«Τοιούτοι δε και υμείς, οι των Εκκλησιών φωστήρες,
ολίγοι παντελώς και ευαρίθμητοι »
(Μ. Βασίλειος – Επιστολή (154)
προς Ασχόλιον Θεσσαλονίκης)
ΝΙΚΟΥ ΣΑΚΑΛΑΚΗ
«Το οικουμενιστικό πλέγμα
εξουσίας αποσκοπεί στην διαμόρφωση ενός “πιστού” άτολμου και μακαρίου, “κωφού”
και “τυφλού”, απαλλαγμένου από Πατερικό φρόνημα και Εκκλησιολογικές αξίες.
Αναμφίβολα, μη
ομολογιακό το «σήμερα» της Ελληνικής Ορθόδοξης Εκκλησίας εν μέσω της
Οικουμενιστικής αποστασίας.
Η στάση της στη «σύνοδο» της Κρήτης, με την
αναγνώριση του Οικουμενισμού, δίχασε το ανεκτίμητο υλικό του Εκκλησιαστικού
σώματος.
Μετά ένα χρόνο, βλέπουμε να απομακρύνεται στον
ορίζοντα η αυθόρμητη ή αντανακλαστική αντίδραση ορισμένων επισκόπων, χωρίς αυτή
να καταχωρείται ως θησαύρισμα μαρτυρίας έναντι του οικουμενισμού, αφού δεν
συνοδεύτηκε στη συνέχεια από την καθοδικότερη (Πατερική) αναμέτρηση με την
αίρεση.
Η Ιεραρχία της Ελλάδος επικύρωσε τη θεληματικότητα
της «συνόδου», την προώθησε με εγκύκλιο στο λαό, ως «Εκκλησιαστική
συλλογικότητα», δήθεν σύμφωνη με τις συνοδικές καταθέσεις – κατακτήσεις του
παρελθόντος!
Η απουσία στην Ελλάδα έμπρακτης επισκοπικής
αντίστασης στην παναίρεση, ανέδειξε λίγους Ορθοδόξους αγωνιστές ως φωστήρες,
φορείς δηλ. της Ορθόδοξης συνείδησης, που φώτισαν το Εκκλησιαστικό περιβάλλον
μέσα στη νύχτα της αποστασίας.
Αυτοί ακριβώς οι λίγοι φωστήρες, όπως τονίζει ο Μ.
Βασίλειος, πολέμησαν σε κάθε εποχή ώστε να μη μεταβληθεί η Εκκλησία σε «κόσμο»
ή σε κήπο με βλαστερά πνευματικά βλαστήματα, όπως είναι οι αιρέσεις. Την
αλήθεια αυτή τονίζει ο Μ. Βασίλειος στην επιστολή του, προς τον