Κυριακή 13 Οκτωβρίου 2019

Κι ενώ εμείς ασχολούμαστε με το Ουκρανικό, οι Διαθρησκειακές συνεχίζονται με τα γραφικά τους κεράκια!


hale 2

Κάθε χρόνο το Συμβούλιο των Θρησκειών του Μονάχου (Rat der Religionen) διοργανώνει τον Οκτώβριο μια διαθρησκευτική εκδήλωση ειρήνης με συμμετοχή όλων των εν Μονάχω εκπροσώπων των χριστιανικών εκκλησιών και των άλλων θρησκευμάτων.
Εφέτος η εκδήλωση ειρήνης έλαβε χώρα στις 10 Οκτωβρίου στην πλατεία της Συναγωγής του Μονάχου.

Δυστυχώς, κατήντησαν «παιδική χαρά»! Αναρωτιώνται για τον «Μόσχας», αλλ’ όχι για τον κορυφαίο του χορού, αρχιαιρεσιάρχη Βαρθολομαίο!


ΕΝΟΧΛΗΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΡΩΣΙΚΕΣ ΠΙΕΣΕΙΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΑΝ ΤΗ ΝΕΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ

Διάλογοι «φωτιά» στην Ιεραρχία για το Ουκρανικό: «Ποιος είναι ο Μόσχας;»
   

ORTHODOXIA.INFO |  Των Α. Λουδάρου – Α. Τριανταφύλλου

  
Σε «μπούμερανγκ» μετατράπηκαν οι αφόρητες πιέσεις και οι απειλές κορυφαίων αξιωματούχων της Εκκλησίας της Ρωσίας κατά ιεραρχών της Εκκλησίας της Ελλάδος, όπως αποδείχθηκε από την σημερινή απόφαση της έκτακτης Συνόδου της Ιεραρχίας που ολοκληρώθηκε το μεσημέρι. [σ.σ.: Στρατευμένοι δημοσιογράφοι, δὲν βλέπουν τοὺς δειλοὺς καὶ φοβισμένους «δεσποτάδες» μπροστὰ στὸν ἀφέντη τοῦ Φαναρίου, καὶ ἀνακάλυψαν τὸ «μπούμερανγκ», ὡσάν, ἐὰν δὲν ὑπῆρχαν «οι αφόρητες πιέσεις… της Ρωσίας», τὰ συντεταγμένα στρατιωτάκια-δεσποτάδες θὰ τολμοῦσαν νὰ πάρουν ἄλλη ἀπόφαση!]. 
Ο ένας μετά τον άλλο οι μητροπολίτες της Εκκλησίας της Ελλάδος που έλαβαν τον λόγο κατά την συνεδρίαση, πάνω από 35, περιέγραψαν με τα πλέον μελανά χρώματα τις πιέσεις που έχουν δεχθεί από Ρώσους εκκλησιαστικούς αξιωματούχους δηλώνοντας πως αρνούνται να υποκύψουν. 

«Οι απειλές ότι οι Ρώσοι θα κάνουν «αυτό η εκείνο» επιβεβαιώνουν ότι ο πανσλαβισμος που ξεκίνησε επί Στάλιν συνεχίζεται με αλλά μέσα σήμερα» τόνισε ο μητροπολίτης Λαγκαδά, ενώ ο Περιστερίου έκανε λόγο για «πονηρά κίνητρα» από πλευράς Εκκλησίας Ρωσίας. [σ.σ.: Το πρωτοπαλίκαρο τοῦ Βαρθολομαίου γιὰ τὴν ἀναγνώριση τῆς νέας "ἐκκλησίας", ὁ Λαγκαδᾶ Ἰωάννης (πῶς ἀλλιῶς θὰ ἀποκτήσει τὸν πολυπόθητο θρόνο τῆς Θεσσαλονίκης) ἔφτασε μέχρι τόν …Στάλιν!].

Κυριακή, ημέρα Αναστάσεως

         "Δεν φθάνει κανείς στο άπειρο
             προσθέτοντας αριθμούς"!

Έτσι, όπως η χαρά της Ανάστασης ξεπερνά κάθε χαρά και σκεπάζει κάθε λύπη, το φως της ξεπερνά όλα τα φώτα, που γεννά η σκέψη και η φυσική φαντασία του ανθρώπου, δηλαδή όλες οι φιλοσοφικές εξηγήσεις για την ύπαρξη και όλες οι ομορφιές, που ανακαλύπτει μέσα της η καλλιτεχνική φαντασία. Μα ξεπερνά ακόμη και τα ατελή φώτα της Αποκάλυψης της Παλαιάς Διαθήκης. Στη Παλαιά Διαθήκη μία πύρινη στήλη οδηγούσε από την επίγεια σκλαβιά σε μία επίγεια εξωτερική ελευθερία και ο Μωϋσής γνωστοποιούσε τις βουλές του Θεού, που έμενε κρυμμένος μέσα στο γνόφο. Με την Ανάσταση ο ίδιος ο Ήλιος της ύπαρξης φανερώθηκε ολόλαμπρος και φώτισε άπλετα τη δημιουργία ολόκληρη, οδηγώντας ήδη από τούτη την επίγεια ζωή στο ξεπέρασμά της, στην πληρότητα της ζωής. «Αντί στύλου πυρός, δικαιοσύνης ανέτειλεν Ήλιος, αντί Μωϋσέως Χριστός, η σωτηρία των ψυχών ημών» (Θεοτοκίον Κυριακής του Πάσχα).

Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΟΥ ΣΠΟΡΕΩΣ


 ΚΥΡΙΑΚΗ Δ΄ ΛΟΥΚΑ  [Λουκ. 8, 4-15]
     [Υπομνηματισμός των χωρίων Ματθ. 13, 1-23]


      «Ἐν δὲ τῇ ἡμέρᾳ ἐκείνῃ ἐξελθὼν ὁ Ἰησοῦς τῆς οἰκίας ἐκάθητο παρὰ τὴν θάλασσαν (:Την ίδια εκείνη ημέρα βγήκε ο Ιησούς από το σπίτι στο οποίο φιλοξενούνταν και κάθισε κοντά στη θάλασσα)» [Ματθ. 13,1]. «Εάν θέλετε λοιπόν», λέγει, «να με δείτε και να ακούσετε τους λόγους μου, ορίστε, έρχομαι έξω και συζητώ μαζί σας». Επειδή δηλαδή έκανε πολλά θαύματα, στη συνέχεια τούς παρέχει και την ωφέλεια της διδασκαλίας Του. Και κάθεται κοντά στη θάλασσα αλιεύοντας και ελκύοντας πλησίον Του όσους κατοικούν στη γη. Δεν κάθισε τυχαία κοντά στη θάλασσα, πράγμα που και αυτό το υπαινίχτηκε ο Ευαγγελιστής. Στόχος του Ευαγγελιστή δηλαδή στο συγκεκριμένο σημείο ήταν να δείξει ότι ο Κύριος ήθελε με ακρίβεια να βάλει σε τάξη τους ακροατές Του. Πιο συγκεκριμένα, ο Κύριος προέβη σε αυτήν την ενέργειά Του, για να μην έχει κανένα πίσω Του, αλλά όλοι να βρίσκονται απέναντί Του.

Μνήμη της Ζ' Οικουμενικής Συνόδου


Ὑπέρμαχοι σοὶ τοῖς λόγων ὅπλοις, Λόγε,
Ἐχθροὺς τροποῦνται τῶν σεβαστῶν εἰκόνων.


Ταῖς τῶν Ἁγίων Πατέρων πρεσβείαις, ὁ Θεός, ἐλέησον ἡμᾶς.

Την Kυριακή μετά την ενδεκάτη Οκτωβρίου, μνήμη επιτελούμε των Aγίων Πατέρων της αγίας και Oικουμενικής Eβδόμης Συνόδου.

Η Ζ’ Οικουμενική Σύνοδος συνήλθε στη Νίκαια της Βιθυνίας από τις 24 Σεπτεμβρίου έως τις 13 Οκτωβρίου 787 μ.Χ., με πρωτοβουλία της αυτοκράτειρας Ειρήνης, η όποια ασκούσε χρέη αντιβασιλέως. Υπό την προεδρία του Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως Αγίου Ταρασίου (βλέπε 25 Φεβρουαρίου) συγκεντρώθηκαν τριακόσιοι πενήντα ορθόδοξοι επίσκοποι, και σε αυτούς προστέθηκαν άλλοι δεκαεπτά ιεράρχες, οι όποιοι αποκήρυξαν την αίρεση των εικονομάχων.

Έγινε κάποιο λάθος, ή ο "λέων" του π. Ζήση έγινε "λαγός";

ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΙΑΣ ΤΗΣ


ΟΥΚΡΑΝΙΑΣ Ο ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ


Η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος αναγνώρισε, σήμερα Σάββατο 12 Οκτωβρίου 2019, στον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμο Β΄, το προνόμιο να χειρισθεί την αναγνώριση της νεοπαγούς Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ουκρανίας. 
Ο Αρχιεπίσκοπος εισηγήθηκε, λοιπόν, την όντως αναγνώριση κι έτσι η Ελλαδική Εκκλησία είναι η πρώτη που προβαίνει σε τέτοια ιστορική ενέργεια! 
Σύμφωνα με την ενημέρωση που έκανε στους δημοσιογράφους ο μητροπολίτης Ναυπάκτου Ιερόθεος, μετά το πέρας των εργασιών της Ιεραρχίας, επτά ήταν οι Ιεράρχες οι οποίοι ζήτησαν αναβολή της απόφασης: Οι Σεβ. Μητροπολίτες Καρυστίας κ. Σεραφείμ, Ηλείας κ. Γερμανός, Δρυινουπόλεως κ. Ανδρέας, Καισαριανής κ. Δανιήλ, Μεσογαίας κ. Νικόλαος και Κυθήρων κ. Σεραφείμ και Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Κοσμάς. Ο Σεβ. Κερκύρας κ. Νεκτάριος, που έχει τις δικές του ενστάσεις, απουσίαζε αιτιολογημένα.