Τοῦ Ἀδαμάντιου Τσακίρογλου
Ζοῦμε
κατὰ γενικὴ ὁμολογία ἕνα θέατρο τοῦ παραλόγου. Μετὰ τὴν ψευτοσύνοδο τοῦ
Κολυμπαρίου θὰ περίμενε κανεὶς νὰ ξεσπάσει μία θύελλα ἀντιδράσεων, μία κατὰ τὶς
προσταγὲς τῶν ἁγίων Πατέρων σειρὰ ἀποτειχίσεων, ἡ ὁποία θὰ ἔθετε τεῖχος στὴν αἵρεση,
θὰ σταματοῦσε τὸν καλπασμό της, θὰ διέλυε τὴν σύγχυση ποὺ σὰν ὀμίχλη καλύπτει τὸ
ἐκκλησιαστικὸ τοπίο καὶ κρύβει τὸν ἁγιοπατερικὸ δογματικὸν ἥλιο, θὰ συσπείρωνε
τὸ ποίμνιο τῆς Ἐκκλησίας καὶ θὰ ἀπαιτοῦσε τὴν σύγκλιση μίας πανορθοδόξου
συνόδου, ἡ ὁποία θὰ καταδίκαζε τὸν Οἰκουμενισμὸ καὶ τὶς παραφυάδες του καὶ θὰ ἐπανέφερε
τὴν Ἐκκλησία τοῦ Θεοῦ στὴν τάξη.
Ἀντὶ αὐτοῦ,
ὅμως, τὸν ἀρχικὸ εὐσεβῆ ἐνθουσιασμὸ ἀκολούθησε ἡ ἀμφιβολία, μετὰ ἡ διχόνοια,
μετὰ ἡ διγλωσσία, μετὰ ἡ διπλωματία, μετὰ τὸ κυνήγι ἀνθρώπινης δόξας, ἡ ἀρθρογραφία
ἄνευ πράξεων γιὰ τὸ ἐκκλησιαστικὸ θεαθῆναι καὶ τὶς τιμὲς ποὺ αὐτὸ ἐπιφέρει καὶ
τώρα: ἕνας ἀγώνας ἐναντίον τοῦ οὐκρανικοῦ σχίσματος, ποὺ οὔτε στὶς καλύτερες
μέρες τῆς ἀντιοικουμενιστικῆς κίνησης δὲν ἔλαβε μέρος καὶ ποὺ τώρα ζητάει τὴν
σύγκλιση μίας πανορθοδόξου συνόδου ποὺ θὰ λύσει τὸ σχίσμα ἀλλὰ θὰ ἀφήσει τὴν αἵρεση(!!!).
Φαίνεται ὅτι τὸ σχίσμα δὲν ἐπιφέρει τόσους κινδύνους καὶ ἀποτελεῖ λαμπρότερο στῖβο
δαφνῶν ἀπὸ τὸν ἀντιαιρετικὸ ἀγῶνα.
Φυσικὰ ἡ
ἀναγνώριση τῶν σχισματικῶν τῆς Οὐκρανίας εἶναι ἀντικανονική, ἡ «ἐκκλησία» τοῦ Ἐπιφανίου
εἶναι ἀνύπαρκτη, οἱ διωγμοὶ τῶν Χριστιανῶν στὴν Οὐκρανία εἶναι ἀπαράδεκτοι καὶ ἡ
λύση τοῦ σχίσματος ὑπὲρ τοῦ Ὀνουφρίου εἶναι δίκαιη.
Κανεὶς
δὲν ἔχει καταλάβει, ὅμως, ἀπὸ τοὺς τόσους λαλίστατους πάλαι ἀντιοικουμενιστὲς καὶ
νῦν ἀντισχισματικοὺς ταγοὺς καὶ ἀκόλουθούς τους, ὅτι τὸ σχίσμα ἦταν σχεδιασμένο
ἀπὸ τοὺς αἱρετικοὺς οἰκουμενιστὲς γιὰ τρεῖς λόγους:
Πρῶτον, γιατί, κατὰ τὸ λαϊκό, πετάει τὴν μπάλλα στὴν ἐξέδρα καὶ ἔτσι οἱ αἱρετικοὶ
μποροῦν ἀνενόχλητοι νὰ συνεχίσουν τὴν πορεία τους.
Δεύτερον, γιατὶ διχάζει καὶ προκαλεῖ ἀκόμα μεγαλύτερη σύγχυση στὸ ποίμνιο καὶ ἔτσι
τὰ αἱρετικὰ μηνύματα ἐπιδροῦν πιὸ εὔκολα.
Τρίτον, γιατὶ μέσῳ τῆς πίεσης γιὰ λύση τοῦ σχίσματος θὰ ἀποφασιστοῦν πράγματα
ποὺ στὴν πραγματικότητα θὰ διευκολύνουν τὴν αἵρεση.
Ὅποιος ἀρνεῖται
νὰ συμμετάσχει στὴν παράλογη ἐξέλιξη ποὺ ἀποσαφηνίζεται διαρκῶς, ἐπιβεβαιώνει τὸν
Ἰονέσκο ποὺ ἀκολουθώντας τὸν ἅγ. Ἀντώνιο εἶπε ὅτι τὸ ὑπέρτατο
τέχνασμα τῆς μαζικῆς παραφροσύνης εἶναι ὅτι μᾶς πείθει πὼς τὸ μόνο ἀφύσικο ἄτομο
εἶναι αὐτὸς ποὺ ἀρνεῖται νὰ ἐνταχθεῖ στὴν τρέλα τῶν ἄλλων, ἐκεῖνος ποὺ προσπαθεῖ
μάταια νὰ ἀντισταθεῖ.
Ἐπειδή,
λοιπόν, «δὲν εἶναι ἡ ἀπάντηση ποὺ μᾶς διαφωτίζει ἀλλὰ ἡ ἐρώτηση»,
ρωτάω τοὺς «γενναίους» ὑπερασπιστὲς
τῆς κανονικότητας ἐναντίον τοῦ σχίσματος καὶ προσφάτως συγγραφεῖς ἐπιστολῶν καὶ
ἱερεῖς καὶ λαϊκούς:
Ἐὰν ὁ Ὀνούφριος ἀποκατασταθεῖ
στὴν τάξη καὶ ἡ ἐκκλησία τῆς Οὐκρανίας ἐπανέλθει στὸ κανονικό της πλαίσιο, θὰ ἀπαιτήσετε
ἀπό αὐτὸν νὰ ἀποκηρύξει τὸν Οἰκουμενισμὸ
καὶ τὶς ἐνέργειες τόσο
τοῦ Κυρίλλου Μόσχας ὅσο καὶ τοῦ Βαρθολομαίου καὶ ὅσων κοινωνοῦν μὲ αὐτούς;
Θὰ ἀπαιτήσετε
ἀπὸ αὐτὸν νὰ πάρει πίσω τὶς ὑπογραφὲς τῶν