Κυριακή 25 Αυγούστου 2019
Η νέα στρατηγική της Κυβερνήσεως διά τό μάθημα των Θρησκευτικών
Τοῦ κ. Ἰωάννου Θ. Χαΐνη, Ὁμ. Καθηγητοῦ Ἐ. Μ. Πολυτεχνείου
Σχετικὰ μὲ τὰ νέα προγράμματα τῶν
Θρησκευτικῶν ποὺ κατήρτισε ἡ προηγούμενη ἡγεσία τοῦ Ὑπουργείου Παιδείας
ὑπὸ τὸν κ. Γαβρόγλου καὶ τὴν ἀπόφαση τοῦ Σ.τ.Ε. ὅτι τὰ προγράμματα αὐτὰ
εἶναι ἀντισυνταγματικά, ἐπιθυμῶ νὰ ἐκθέσω τὶς ἀπόψεις μου. Τὰ ἀνωτέρω
προγράμματα παραβιάζουν τὸ Ἄρθρο 3° παρ.1, Ἄρθ. 16 παρ. 2 τοῦ
Συντάγματος.
Δὲν θὰ ἀναφερθῶ στὸ ΜΕΓΑ παρασκήνιο ποὺ
ἔχει συντελεστεῖ ὑπὸ τῆς προηγούμενης Κυβέρνησης, ὥστε νὰ καταργηθοῦν τὰ
βιβλία τῶν Θρησκευτικῶν καὶ οἱ μαθητὲς νὰ παίρνουν φυλλάδια μὲ
ἀντορθόδοξο περιεχόμενο.
Ἡ νέα Ὑπουργὸς Παιδείας Κα Νίκη Κεραμέως
ἔχει ἀναλάβει μία
Άγιος Ιωάννης ο Καρπάθιος († 25 Αυγούστου)… και αποσπάσματα από διδακτικές συμβουλές!
Ο Άγιος Ιωάννης ο Καρπάθιος έζησε μάλλον τον 7ο αιώνα μ.Χ. και στους ναούς της Καρπάθου, υπάρχουν πολλές τοιχογραφίες και φορητές εικόνες του Αγίου. Είναι πολύ πιθανό να πρόκειται για τον μετέπειτα επίσκοπο Καρπάθου, έργα του οποίου διάβασε ο Μέγας Φώτιος.
Στο βιβλίο «Φιλοκαλία», που είναι μια συλλογή κειμένων Αγίων και σοφών της Εκκλησίας μας, περιέχονται δύο λόγοι του Αγίου Ιωάννου του Καρπαθίου. Ο πρώτος επιγράφεται «Πρὸς τοὺς ἀπὸ τῆς Ἰνδίας προτρέψαντας μοναχοὺς παρακλητικός», (σε 100 κεφάλαια) και ο δεύτερος «Λόγος Ασκητικός και παρηγορητικός, συμπληρωματικός των εκατό κεφαλαίων».
Το 1985 μ.Χ. ο Μητροπολίτης Καρπάθου και Κάσου Αμβρόσιος, με σχετικές ενέργειές του, ζήτησε από το Οικουμενικό Πατριαρχείο την κατάταξη του Αγίου Ιωάννη στο επίσημο Αγιολόγιο της Εκκλησίας μας, συντάχθηκε η ακολουθία του Αγίου και ορίσθηκε να εορτάζεται η μνήμη του στις 25 Αυγούστου.
Με ενέργειές του πάλι φιλοτεχνήθηκε μεγάλη εικόνα, η οποία και φυλάσσεται στον Ιερό Ναό Αγίων Αποστόλων Καρπάθου, όπου και κάθε χρόνο τελείται η Πανήγυρη του Αγίου.
Μερικά αποσπάσματα από την διδασκαλία του Αγίου Ιωάννη του Καρπάθιου είναι και τα εξής:
Καλά, οι άνθρωποι τα έχασαν τελείως! Όπου τα κείμενα γράφουν ΠΑΣΧΑ, οι Γ.Ο.Χ. το μεταφράζουν ως ...Ημερολόγιο!
ΣΧΙΣΜΑ
[προς νεο-αποτειχισμένους]
υπό π. Νικολάου Δημαρά
Ὅταν ἀναφέρεται ὁ Μέγας Ἅγιος Νικόδημος στήν διάρρηξη τῆς συντροφίας καί "τό νά χωρίζει τινάς τόν ἑαυτόν του ἀπό τήν κοινήν σύνοδον τῆς Ἐκκλησίας, τοῦτο εἶναι ἁμάρτημα ἀσυγχώρητον, καί
κατηγορίας ἄξιον, καί πολλήν ἔχει τήν κόλασιν καί
τιμωρίαν " δέν ἐννοεῖ σέ καμμία περίπτωση αὐτά τά ὁποῖα παρερμηνεύουν
διαστρεβλώνοντας τούς λόγους τοῦ Ἁγίου οι Νεοημερολογίτες!
Ἡ κοινή σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας δέν εἶναι ἡ σύνοδος τῶν καινοτόμων σχισματοαιρετικῶν Νεοημερολογιτῶν, πού ἔλαβε παράνομες καί ἀντικανονικές ἀποφάσεις, ἀντίθετες στό γράμμα καί στό πνεῦμα τῆς Α΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου καί ἄλλαξε τό ἑορτολόγιο τῆς Ἐκκλησίας!
Ο «ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΣ» ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ ΣΥΜΒΑΔΙΖΕΙ ΜΕ ΤΟΝ «ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟ» ΣΟΔΟΜΙΣΜΟ
Ο «ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΣ» ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ ΣΥΜΒΑΔΙΖΕΙ ΜΕ ΤΟΝ «ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟ» ΣΟΔΟΜΙΣΜΟ
Του Παναγιώτη Νούνη
(Οι υπογραμμίσεις με την μεγαλογράμματη γραφή έγιναν σκόπιμα, υπό τού γράφοντος)
Αντιγράφω έκπληκτος από το αγγλικό κείμενο-ανακοινωθέν (με μετάφραση,
εντός εισαγωγικών στα ελληνικά, από το Google με λεξιλογικές διορθώσεις
δικές μας) τα αμέσως επόμενα εμετικά γραφθέντα που θα ενθουσιάσουν
ιδιαίτερα τους ανά την οικουμένη ομοφυλόφιλους και λεσβίες, είτε αθέους
είτε και θρησκευόμενους:
«Μια διεθνής ομάδα «μελετητών, ΠΟΙΜΕΝΩΝ, κλινικών και άλλων
εμπειρογνωμόνων» συγκεντρώθηκαν στην Οξφόρδη
ΚΥΡΙΑΚΗ Ι΄ ΜΑΤΘΑΙΟΥ (:Ματθ. 17, 14-23)
Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΤΟΥ ΣΕΛΗΝΙΑΖΟΜΕΝΟΥ ΝΕΟΥ
«Καὶ ἐλθόντων αὐτῶν πρὸς τὸν ὄχλον προσῆλθεν
αὐτῷ ἄνθρωπος γονυπετῶν αὐτὸν καὶ λέγων· Κύριε, ἐλέησόν μου τὸν υἱόν, ὅτι
σεληνιάζεται καὶ κακῶς πάσχει· πολλάκις γὰρ πίπτει εἰς τὸ πῦρ καὶ πολλάκις εἰς
τὸ ὕδωρ.
καὶ
προσήνεγκα αὐτὸν τοῖς μαθηταῖς σου, καὶ οὐκ ἠδυνήθησαν αὐτὸν θεραπεῦσαι (:και όταν κατέβηκαν από το όρος της
Μεταμορφώσεως και ήλθαν προς το πλήθος, πλησίασε Αυτόν ένας άνθρωπος, που
γονάτισε εμπρός Του και είπε: “Κύριε,
σπλαχνίσου το παιδί μου, διότι σεληνιάζεται, ταλαιπωρείται και υποφέρει άσχημα,
αλλά και κινδυνεύει τον έσχατο κίνδυνο· διότι πολλές φορές πέφτει στη φωτιά και
πολλές φορές στο νερό, και κινδυνεύει έτσι να καεί ή να πνιγεί. Και έφερα αυτόν
προς τους μαθητές Σου με την παράκληση να τον θεραπεύσουν και αυτοί δεν μπόρεσαν
να του χαρίσουν την θεραπεία”)» [Ματθ. 17,14-16].
Αυτόν
τον άνθρωπο η Γραφή μας τον παρουσιάζει πάρα πολύ ασθενή ως προς την πίστη· και
τούτο είναι φανερό από πολλά σημεία, και από αυτό το οποίο είπε ο Χριστός: «εἰ
δύνασαι πιστεῦσαι, πάντα δυνατὰ τῷ πιστεύοντι (:εάν εσύ μπορείς να πιστέψεις, θα γίνει ό,τι καλό επιθυμείς, επειδή σε
εκείνον που πιστεύει όλα είναι δυνατά)» [Μάρκ. 9,23]
και από αυτό το οποίο είπε ο πατέρας αυτός που προσήλθε στον Κύριο: «βοήθει
μου τῇ ἀπιστίᾳ (:“Πιστεύω, Κύριε,
ότι έχεις τη δύναμη να με βοηθήσεις. Βοήθησέ με να απαλλαγώ απ’ την ολιγοπιστία
μου και αναπλήρωσε εσύ την έλλειψη της πίστεώς μου”)» [Μάρκ. 9,24]· και από
το να διατάξει ο Χριστός τον δαίμονα να μην εισέλθει πλέον σε αυτόν· και από το
να πει πάλι ο άνθρωπος στον Χριστό: «εἴ τι δύνασαι (:εάν μπορείς να κάνεις κάτι)» [Μάρκ. 9,22].
ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ
ΚΥΡΙΑΚΗ Ι΄ ΜΑΤΘΑΙΟΥ [:Α΄ Κορ. 4,9-16]
Είδες πώς φανερώνει συγχρόνως και τη σοβαρότητα και την πατρική φροντίδα
του και τον φιλόσοφο νου του; Είδες πώς αφαιρεί την αλαζονεία; «δοκῶ
γάρ ὅτι ὁ Θεὸς ἡμᾶς τοὺς ἀποστόλους ἐσχάτους ἀπέδειξεν, ὡς ἐπιθανατίους, ὅτι
θέατρον ἐγενήθημεν τῷ κόσμῳ, καὶ ἀγγέλοις καὶ ἀνθρώποις (:κάθε άλλο όμως παρά βασιλεία απολαμβάνουμε
εμείς οι απόστολοι· διότι νομίζω ότι ο Θεός εμάς τους απόστολους μας παρουσίασε
δημόσια και στα μάτια όλων ως τελευταίους, ως καταδίκους που πρόκειται να
θανατωθούν· διότι γίναμε θέαμα σε όλο τον κόσμο, και στους αγγέλους και στους
ανθρώπους. Και από τη μια μας θαυμάζουν οι ενάρετοι άνθρωποι ενώ, από την άλλη,
μας περιφρονούν και μας χλευάζουν οι άλλοι)» [Α΄Κορ.4,9], δείχνει πάλι πολλή έμφαση και βαρύτητα με το να πει
«ἡμᾶς».
Και δεν αρκέστηκε μόνο σε αυτό, αλλά προσθέτει και το αξίωμα, ελέγχοντας έντονα
τους Κορίνθιους προς τους οποίους απευθυνόταν η επιστολή: «ἡμᾶς τοὺς ἀποστόλους (:εμάς τους αποστόλους)», δηλαδή εμάς οι οποίοι υπομένουμε μύρια κακά, που σπείρουμε το κήρυγμα της
ευσεβείας, που σας οδηγούμε σε αυτήν την φιλοσοφία [:ως φιλοσοφία για τους
εκκλησιαστικούς συγγραφείς νοείται γενικά η χριστιανική θεολογία και η κατά
Χριστό άσκηση και ζωή], σε αυτήν τη
φιλοσοφημένη χριστιανική ζωή που θα σας χαρίσει τα αιώνια ουράνια αγαθά· αυτούς,
τους Αποστόλους δηλαδή, τους παρουσίασε δημοσίως ως τελευταίους στη σειρά
ανθρώπους, ως μελλοθάνατους, δηλαδή ως καταδίκους.