Τρίτη 12 Μαρτίου 2019

«Τι κάνεις εκεί, ρε μπάρμπα;» (ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ)

 

  Ο κυρ Μανώλης ήταν ήσυχος άνθρωπος, αγαθός και λιγάκι αφελής. Είχε δέκα τέσσερα χρόνια νεωκόρος στους Αγίους Ταξιάρχες. 

Πριν ήταν σε άλλη επαρχία κι ήταν κι εκεί νεωκόρος, έτσι είχε πεί. Όχι πως ένοιαζε και κανένα… Ήταν κι ο εφημέριος που τον προσέλαβε, ο παπα-Θεοδόσης, άνθρωπος άδολος.

Κάποια Κυριακή, ξεκίνησε ο νεωκόρος πρωί-πρωί για τον ναό. Θα είχαν μουσαφιραίους παπάδες από άλλη Μητρόπολη. Ο Δεσπότης είχε ζητήσει από τον παπα-Θεοδόση να τους φιλοξενήσει συλλειτουργούς στον ναό του. 

Όσοι Ορθόδοξοι προσοχή!

Δυστυχῶς, συνεχίζουν κάποιοι ἀποτειχισμένοι νὰ διαδίδουν τὶς κακόδοξες πλάνες τους! Καὶ δυστυχέστατα κάποια ἱστολόγια τὶς ἀναπαράγουν, ὅπως τὰ "Ἐκκλησιαστικὰ Νέα Πτολεμαΐδος" (ἐδῶ)Σήμερα δημοσιεύουν "φρέσκιες" πλανεμένες θέσεις τοῦ μ. Μωϋσῆ, ποὺ βέβαια δὲν εἶναι νέες, ἀλλὰ κακοδοξίες τῶν νεοπαγανιστικῶν κύκλων, ποὺ γράφουν ἀνόητα ὅτι ὁ Μελχισεδέκ εἶναι Ἕλληνας. Ὅσοι Ὀρθόδοξοι προσοχή. 




   Πρὶν ἀπὸ τὸ ἀλλοπρόσαλλο καὶ κακόδοξο ἄρθρο τοῦ μ. Μωϋσῆ, ποὺ βρίθει ἀνιστόριτων θέσεων, δεῖτε τὴν ἀπάντηση μόνο ὡς πρὸς τὸν Μελχισεδέκ, ἀπὸ τὸ ἱστολόγιο impantokratoros:

Ήταν ο Μελχισεδέκ Έλληνας;

    Στους νεογνωστικούς και νεοπαγανιστικούς κύκλους κυκλοφορεί η πληροφορία, ότι ο Μελχισεδέκ ήταν Έλληνας. Το θέμα εξηγεί ο άγιος Ισίδωρος ο Πηλουσιώτης στην επιστολή ξα’ Προς Αμμώνιο. Ας δούμε τι λέει:
    «Ρώτησες, γιατί ο Παύλος είπε “Δόξα δέ καί τιμή καί εἰρήνη παντί τῷ ἐργαζομένῳ τό ἀγαθόν, Ἰουδαίῳ τε πρῶτον καί Ἕλληνι» (Ρωμ. 2.10) και δεν ανέφερε πουθενά τον Χριστιανό. Γνώρισε λοιπόν, ότι ο Παύλος μιλούσε για τους πριν από την ένσαρκη έλευση του Χριστού. Γιατί δεν ζούσε τότε ακόμα στα χρόνια της χάριτος. Και Έλληνες εδώ δεν εννοεί τους ειδωλολάτρες, αλλά τους ευσεβείς, οι οποίοι ζούσαν με τον έμφυτο νόμο, οι οποίοι, χωρίς τις ιουδαϊκές νομοθετικές διατάξεις, εφάρμοζαν όλα όσα απέβλεπαν στην ευσέβεια, όπως ήταν ο Μελχισεδέκ, ο Ιώβ, ο Κορνήλιος». (Επιστολές βιβλίον δ΄, επιστολή ξα΄, Ισιδώρου Πηλουσιώτου Άπαντα, εκδόσεις Γρηγόριος ο Παλαμάς, Θεσσαλονίκη 2000, τόμος 4 σσ. 109-11, μετάφραση Π. Παπαευαγγέλου).
    Αυτό που εξηγεί εδώ πολύ καθαρά ο άγιος Ισίδωρος είναι ότι με την λέξη Έλλην, που στην εποχή του είχε θρησκευτική χροιά, στην περίπτωση της χρήσης της από τον απόστολο Παύλο, δεν πρέπει να νοείται ο ειδωλολάτρης, αλλά ο ευσεβής, που πριν τους χρόνους της Καινής Διαθήκης ζούσε, όχι με βάσει το μωσαϊκό νόμο, αλλά τον έμφυτο νόμο της συνειδήσεως. Αυτός που ζούσε κατά συνείδηση, η οποία δεν μπορούσε να του καταμαρτυρήσει τίποτα, διότι ήταν δίκαιος. Τέτοιος Έλλην ήταν ο Μελχισεδέκ.
   Ας σταματήσουν επιτέλους οι νεοπαγανιστές τις άδικες κατηγορίες κατά των Πατέρων, ότι δήθεν ήταν ανθέλληνες. Όπως φαίνεται από το παραπάνω απόσπασμα, οι Πατέρες έδιναν περισσότερη αξία στους Έλληνες, απ’ όσο οι ίδιοι καταλαβαίνουν. 

____________________________________________________________________________________________________________

Η ΣΤΟΧΕΥΜΕΝΗ ΔΙΑΣΠΑΣΗ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ Α΄  Μωϋσής μοναχός εκ Πρεβέζης

«Γνώσεσθε την αλήθεια και η αλήθεια ελευθερώση υμάς» 
                                          Ιωαν. Η΄ 32 
Έχετε ακούσει και διαβάσει σαφώς, ακόμα και μέσα στις ερμηνείες–μεταφράσεις της Κ. Διαθήκης ότι, οι Έλληνες ήταν ειδωλολάτρες και δωδεκαθεϊστές με την έννοια ότι λατρεύανε δώδεκα ανύπαρκτους ανθρώπους, ως Θεούς.
Όλα αυτά τα ψεύδη,
είναι μέσα στο σχέδιο μιας δισχιλιετούς συντονισμένης προσπάθειας παραχάραξης της ιστορίας μας από

Χρηματοδοτούν τα τζαμιά και θεωρούν αυθαίρετο τον Σταυρό...

 

100m από το τζαμί στη Μυτιλήνη που δόθηκαν 1,2 εκατομ. € για την αναστήλωσή του, υπάρχει η πλατεία "Μαρτύρων" μπροστά από το ΙΚΑ Μυτιλήνης. Στην πλατεία αυτή δεν υπάρχει ούτε η πινακίδα με την ονομασία της. Τυχαίο;;; Άραγε ξέρουμε γιατί λέγεται έτσι και ποιοι μαρτύρησαν στον τόπο αυτό;
Πρόκειται για τους Έλληνες Χριστιανούς που βασανίστηκαν και θανατώθηκαν το 1462 όταν οι Τούρκοι κατέκτησαν τη Μυτιλήνη και ολόκληρο το νησί της Λέσβου.
Γράφει ο Φώτης Κόντογλου επικαλούμενος ιστορικές πηγές της εποχής: 

... "Δυο μέρες ύστερ' από το πάρσιμο της Μυτιλήνης, ο σουλτάν Μεχμέτ κάθισε απάνω σ' έναν ψηλόν θρόνο, πού στήθηκε κοντά στο βορινό λιμάνι, καί πρόσταξε να παρουσιαστούνε μπροστά του όλοι οι κάτοικοι της πολιτείας, μικροί καί μεγάλοι, άντρες καί γυναίκες, καί να τους γράφουνε οι γραμματικοί του. Σαν τα κοπάδια τα τρομαγμένα σπρωχνόντανε χιλιάδες Άνθρωποι μπροστά στον σουλτάνο, σαν να 'τανε η Δευτέρα Παρουσία, κι ο θρήνος κι ο αλαλαγμός ανέβαινε στον ουρανό. Μ’ ένα φοβερό γνέψιμο του σουλτάνου, πεντακόσια παλληκάρια καί κορίτσια αρπαχτήκανε από τους γενίτσαρους, για τα χαρέμια του αφέντη τους. Με σπαραγμό βλέπανε οι γονιοί να χωρίζουνται από τα παιδιά τους κι από τα εγγόνια τους, τ' αδέρφια από τ' αδέρφια. Μήτε να κλάψουνε ελεύθερα μπορούσανε, παρά ξεροκαταπίνανε τον πόνο τους, γιατί οποίος έδειχνε πως λυπότανε έχανε το κεφάλι του. Όλοι στεκόντανε σαν πεθαμένοι, κι ακούγανε τον ντελάλη πού φώναζε τη σουλτανική διαταγή: «Όλη κείνη τη μέρα», γράφει ο Λατίνος επίσκοπος Λεονάρδος, πού ήτανε κι αυτός σκλάβος, «όλη κείνη τη μέρα παρακαλούσαμε με δάκρυα να μας πάρει ο Χάρος για να γλιτώσουμε, μα δεν μας άκουσε.» Ο σουλτάνος πρόσταξε να μπαρκάρουνε στα καράβια όλοι οι επίσημοι κ' οι πλούσιοι της Μυτιλήνης. Απομείνανε μέσα στην πολιτεία μοναχά οι φτωχοί, που καθίσανε τρυπωμένοι στα σπίτια τους από τον φόβο τους. Την πολιτεία την πλάκωνε βουβαμάρα, σαν να 'τανε νεκροταφείο.
Όσοι στοιβαχτήκανε στα καράβια, τραβήξανε μεγάλα μαρτύρια. Ως να φτάξουνε στην Κωνσταντινούπολη, στις 16 Οκτωβρίου, πολλοί πεθάνανε...
Οι Τούρκοι, παίρνοντας τη Μυτιλήνη, επιδοθήκανε, κατά τα συνηθισμένα τους, σε κάθε βαρβαρότητα. Αρπούσανε, σφάζανε, βιάζανε γυναίκες, δέρνανε δίχως αιτία, βασανίζανε, μ' έναν λόγο κάνανε σαν διάβολοι, έχοντας για παράδειγμα τον άξιο σουλτάνο τους Μεχμέτ, πού στάθηκε ο πιο σκληρόκαρδος, ο πιο αιμοβόρος, ο πιο αναίσθητος, ο πιο πρόστυχος κι αδιάντροπος απ’ όλους τους σουλτάνους. Η μυρουδιά πού βγάζει το αίμα ήτανε γι’ αυτόν το πιο έμορφο μυρουδικό. Οι θρήνοι καί τα βογγητά της απελπισίας ήτανε για τ' αυτιά του η πιο γλυκιά μουσική, θηριώδικη ψυχή! Χιλιάδες έσφαξε, κρέμασε, παλούκωσε, χώρισε στα τέσσερα, ατίμασε, άντρες καί γυναίκες, μικρούς καί μεγάλους, σε κάθε χώρα πού πατούσε το καταραμένο ποδάρι του…
Πέφτοντας στα χέρια των Τούρκων η Λέσβος μαράθηκε. Από εκατό χιλιάδες πού είχε το νησί επί Κατελιούζων, ο πληθυσμός του κατέβηκε στις τριάντα ως σαράντα, χιλιάδες, άμα την πήρανε οι Τούρκοι. Πείνα καί δυστυχία απλώσανε παντού, στις πολιτείες καί στα χωριά της. Γραμματισμένο Μυτιληνιό δεν εύρισκες τα πρώτα εκατό χρόνια, της σκλαβιάς, γιατί οι Τούρκοι είχανε χαλάσει τα μοναστήρια..."
Βιβλιογραφία: «Η πονεμένη Ρωμιοσύνη – Η Μυτιλήνη γενουβέζικη και τουρκεμένη», του Φώτη Κόντογλου – Εκδ. ΑΣΤΗΡ
* Σημειωτέον ότι στην πλατεία μπροστά στο ΙΚΑ Μυτιλήνης δεν υπάρχει ούτε ένα μνημείο που να θυμίζει τις θηριωδίες των Τούρκων κατά των Ελλήνων.

Οι ...σοκολάτες του Βαρθολομαίου είναι ...ιδιοκτησία"; Δηλ. "κτίρια, εγκαταστάσεις και άλλα περιουσιακά στοιχεία";



Έγγραφο για μυστική συμφωνία Ποροσένκο-Οικουμενικού Πατριαρχείου:

Βία στην Ουκρανία, απάθεια και επιθέσεις κατά των Ρώσων από το Φανάρι


   Ο Πόροσενκο υποσχέθηκε στο Οικουμενικό Πατριαρχείο ιδιοκτησία σε αντάλλαγμα για την αυτοκεφαλία σύμφωνα με μυστική συμφωνία.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με έγγραφο που διέρρευσε από την προεδρία ο Πρόεδρος της Ουκρανίας Πγιόρ Πόροσενκο υποσχέθηκε να μεταφέρει κτίρια, εγκαταστάσεις και άλλα περιουσιακά στοιχεία στην Ουκρανία στο Πατριαρχείο Κωνσταντινούπολης σε αντάλλαγμα για έναν τομο αυτοκεφαλίας, σύμφωνα με μια μυστική συμφωνία συνεργασίας της Ουκρανίας με το Πατριαρχείο Κωνσταντινούπολης. Υπενθυμίζεται πως ο κ. Βαρθολομαίος είχε αρκετές φορές ειρωνευτεί τα σενάρια αυτά λέγοντας πως ο Ουκρανός πρόεδρος του έφερε μόνο…σοκολάτες!!!

Η αδυναμια της ανθρωπινης «δυναμεως»

Καθαρὰ Τρίτη βράδυ
Toυ Μητρ.Φλωρίνης π. Αυγουστίνου


Η αδυναμια της ανθρωπινης «δυναμεως»

«Κύριε τῶν δυνάμεων, μεθ᾿ ἡμῶν γενοῦ…»

(Μέγα ἀπόδειπνο)

   ΜΙΑ, ἀγαπητοί μου, μία σύντομη καὶ χαρακτηριστικὴ προσευχὴ τῆς περιόδου τῆς Μεγάλης Σαρακοστῆς εἶνε ὁ ὕμνος τοῦ Μεγά­λου ἀποδείπνου «Κύριε τῶν δυνάμεων, μεθ᾿ ἡμῶν γενοῦ· ἄλλον γὰρ ἐκτός σου βοη­θὸν ἐν θλίψεσιν οὐκ ἔχομεν· Κύριε τῶν δυνά­μεων, ἐλέησον ἡμᾶς». Ἐδῶ δύο πράγματα ὁμολογοῦμε· τὴ δύναμι τοῦ Θεοῦ καὶ τὴν ἀδυναμία τοῦ ἀνθρώπου, ὅτι ὁ ἄνθρωπος εἶνε ἀδύνατος. Ἀλλὰ τί λένε τώρα μερικοί·
―Δὲ ντρέπεστε στὸν αἰῶνα μας νὰ καλλι­εργῆτε τέτοιες ἰδέες; Ἀδύνατος εἶνε σήμερα ὁ ἄνθρωπος; Στὰ παλιὰ τὰ χρόνια μπορεῖ νὰ ἦταν. Σπίτια τότε δὲν εἶχε, μέσα σὲ καλαμιὲς καὶ πάνω στὰ δέντρα ζοῦσε, ἠλεκτρικὸ ῥεῦμα δὲν ὑπῆρχε, τὴ νύχτα φωτιζόταν μὲ δᾳδιά, ῥοῦχα δὲν εἶχε νὰ φορέσῃ καὶ κρύωνε, δέρ­ματα ζῴων φοροῦσε. Τώρα ὅμως εἶνε δυνατός, σχεδὸν παντοδύναμος! Δὲ βλέπετε τί ἔ­φτειασε καὶ ποῦ ἔφτασε· ἀεροπλάνα καὶ πυραύλους καὶ διαστημόπλοια, καὶ ταξιδεύει ψηλά, ἄγγιξε τὴ σελήνη. Τί ἄλλο θέλετε;…

«Η νηστεία είναι εντολή του Θεού. Γι’ αυτό και 'μεις να νηστεύουμε, παιδιά μου!»

Άγιος Ιάκωβος Τσαλίκης 



Αποτέλεσμα εικόνας για αγιος ιακωβος τσαλικης
    Αναφερόμενος ο Γέροντας Ιάκωβος στο θέμα της νηστείας μεταξύ άλλων έλεγε και τα εξής (επί λέξει):
«Η νηστεία είναι εντολή του Θεού. Γι’ αυτό και μεις να νηστεύουμε, παιδιά μου. Δε μ’ έβλαψε η νηστεία μέχρι σήμερα που είμαι 70 χρονών.

Η μητέρα μου μ’ έμαθε νηστεία παιδιόθεν. Δεν κάνω τον υποκριτή ότι, παιδιά μου, νηστεύω, αλλά αυτά με δίδαξαν οι γονείς μου και μέχρι σήμερα αυτά τηρώ, τέκνα μου. Δεν με έβλαψε ποτέ η νηστεία κι ας έχω ασθένειες πάνω μου.

Ακέραια παρέμειναν λείψανα αγίου μετά από φωτιά στη Ρωσία

Ακέραια παρέμειναν λείψανα αγίου μετά από φωτιά στη Ρωσία

Τα λείψανα του Αγίου Ιωάννου Κοτσετκόβσκι παρέμειναν ακέραια στη φωτιά που έκαψε το ναό ενός χωριού στα περίχωρα της Πένζα στη Ρωσία.Όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα της τοπικής Μητρόπολης, ο Όσιος Ιωάννης Κοτσετκόβσκι αγιοκατατάχθηκε το 2018, ενω γεννήθηκε το 1839 και λέγεται ότι εν ζωή είχε το δώρο της προφητείας των πυρκαγιών, ενώ συχνά προέβλεπε τις φωτιές και μετά αρκετές φορές στον τάφο του γίνονταν ιάσεις. Η φωτιά κατέστρεψε το ξυλινο κτίριο του ναού του Αρχαγγέλου Μιχαήλ στα περίχωρα της Πένζας, ενώ όλο το κτίριο και το καμπαναριό κάηκαν, αλλά δεν υπήρξαν θύματα.
Τέλος, όπως προαναφέρθηκε, παρέμειναν ακέραια τα λείψανα του αγίου.

www.orthodoxianewsagency.gr

Η λογική των Γ.Ο.Χ.!



    Τὸ "Κρυφό Σχολειό" μᾶς ἀπέστειλε τὸ παρακάτω κείμενο, τὸ ὁποῖο εἴδαμε ὅτι τὸ ἔστειλε καὶ τὸ scripta---manent (ἐδῶ), τὸ ὁποῖο τὸ ἀναδημοσίευσε ἀμέσως.

   Χαρακτηρίζει ψευδὴ τὴν ἀνάρτηση μας, καθ' ὃν χρόνο εἶναι ἀληθέστατη· ἀφοῦ τὸ ἴδιο τὸ "Κρυφό Σχολειό" (δηλ. ὁ ἴδιος ὁ κ. Μάννης) μὲ τὸ e-mail ποὺ μᾶς ἔστειλε, παραδέχεται ὅτι ὁ κ. Κυριαζόπουλος, ὄχι ἁπλῶς ὑποστηρίζει ἐπιστημονικὰ κάποιο θέμα, ἀλλὰ κινεῖται στὸ χῶρο τῶν Γ.Ο.Χ. (ἀποτειχισμένοι ἢ ὄχι εἶναι στὸ Παλαιὸ Ἡμερολόγιο, στὶς εἴκοσι τόσες παρατάξεις του). Ἐπίσης, ἀποδέχεται καὶ ἀποκαλεῖ στὰ κείμενά του -ὁ κ. Κυριαζόπουλος- τὸν πρ. Φλωρίνης Χρυσόστομο Καβουρίδη ἅγιο καὶ δὲν γνωρίζουμε νὰ ἔχει σχέση μὲ ἄλλους ἀποτειχισμένους ἐκτὸς Γ.Ο.Χ.  Πρῶτο συκοφαντικὸ ψεῦδος λοιπόν, αὐτὸ τοῦ κ. Μάννη!
    Καὶ δεύτερο συκοφαντικὸ ψεῦδος:

Ο Μέγας Κανών

ΠΕΡΙΣΠΟΥΔΑΣΤΟ ΠΟΙΗΤΙΚΟ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΥΜΝΟΓΡΑΦΙΑΣ

Τοῦ κ. Ἰωάννου Φ. Ἀθανασοπούλου Θεολόγου - Φιλολόγου

     Θρησκευτικὸ ἀλλὰ καὶ ἐθνικὸ κειμήλιο ἀνεκτίμητης ἀξίας εἶναι ἡ Ὑμνογραφία τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας. Ὅλα σχεδὸν τὰ ὑμνολογικὰ κείμενα εἶναι περισπούδαστα ποιητικὰ ἔργα μεγάλης πνοῆς καὶ συνθέσεως ἐκ τῶν ὁποίων μερικὰ οὔτε καὶ αὐτὴ ἡ ποιητικὴ δημιουργία τῆς κλασσικῆς ἀρχαιότητος μπορεῖ νὰ προσεγγίσει. Παράδειγμα ἀδιάψευστον ὁ Μέγας Κανών, ἀπὸ τοὺς περισσότερο γνωστοὺς ὕμνους τῆς Ἐκκλησίας, ὁ ὁποῖος ψάλλεται τμηματικῶς μὲν κατὰ τὴν ἀκολουθίαν τοῦ Ἀποδείπνου τῶν τεσσάρων πρώτων ἡμερῶν τῆς Α´ ἑβδομάδος τῶν Νηστειῶν καὶ ὁλόκληρος το ἑσπέρας τῆς Τετάρτης τῆς Ε´ Ἑβδομάδος τῶν Νηστειῶν «μετὰ συντετριμμένης καρδίας».
     Ἔχει μελοποιηθεῖ σὲ ἦχο πλάγιο τοῦ δευτέρου, ποὺ εἶναι ἦχος κατανυκτικὸς καὶ ἐκφραστικός, ἰδιαίτερα τοῦ πένθους καὶ τῆς συντριβῆς τῆς ψυχῆς. Κατὰ τὴν σχετικὴ διάταξη τοῦ Τριωδίου 1, «τῇ Τετάρτῃ ἑσπέρας, περὶ ὥραν θ´ της νυκτὸς σημαίνει. Καὶ συναχθέντες ἐν τῇ Ἐκκλησίᾳ, εὐλογήσαντος τοῦ ἱερέως., ἀρχόμεθα ψάλλειν τὸν Κανόνα ἀργῶς καὶ ἐν κατανύξει, ποιοῦντες εἰς καθὲν τροπάριον μετανοίας γ´ καὶ λέγοντες: «Ἐλέησον μὲ ὁ Θεός, ἐλέησόν με».

Επιδρομή σε ναούς, κατασχέσεις κ.λπ. --Οι σαπροί καρποί του Βαρθολομαίου!

Ακτιβιστές απαγορεύουν στον Επίσκοπο Βαρσανούφιο και στους πιστούς να εισέλθουν σε Ναό.

Κατάσχεση δύο Ναών της κανονικής Εκκλησίας από σχισματικούς στην επαρχία Βολίνσκα.

Κατάσχεση του Ναού Αγίας Σκέπης από σχισματικούς στο χωριό Κοβπάιτα της Ουκρανίας.

________________________________________

Ακτιβιστές απαγορεύουν στον Επίσκοπο Βαρσανούφιο και στους πιστούς να εισέλθουν σε Ναό.

Ιερός Ναός Αγίου Ιωάννου Θεολόγου, Μποκχόνικι, Ουκρανία.
Στο χωριό Μποκχόνικι [Bokhoniki] εκπρόσωποι της περιφερειακής κοινότητας εμπόδισαν τον Επίσκοπο Βίνιτσας και Μπαρ Βαρσανούφιο και την κοινότητα της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας να εισέλθουν στον Ναό.  
Ο Επίσκοπος Βίνιτσας και Μπαρ Βαρσανούφιος (Stoliar) δημοσίευσε στην σελίδα του στο Facebook ένα βίντεο το οποίο δείχνει πώς οι ακτιβιστές του χωριού Μποκχόνικι στην περιφέρεια της Βίνιτσας δεν επέτρεψαν στους πιστούς της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, όχι μόνο να μην εισέλθουν στον κατασχεμένο Ναό του Αποστόλου και Ευαγγελιστή Ιωάννου Θεολόγου, του οποίου είχαν σπάσει προηγουμένως τις κλειδαριές, αλλά ούτε και στο ίδιο το χωριό. 

Ποιος ήταν ο Άγιος Θεοφάνης που εορτάζει σήμερα


   Η Εκκλησία σήμερα τιμά τη μνήμη του Αγίου Θεοφάνη Ομολογητή της Συγριανής.

    Ο Όσιος Θεοφάνης ο Ομολογητής, γεννήθηκε το 760 μ.Χ. από ευσεβείς και φιλόθεους γονείς, τον Ισαάκ και την Θεοδότη. Σε ηλικία οκτώ ετών έμεινε ορφανός από πατέρα και η μητέρα του ανέλαβε το δύσκολο έργο της ανατροφής, της διαπαιδαγωγήσεως και της μορφώσεως του υιού της Θεοφάνους.
     Ο Όσιος, κατά παράκληση της μητέρα του, νυμφεύθηκε σε νεαρή ηλικία την ευσεβή και πλούσια Μεγαλώ. Ο γάμος αυτός, που ήταν αντίθετος για τη μοναχική ζωή που επιθυμούσε ο Όσιος, διαλύθηκε. Η μεν σύζυγος αυτού έγινε μοναχή στη μονή της Πριγκίπου και μετονομάσθηκε Ειρήνη, ο δε Όσιος κατέφυγε, το 781 μ.Χ., σ’ ένα μοναστήρι κοντά στο βουνό της Συγριανής, το Πολίχνιο.