Κυριακή 10 Σεπτεμβρίου 2017

Πόση υποκρισία! Γιατί, κ. Ιερεμία, δεν καταδικάζεις την Σύνοδο της Κρήτης, που ξηλώνει τα αγκωνάρια του Συμβόλου της Πίστεως;

 

Γόρτυνος Ἱερεμίας:


Ὅταν λέμε γιά «δόγματα τῆς πίστης μας» εἶναι σάν μιλᾶμε γιά ἀγκωνάρια ἑνός σπιτιοῦ. Αὐτά κρατᾶνε ὅλη τήν οἰκοδομή.



ΓΙΑ ΤΗΝ ΝΕΑ ΣΕΙΡΑ ΤΩΝ ΔΟΓΜΑΤΙΚΩΝ ΚΗΡΥΓΜΑΤΩΝ

   1. Μέ τά Κυριακάτικα κηρύγματα, πού σᾶς κάνω, ἀδελφοί χριστιανοί, ἐπιθυμῶ νά τρέφεται ἡ ψυχή σας μέ τόν λόγο τοῦ Θεοῦ. Αὐτό εἶναι τό κύριο ἔργο τοῦ Ἐπισκόπου καί ἀλλοίμονό του ἄν δέν τό κάνει. Θά τόν τιμωρήσει πολύ αὐστηρά ὁ Κύριος Ἰησοῦς Χριστός, ἄν εἶναι ἀδιάφορος γιά τήν Κατήχηση τοῦ λαοῦ πού ποιμαίνει. Προσωπικά πονάω πραγματικά, ἀδελφοί μου, πού διαπιστώνω ὅτι οἱ χριστιανοί, παρά τόν τόσο πολιτισμό πού ἔχουμε, ὅμως εἶναι ἀκατήχητοι στήν πίστη τους. Ἔρχονται στίς γιορτές στήν Ἐκκλησία, κάνουν πανηγύρεις, ἀλλά δέν παίρνουν τίποτε ἀπ᾽ αὐτές, ἀκριβῶς γιατί δέν ξέρουν τό θεολογικό τους νόημα. Γι᾽ αὐτό καί ἐγώ, λοιπόν, γιά νά μή μέ καταδικάσετε ὡς ἀδιάφορο Ἐπίσκοπο [σ.σ.: Ἡ ἀδιαφορία γιὰ τὴν ἐνημέρωση τῶν πιστῶν, ὅτι ἡ Ἱεραρχία στὴν ὁποία ἀνήκεις, κ. Ἱερεμία, ἀποδέχτηκε αἱρετικὴ Σύνονο, δὲν σὲ καταδικάζει ὡς ἀδιάφορο;], καί ὅτι σᾶς ἄφησα ἀπαίδευτους στήν θεολογία, προσπαθῶ μέ τά ἑβδομαδιαῖα κηρύγματά μου, ἀλλά καί μέ διάφορα βιβλία πού σᾶς προσφέρω, νά κατηχήσω τίς ψυχές σας. Ἐφέτος μάλιστα σᾶς παρέδωσα καί ἕνα βιβλίο, τό ὁποῖο μέ τύπο ἐρωταπαντήσεων ἀναφέρεται στά βασικά θέματα τῆς πίστης μας. Ἄν τό διαβάσετε θά εἶστε σχεδόν κατηχημένοι στά κύρια δόγματα τοῦ «Πιστεύω» μας. Ἐγώ, χριστιανοί μου, κουράζομαι, ὅσο μπορῶ, γιά νά μάθετε τά ὡραῖα καί θαυμάσια τῆς πίστης μας. Ἄν ἐσεῖς ἀδιαφορεῖτε, τότε ἡ εὐθύνη εἶναι δική σας. Τότε καί ἐγώ θά πῶ σάν τόν Πιλάτο: Φέρτε μου μία λεκάνη νά πλύνω τά χέρια μου. Εἶμαι ἀθῶος γιά τήν ἄγνοιά σας. Σᾶς ἐδίδαξα. Ἄν δέν γνωρίζετε τήν πίστη μας, σεῖς φταῖτε. [σ.σ.: Ὥστε εἶσαι ἀθῶος, κ. Ἱερεμία! Ἀθῶος, ποὺ ἀρνεῖσαι νὰ καταδικάσεις τὴν Κολυμπάριο Σύνοδο; Καὶ "νίπτεις τὰς χεῖρας σου"; Στὴ λεκάνη ποὺ ἔπλυναν τὰς χεῖρας τους, οἱ Ἐπίσκοποι τῆςληστρικῆς Συνόδου;].
   2. Ἀλλά παρατήρησα, ὅτι παρά τό ὅτι πολλές φορές σᾶς ἔχω

«Μη δια πιθανολογίαν αιρετικών σαλευώμεθα»

Αγ. Νικόλαος Καβάσιλας

–Εις την Θ. Λειτουργίαν

Του Ν. ΣΑΚΑΛΑΚΗ

   Η ερμηνεία της Θ. Λειτουργίας, με ερμηνευτή τον Άγιο Νικόλαο Καβάσιλα, από τη σκοπιά της Βιβλικής και της Ορθόδοξης Παραδόσεως, αποτελεί μια χαρισματική, μυστική, βιωματική και θεολογική σπουδή – φανέρωση στα όρια της αληθινής Εκκλησίας, που είναι η Ορθοδοξία. Η ερμηνεία του, προσανατολίζει την Ορθόδοξη συνείδηση στις αρχές και προϋποθέσεις για μια αγιαστική προσέγγιση της Θ. Λειτουργίας, σε καιρούς που το Ορθόδοξο πλήρωμα, φοβερά ανημέρωτο και ανυποψίαστο, υφίσταται σοβαρές ιστορικές και θεολογικές επιδράσεις από την οικουμενιστική αίρεση.
   Δέχθηκε, το ορθόδοξο πλήρωμα, θεολογικές παρανοήσεις και ερμηνευτικές αλλοιώσεις της Πίστεως, λόγω της απομάκρυνσης από τις σταθερές Πατερικές αρχές. Για παράδειγμα, έχουμε σε θεολογικά συνέδρια, σε βιβλία και σε Μητροπόλεις, μονομερή ανάπτυξη Πατερικών διδασκαλιών, με σοβαρές πνευματικές διαφοροποιήσεις–εκτροπές από τις Αγιοπνευματικές θέσεις τους, στην Εκκλησιολογία και στο ήθος, χωρίς αντιδράσεις στην επώαση του αιρετικού ιού.
    Σήμερα, με αποκορύφωμα τη «σύνοδο» της Κρήτης, έχουμε αναθεωρήσεις σε πολλές πλευρές της Εκκλησιαστικής ζωής.
   Για το εκάστοτε – επίκαιρο ιστορικό παρόν και για την αλήθεια του Χριστού, η θεολογική στάση των πιστών πρέπει,

Εκτός πραγματικότητος τα γραφόμενα του π. Δανιήλ Αεράκη!


Τοῦ Βασίλη Κερμενιώτη

Διάβασα και το νέο άρθρο του π. Δανιήλ Αεράκη: «Διαφωνία ἤ ἀποτείχισις;» [1]  και βγήκα από τα ρούχα μου! Τί είναι αυτά που μας λέει ο π. Δανιήλ; Πού τα είδε γραμμένα;

1ον Κάνει λάθος σε σχέση με τον μεγαλύτερο αιρετικό όλων των αιώνων, τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο!
Γράφει: «Σέ ἀντικανονικές ἐνέργειες προβαίνει καί ὁ νῦν Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως, καί μάλιστα στά πλαίσια τοῦ οἰκουμενισμοῦ, ἀλλα ...δέν ἀρνήθηκε κανένα βασικό δόγμα τῆς Ὀρθοδόξου Πίστεως»!
Ο Πατριάρχης έχει κατεδαφίσει όλα τα δόγματα της Ορθοδοξίας και αυτός λέει ότι ...«δέν ἀρνήθηκε κανένα βασικό δόγμα τῆς