Ὁ κ. Μάννης δημοσίευσε
στὸ ἱστολόγιο «Κρυφὸ Σχολειό» ἄρθρο, μέσα στὸ ὁποῖο ὑπῆρχαν συκοφαντικὲς
πληροφορίες γιὰ τὸν π. Εὐθύμιο Τρικαμηνᾶ.
Ὁ π. Εὐθύμιος ἀπάντησε,
ἀλλὰ ὁ κ. Ν. Μάννης ἀντιδεοντολογικὰ ἀρνήθηκε νὰ δημοσιεύσει τὴν
ἀπάντηση τοῦ π. Εὐθυμίου. Ἀφοῦ μάταια περίμενε τὴν δημοσίευση τῆς ἀπάντησής του
ἐπὶ ἑβδομάδες ὁ π. Εὐθύμιος, ἔστειλε μιὰ δεύτερη ἀπάντηση-ἐπιστολὴ στὸν κ.
Μάννη (διὰ τοῦ ἱστολογίου μας) πρὸς δημοσίευσιν.
Ὁ κ. Μάννης καὶ πάλι ἀρνήθηκε
νὰ τὴν δημοσιεύσει.
Τὴν δημοσιεύουμε ἐδῶ κι
ὁ καθένας ἂς βγάλει τὰ συμπεράσματά του.
ΔΙΑΣΑΦΗΣΕΙΣ ΠΡΟΣ Ν.
ΜΑΝΝΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗΣ π. ΣΤ. ΛΑΧΑΝΗ
Ἱερομονάχου
Εὐθυμίου Τρικαμηνᾶ
______________
Σχετικές
διασαφήσεις ἀφορῶσες τό ἱστολόγιο «Κρυφό Σχολειό» καί εἰδικά τόν κ. Νικ. Μάννη ὡς
πρός τό θέμα τῆς δημοσιεύσεως ἐκ τοῦ ὡς ἄνω ἱστολογίου τῆς πρό εἴκοσι ἑπτά (27)
ἐτῶν ἐπιστολῆς τοῦ π. Στεφάνου Λάχανη καί τῆς μή δημοσιεύσεως ἀπό το ὡς ἄνω ἱστολόγιο
τῆς ἀπαντήσεώς μου.
Ἀγαπητέ ἀδελφέ κ. Νικ. Μάννη χαῖρε ἐν Κυρίῳ.
Ἀπευθυνόμενος σέ ἐσᾶς ἀπευθύνομαι καί
πρός τό ἱστολόγιον «Κρυφό Σχολειό», τοῦ ὁποίου ἴσως καί νά εἴστε
διαχειριστής. Μοῦ ἔκανε ὄντως ἀλγεινή ἐντύπωσι
ἡ μή δημοσίευσις τῆς ἀπαντήσεώς μου (ἐδῶ) ἀπό τό ἱστολόγιο «Κρυφό Σχολειό», τό ὁποῖο
θεωρῶ ὅτι θά ἔπρεπε νά τό ἔκανε, ἔστω καί ἄν δέν ἐζητεῖτο αὐτό ἀπό τό ἱστολόγιο
«Πατερική Παράδοσις» (τό ὁποῖο παρεπιπτόντως, εἶναι τό μόνο τό ὁποῖο μέ ἐκπροσωπεῖ
καί ταυτίζομαι μέ τίς θέσεις του καί τήν γραμμή του), διά τούς ἑξῆς λόγους:
1) Ἐφ’ ὅσον τό ἱστολόγιο αὐτό ἄνοιξε τό
θέμα μέ τήν δημοσίευσι τῆς ἐπιστολῆς τοῦ π. Στεφάνου Λάχανη, μέ σαφῆ καί
δεδηλωμένο σκοπό κατηγορίας πρός ἐμένα, ἔπρεπε γιά λόγους στοιχειώδους
δικαιοσύνης, νά δώση τόπο ἀπολογίας στόν κατηγορούμενο ἀπό τό ἴδιο βῆμα στό ὁποῖο καί τόν ἐκατηγόρησε.
Σημειωτέον ἐπί τούτου, ὅτι οὔτε ὁ νόμος τῆς ζούγκλας ἐπιτρέπει στόν κυνηγό νά
σκοτώση τό θήραμά του, χωρίς νά τοῦ δώση τήν εὐκαιρία καί τήν δυνατότητα τῆς ἀμύνης.
Δι’ αὐτό καί ὅταν ἔχει π.χ. χιόνι, ἀπαγορεύεται τό κυνήγι τῶν ζώων, ἐπειδή ὁ
κυνηγός δύναται να τό εὕρη στήν φωλιά του ἀκολουθώντας τά ἴχνη του καί ἔτσι νά
τό σκοτώση.
2) Στήν εἰσαγωγή τήν ὁποία ἔκανε τό ἐν
λόγῳ ἱστολόγιο σχολιάζοντας τήν συγκεκριμένη ἐπιστολή, σαφῶς ἀπηύθυνε
κατηγορίες πρός ἐμένα, ὅτι πολεμῶ δηλαδή τήν ἀποτείχισι, ὑπερασπίζομαι τόν
Περγάμου Ἰωάννη Ζηζιούλα, ἐκφράζω μή ὀρθόδοξες θέσεις, δέν ἔκανα ποτέ ἀποτείχισι
μέ σχετικό εἰδικό ἔγγραφο ἀποτειχίσεως,
εἶμαι διασπαστής τοῦ ἀντιοικουμενιστικοῦ ἀγῶνα, ἀκολουθῶ ὁδό ὑπερηφανείας καί ἀπωλείας
καί ἔχω προσωπολάτρες ὀπαδούς. Καί ἐξ αὐτοῦ
ἀπαιτεῖται νά ἀπολογηθῆ ὁ κατηγορούμενος γιά νά μήν θεωρηθῆτε, ἐσεῖς ἤ οἱ τοῦ ἱστολογίου,
οἱ κυνηγοί ἐπάνω στό χιόνι καί οἱ παραβάτες κυρίως τῶν εὐαγγελικῶν ἐντολῶν (π.χ.
Ἰωάν.7,51 - Πρ. Ἀπ.25,16 - Ἠσαΐας 26, 9-10 κλπ.).
3) Στήν ἀπάντησι τοῦ ἱστολογίου «Κρυφό
Σχολειό» σέ ἔνστασι τοῦ ἱστολογίου «Παιδαγωγός» ἐπί τοῦ θέματος τούτου γράφετε
κ. Μάννη τά ἑξῆς: «Ο π. Ευθύμιος
δημοσίευσε κείμενο με τίτλο «Απάντησις του Ιερομονάχου Ευθ. Τρικαμηνά προς τον κ. Ν. Μάννη και το ιστολόγιον «Κρυφό Σχολειό» (ἐδῶ).
Τώρα πώς γίνεται κάποιος να γράφει «Απάντηση», όταν δεν του απευθύνθηκε καν ο
λόγος, αυτό ας το απαντήσει άλλος. Εγώ μια αποκαλυπτική δημοσίευση εγγράφου
έκανα, δεν ζήτησα από τον π. Ε. να απαντήσει σε μένα κάτι. Άλλωστε, όπως
προείπα, δεν επιθυμώ κανένα είδους Διάλογο μαζί του, αφού, κατά το αποστολικό,
«μετά μίαν και δευτέραν νουθεσίαν παραιτού....».
Ἐδῶ
κ. Μάννη ἀποκρύπτετε τούς βαρεῖς χαρακτηρισμούς, τούς ὁποίους ἐκάνατε εἰς βάρος
μου ὡς εἰσαγωγή τῆς ἐπιστολῆς καί ὅτι τήν ἐπιστολή τήν ἐδημοσιεύσατε γιά νά ἀποδείξετε
αὐτά τά ὁποῖα πρωτίστως ἰσχυριστήκατε, καί ἐν συνεχείᾳ μετά ἀπό ὅλη αὐτή τήν σέ
βάρος μου κατάστασι τήν ὁποία ἐδημιουργήσατε γιά λόγους