ΤΟ ΛΙΟΝΤΑΡΙ ΤΗΣ ΑΙΡΕΣΗΣ
ΚΑΙ Η ΤΙΓΡΙΣ ΤΟΥ ΣΧΙΣΜΑΤΟΣ
Δέν εἶχα σκοπό νά ἀπαντήσω στίς
αἱρετικές φαντασίες τοῦ κ. Ρίζου καί τά ψευδῆ σχόλια τῶν ἀνωνύμων εἰς τό ἄρθρο
του, «Τό λιοντάρι τῆς Αἵρεσης καί ἡ τίγρις τοῦ Σχίσματος». Ὁ κάθενας μπορεῖ νά ἀκούσει
τίς ὁμιλίες μας καί νά διαβάσει τά κείμενα, ὅπου ἔχουμε γράψει, γιά νά
καταλάβει πώς ἡ ἐπίθεση πού δεχόμαστε ὡς ἁγιορεῖτες πατέρες, εἶναι δαιμονική
καί ἀνήθικη. Οὐδέποτε χτυπήσαμε καί γράψαμε ἐναντίον πατέρων καί ἀδελφῶν γιά
τυχόν διαφωνίες, πού εἴχαμε καί ὑπάρχουν. Θά μπορούσαμε νά ἀπαντήσουμε στά ὅσα
συκοφαντικά καί ψευδῆ μᾶς κατηγόρησαν κάποιοι, ἀλλά προτιμήσαμε τήν σιωπή, γιά νά μήν γίνει
σχίσμα μεταξύ τῶν πιστῶν. Μάλιστα, εἴμασταν ἐμεῖς ὅπου ζητήσαμε νά σταματήσει
αὐτή ἡ παράνοια καί προσπαθήσαμε νά γεφυρώσουμε τίς διαφορές, γι’ αυτό καί
συναντηθήκαμε στό μοναστήρι τῆς Ἁγίας Παρασκευῆς. Ἀλλά τώρα, δέν μποροῦμε νά
σιωπήσουμε, διότι ὁ πιστός λαός τοῦ Θεοῦ θά ἐκλάβει τήν σιωπή μας, ὡς ἀποδοχή ὅλων
τῶν κατηγοριῶν πού μᾶς ἀπευθύνουν.
Ἐπίκειται
ὁμιλία, σέ τηλεοπτικό κανάλι, ὅπου θά ἀναλυθοῦν ἐκ νέου ὅλες οἱ θέσεις μας, πρός
πίστωσιν τῆς ἀληθείας και ἐπίσης, θά ἀκολουθήσουν μελέτες περί τῶν μυστηρίων
καί τοῦ 15ου κανόνος. Ὅμως, ἐπειδή μέ παρεκάλεσαν νά ἀπαντήσω γιά νά
μήν δοθεῖ ἡ ἐντύπωση πώς ὅλα αὐτά εἶναι ἀλήθεια, κάνω μία μικρή ἀναφορά στό τί
πιστεύουμε καί πῶς πορευόμαστε στήν ὁμολογία μας.
1) Γράφει ὁ κ. Ρίζος ὅτι: «ὑπάρχει μιά παρασκηνιακή καί κρυφή διεργασία πού ἐνεργεῖται ἀπό μερίδα
τῶν νεοαποτειχιζόμενων ἁγιορειτῶν Μοναχῶν (ὄχι πάνω ἀπό δέκα τόν ἀριθμό) κι ἑνός
ἀρχιμανδρίτη ἐκτός Ὄρους, πού προετοιμάζει τό ἔδαφος ὥστε ὁ ὅποιος νεοαποτειχιζόμενος λαός νά μεταφερθεῖ ἐν
μία νυκτί στίς τάξεις τοῦ παλαιοῦ ἡμερολογίου».
Δηλώνω ὅτι εἶναι συκοφαντία. Οὐδέποτε εἶπα τέτοιο πράγμα, ἀλλά ἀκριβῶς τό
ἀντίθετο καί ζητῶ ἀπό τόν κ. Σημάτη καί κ. Ρίζο νά προβοῦν σέ δημόσια συγγνώμη
γιά τόν σκανδαλισμό τῶν πιστῶν καί τήν σύγχυση πού προκάλεσαν. Ἐν τῷ μεταξύ, πῆρα
τηλέφωνο τόν κ. Σημάτη καί τοῦ ἐξήγησα πώς ὅλα αὐτά εἶναι ἀνήθικες συκοφαντίες
καί ὅτι ἔπρεπε, προτοῦ ἀναρτήσει τό ἄρθρο, νά μᾶς μιλήσει καί νά μᾶς ρωτήσει ἄν
ὅλα αὐτά ἀληθεύουν, κατά τό γραφικό: «Ἐὰν δὲ ἁμαρτήσῃ εἰς σὲ ὁ ἀδελφός σου, ὕπαγε καὶ ἔλεγξον αὐτὸν μεταξὺ σοῦ
καὶ αὐτοῦ μόνου· ἐάν σου ἀκούσῃ, ἐκέρδησας τὸν ἀδελφόν σου· ἐὰν δὲ μὴ ἀκούσῃ,
παράλαβε μετὰ σοῦ ἔτι ἕνα ἢ δύο, ἵνα ἐπὶ στόματος δύο μαρτύρων ἢ τριῶν σταθῇ πᾶν
ρῆμα. Ἐὰν δὲ παρακούσῃ αὐτῶν, εἰπὲ τῇ ἐκκλησίᾳ· ἐὰν δὲ καὶ τῆς ἐκκλησίας
παρακούσῃ, ἔστω σοι ὥσπερ ὁ ἐθνικὸς καὶ ὁ τελώνης». (Ματθ. 18, 15-17). Ἐμεῖς, ὡς
ἀγιορεῖτες, τους συγχωροῦμε καί ἐλπίζουμε στήν ἀνάνηψή τους.
Δηλώνω,
ἐπίσης, πώς ἀκολουθῶ τό παλαιό ἡμερολόγιο ὅπου ἀκολουθεῖ τό Ἅγιον Ὄρος, χωρίς
νά ἀνήκω σέ καμία