(Μansi
12, 1020-1051)
(Μansi 12, 1020): Ἰωάννης ὁ
εὐλαβέστατος μοναχὸς καὶ πρεσβύτερος καὶ τοποτηρητὴς τοῦ ἀποστολικοῦ θρόνου
Ἀντιοχείας ἔφη· Διαθρυλλεῖται, πανάγιε πάτερ, παρὰ πολλῶν, πῶς δεῖ τοὺς ἀπὸ
αἱρέσεως προσερχομένους δέχεσθαι. καὶ παρακαλοῦμεν τὴν ἁγίαν καὶ ἱερὰν σύνοδον,
ὅπως ἔλθωσιν αἱ βίβλοι τῶν ἁγίων πατέρων, καὶ θεωρῶμεν καὶ ἀνακρίνωμεν,
κἀκεῖθεν λάβωμεν τὴν ἀκριβῆ ἀσφάλειαν, ὅπως χρὴ δέχεσθαι αὐτούς· ἀποροῦμεν γὰρ
ἡμεῖς.
Κωνσταντῖνος ὁ ὁσιώτατος
ἐπίσκοπος Κωνσταντίας τῆς Κύπρου εἶπεν. ᾽Εξαιτοῦμεν τὴν σὴν μακαριότητα,
δέσποτα, ἐλθέτωσαν τὰ προλεχθέντα βιβλία, ὅπως πληροφορηθέντες τάξιν ἀρίστην
ταύτῃ ποιησώμεθα.
Ταράσιος ὁ ἁγιώτατος
πατριάρχης εἶπε· Κατὰ τὴν αἴτησιν τῶν θεοφιλεστάτων ἀνδρῶν καὶ τοποτηρητῶν, καὶ
τῶν ὁσιωτάτων ἐπισκόπων, δεῖ τὰς βίβλους προκομισθῆναι.
Κωνσταντῖνος ὁ
θεοφιλέστατος νοτάριος τοῦ εὐαγοῦς πατριαρχείου εἶπε· κατὰ τὴν κέλευσιν τῆς
ὑμετέρας ἁγιότητος πάρεσμεν ἐπιφερόμενοι τὰς ἱερὰς βίβλους, ἅσπερ ἠγάγομεν ἐκ
τῶν ἀποκειμένων ἐν τῇ βιβλιοθήκῃ τοῦ εὐαγοῦς πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως,
τῶν τε κανόνων τῶν ἁγίων ἀποστόλων, καὶ τῶν ἁγίων συνόδων, καὶ τοῦ ἁγίου πατρὸς
ἡμῶν Βασιλείου καὶ ἑτέρων ἁγίων πατέρων.
Ταράσιος ὁ ἁγιώτατος
πατριάρχης εἶπεν· ἀναγνωσθήτω ἐν πρώτοις ἡ βίβλος τῶν κανονικῶν διατάξεων.
῾Η ἁγία σύνοδος
εἶπε· ἀναγνωσθήτω.
Ὁ αὐτὸς Κωνσταντῖνος
ὁ θεοφιλέστατος διάκονος καὶ νοτάριος τοῦ εὐαγοῦς πατριαρχείου ἀνέγνω.
Τῶν ἁγίων ἀποστόλων κανὼν πεντηκοστὸς τρίτος. Εἴ τις
πρεσβύτερος τὸν ἐπιστρέφοντα ἀπὸ ἁμαρτίας οὐ προσδέχεται, ἀλλ’ ἀποβάλλεται,
καθαιρείσθω, ὅτι λυπεῖ τὸν Χριστὸν τὸν εἰπόντα· (Μansi 12, 1022) ὅτι χαρὰ
γίνεται ἐν οὐρανῷ ἐπὶ ἑνὶ ἁμαρτωλῶ μετανοοῦντι.
Σάββας ὁ
εὐλαβέστατος καὶ οἱ σὺν αὐτῷ εἶπον· Τοῦτο εὔδηλον, καὶ παρὰ πᾶσιν
ἀποδεδεγμένον, ὅτι ἕκαστον τῶν μετανοούντων ἡ ἐκκλησία προσδέχεται.
Ταράσιος ὁ ἁγιώτατος
πατριάρχης εἶπεν· ἔστι καὶ ἕτερος κανὼν περὶ τούτου, ὃν ὁ αὐτὸς θεοφιλέστατος
νοτάριος τοῦ εὐαγοῦς πατριαρχείου ἀνέγνω.
Τῆς ἁγίας ἐν Νικαίᾳ συνόδου κανὼν ὄγδοος. Περὶ τῶν
ὀνομασάντων μὲν ἑαυτοὺς Καθαρούς ποτε, προσερχομένων
δὲ κοινῇ τῇ καθολικῇ ἐκκλησίᾳ ἔδοξε τῇ ἁγίᾳ καὶ μεγάλῃ συνόδῳ, ὥστε
χειροτονουμένους [χειροθετουμένους] (σ.σ.: δὲς καὶ Πηδάλιον, σελ. 134, ὑποσ. 1: «Ἡ
χειροθεσία ἐδῶ δὲν εἶναι χειροτονία…») αὐτοὺς οὕτω μένειν ἐν τῷ κλήρῳ. πρὸ
πάντων δὲ τοῦτο ὁμολογήσαι αὐτοὺς ἐγγράφως προσήκει, ὅτι συνθήσονται καὶ
ἀκολουθήσουσι τοῖς τῆς καθολικῆς ἐκκλησίας δόγμασι. τουτέστι καὶ διγάμοις
κοινωνεῖν καὶ τοῖς ἐν τῷ διωγμῷ παραπεπτωκόσιν, ἐφ’ οἷς καὶ χρόνος τέτακται καὶ
καιρὸς ὥρισται· ὥστε αὐτοὺς ἀκολουθεῖν ἐν πᾶσι τοῖς δόγμασι τῆς καὶ ἀποστολικῆς
ἐκκλησίας. ἔνθα μὲν οὖν ἅπαντες εἴτε ἐν κώμαις εἴτε ἐν πόλεσιν αὐτοὶ μόνον
εὑρίσκοιντο χειροθετηθέντες, οἱ εὑρισκόμενοι ἐν τῷ κλήρῳ ἔσονται ἐν αὐτῷ τῷ
σχήματι, καὶ τὰ ἑξῆς.
Θεόδωρος ὁ
εὐλαβέστατος ἐπίσκοπος Κατάνης τῆς Σικελῶν ἐπαρχίας εἶπε· Πρὸς τὴν αἵρεσιν
ταύτην οὐδὲν ἔχει ὁ ἀναγνωσθεὶς κανών.
Ταράσιος ὁ ἁγιώτατος
πατριάρχης εἶπεν· ἀλλὰ καὶ περὶ πάσης αἱρέσεώς ἐστιν.
Ἐπιφάνιος ὁ
εὐλαβέστατος διάκονος τῆς ἐκκλησίας Κατάνης, καὶ τὸν τύπον ἐπέχων Θωμᾶ
ἀρχιεπισκόπου Σαρδηνίας, εἶπεν· οὗτος ὁ
κανὼν τότε περὶ τῶν Καθαρῶν ἐρρέθη.
Ταράσιος ὁ ἁγιώτατος
πατριάρχης εἶπεν. ἀρτίως οὖν καὶ ἡμεῖς κατὰ τὸν καιρὸν τοῦτον τὴν ἀναφυεῖσαν
αἵρεσιν, πῶς ὀφείλομεν δέξασθαι;
Ἰωάννης ὁ
θεοφιλέστατος τοποτηρητὴς τοῦ ἀποστολικοῦ θρόνου τῆς ἀνατολῆς εἶπεν· ἡ αἵρεσις
χωρίζει ἀπὸ τῆς ἐκκλησίας πάντα ἄνθρωπον.
Ἡ ἁγία σύνοδος
εἶπε· τοῦτο εὔδηλόν ἐστιν.