ΛΟΓΙΑ ΑΓΑΠΗΣ
Μετὰ τὴν ἀπαραίτητη εἰσαγωγή (βλέπε «Λόγια αγάπης» Α΄) γιὰ τὸ πῶς καὶ γιατὶ
γράφτηκε ἡ ἐπιστολὴ τοῦ Ἐφέσου Μάρκου στὸν Πάπα (κατόπιν πιέσεων τοῦ
Καρδιναλίου Ἰουλιανοῦ καὶ τοῦ Μυτιλίνης ὥστε μὲ ἐγκωμιαστικὰ λόγια νὰ τὸν
προτρέψει -ὁ ἅγιος Μάρκος τὸν Πάπα- νὰ συνεχίσει τὸ ἔργο γιὰ τὴν ἕνωσι) ἄς
δοῦμε πιὸ ἀναλυτικὰ τὰ λεγόμενα τοῦ ἀρχιμανδρίτου π. Ἀγαθάγγελου Σίσκου (στὸ ἑξῆς:
π. Ἀ.Σ.):
...όσοι διαφωνούν με το Διάλογο της Ορθοδόξου με την Ρωμαιοκαθολική
Εκκλησία αλλά και με τις άλλες Προτεσταντικές Ομολογίες...[1]
Κανεὶς καὶ ποτὲ δὲν διαφωνοῦσε οὔτε
διαφωνεῖ μὲ τὸν διάλογο μὲ ὁποιονδήποτε. (Ἐννοῶ τοὺς ἁγίους τῆς ἐκκλησίας, τοὺς
ὄντως θεολόγους καὶ ὅσους πιστεύουν ὑγιῶς στὸν Θεό). Μὲ τὸν τρόπο καὶ τὴν
στοχοθεσία τοῦ διαλόγου ποὺ κάνουν οἱ οἰκουμενιστὲς διαφωνοῦν ὅσοι ἔχουν
στοιχειώδη ὀρθόδοξη αἴσθησι. Αὐτὸ σὰν ὑπενθύμησι. Ἂν χρειαστὴ μπορεῖ νὰ
τεκμηριωθῆ εὔκολα αὐτὴ ἡ αὐτονόητη θέσι.
Ἰσχυρίζεται ὁ π. Ἀ.Σ. ὅτι ὁ ἅγιος
Μάρκος ὁ Εὐγενικός:
αναγνωρίζει και
ονομάζει τον Πάπα Ρώμης Αγιώτατο[2]
Ὅποιος ἀκούσει τὰ λόγια τοῦ π. Ἀ.Σ.
συμπεραίνει ὅτι ὁ ἅγιος Μάρκος ἀναγνωρίζει τὸν Πάπα ὡς ἁγιώτατο,
δηλαδὴ τὸν δέχεται ὡς ὁμόδοξο –πὼς θὰ μποροῦσε νὰ εἶναι ὄχι μόνον ἅγιος ἀλλὰ