Δευτέρα 14 Ιανουαρίου 2019

Η ελπίδα στον Θεό

 (Άγιος Τύχων, αρχιεπίσκοπος Βορονέζ και Ζαντόνσκ)


ΟΛΗ Η ΚΤΙΣΗ εἶναι ἕνα θαῦμα, τό θαῦμα τῆς θείας Πρόνοιας, πού φροντίζει καί συντηρεῖ τή δημιουργία Της. Ὁ ἄνθρωπος, ὡστόσο, πού εἶναι πλασμένος «κατ’ εἰκόνα Θεοῦ» (Γεν. 1:26) καί πού λίγο διαφέρει ἀπό τούς ἀγγέλους (βλ. Ψαλμ. 8:6), συνήθως δέν βλέπει αὐτό τό ὁλοφάνερο θαῦμα. Ἔχοντας ἐξορίσει ἀπό τήν καρδιά του τόν Πλάστη του καί Κύριο τοῦ σύμπαντος, περιορίζει τό νόημα καί τόν σκοπό τῆς ζωῆς του στήν ἐφήμερη γήινη ἐγκοσμιότητα. Ἔτσι, μέ χαμένη τήν ἐλπίδα πού συνδέει τόν πιστό ἄνθρωπο μέ τόν Θεό καί τήν αἰωνιότητα, κατατρώγεται ἀπό τό σαράκι τῆς ἐναγώνιας μέριμνας γιά τήν ἐξασφάλιση ἐπίγειας εὐμάρειας καί καταβάλλεται ἀπό τήν ἀλόγιστη θλίψη σέ κάθε συμφορά τοῦ βίου.
Ἀπ’ αὐτή τήν ἐναγώνια μέριμνα κι ἀπ’ αὐτή τήν ἀλόγιστη θλίψη σώζει τόν ἄνθρωπο ἡ χριστιανική ἐλπίδα, πού γεννιέται ἀπό τή ζωντανή πίστη στόν Θεό καί συντηρεῖται ἀπό τήν προσδοκία τῆς ἐκπληρώσεως τῶν ἐπαγγελιῶν Του. «Γι’ αὐτό ὑπομένουμε κόπους καί ὀνειδισμούς», ἐξηγεῖ ὁ ἀπόστολος Παῦλος, «ἐπειδή στηρίξαμε τήν ἐλπίδα μας στόν ἀληθινό Θεό, πού εἶναι σωτήρας ὅλων τῶν ἀνθρώπων καί ἰδιαίτερα τῶν πιστῶν» (Α΄ Τιμ. 4:10). Ἡ ἐλπίδα τοῦ πιστοῦ ἀπορρέει ἀπό τή βεβαιότητα τῆς παρουσίας τοῦ Κυρίου στήν καρδιά του καί στή ζωή του. Σ’ Ἐκεῖνον ἐμπιστεύεται τό παρόν καί τό μέλλον του, τό ἐπίγειο καί τό ἐπουράνιο, γνωρίζοντας ὅτι «ὁ Θεός κάνει τά πάντα νά συντελοῦν στό καλό του» (Ρωμ. 8:28).
Ἡ χριστιανική ἐλπίδα εἶναι ἄγκυρα στίς τρικυμίες τοῦ βίου, ἀντίδοτο στό ἄγχος, βάλσαμο στόν πόνο, παρηγοριά στόν θάνατο· εἶναι, λέει ὁ ἱερός Χρυσόστομος, κάστρο ἄπαρτο, τεῖχος

Η «ΘΕΪΣΤΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ» καὶ ἡ «ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΚΗ» ΘΕΟΛΟΓΙΑ–3

Ἡ πλάνη τῆς Θεϊστικῆς ἐξελίξεως καί «Πρωτοποριακή» ἑτερόδοξη καί
«ἑλληνική Ὀρθόδοξη» θεολογία

Μέρος Γ´

τοῦ Γεωργίου Χασούρου, βιολόγου μέσης ἐκπ/σεως  


Μέρος Α´: Η «ΘΕΪΣΤΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ» καὶ ἡ «ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΚΗ» ΘΕΟΛΟΓΙΑ–1
Μέρος Β´: Η «ΘΕΪΣΤΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ» καὶ ἡ «ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΚΗ» ΘΕΟΛΟΓΙΑ–2


Ἡ Ὀρθόδοξη πατερική διδασκαλία γιά τήν Δημιουργία

.          Ὁ Μέγας Βασίλειος, ἐκφωνώντας τούς λόγους του πάνω στήν Γένεση καί τήν ἑξαήμερο Δημιουργία γύρω στό 370 μ.Χ στήν Καισάρεια τῆς Καππαδοκίας, σέ κάποια στιγμή θά πεῖ : «Ἐρῶ σοί οὐκ ἐμαυτοῦ λόγον, ἀλλά Σύρου ἀνδρός σοφίας κοσμικῆς τοσοῦτον ἀφεστηκότος, ὅσο ἐγγύς ἦν τῶν ἀληθινῶν ἐπιστήμης.»[1]   δηλαδή «θά σοῦ πῶ μία γνώμη ὄχι δική μου, ἀλλά ἑνός Σύρου[2] ἀνδρός πού ἦτο τόσο ξένος ἀπό τήν κοσμική σοφία ,ὅσον ἦτο οἰκεῖος τῆς ἐπιστήμης τῆς ἀληθείας».
.          Αὐτή τήν ἐπιστήμη τῆς ἀληθείας λέγει ὁ Μ. Βασίλειος τήν κατεῖχε ὁ Μωϋσῆς. Πῶς τήν ἀπέκτησε; Μᾶς τό λέγει ὁ Μέγας Βασίλειος: «Ἐν ἀρχῇ ἐποίησε ὁ Θεός τόν οὐρανόν καί τήν γῆν· Γέν.1,1… …καί αὐτός πού συνέταξε τό βιβλίο τοῦτο εἶναι ὁ Μωϋσῆς …. ἦλθε στήν Αἰθιοπία καί ἐκεῖ ἀπαλλαγμένος τελείως ἀπό τά ἄλλα , ἐπί τεσσαράκοντα ὁλόκληρα ἔτη ἀφοσιώθηκε εἰς τήν θεωρία τῶν ὄντων… Αὐτός λοιπόν πού

«Να δούμε πώς θα βγούμε από εκεί που μας έμπλεξε ο Βαρθολομαίος»!!!

Γιώργος Παπαθανασόπουλος:
Το Φανάρι και η γεωπολιτική των ΗΠΑ

καὶ
Αυτοκέφαλο Ουκρανίας:
 Θεραπεία πνευματικού προβλήματος

- Μητρ. Αρκαλοχωρίου Ανδρέα Νανάκη

 ὅπου κατὰ τὸ φερέφωνο του Φαναρίου  Νανάκη "πνευματικὸ πρόβλημα" 

= τα  γεωπολιτικά παιγνίδια των ΗΠΑ-Ρωσία


Αποτέλεσμα εικόνας για Φανάρι και ΗΠΑ

Το Φανάρι και η γεωπολιτική των ΗΠΑ
 

            Η γεωπολιτική των ΗΠΑ σκοπεύει έως σήμερα στο να περιορίσει, στο ελάχιστο δυνατό,  την έκταση της επιρροής της Ρωσίας. Το «έως σήμερα» αναφέρεται στο απρόβλεπτο της πολιτικής του προέδρου Τραμπ. Αυτή η γεωπολιτική εφαρμόζεται στην Ουκρανία, με τη συνδρομή του Φαναρίου, το οποίο εγκλωβίστηκε στις πολιτικές και εθνικές οξύτατες συγκρούσεις μεταξύ των ίδιων των Ουκρανών και μεταξύ αυτών και των Ρώσων.

            Οι ΗΠΑ μετά την κατάρρευση των κομμουνιστικών καθεστώτων στην Ευρώπη και την κατάργηση, ντε φάκτο, του Συμφώνου της Βαρσοβίας επεκτείνει την επιρροή τους στις πρώην κομμουνιστικές χώρες, ακόμη και σε αυτές που ήσαν μέρος της ΕΣΣΔ. Αυτό συμβαίνει κυρίως με το ΝΑΤΟ και με τον άξονα των Γερμανίας – Γαλλίας, που κυριαρχεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση και των οποίων η γεωστρατηγική ακολουθεί αυτήν των ΗΠΑ.

Οι μόνοι που επιχαίρουν είναι οι ΗΠΑ

Σκληρή κριτική στον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο ασκεί σήμερα η γερμανική εφημέριδα DEUTSHE WELLE για το θέμα της παραχώρησης αυτοκεφαλίας στην Εκκλησία της Ουκρανίας, αφού αναφέρει πως η απόφαση αυτή έχει δεχθεί αρκετές κριτικές από πολλούς και πως στη συγκεκριμένη περίπτωση ο Οικουμενικός

Οι Μακεδόνες «σφυροκοπούν» την Κυβέρνηση:

 Έρχεται κλείσιμο καταστημάτων, τραπεζών και μπλόκα στους δρόμους – Ιστορική απόφαση στη Βέροια




Στα κάγκελα βρίσκονται οι Μακεδόνες. Το μεγάλο έγκλημα του Α. Τσίπρα, δεν πρόκειται να συγχωρεθεί. 

Όλη η Ελλάδα βράζει και με την σημερινή τοποθέτηση του Έλληνα Πρωθυπουργού, που ήταν ιδιαίτερα διχαστική, αλλά κυρίως στη Μακεδονία, άπαντες είναι έτοιμοι να αντιδράσουν και να… μαυρίσουν τον ΣΥΡΙΖΑ στις εκλογές.
Εν μία νυκτί, η συγκυβέρνηση, υπό την ένοχη σιωπή του Π. Καμμένου, παρέδωσε την ιστορία δεκάδων ετών στους Σλάβους και στους Αλβανούς του κρατιδίου.
Μία κίνηση η οποία δεν πρόκειται συγχωρεθεί, καθώς το Μ. Μαξίμου κάνει τους Έλληνες να νιώθουν ταπεινωμένοι. Όλα τα Βαλκάνια αυτή την στιγμή κάνουν ότι θέλουν την Ελλάδα.
Οι Σκοπιανοί κλέβουν την ιστορία μας, οι Αλβανοί δολοφονούν Έλληνες και η Αθήνα απλά παρακολουθεί, ως πότε;
Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΟΚΑΛΕΣΕΙ ΣΕΙΣΜΟ ΣΤΟ ΕΓΧΩΡΙΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Συλλαλητήριο την Τρίτη 22/1 στις 12:00 στο Δημαρχείο Βέροιας, με παράλληλο καθολικό κλείσιμο καταστημάτων και κλείσιμο υπηρεσιών (με τη σύσταση ομάδων π.χ. 10 ατόμων σε κάθε υπηρεσία για το κλείσιμο) αλλά και κλείσιμο των τραπεζών, αποφάσισε η συνέλευση των πολιτιστικών συλλόγων της Ημαθίας που έγινε σήμερα Κυριακή 13/01 το απόγευμα για το ζήτημα της συμφωνίας των Πρεσπών.
Επίσης αποφασίστηκε να αποσταλούν επιστολές στα γραφεία των βουλευτών αλλά και να γίνουν

Πέθανε ο ιστορικός και συγγραφέας Σαράντος Ι. Καργάκος

 – Τι είχε πει για την Ελληνικότητα της Μακεδονίας


Έφυγε σήμερα από την ζωή σε ηλικία 82 ετών ο μεγάλος ιστορικός, φιλόλογος και δοκιμιογράφος Σαράντος Καργάκος.

Ο Σαράντος Καργάκος γεννήθηκε το 1937 στο Γύθειο Λακωνίας.
Σπούδασε κλασική φιλολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και εργάστηκε στα μεγαλύτερα φροντιστήρια των Αθηνών. Δίδαξε επίσης στην Σχολή Πολέμου του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, στην Σχολή Εθνικής Άμυνας και στην Διακλαδική Σχολή Θεσσαλονίκης.
Αρθρογράφησε σε πλήθος επιστημονικών περιοδικών και εφημερίδων. Έχει δημοσιεύσει 75 βιβλία με περιεχόμενο κυρίως ιστορικό, αλλά και γλωσσικές μελέτες. Η εξόδιος ακολουθία θα γίνει την

Παπικές φιλοδοξίες του Φαναρίου

Νέα πυρά Ιλαρίωνα:

 Παπικές φιλοδοξίες του Φαναρίου-Επιβιώσαμε 10 αιώνες χωρίς κοινωνία με την Ρώμη



«Η διαίρεση που υπήρχε στην Ουκρανία υπάρχει τώρα και στον υπόλοιπο Ορθόδοξο κόσμο. Θα δούμε πώς οι Ορθόδοξες Εκκλησίες θα ανταποκριθούν στην ίδρυση αυτής της νέας εκκλησιαστικής οργάνωσης. Ελπίζω πολύ ότι δεν θα την αναγνωρίσουν. Σε περίπτωση που μερικές από τις εκκλησίες αναγνωρίσουν αυτή τη νεοδημιουργηθείσα οργάνωση, το χάσμα θα είναι πιθανό να εμβαθύνει. Ελπίζουμε ότι δεν θα συμβεί και ότι οι Ορθόδοξες Εκκλησίες θα είναι αλληλέγγυοι μεταξύ τους, όπως και πριν. Προσωπικά το ονομάζω δίωξη διότι αυτό που συμβαίνει στην Ουκρανία είναι προφανώς παρέμβαση του κράτους στις εσωτερικές υποθέσεις των Εκκλησιών» τόνισε μεταξύ άλλων ο Μητροπολίτης Βολοκολάσμκ Ιλαρίων σε νέα συνέντευξή του και επιτέθηκε εκ νέου στο Φανάρι.

Ο Περιστερίου Χρυσόστομος στο νοσοκομείο



Στο νοσοκομείο σε κωματώδη κατάσταση ο Μητροπολίτης Περιστερίου Χρυσόστομος


Εδώ και καιρό ο Μητροπολίτης Περιστερίου Χρυσόστομος δοκιμάζεται και ταλαιπωρείται με την υγεία του. Εισέρχεται και εξέρχεται του νοσοκομείου σε συχνά χρονικά διαστήματα.
Σήμερα το πρωί σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες εισήχθη σε κωματώδη κατάσταση στο 401 Γενικό Στρατιωτικό Νοσοκομείο Αθηνών.
Η κατάσταση της υγείας του κρίνεται σοβαρή.
ΠΗΓΗ: protipress.gr

Εκοιμήθη ο Μητροπολίτης Σισανίου και Σιατίστης, Παύλος.


Εκοιμήθη το βράδυ της Κυριακής ο Μητροπολίτης Σισανίου και Σιατίστης, Παύλος.
Τον 71χρονο Μητροπολίτη εντόπισε συγγενικό του πρόσωπο, στο σπίτι του στη Χαλκίδα. Αμέσως διακομίστηκε στο νοσοκομείο της πόλης, όπου δυστυχώς διαπιστώθηκε ο θάνατός του.
O Μητροπολίτης Παύλος γεννήθηκε στη Χαλκίδα το 1947. Μετά το τέλος των πανεπιστημιακών του σπουδών, χειροτονήθηκε διάκονος το 1973 και πρεσβύτερος το 1974.

Αποδέκτης: ΦΑΝΑΡΙΟΝ, δια κ. Ζηζιούλα και κ. Βαρθολομαίον!




     Να γίνονται όλα «εὐσχημόνως καὶ κατὰ τάξιν», συμβουλεύει ο Παύλος (Α΄ Κορ. 14,40). Για τον Μέγα Βασίλειο τούτο πρέπει να κατανοείται στο πλαίσιο της συμφωνίας και τέλειας αγάπης, ως το αποτέλεσμα της εμψυχωτικής και συνεκτικής δύναμης του σώματος. Αυτή η σύνδεση τάξεως και χαρισμάτων γίνεται και από τον Θεολόγο Γρηγόριο. Προβάλλοντας την αξία του μέτρου στην πνευματική ζωή, ο Καππαδόκης αναφέρεται στην ιδέα και εμπειρική πραγματικότητα των διαφορετικών χαρισμάτων και προσωπικών ικανοτήτων. Το να κυβερνάς και να κυβερνάσαι δεν αποτελεί αντανάκλαση της εσωτερικής ζωής της Τριάδος, αλλά ανάγκη που προκύπτει από τη διαφορά και ανισότητα της γνώσης και εμπειρίας ανάμεσα στους ανθρώπους και, κατά συνέπεια, από την ανάγκη καθοδήγησης και μύησης. Ο Γρηγόριος βλέπει την ενότητα στην αρμονία, συνεργία και περιχώρηση των ποικίλων χαρισμάτων. Αυτό που εναρμονίζει είναι η τάξη του χαρισματικού πλουραλισμού. Το αντίθετο, κι αυτό που μέμφεται ο Γρηγόριος, είναι ο απότομος ζήλος, οι εριστικοί τρόποι, η μωροσοφία, η αγάπη των πρωτείων, η ορμή προς την αμετρία και την αδιακρισία. Αυτές

Η "Απόδοσις" τών Εορτών και η ιστορία της


Του Ιωάννη Φουντούλη


Ο όρος «απόδοσις», συναντάται στη λειτουργική γλώσσα με την εξής έννοια: Μετά την πάροδο οκτώ συνήθως ημερών επανάληψης κάποιας εορτής, η διάρκεια της οποίας παρατείνεται και μετά την εορτή, μέχρι και την ημέρα της απόδοσης.
Με ρητή διάταξη του Μωσαϊκού Νόμου, οι μεγάλες Ισραηλιτικές εορτές διαρκούσαν 8 ημέρες. (Έξοδος 2/β: 15-19, Λευϊτικό 23/κγ: 36-39 και Αριθμοί 29/κθ: 35). Αυτή τη συνήθεια την κληρονόμησε και η Χριστιανική λατρεία. Πρώτη μαρτυρία περί παράτασης Χριστιανικής γιορτής για οκταήμερο, παρέχεται από τον Ευσέβιο,

Απόδοσις εορτής των Θεοφανείων

Βίντεο

 

Καταβασίες Θεοφανείων, Διπλές, Παναγιώτης Νεοχωρίτης, Στυλιανός Φλοίκος


Κανὼν Ἰαμβικός,
τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Δαμασκηνοῦ·
οὗ ἡ ἀκροστιχὶς διὰ Στίχων Ἡρωελεγείων.


ᾨδὴ α´. Ἦχος β´.

ἐλευθέρα νεοελληνικὴ ἀπόδοσις ὑπὸ (†) Ἀρχιμ. Εὐσεβίου Βίττη

» Στείβει θαλάσσης, κυματούμενον σάλον,
» Ἤπειρον αὖθις, Ἰσραὴλ δεδειγμένον.
» Μέλας δὲ πόντος, τριστάτας Αἰγυπτίων,
» Ἔκρυψεν ἄρδην, ὑδατόστρωτος τάφος,
» Ῥώμῃ κραταιᾷ, δεξιᾶς τοῦ Δεσπότου.
Βαδίζει τὴν κυματισμένη θάλασσα ὁ Ἰσραήλ, ποὺ γιὰ χάρη του ξανάγινε στεριά! Καὶ ἡ μαύρη θάλασσα ἔκρυψε στὰ σπλάχνα της τοὺς Αἰγυπτίους ἄρχοντες, θάβοντάς τους ἔτσι σὲ νερόστρωτο τάφο. Καὶ αὐτὸ ἔγινε μὲ τὴν παντοδύναμη δεξιὰ τοῦ Κυρίου.

Τι σημαίνει «Μνήμη Θεού»

Αγιος Γέροντας Παΐσιος 


Γέροντας Παΐσιος ο Αγιορείτης: Ο Θεός παρακολουθεί όχι μόνον τον άνθρωπο, αλλά και όλο το σύμπαν.


«Μνήμη Θεού» σημαίνει ότι ο νους είναι στον Θεό, ζει ο άνθρωπος τον Θεό, οπότε βλέπει παντού τον Θεό. Αυτός που κατορθώνει να έχει συνέχεια τον νου του στον Θεό, αισθάνεται συνέχεια την παρουσία του Θεού και συγκλονίζεται από ευγνωμοσύνη, γιατί όλα τα βλέπει ως ευλογία του Θεού.
Μια ματιά να ρίξει γύρω του, καταλαβαίνει ότι ο Θεός παρακολουθεί όχι μόνον τον άνθρωπο, αλλά και όλο το σύμπαν, και τις πιο μικρές και ασήμαντες λεπτομέρειες. Όπου να κοιτάξει, βλέπει και αλλοιώνεται από την παρουσία του Θεού.
Ρίχνει μια ματιά στον ουρανό και αλλοιώνεται από την παρουσία του Θεού. Ρίχνει μια ματιά στη γη, βλέπει τα πουλιά, τα δένδρα, και βλέπει τον Θεό, τον Δημιουργό τους. Αυτό είναι και προσευχή, είναι και μνήμη Θεού.
Αποσπάσματα από το βιβλίο «Πάθη και Αρετές», του γέροντος Παϊσίου του Aγιορείτου