Ο π. Ιωάννης Χρυσαυγής ανεκάλυψε τον μετά τον Παλαμάν,
Παλαμάν!
Ο Περγάμου, που προβάλλεται
ιδιαιτέρως εις τα συγκρητιστικά θρησκευτικά, γράφει: «είναι καλύτερα που ο Αδάμ
έπεσε διατηρώντας το δικαίωμά του στην απόλυτη ελευθερία, παρά αν είχε
παραμείνει άπτωτος»!
Αποτελεί
πλέον κοινήν διαπίστωσιν μη επιδεχομένην αμφισβητήσεως ότι από την δεκαετίαν
του ’60 έως σήμερα ένα νέον θεολογικόν ρεύμα εισήχθη και επεβλήθη εις την
Ελλάδα. Κύριοι εκπρόσωποι αυτού ο Σεβ. Περγάμου και ο κ. Χρ. Γιανναράς, οι
οποίοι έχοντες έλθει εις επαφήν με ποικίλους θεολόγους της διασποράς και εν
γένει της δύσεως αλλά και επηρεασμένοι κατά πολύ από τον υπαρξισμόν,
διωχεύτεσαν εις τον ελλαδικόν χώρον κράμα θεολογίας. Η εισαγωμένη αυτή θεολογική
γραμμή έθελξε νέους άνευ λιπαράς γνώσεως της Ορθοδόξου διδασκαλίας να
υιοθετήσουν αυτήν ακρίτως. Προϊόντος του χρόνου εδημιουργήθη κύκλος μαθητών
πέριξ των δύο «διδασκάλων», ο οποίος καταλαβών θέσεις εις τα Εκκλησιαστικά και
Πανεπιστημιακά κλιμάκια εμποτίζει με τας κακοδοξίας αυτάς την εκπαίδευσιν και
την θεολογικήν συγγραφήν.
Η σθεναρά αντίστασις του «Ο.Τ.» δια συγγραφών υψηλής
θεολογικής κριτικής απετέλεσε τον μοναδικόν δια πολλά έτη πυλώνα αντιστάσεως.
Το κακόν εν τω μεταξύ επλήθυνε και εις την διασποράν. Από τους μαθητάς του Σεβ.
Περγάμου προσφάτως ο «Ο.Τ.» κατέδειξεν ότι κείμενα των Σεβ. Σηλυβρίας Μαξίμου
Βγενοπούλου, Σεβ. Βρανιτσέβου Ιγνατίου Midic και κ. Σταύρου Γιαγκάζογλου
εμφορούνται όχι απλώς από κακοδοξίας, αλλά από πλήρη διαστροφήν της δογματικής
της Εκκλησίας.
Η ενασχόλησις αυτή ίσως προκαλεί δυσθυμίαν εις τον αναγνώστην, ιδιαιτέρως όσον αφορά εις δυσνόητα δογματικά ζητήματα, όμως είναι
Η ενασχόλησις αυτή ίσως προκαλεί δυσθυμίαν εις τον αναγνώστην, ιδιαιτέρως όσον αφορά εις δυσνόητα δογματικά ζητήματα, όμως είναι