(Κατά Λουκάν Ευαγγέλιο, κεφ. ιη΄, χωρία 18 έως 27)
Αποσπάσματα από την ομιλία ΞΓ΄
«Καὶ ἰδοὺ εἷς προσελθὼν εἶπεν αὐτῷ· διδάσκαλε ἀγαθέ, τί ἀγαθὸν ποιήσω ἵνα ἔχω ζωὴν αἰώνιον;». (Και ιδού Τον πλησίασε κάποιος και Του είπε· διδάσκαλε αγαθέ, τι καλό να κάνω για να κληρονομήσω την αιώνια ζωή;) . Ορισμένοι κατηγορούν τον νέο αυτόν ως ύπουλο και πονηρό και ο οποίος
πλησίασε τον Ιησού με σκοπό να Τον πειράξει· εγώ όμως δε θα μπορούσα να
μην πω ότι ήταν φιλάργυρος και δούλος των χρημάτων,
επειδή και ο Χριστός τον ήλεγξε ως άνθρωπο αυτού του είδους, ύπουλο όμως
δε θα μπορούσα να τον ονομάσω με κανένα τρόπο, και διότι δεν είναι
ασφαλές το να επιχειρεί κανείς να κρίνει τα άγνωστα πράγματα και ιδίως
όταν πρόκειται για κατηγορίες, και για το ότι ο ευαγγελιστής Μάρκος έχει αναιρέσει αυτήν την υποψία· καθ΄ όσον λέγει ότι «έτρεξε προς Αυτόν και αφού γονάτισε εμπρός Του, Τον παρακαλούσε» και ότι «ο Ιησούς τον κοίταξε με πολλή αγάπη και ενδιαφέρον και τον συμπάθησε» (Μαρκ. 10, 21). Αλλ΄ όμως είναι μεγάλη και τυραννική η δύναμη των χρημάτων και αυτό γίνεται φανερό και από την περίπτωση αυτή· διότι και αν ακόμη είμαστε ως προς τα άλλα ενάρετοι, αυτή τα καταστρέφει όλα τα άλλα. Για ποιο λόγο λοιπόν ο Χριστός έδωσε τέτοιου είδους απάντηση, λέγοντας «κανείς δεν είναι αγαθός»;
Επειδή Τον πλησίασε σαν να
Μία απορία. Άραγε δεν θα υπάρξει Ιεράρχης που θα διαβάσει αυτό το
άρθρο;
Και αν υπάρξουν κάποιοι οι οποίοι θα το διαβάσουν, δεν θα
προβληματισθούν για αυτήν την "ΑΠΑΛΟΙΦΗ ΤΩΝ ΔΙΑΦΟΡΩΝ" όταν αυτό ακριβώς
επισυμβαίνει με τον οικουμενισμό, ως έκφραση του τελευταίου, αυτής της
ΣΑΤΑΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ της πολιτικής, στο θέμα της επιβολής σε παγκόσμιο
επίπεδο της ΠΑΝΘΡΗΣΚΕΙΑΣ; Λοιπόν τι πρέπει να κάνουμε ως Ορθόδοξοι;
Στις
αρχές της δεκαετίας του 1990, οι ανθρωπιστικές επιστήμες εξαφανίστηκαν
από τον ορίζοντα της μαζικής πληροφόρησης και αυτό επιτεύχθηκε απλά με
τη σιωπή, δηλαδή μη μιλώντας πλέον για αυτές.
Δεδομένου
του τεράστιου ενθουσιασμού που είχαν προκαλέσει την περίοδο μεταξύ του
τέλους του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και μέχρι τη δεκαετία του 1990,
το γεγονός ότι κανείς δεν επισήμανε αυτή την εξαφάνιση αποτελεί την
επιβεβαίωση ότι η εξαφάνιση ήταν ηθελημένη. Οι καθέδρες προφανώς
συνεχίζουν να υπάρχουν, αλλά οι επιστήμες τους δεν ενδιαφέρουν τα μέσα
πληροφόρησης. Ταυτόχρονα, με διαταγή της ΕΕ, αφαιρέθηκαν από τα σχολεία
ΑΓΙΑ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ: η πάνσοφος Νύμφη του Χριστού (ο βίος της, το δαχτυλίδι της μνηστείας της, βίντεο-και για παιδιά)
Για την Αγία Μεγαλομάρτυρα Αικατερίνη την Πάνσοφο, την προστάτιδα της
παιδείας, της φιλοσοφίας, αλλά κι των φοιτητριών και των παρθένων, ένα
μικρό αφιέρωμα…με την ευχή η Αγία να σκέπει και να καθοδηγεί όλους και
ιδιαίτερα τους νέους, κοντά στον Χριστό.
Ο ΒΙΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΜΑΡΤΥΡΙΟ ΤΗΣ ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΜΟΡΦΩΣΗ
Ἡ ἁγία Αἰκατερίνη γεννήθηκε στήν Ἀλεξάνδρεια στίς ἀρχές τοῦ4ου
αἰώνα μ.Χ. Εἶχε βασιλική καταγωγή. Ἦταν ἀπόγονος τῶν Πτολεμαίων, τῶν
βασιλέων τῆς Αἰγύπτου. Ἀνῆκε σέ πολύ πλούσια κι ἔνδοξη οἰκογένεια. Οἱ
γονεῖς της ἦταν εἰδωλολάτρες.
Ἀπό μικρή ἔδειξε μεγάλη κλίση στά γράμματα. Μέχρι τά δεκαοκτώ της χρόνια ἔμαθε τέλεια τήν Ἑλληνική καί Ρωμαϊκή
παιδεία καί Ἐπιστήμη. Ἔμαθε τούς μεγάλους ποιητές, τόν Ὅμηρο καί τόν
Βιργίλιο. Σπούδασε τήν Ἰατρική καί διάβασε τόν Ἱπποκράτη καί τόν Γαληνό,
τούς ἰατρούς. Περισσότερο ὅμως ἀσχολήθηκε μέ τήν φιλοσοφία. Μελέτησε
προπαντός τά βιβλία ὅλων τῶν ἀρχαίων φιλοσόφων. Θαύμαζε τόν Πλάτωνα καί
τόν Ἀριστοτέλη καί μποροῦσε ν’ ἀνοίξει διάλογο μέ ὁποιονδήποτε πάνω στά
φιλοσοφικά θέματα.
Ἔμαθε ἐπίσης τήν ρητορική τέχνη καί πολλές γλῶσσες. Ἦταν τόσο μορφωμένη ὃσο καμιά ἄλλη στήν ἠλικία της μέσα στήν Ἀλεξάνδρεια.
ΤΟ ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΤΗΣ ΕΡΓΟ
Ἀπό τότε δόθηκε ὁλόψυχα στό Χριστό! Ἔγινε πιστή μαθήτρια καί
ἀπόστολός Του. Κήρυττε παντοῦ μέ φλόγα στήν καρδιά. Μέ τό παράδειγμα καί
τή διδασκαλία της τράβηξε πολλούς συμπολίτες της στήν πίστη του
Χριστοῦ, ἰδιαίτερα τούς διανοουμένους. Τό έργο της ἐξαπλώθηκε ἀκόμη καί
στά γύρω μέρη τῆς Ἀλεξανδρείας.
το χέρι της αγίας Αικατερίνης, όπου φαίνεται το δακτυλίδι που φοράει εις ανάμνησην της μνηστείας της με τον Χριστό (από εδώ)
**************
Το άστρο το Σινά
Αμέσως μετά τον αποκεφαλισμό της Αγίας
Αικατερίνης, άγγελοι Κυρίου εστάλησαν «το εκείνης σώμα προς το Σινά όρος
προπέμπειν». Το τοποθέτησαν στα λευκά φτερά τους, ευωδιαστό κι
ανάλαφρο, σαν Άστρο λαμπερό, στην ύψιστη κορυφή του όρους, ύψους 2642
μέτρων πάνω από την θάλασσα.
Το τίμιο λείψανο της Αγίας Αικατερίνης
ανακαλύφθηκε κατά τον η΄ αιώνα στις παρυφές του όρους, από Χριστιανούς
της Αιγύπτου και μεταφέρθηκε στην Μονή του Σινά. Οι Σιναΐτες μοναχοί με
βαθειά ευλάβεια και συγκίνηση περισσή το τοποθέτησαν στον Ναό της Μονής
σε μαρμάρινη λάρνακα, πάνω από την οποία καίουν εννέα ολόχρυσες
κανδήλες. Από τότε η Μονή έλαβε το όνομα της Αγίας Μελαλομάρτυρος
Αικατερίνης.
Η μεγάλη, η ένδοξος Μάρτυς, η πάνσοφος
Αικατερίνα γίνεται δείκτης της ψυχικής ωραιότητος, που μέσα από τα
σκοτάδια άγει προς το αιώνιο φως. Και θα μπορείς κοντά της στο Σινά να
απορρίψεις τις γήινες σκέψεις και να αφήσεις το πνεύμα ελέυθερο για τα
υψηλά και τα θεία. Εκεί θα λάβεις ευλογία και το συμβολικό δακτυλίδιμε το μονόγραμμα της Αγίας,
που σύμφωνα με την παράδοση της πρόσφερε ο Κύριος για την αγνότητα της
της ουράνιας νύμφης, ως «αρραβώνα του Πνεύματος». Και θα γίνεις επαίτης
της κληρονομίας των ουρανών, για να ζητάς δια βίου την υιότητα του
Πατρός. πηγή
*****************
ο βίος σε βίντεο
******************
βίντεο για παιδιά
******************
Ο βίος της Αγίας
(Θέματα κατηχητικών συναντήσεων για εφήβους
από την Ιερά Μητρόπολη Μεσογαίας και Λαυρεωτικής)
Tω αυτώ μηνί KE΄, μνήμη της Aγίας και ενδόξου Mεγαλομάρτυρος του Xριστού Aικατερίνης.
Αικατερίνα και σοφή και παρθένος,
Eκ δε ξίφους και Mάρτυς. Ω καλά τρία!
Eικάδι πέμπτη άορ κατέπεφνεν ρήτορα κούρην.
Αύτη ήτον κατά τους χρόνους του Mαξιμιανού εν έτει τδ΄ [304],
καταγομένη από την πόλιν της Aλεξανδρείας, θυγάτηρ βασιλίσκου τινός
ονομαζομένου Kώνστου. Ωραία πολλά και μεγαλόσωμος, δεκαοκτώ χρόνων ούσα
κατά την ηλικίαν. Aύτη έμαθεν εις το άκρον κάθε ελληνικήν και ρωμαϊκήν,
ήτοι λατινικήν παιδείαν και επιστήμην: δηλαδή του Έλληνος Oμήρου, του
των Λατίνων μεγαλωτάτου ποιητού Bιργιλίου, του Aσκληπιού, του
Iπποκράτους και Γαληνού των ιατρών, Aριστοτέλους και Πλάτωνος,
Φιλιστίωνός τε και Eυσεβίου των φιλοσόφων, Iαννή και Iαμβρή των μεγάλων
μάγων, Διονυσίου και Σιβύλλης. Aυτή εγυμνάσθη και όλην την ρητορικήν
τέχνην, όση εφευρέθη από τους ανθρώπους. Oυ μόνον δε ταύτας, αλλά και
πολλάς γλώσσας και διαλέκτους πολλών εθνών έμαθεν η πάνσοφος, ώστε οπού
έκαμνεν εκστατικούς, όχι μόνον εκείνους οπού την έβλεπον, αλλά και
εκείνους οπού ήκουον την φήμην και την σοφίαν της. Kατά τους χρόνους δε
του βασιλέως Mαξιμιανού και Mαξεντίου του υιού του, επιάσθη διά την εις
Xριστόν ομολογίαν, και εδοκίμασε πολλά και διάφορα βάσανα. Kαι με την
σοφίαν αυτής και διαλεκτικήν, εκατάπεισεν εκατόν πενήντα ρήτορας να
πιστεύσουν εις τον Xριστόν, ομού με άλλους πολλούς Έλληνας. Mε τους
οποίους απεκεφαλίσθη η μακαρία, και έλαβε του μαρτυρίου τον στέφανον.
(Tον κατά πλάτος Bίον αυτής όρα εις τον Παράδεισον1.)
ΣΗΜΕΙΩΣΗ
1. Eγκώμιον εις την Aγίαν Aικατερίναν έχει η ιερά Σάλπιγξ του Mακαρίου.
Tο δε ελληνικόν Mαρτύριον αυτής συνέγραψεν ο Mεταφραστής, ου η αρχή·
«Bασιλεύοντος του ασεβεστάτου». (Σώζεται εν τη Λαύρα, εν τη των Iβήρων
και εν άλλαις.) (από το βιβλίο: Αγίου Νικοδήμου Αγιορείτου Συναξαριστής των δώδεκα μηνών του ενιαυτού. Τόμος Α´. Εκδόσεις Δόμος, 2005)
***********************
Η Μνηστεία της αγίας Αικατερίνης. Μια αξιόλογη εικόνα του Γ. Κλότζα (16ος αιώνας) (περισσότερα εδώ )
**************
Η Ιερά Μονή Θεοβαδίστου Όρους Σινά-Αγία Αικατερίνης