Κι όμως αγαπητοί μου αδελφοί .... η παγωνιά αυτή .... είναι καλοκαιράκι μπροστά στην παγωνιά που θα βιώσει μία ψυχή .... που από απροσεξία έχασε τον προσανατολισμό της στο ταξίδι για τα θερμά κλίματα της άρρητης αγάπης του Κυρίου μας.Πηγή
Δευτέρα 7 Ιανουαρίου 2019
ΕΙΠΕ ΓΈΡΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΓΩΝΙΑ
«Δεν είναι λογικό να σταματήσουμε ένα σχίσμα, με την τιμή της ενότητας του Ορθοδόξου κόσμου».
Η
15η Εκκλησία «καίει» τις άλλες 14
-Τρίτωσαν
τα ΟΧΙ στο Φανάρι για την ουκρανική αυτοκεφαλία
-
Πανηγύρι στο Κίεβο
«Εισέρχεσθε
σήμερον επισήμως και κανονικώς, ως η δεκάτη πέμπτη Εκκλησία, εις την
ευλογημένην χορείαν των Αυτοκεφάλων Εκκλησιών. Παρακαλούμεν και
προτρεπόμεθα, αγωνισθήτε διά την ενότητα και την ειρήνην, πρωτίστως εις
τοπικόν επίπεδον μετά των αδελφών εν Ουκρανία Ιεραρχών, ουχί δε μόνον
μετ᾽ αυτών αλλά και μετά των εισέτι παραμενόντων υπό το ωμοφόριον του
Μακαριωτάτου αδελφού Πατριάρχου Μόσχας, αδελφών Αρχιερέων, και βοηθήσατε
αυτούς διά της εμπνευσμένης παρουσίας και σοφής διοικητικής διατριβής
Σας να κατανοήσωσιν ότι αξίζει εις την Ουκρανίαν μία ενιαία
εκκλησιαστική οντότης. Δημιουργήσατε τας προϋποθέσεις της συμφιλιώσεως.
Εργασθήτε επί τη βάσει εκκλησιολογικών κριτηρίων και μόνον. Διοικήσατε
αγαπητικώς και εν ταπεινώσει και αυτοθυσία. Το μέλλον ανήκει εις Υμάς,
το μέλλον είναι ιδικόν σας».
Αυτό ανέφερε χθες ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος
παραχωρώντας τον Τόμο Αυτοκεφαλίας στον Επιφάνιο. Μόνο που αυτή η 15η
Εκκλησία όπως την αναφέρει «καίει» τις άλλες 14…
Ο Πατριάρχης Σερβίας επικρίνει τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο για την αυτοκεφαλία στην Ουκρανική Εκκλησία
Ο Πατριάρχης
Σερβίας επικρίνει τον Βαρθολομαίο για την αυτοκεφαλία στην Ουκρανική Εκκλησία
Την
αντίθεση του στην χορήγηση αυτοκεφαλίας στην Ορθόδοξη Εκκλήσία της Ουκρανίας
από τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο, εξέφρασε ο Πατριάρχης Σερβίας
Ειρηναίος, σε συνέντευξη του σε σερβική εφημερίδα.
Η
απόφαση του Πατριάρχη Βαρθολομαίου της Κωνσταντινούπολης, να χορηγήσει
αυτοκεφαλία στην πρόσφατα δημιουργηθείσα Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας,
έρχεται ως παραβίαση της παλαιάς αρχής της συνδιαλλαγής και μπορεί να
αποτελέσει σημαντικό σχίσμα στην Ανατολική Ορθόδοξη Εκκλησία, σύμφωνα με τον
Αρχιεπίσκοπο του Πεκ και Πατριάρχη Σερβίας Ειρηναίο, σε συνέντευξη του στην
εφημερίδα Pechat την Κυριακή.
Νωρίτερα
σήμερα, η Κωνσταντινούπολη παρέδωσε διάταγμα ανεξαρτησίας στον επικεφαλής της
ενοποιημένης Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας, η οποία δεν περιλαμβάνει την
Ορθόδοξη Εκκλησία του Ουκρανικού Πατριαρχείου Μόσχας (UOC-MP).
Aν ποθήσουμε να ακολουθήσουμε τα ίχνη του Βαπτιστή Ιωάννη, θα ζήσουμε αιώνια
Του Οσίου πατρός ημών Γρηγορίου του Παλαμά
Λόγος στον πάνσεπτο του Χριστού Πρόδρομο και Βαπτιστή Ιωάννη
Έχουμε εμείς υποχρέωση να γιορτάζουμε με εγκώμια τη μνήμη του Ιωάννη, που βρίσκεται στην πιο ψηλή κορφή, πάνω απ’ όλους τους οσίους και τους δικαίους... του Ιωάννη που από Αυτόν το Θεό Λόγο επίσης ανακηρύχθηκε και ομολογήθηκε δημόσια ως ανώτερος απ’ όλους τους προφήτες, τους δικαίους και τους οσίους όλων των αιώνων; ...ολόκληρη η ζωή του μεγαλύτερου απ’ όλους όσους ποτέ γεννήθηκαν πάνω στη γη, ξεπερνάει κάθε θαύμα.
Ένα πρωτοφανές «κόλπο» επιλογής Επισκόπου!
Μετὰ τὸν Πατριάρχη Ἀκάκιο
(472-489) ἐπὶ τοῦ ὁποίου πραγματοποιήθηκε τὸ γνωστὸ Ἀκακιανὸ σχίσμα, στὸν Πατριαρχικὸ
θρόνο ἀνῆλθε ὁ πρεσβύτερος Φλαυΐτας μὲ ἕνα πρωτοφανὲς «κόλπο»! Μᾶς διηγεῖται σχετικὰ ὁ Νικηφόρος Κάλλιστος:
Μετὰ τὸν Ἀκάκιο ὁ Φλαυΐτας τὸν
διαδέχτηκε στὸν θρόνο. Ἦταν ἕνας ἄνθρωπος ἄκρας πονηρίας, ὅπως φαίνεται ἀπὸ τὴν
παρακάτω πράξη του.
Ὁ αὐτοκράτορας Ζήνων, μετὰ τὸν θάνατο τοῦ
Ἀκακίου, τοποθέτησε πάνω στὴν Ἁγία Τράπεζα ἕνα ἄγραφο, λευκὸ χαρτί. Συνέταξε ταυτόχρονα καὶ ἕνα ἔγγραφο, τὸ ὁποῖο ἀπευθυνόταν πρὸς τὸν
Θεό. Μὲ αὐτὸ παρακαλοῦσε τὸν Θεὸ νὰ στείλει ἕναν ἄγγελό Του, ὁ ὁποῖος στὸ ἄγραφο χαρτὶ νὰ γράψει τὸ ὄνομα ἐκείνου
ποὺ ὁ Θεὸς ἤθελε νὰ γίνει Πατριάρχης.
Γιὰ τὴν ἐπιτυχία τοῦ σκοποῦ αὐτοῦ ὅρισε
νὰ γίνει νηστεία 40 ἡμερῶν ἀπὸ τοὺς πιστοὺς καὶ παρακινοῦσε ὅλους νὰ δείχνουν
σεβασμὸ πρὸς τὸν Θεό, ὥστε νὰ τοὺς ἀκούσει καὶ νὰ ἀναδείξει ἐκεῖνο ποὺ θὰ ἦτο ἀρεστὸς
στὸ Θεό.
Σκέψεις καί προβληματισμοί σχετικά μέ τό Παλαιό Ημερολόγιο καί αναφορά στήν σύγχρονη εκκλησιαστική κατάστασι
Τοῦ ἱερομονάχου Εὐθυμίου
Τρικαμηνᾶ
Ὁ λόγος διὰ τὸν ὁποῖο
θεωρῶ καθῆκον μου νὰ ἐπανέρχομαι εἰς τὸ θέμα τοῦ ἡμερολογίου, δὲν εἶναι τόσο ἡ ἐμμονὴ
τῶν Γ.Ο.Χ. εἰς τὸ Ἰουλιανὸ Παλαιὸ ἡμερολόγιο, οὔτε οἱ πλάνες εἰς τὶς ὁποῖες ἔχουν
περιπέσει ἐξ αὐτῆς τῆς ἐμμονῆς, ἀλλὰ τὸ ὅτι αὐτὴ ἡ ἀσθένεια ἔχει, τρόπον τινά,
μεταδοθῆ, καὶ ὡς ἐκ τούτου ἔχει ἐπηρεάσει καὶ κάποιους ἀποτειχισμένους ἀπὸ τὴν
αἵρεσι τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, εἰς τρόπον ὥστε νὰ θεωροῦν καὶ αὐτοὶ τὸ θέμα τοῦ Ἡμερολογίου
σὰν κάτι οὐσιῶδες, ὑπὸ τὴν ἔννοιαν, ὄχι τὸ νὰ ἀκολουθοῦμε ὅλοι ἕνα Ἡμερολόγιο, ἀλλὰ
ὅτι αὐτὸ πρέπει ὁπωσδήποτε νὰ εἶναι τὸ Παλαιό (Ἰουλιανό).
Συμβαίνει ἐπίσης συχνὰ οἱ Ἀποτειχισμένοι αὐτοὶ ἀδελφοὶ καὶ πατέρες, νὰ συμπεριφέρωνται ἀνάρμοστα σὲ ὅσους δὲν διακατέχονται ἀπὸ αὐτὴν τὴν ἀσθένεια καὶ τὸ σύνδρομο τοῦ ἡμερολογίου, μὲ σκοπὸ νὰ ἐπιβάλλουν τὶς ἀπόψεις των, νὰ τοὺς ἐπηρεάσουν καί, τρόπον τινά, νὰ ἀποδεχθοῦν ὡς ὀρθὸν κάτι τὸ ὁποῖον δὲν πιστεύουν.
Συμβαίνει ἐπίσης συχνὰ οἱ Ἀποτειχισμένοι αὐτοὶ ἀδελφοὶ καὶ πατέρες, νὰ συμπεριφέρωνται ἀνάρμοστα σὲ ὅσους δὲν διακατέχονται ἀπὸ αὐτὴν τὴν ἀσθένεια καὶ τὸ σύνδρομο τοῦ ἡμερολογίου, μὲ σκοπὸ νὰ ἐπιβάλλουν τὶς ἀπόψεις των, νὰ τοὺς ἐπηρεάσουν καί, τρόπον τινά, νὰ ἀποδεχθοῦν ὡς ὀρθὸν κάτι τὸ ὁποῖον δὲν πιστεύουν.
Καὶ ἐδῶ βέβαια φαίνεται
ἡ βλάβη, ἡ ὁποία ἔχει ἐπέλθει ἀπὸ τὴν ὅλη ἱστορικὴ πορεία τῆς ἀλλαγῆς τοῦ Ἡμερολογίου,
ἡ ὁποία συνοψίζεται στὸ νὰ πολεμοῦμε καὶ νὰ ἐπικεντρώνουμε τὸν ἀγῶνα μας σὲ
θέματα τὰ ὁποῖα δὲν ἔχουν καμιά, ἀπολύτως καμιὰ σχέσι μὲ τὴν σωτηρία μας, νὰ
διαιρούμεθα ἀπὸ αὐτὰ καὶ νὰ ἀφήνωμε τὰ οὐσιώδη, δηλ. τὰ τῆς αἱρέσεως τοῦ Οἰκουμενισμοῦ,
ἢ νὰ γινώμεθα ἀνυπόληπτοι καὶ ἀναξιόπιστοι στοὺς προβληματισμένους καὶ εὑρισκομένους
στὴν αἵρεσι, ἐξ αἰτίας τῶν διαστάσεών μας καί, τρόπον τινά, νὰ δίδωμε εἰς αὐτοὺς
ἀφορμές, διὰ νὰ δικαιολογοῦν τὴν συνείδησί των παραμένοντας στὴν αἵρεσι.