Πέμπτη 24 Οκτωβρίου 2019
ΤΟ ΔΗΛΗΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ
(πολιτική
- εκκλησιαστική)
Του Αρχιμανδρίτη Μελέτιου Βαδραχάνη
Η τέχνη να διοικείς είναι από τις πιο
δύσκολες και δυσχερείς, με εξοντωτικές απαιτήσεις γι’ αυτόν που την ασκεί. Γι’
αυτό γράφτηκαν πλήθος βιβλίων που ασχολούνται με την «τέχνη των τεχνών και την
επιστήμη των επιστημών», για ν’ αναφέρουμε λόγο του αγίου Γρηγορίου του
Θεολόγου για την ιερωσύνη, που ταιριάζει όμως και για την διοίκηση.
Ένα απ’ αυτά τα βιβλία, λιτό και
λακωνικό αλλά συγχρόνως πλήρες και εμπεριστατωμένο, σαφές και μεθοδικό, προϊόν
πείρας και γνώσεως αλλά και λεπτομερούς μελέτης είναι· «Η τέχνη του διοικείν», του υποπτεράρχου Ε. Ι.
Λάιτμερ (γνωστός και από άλλα βιβλία του), εκδ. Αρχηγείου Ενόπλων Δυνάμεων,
Αθήνα 1971. Γράφηκε βασικά για τις ανάγκες των αξιωματικών του ελληνικού
στρατού, αλλά έχει εφαρμογές στην οποιαδήποτε διοίκηση και εξουσία. Από το
βιβλιο αυτό αποσπάσαμε τμήματα και σας τα, παρουσιάζουμε στο σύγχρονο γλωσσικό
ιδίωμα·
Ποιός είναι ανόητος κ. Ιερώνυμε; Δεν είναι αυτός που αποδέχεται τα Κολυμπάρια προστάγματα, τους Ρόταρυ και τους Σιωνιστές;
Ὁ νέος μητροπολίτης Λαρίσης Ἱερώνυμος
ἔχει δώσει ἤδη δείγματα τῆς Ὀρθοδοξίας του. Εἶναι γνωστὸ ὅτι ἀπεδέχθη κι
αὐτὸς τὶς κακόδοξες
ἀποφάσεις τῆς Κολυμπάριας Συνόδου. Εἶναι γνωστὸ ὅτι παρέστη στὶς ἐκδηλώσεις
γιὰ τὸ «“ὁλοκαύτωμα” τῶν Ἑβραίων, καὶ ὡμίλησεν» ὡσὰν εἰς ἀδελφοὺς στὴν «Συναγωγὴν λέγων μεταξὺ ἄλλων
ὅτι "τόσο ἡ θρησκεία τοῦ Ἰσραήλ, ὅσο καὶ ὁ Χριστιανισμός, μιλοῦν γιὰ ἡσυχασμὸ
μέσα σὲ ἱεροὺς χώρους». Εἶναι γνωστό, ἐπίσης ὅτι, ἂν καὶ Ἐπί+σκοπος ἀγνοεῖ ὅτι «ἡ Ἱερὰ Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος στὶς 10.1.1974
καὶ μεμονωμένοι Μητροπολίτες μὲ Ἐγκυκλίους συνιστοῦν ἀποχὴ ἀπὸ συγκεντρώσεις
Ροταριανῶν καὶ δὲν ἐπιτρέπουν σὲ Ροταριανοὺς νὰ εἶναι Ἀνάδοχοι σὲ Βαπτίσεις («Ὀρθόδοξος
Τύπος» (15.3.1974)», γι’ αὐτὸ
«εἶχε
συνάντησιν μὲ ἀντιπροσωπία τμήματος τῶν ΑΗΕΡΑ, ἡ ὁποία φαίνεται ἦτο τὸ
προανάκρουσμα τῆς ἐπερχομένης προθύμου ἀνταποκρίσεως εἰς αἴτημα τῶν ROTARY, νὰ ἀποστείλη
εἰς αὐτοὺς κληρικόν, διὰ νὰ «εὐλογήση» τὴν συνεστίασιν τῶν τὸ Σάββατον τῆς 23ης
Μαρτίου» (ἐδῶ).
Τώρα πρόσθεσε ἄλλο ἕνα δεῖγμα
τῆς τῆς ἀγνοσίας του περὶ τῶν ἐκκλησιαστικῶν πραγμάτων. Πληροφορηθήκαμε ὅτι ὁ κ. Ἱερώνυμος «στὸ ἑβδομαδιαῖο κήρυγμα τῆς Τρίτης 22-10-2019 ἑρμηνεύοντας
τὸ Πιστεύω, στὸν Ἱερὸ Ναὸ τοῦ Ἁγίου Ἀχιλλείου Λαρίσης μεταξὺ ἄλλων εἶπε «Μερικοὶ βγαίνουν ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία κάνοντας Ἀποτείχιση. Ἀνόητο.
Καὶ ποῦ πηγαίνουν; Ποῦ θὰ βροῦν Σωτηρία;».
Σὲ προηγούμενη ὁμιλία τοῦ ὑποστήριξε τὸ
γνωστὸ ὅτι «…ἡ
Θεία λειτουργία τελεῖται στὸ ὄνομα τοῦ ἐπισκόπου…» καὶ «ὅπου ὁ ἐπίσκοπος
ἐκεῖ καὶ ἢ ἐκκλησία»,
ξεχνώντας ὅτι ἡ Ἐκκλησία βρίσκεται ἐκεῖ ποὺ ὑπάρχει ἡ Ὀρθόδοξη Πίστη τὴν ὁποία ἀποδέχονται
ὡς σῶμα Χριστοῦ, μαζὶ
ὁ Ἐπίσκοπος, οἱ ἄλλοι ἱερωμένοι καὶ ὁ πιστὸς λαός. Ἐπίσκοπος χωρὶς πιστοὺς
καὶ βέβαια χωρὶς
Ὀρθόδοξη Πίστη, ποὺ θέλει νὰ τὰ ἔχει καλὰ μὲ τοὺς Ροταριανούς, τοὺς Μασώνους καὶ τοὺς Ἑβραίους, πόσο ὀρθόδοξος εἶναι;
Καὶ ποιός εἶναι ἀνόητος,
δεσπότη τῆς Λάρισας, αὐτὸς ποὺ ἀκολουθεῖ τὴν Παράδοση τῆς Ἐκκλησίας ἐφαρμόζοντας
μάλιστα τὸν ΙΕ΄ ἱερὸ Κανόνα τῆς ΑΒ Συνόδου (ποὺ τὴν ὕπαρξή του κάνεις πὼς “ἀγνοεῖς”)
καὶ ἔτσι μένει Ὀρθόδοξος καὶ ἐντὸς τῆς Ἐκκλησίας, ἀπομακρυνόμενος ἀπὸ δεσποτάδες σὰν καὶσένα, ἢ αὐτὸς ποὺ ἔχει βουλιάξει στὸν
Κολυμπάριο Οἰκουμενισμό, καὶ δέχεται τὰ Κολυμπάρια προστάγματα, καὶ στοὺς Ρόταρυ, καὶ στοὺς Σιωνιστές;
Αγάπησε την ταπείνωση (Αββάς Ησαΐας)
Όποιος έχει την ταπεινοφροσύνη, δεν έχει γλώσσα να κάνει παρατήρηση σε κάποιον που δείχνει αμέλεια ή σε άλλον που ζει με αδιαφορία. Ούτε μάτια έχει να κοιτάζει ελαττώματα άλλου, ούτε αυτιά έχει να ακούσει αυτά που δεν ωφελούν την ψυχή του. Δεν ασχολείται με κανέναν, παρά μόνο με τις αμαρτίες του, αλλά είναι ειρηνικός προς όλους τους ανθρώπους, για χάρη της εντολής του Θεού και όχι για λόγους φιλίας. Αν τώρα κάποιος νηστεύει όλη την εβδομάδα και επιδίδεται σε μεγάλους κόπους έξω από αυτόν τον δρόμο, όλοι οι κόποι του πηγαίνουν χαμένοι.
Αδελφέ, συνήθισε τη γλώσσα σου να λέει το «συγχώρησέ με», και θα έρθει μέσα σου η ταπείνωση. Αγάπησε την ταπείνωση, και αυτή θα σε σκεπάσει από τις αμαρτίες σου.
Αγίου Μεγαλομάρτυρος Αρέθα και των συν αυτώ
Από το Συναξάρι
–Αγίου Μεγαλομάρτυρος Αρέθα και των συν αυτώ
Ιδίως της αγίας Γυναικός, της εν φλοξί πυρός τελειωθείσης μετά του Βρέφους αυτής, του επιρρίψαντος εαυτό εις την φλόγαν
Επί βασιλείας Ιουστίνου
(518-527) βασίλευε στη Αξώμη της Αιθιοπίας ο άγιος βασιλεύς Ελεσβαάν.
Στο γειτονικό βασίλειο της Ομηρίτιδος στη Ευδαίμονα Αραβία, η εξουσία
ήταν στα χέρια ενός άνδρα σκληρόκαρδου και πολεμοχαρούς, του Δου-Νοουάς,
ο οποίος είχε ασπασθεί τον Ιουδαϊσμό λαμβάνοντας το όνομα Γιουσούφ, και
ο οποίος δεν έπαυε τις επιδρομές εναντίον του χριστιανικού βασιλείου
της Αιθιοπίας. Μετά από λαμπρές νίκες ο Ελεσβαάν κατόρθωσε να τον
υποτάξει, να εγκατασταθεί στο βασίλειό του και να τον υποχρεώσει να
καταβάλει φόρο υποτέλειας (518). Μετά από κάποια χρόνια ωστόσο ο
Δου-Νοουάς κατάφερε να συγκεντρώσει μεγάλο στράτευμα και άρχισε τις
επιδρομές εναντίον της χριστιανικών πόλεων που βρίσκονταν στο βασιλειό
του για να εξοντώσει όσους αρνούνταν να αλλαξοπιστήσουν και να
ποδοπατήσουν το τίμιο και ζωοποιό Σταυρό.
Κατευθύνθηκε τότε προς την πόλη Ναζράν (Νεγράν) της βορείου Υεμένης,
πόλη πλούσια με πολλούς κατοίκους, που ήταν χριστιανοί από την εποχή της
βασιλείας του Κώνσταντος, υιού του αγίου Κωνσταντίνου του Μεγάλου
(337-360). Επικεφαλής της πόλεως και της γύρω περιοχής ήταν ο Αρέθας,
ένας σοφός και όσιος γέροντας με κατάλευκη γενειάδα, του οποίου όλοι
γνώριζαν