Τριαντάφυλλος Τασιόπουλος
Απάντηση σε δημοσίευμα της Εφημ. "Καθημερινή" με θέμα:
"Η εκκλησία της Ελλάδος και η χούντα".
Εφημερίδα Καθημερινή Αθήνα
Κύριε Διευθυντά, πριν μιας εβδομάδα (7/7/2017) σας
στείλαμε με e-mail απάντηση
στο δημοσίευμα σας 11-6-2017 με θέμα: "Η εκκλησία της Ελλάδος και η
χούντα". Την εβδομάδα που μας πέρασε δεν είδαμε να έχετε δημοσιεύσει κάτι.
Μετά ταύτα είμαστε υποχρεωμένοι να το δημοσιεύσουμε πλέον εμείς.
Ευχαριστώ Εφημ. "Αγώνας"
Τασιόπουλος Τριαντάφυλλος Λάρισα
14-7-2017
Στην έγκριτη εφημερίδα σας “ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ”, στο
Κυριακάτικο φύλλο της 11ης Ιουνίου 2017 και στην σελίδα 29 δημοσιεύετε ένα ολοσέλιδο
ιστορικό γεγονός «50 χρόνια πριν» του Μητροπολίτη Αλκαλοχωρίου Ανδρέα
Νανάκη, επιμέλεια της Ευάνθης Χατζηβασιλείου με τίτλο“Η Εκκλησία της Ελλάδος
και η Χούντα” και υπότιτλο «Η παρέμβαση του δικτατορικού καθεστώτος στην
Ιεραρχία με την επιβολή Ιερωνύμου, ανοίγει τον δρόμο για επώδυνες εξελίξεις».
Δεν θα ασχολούμουν με το δημοσίευμα, παρ’ ότι την
περίοδο της χούντας την έχω ζήσει και μάλιστα διωκόμενος, εάν ο αρθρογράφος
ήταν ένας απλός μητροπολίτης, “εις τόπον και τύπον Χριστού”, διότι
σχεδόν όλοι τους έχουν φτιάξει ένα Χριστό στα μέτρα τους αποφεύγοντας να τον
μιμηθούν. Έτσι το ακάνθινο στεφάνι το έκαναν διαμαντοστόλιστη μίτρα, τον άραφο
χιτώνα χρυσοκέντητη στολή, το σάκκο μουσειακό είδος, τον κάλαμο ολόχρυση
διαμαντοστόλιστη ράβδο και τους Ιερούς Κανόνες, που θέσπισαν οι άγιοι Πατέρες
για να “Κανονίζουν” την εν Χριστώ ζωή μας, όπλο αμφίβολης χρήσης, τους μεν
ίδιους ν’ απαλλάσσει πάσης ενοχής τους άλλους δε να εξοντώνει χωρίς σπλάχνα
οικτιρμών.
Αλλ’ επειδή ο συγκεκριμένος αρθρογράφος είναι και Πρόεδρος
της Ανώτατης Εκκλησιαστικής Ακαδημίας Κρήτης και καθηγητής της Θεολογικής
Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσ/νίκης, απ’ τον οποίο, κυρίως, εξαρτάται το μέλλον
τόσον των παιδιών μας όσον και των μελλοντικών γενεών, επιβάλλεται κάθε
καλόπιστη κριτική, όπως οι άγιοι Πατέρες πρεσβεύων. «Ει δε που την ΕΥΣΕΒΕΙΑΝ
παραβλαπτόμενην ή τους ασθενείς ΑΔΙΚΟΥΜΕΝΟΥΣ θεάσαιο, μη προτίμα την ειρήνην
της αληθείας, αλλ’ ίστατο γενναίως, έως αίματος προς την αμαρτίαν
ανταγωνιζόμενος» (άγ. Ισίδωρος Πηλουσιώτης).
Ο κ. καθηγητής στην εισαγωγή του άρθρου του τα έχει
μπερδέψει, διότι αρχίζει με την δικτατορία του 1967 και τον Χρυσόστομο Β΄, πάει
στην περίοδο Μεταξά και στο 1938 με τον Τραπεζούντος Χρύσανθο, έρχεται το 1941
στον Αρχιεπίσκοπο Δαμασκηνό, φθάνει μέχρι την πατρίδα του την Κρήτη με τον
Αρχιεπίσκοπο Ευγένιο και την Επαρχιακή του Σύνοδο, που «δεν εξυπηρετούσε τους
ιδεολογικούς της στόχους. Συνεπώς, η δικτατορία αποφασίζει την κατάλυση της
κανονικής εκκλησιαστικής τάξης στην Εκκλησία της Ελλάδος. Παύει τον Αθηνών
Χρυσόστομο Β΄, διορίζει Αριστίνδην Σύνοδον από αρχιερείς και επιβάλει ως
Αρχιεπίσκοπο τον Αρχιμανδρίτη Ιερώνυμο Κοτσώνη».
Ο κ. καθηγητής παρουσιάζει την επί Ιερωνύμου
Αριστίνδην Σύνοδο, σαν ουρανοκατέβατη λες και εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην
Εκκλησία!
Σκόπιμα αποφεύγει να αναφερθεί στο ιστορικό αυτών των
Συνόδων διότι γνωρίζει ότι ο πρώτος διδάξας και συνεχιστής είναι το Οικουμενικό
Πατριαρχείο!
Ενδεικτικά αναφέρουμε.