ιδρύματος Μελετών στην Θεσσαλονίκη.

Τον Αρχιεπίσκοπο συνόδευαν ο Πρωτοσύγκελλος της Αρχιεπισκοπής Αρχιμανδρίτης Συμεών Βολιώτης και ο Γενικός Αρχιερατικός Επίτροπος π. Αδαμάντιος Αυγουστίδης.
Παρέστησαν, επίσης, οι Μητροπολίτες Δημητριάδος και Αλμυρού κ. Ιγνάτιος, Κασσανδρείας κ. Νικόδημος, Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως κ. Βαρνάβας, Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος, Λαγκαδά, Λητής και Ρεντίνης κ. Ιωάννης, Κίτρους και Κατερίνης κ. Γεώργιος, οι Επίσκοποι Αμορίου κ. Νικηφόρος, ηγούμενος της ιεράς μονής Βλατάδων, Θεουπόλεως κ. Παντελεήμων, Θερμών κ. Δημήτριος, Αβύδου κ. Κύριλλος, ακαδημαϊκοί, φοιτητές θεολογικών και εκκλησιαστικών σχολών, κληρικοί και λαϊκοί.
Ο Αρχιεπίσκοπος στον χαιρετισμό του αναφέρθηκε στην πολύτιμη συμβολή του Οικουμενικού Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίου στην διεξαγωγή της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου λέγοντας πως ήταν ένα πολύ σημαντικό κατόρθωμα ιδίως σε μία εποχή με τεράστια

Μαρτυρία του Αγίου Παϊσίου του Αγιορείτου και του Αγίου Αρσενίου του Καππαδόκου για το κρυφό σχολειό

  

     Τί ξέρουν οἱ Κορεάτες πού ἐμεῖς οἱ Ἕλληνες ἀγνοοῦμε; Ὁ Νίκος Γαβριὴλ Πεντζίκης θεωροῦσε ὡς τὸ καλύτερο θρησκευτικὸ βιβλίο ποὺ γράφτηκε μετὰ τὸ 1821 τὸ ἔργο τοῦ Ἁγιορείτη μοναχοῦ π. Παϊσίου (1924-1974) -πλέον Ἁγίου Παϊσίου- ποὺ πρωτοκυκλοφόρησε μὲ τὸν τίτλο «Ὁ πατὴρ Ἀρσένιος ὁ Καππαδόκης». (Μετὰ καὶ τὴ δική του ἁγιοκατάταξη (1986), ποὺ

Σε ποιες περιπτωσεις δεν υπακουμε στους πνευματικούς μας, στους επισκόπους στον πατριάρχη

ΕΝΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ

ΜΕ ΘΥΣΙΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΠΟΤΕ…

Ἀπόσπασμα ὁμιλίας τοῦ Μητροπολίτου

Φλωρίνης Αὐγουστίνου Καντιώτου τοῦ 1963

   Τὸ 1438 ἔφυγαν μὲ καράβια ἀπὸ τὴν Πόλι ἑκατὸ ἀτομα, μεταξὺ αὐτῶν ὁ πατριάρχης Ἰωσήφ καὶ ὁ αὐτοκράτορας, γιὰ νὰ πᾶνε στὴν Ἰταλία. Πῆγαν στὴν  Φλωρεντία, τοὺς προσκαλοῦσε ὁ Πάπας γιὰ νὰ κάνουν τὴν ἕνωση τῶν ἐκκλησιῶν! Παλαιό παραμύθι τοῦ διαβόλου αὐτό! Ὑπάρχει ἕνωση τῶν Ἐκκλησιῶν μὲ τὸν Θεό καὶ ἕνωση τῶν ἐκκλησιῶν μὲ τὸν διάβολο. Ἐμεῖς εἴμεθα ἕνωση τῶν Ἐκκλησιῶν μὲ τὸν Θεό, μὲ τὴν Ὀρθοδοξία. Καὶ ὄχι ἕνωση τῶν ἐκκλησιῶν μὲ θυσία τῆς Ὀρθοδοξίας ποτέ, ποτέ, ποτέ, ποτέ, ποτέ…

_________


Σὲ ποιές περιπτώσεις δὲν ὑπακοῦμε στοὺς πνευματικούς μας, στοὺς ἐπισκόπους στὸν πατριάρχη


Ἔχουμε πολλά ἄσxημα ἀδέλφια μας. Πετᾶνε ἐπάνω ἀπό τὰ κεφάλια μας ἀεροπλάνα. Μᾶς ἔρχεται ὁ τάδε ἀρχιεπίσκοπος, ὁ τάδε

Η Διακοπή του Μνημοσύνου (Βίντεο)

Πρωτοπρ. Θεόδωρος Ζήσης


Η Διακοπή του Μνημοσύνου Επισκόπων-ΙΕ΄ Κανών Πρωτοδευτέρας Συνόδου
.

(Εισαγωγή) [ΒΙΝΤΕΟ 2016]

Πρωτ. Θεόδωρος Ζήσης Ομ. καθηγητής Α.Π.Θ - Ι.N. Αγ. Αντωνίου Θεσσαλονίκης - Κυριακή 6 Νοεμβρίου 2016
  Σχόλιο:  Ἐπιτέλους ὁ π. Θεόδωρος Ζήσης ἀποφάσισε νὰ ἀσχοληθεῖ μὲ τὸν ΙΕ΄ Κανόνα τῆς Πρωτοδευτέρας Συνόδου (ὅπως χρόνια παρακαλούσαμε). Τὴν ἀνάλυση τοῦ ἐν λόγῳ Κανόνα τὴν ἐνέταξε στὰ μαθήματα ποὺ κάνει στοὺς πιστοὺς τοῦ  Ἱ. Ν. Ἁγίου Ἀντωνίου Θεσσαλονίκης.
    Στὸ πρῶτο εἰσαγωγικὸ μάθημα, λοιπόν, ἀναφέρεται στοὺς σύγχρονους Ἐπισκόπους (Ἐλευθερουπόλεως Ἀμβρόσιο καὶ Φλωρίνης Αὐγουστῖνο Καντιώτη) ποὺ προχώρησαν σὲ Διακοπὴ μνημοσύνου  τοῦ Πατριάρχη Ἀθηναγόρα, ἀλλὰ καὶ τοὺς Ἁγιορεῖτες, ὅπως ὁ ἅγιος Παΐσιος ποὺ πρωτοστάτησε στὴν διακοπὴ τοῦ μνημοσύνου τοῦ Ἀθηναγόρα.
    Δηλώνει δέ, ὅτι σήμερα ἔπρεπε δέκα φορὲς νὰ εἴχαμε κόψει τὸ μνημόσυνο τοῦ Βαρθολομαίου, ἀφοῦ αὐτὰ ποὺ κάνει εἶναι πολὺ χειρότερα ἀπὸ ἐκεῖνα ποὺ ἔκανε ὁ Ἀθηναγόρας.
  Ἀναφέρεται ἐπίσης καὶ στοὺς συγχρόνους κληρικοὺς ποὺ συνέγραψαν βιβλία καὶ ἀναλύουν τὸν ΙΕ΄ Κανόνα, ὅπως τὸν π. Ἐπιφάνιο Θεοδωρόπουλο, τὸν π. Θεοδώρητο Μαῦρο, τὸν π. Εὐθύμιο Τρικαμηνᾶ καὶ τὸν π. Βασίλειο Παπαδάκη.
    Ἐλπίζουμε ὁ π. Θεόδωρος (ὡς Πατρολόγος καθηγητής), ὁ ὁποῖος ἤδη στὴν εἰσαγωγὴ ἐπεσήμανε τὴν δυσκολία τοῦ ἐγχειρήματος αὐτοῦ, νὰ παρουσιάσει τὴν σύμφωνη γνώμη τῶν Ἁγίων Πατέρων γιὰ τὴν Διακοπὴ Μνημοσύνου, ἡ ὁποία δὲν μπορεῖ νὰ διαφέρει ἀπὸ τὴν διδασκαλία τῆς ἴδιας τῆς Ἁγίας Γραφῆς καὶ τὶς Ἐντολὲς τοῦ Κυρίου, γιὰ τὸ θέμα τῆς ἀπομακρύνσεως τῶν πιστῶν ἀπὸ κάθε εἴδους αἱρετικό.
   Εὐχόμαστε νὰ τὸν φωτίσει ὁ Θεός, ὥστε νὰ ὀρθοτομήσει τὸν λόγον τῆς Ἀληθείας στὰ ἑπόμενα μαθήματα.
"Πατερικὴ Παράδοση"

Η εξομολόγηση του πατρ. Βαρθολομαίου στον άγιο Νικόδημο τον Αγιορείτη!


     Στὸ «Ἐξομολογητάριον» τοῦ ἁγ. Νικοδήμου, ὑπάρχουν συμβουλὲς πρὸς τὸν Πνευματικό, πῶς νὰ βοηθεῖ τὸν ἐξομολογούμενο γιὰ μιὰ σωστὴ καὶ εἰλικρινῆ, ἀληθινὴ δηλαδὴ ἐξομολόγηση.
   Οἱ ἐρωτήσεις, λοιπόν, τοῦ ἁγίου Νικοδήμου πρὸς τὸν ἐξομολογούμενο πατρ. Βαρθολομαῖο (ἐὰν εἶχε τὴν τιμὴ νὰ ἐξομολογηθεῖ στὸν Ἅγιο) θὰ ἦταν καὶ οἱ παρακάτω, σύμφωνα μὲ ὅσα γράφει στὸ βιβλίο του «Εξομολογητάριον», ἰδιαίτερα στὶς σελίδες 61-62:
     Ὁ Πνευματικὸς ἐρωτᾶ:
   Ἀλήθεια, τί θὰ ἀπαντοῦσε ὁ Πατριάρχης; Πῶς θὰ δικαιολογοῦσε στὸν ἅγιο Νικόδημο (καὶ σὲ ὅλους τοὺς Ἁγίους) τὴν κακοδοξία του περὶ “ἀδελφῶν Ἐκκλησιῶν”, περὶ “διηρημένης Ἐκκλησίας”, περὶ “δύο πνευμόνων”, περὶ τῆς ἀποδοχῆς καὶ τῶν “βαπτισμάτων” τῶν αἱρέσεων ὡς κανονικῶν;
   Καὶ τί ἐπιτίμιο θὰ τοῦ ἔβαζε ὁ Ἅγιος; Σὲ αὐτὸν καὶ σὲ ὅλους ἐκείνους ποὺ πρεσβεύουν τὰ ὅμοια μὲ αὐτὸν ἢ κοινωνοῦν μαζί του;

Ἀπὸ τὸ "Ἐξομολογητάριον" σελ. 61-62:


Όσιος Αρσένιος ο Καππαδόκης (Μνήμη 10 Νοεμβρίου)



Αποτέλεσμα εικόνας για αγιος αρσενιοςΟ Οσιότατος Αρσένιος ο Καππαδόκης γεννήθηκε γύρω στα 1840 μ.Χ. στα Φάρασα ή Βαρασιό, στο Κεφαλοχώρι των έξι Χριστιανικών χωριών της περιφερείας Φαράσων της Καππαδοκίας. Οι γονείς του ήταν πλούσιοι σε αρετές και μέτριοι σε αγαθά. Είχαν αποκτήσει δύο αγόρια, τον Βλάσιο και τον Θεόδωρο (τον Άγιο Αρσένιο).

Από μικρή ηλικία έμειναν ορφανά και τα προστάτεψε η θεία τους, αδελφή της μητέρας τους. Ένα θαυμαστό γεγονός που συνέβηκε στα παιδιά και την θαυματουργική διάσωση του μικρού τότε Θεόδωρου από τον Άγιο Γεώργιο που τον έσωσε από βέβαιο πνιγμό, είχε ως αποτέλεσμα, για τον μεν Βλάσιο να
δοθεί με τον δικό του τρόπο στον Θεό, να τον δοξολογεί ως δάσκαλος της Βυζαντινής Μουσικής και κατέληξε αργότερα στην Κωνσταντινούπολη, για τον Θεόδωρο δε να θέλει να γίνει καλόγερος.

Στη συνέχεια μεγαλώνοντας, στάλθηκε στη Νίγδη και μετά στη Σμύρνη όπου τέλειωσε τις σπουδές του.

Στα είκοσι έξι του περίπου χρόνια πήγε στην Ιερά Μονή Φλαβιανών του Τιμίου Προδρόμου (Ζιντζί-Ντερέ) όπου αργότερα εκάρη Μοναχός και πήρε το όνομα Αρσένιος. Δυστυχώς όμως δε χάρηκε πολύ την ησυχία του, διότι εκείνη την εποχή είχαν ανάγκη μεγάλη από δασκάλους και ο Μητροπολίτης Παΐσιος ο Β’, τον χειροτόνησε Διάκο και τον έστειλε στα Φάρασα για να μάθει γράμματα στα εγκαταλειμμένα παιδιά. Αυτό φυσικά γινόταν στα κρυφά, με χίλιες δυο προφυλάξεις, για να μη μάθουν τίποτε οι Τούρκοι. Στο τριακοστό έτος της ηλικίας του χειροτονήθηκε στην Καισαρεία πρεσβύτερος με τον τίτλο του Αρχιμανδρίτου και την ευλογία ως Πνευματικός.

Άρχισε πια η πνευματική του δράση να γίνεται μεγαλύτερη και να απλώνεται. Με την άφθονη Θεία Χάρη που τον προίκισε ο Θεός θεράπευε τις ψυχές και τα σώματα των πονεμένων ανθρώπων. Είχε πολλή αγάπη στον Θεό και προς την εικόνα Του, τον άνθρωπο και όχι στον εαυτό του, διότι, όταν έβλεπε πολύ πόνο και καταπίεση Τουρκική, η αγάπη τον έβγαζε έξω από τον εαυτό του και έξω από το χωριό του και αγκάλιαζε και τα γύρω χωριά. Θεράπευε αδιάκριτα τον ανθρώπινο πόνο όπου τον συναντούσε σε Χριστιανούς ή Τούρκους. Για τον Άγιο δεν είχε καμιά σημασία, διότι έβλεπε στο