Τρίτη 18 Απριλίου 2017
"Προσέλθωμεν τῷ Χριστῷ, ὡς νυμφίῳ και συνεορτάσωμεν ταῖς φιλεόρτοις τάξεσι"
ΘΕΟΛΟΓΙΚΟΝ ΣΧΟΛΙΟΝ ΕΙΣ ΤΟΝ ΚΑΝΟΝΑ ΤΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ (Συνέχεια γ΄)
Ἀνδρέου Θεοδώρου
Ὠδή ε´. Ὁ Εἱρμός.
«Ὀρθρίσωμεν ὄρθρου βαθέος, καί ἀντί μύρου
τόν ὕμνον προσοίσωμεν τῷ Δεσπότῃ, καί
Χριστόν ὀψόμεθα, δικαιοσύνης ἥλιον,
πᾶσι ζωήν ἀνατέλλοντα».
Τό πνεῦμα τοῦ προφήτου Ἡσαΐου ὀρθρίζει
ἐκ νυκτός (Ἡσ. ΚΣΤ´, 9) δηλαδή παραμένει ἐνωρίς τήν πρωΐαν ἄγρυπνον διά
νά δεχθῇ ἐπαξίως τά προστάγματα τοῦ Θεοῦ, τά ὁποῖα ἀποτελοῦν τό
πνευματικόν φῶς πάσης λογικῆς κτίσεως.
Τήν πνευματικήν ταύτην ἑτοιμότητα τοῦ
Ἡσαΐου ὁ ἱερός Ὑμνῳδός παραλληλίζει πρός τήν πνευματικήν ἐγρήγορσιν καί
ἑτοιμότητα τάς ὁποίας πρέπει νά ἔχῃ ἡ Ἐκκλησία ἐν ὄψει τῆς μεγάλης
ἑορτῆς τῆς Ἀναστάσεως. Οὕτω παραινεῖ τούς πιστούς, ὅπως, ἀφοῦ ὀρθρίσουν
{ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΜΑΘΟΥΜΕ ΤΙ ΕΓΙΝΕ…}
Μήπως μάθατε ή ακούσατε τι απέγινε εκείνη η μήνυση που κατέθεσε ο ηγούμενος της Λογγοβάρδας, εναντίον του Οικουμενικού Πατριαρχη Βαρθολομαίου στην Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος για τις εκφρασμένες κακοδοξίες του;
Και προφήτης ο π. Ν. Μανώλης; "Ἐχω δεί αυτά που έρχονται"!
Ο αριστοκρατικός Πρεσβυτεριανισμός
Του Ιωάννου Ρίζου
Στις πρόσφατες επεξηγηματικές -ιντερνετικές- του
δηλώσεις του, ο π. Θεόδωρος Ζήσης, αφού μας εντυπωσίασε με την υπερυψωμένη του
καρέκλα η οποία επέπλεε επιτυχώς στο μέλαν πέλαγος των κολακειών και της οίησης,
μας εντυπωσίασε και με τις αλλοπρόσαλλες
επεξηγήσεις του. Από την γαλέρα της Γατζέας κατέβηκε στην βαρκούλα της αποτείχισης, και νόμισε πως
μιλά σε πλακατζίδες φοιτητές στο αμφιθέατρο, που περιμένουν τον πολυπόθητο
βαθμό του. Αν και έπρεπε να απολογηθεί ο ίδιος και οι συν αυτώ για
τα έργα του στα ἕντεκα καί... χρόνια της
Γατζέας με την οποία εγκλώβισε και εξουδετέρωσε τις πιο αγνές και φλογερές
δυνάμεις της Ορθόδοξίας, ακόρεστα μας ανακοίνωνε πόσο εκτιμάται και υπολήπτεται (από τους ομοίους του) εντός και εκτός Ελλάδος!
Και μάλιστα σε μια πρωτόγνωρη αντιπαράσταση με την ευτέλεια του ήθους των
αγιορειτών και την ένδεια τους σε
ποίμνιο!
Άλλα ας πάμε στην ουσία των
πραγμάτων.
Ερώτημα 1ο.
Δήλωσε ο π. Θεόδωρος ότι: «Υπάρχουν κι επίσκοποι Ορθόδοξοι στο φρόνημα αν και
δεν έχουν καταδικάσει την σύνοδο της Κρήτης».
Επί πολλά χρόνια μας ξεγελούσαν
με την δήθεν ύπαρξη έξι «Ορθόδοξων» επισκόπων προεξάρχοντος του Σεραφείμ
Πειραιώς ο οποίος από τους αναθεματισμούς του Οικουμενισμού, τώρα δωρίζει στον
Βαρθολομαίο ψηφιδωτό με την προσωπογραφία του και συλλειτουργεί με όλους τους
αρχι-οικουμενιστές επισκόπους, που
άλλοτε καταδίκαζε. Το καινούριο λοιπόν παραμύθι είναι ότι: «Υπάρχουν κι επίσκοποι Ορθόδοξοι στο φρόνημα αν και
δεν έχουν καταδικάσει την σύνοδο της Κρήτης». Γιατί αν δεν είναι παραμύθι,
γιατί δεν μας ονόμασε έναν από αυτούς τους
επισκόπους να τρέξουμε κι εμείς να του φιλήσουμε τα πόδια;
Κι έπειτα, υπάρχει κάποιο
παράδειγμα στην Εκκλησιαστική ιστορία ή την Διδασκαλία της Εκκλησίας σύμφωνα με
το οποίο ένας επίσκοπος θεωρείται ότι
έχει Ορθόδοξο φρόνημα όταν δεν καταδικάζει μια αιρετική σύνοδο π. Θεόδωρε Ζήση;
Ερώτημα 2ο.
Ο Μητροπολίτης Φλωρίνης κ.
Θεόκλητος έχει δηλώσει δημοσίως ότι οι παπικοί δεν είναι εκκλησία. Ο κ.
Θεόκλητος δεν πήγε συνειδητά στη σύνοδο του Κολυμπαρίου και το δήλωσε στο ποίμνιο του το καλοκαίρι του
2016. Βεβαίως μνημονεύει και
υπερασπίζεται τον Βαρθολομαίο με άφθονους τεμενάδες και εγκώμια, και φυσικά δεν
έχει καταδικάσει την σύνοδο του Κολυμπαρίου. Σύμφωνα όμως με την δήλωση του
π. Θεοδώρου, (του ερωτήματος 1.) ο κ. Θεόκλητος είναι «Ορθόδοξος στο φρόνημα». Αφού λοιπόν είναι έτσι γιατί ο Ηγούμενος Γέρων Μάξιμος
και ο Αρχιμανδρίτης Ιγνάτιος της Ι.Μ.Αγ.Παρασκευής
Μηλοχωρίου –στενοί συνεργάτες και
υποστηρικτές του π. Θεοδώρου– διέκοψαν το μνημόσυνο του κ. Θεόκλητου; Δέν έκαναν ένα τραγικό λάθος που δικαίως τους
οδηγεί στην ποινή της καθαίρεσης βάση
τον ΙΓ΄ Κανόνα της Πρωτοδευτέρας Συνόδου;
Και τότε ο π. Θεόδωρος, ως
αυθεντία στην πατρολογία, γιατί δεν προστάτεψε από τον θανάσιμο κίνδυνο τους
στενούς του συνεργάτες;
Ερώτημα 3ο.
Λέει ο π. Θεόδωρος ότι αφού
δεν καταδικάστηκε συνοδικά η αίρεση, οι οικουμενιστές τελούν έγκυρα Μυστήρια
και έχουν την Θεία Χάρη, όπως και πράγματι έτσι είναι. Με την προτροπή αυτή, λοιπόν, στέλνει τα ποίμνια να
εκκλησιάζονται στους ναούς που λειτουργούν οι τάχα ευσεβείς ιερείς που, όμως,
παράλληλα υπερασπίζονται και μνημονεύουν
τους δεσποτάδες τους, που είναι πιστοί πραιτοριανοί του Βαρθολομαίου και της αίρεσης.
Άλλα και πριν το Κολυμπάρι εκεί δεν εκκλησιάζονταν αυτοί οι άνθρωποι; Τίποτα
δεν άλλαξε μετά το Κολυμπάρι; Κι αν δεν άλλαξε τίποτα, ο π. Θεόδωρος γιατί
αποτειχίστηκε; Το έκανε λόγω της πνευματικής