tag:blogger.com,1999:blog-8461218371580949598.post9125972314056726836..comments2023-07-20T16:05:50.101+03:00Comments on Αποτείχιση και Πατερική Παράδοση: Μια περιφερόμενη νεκροφόρα πλάνηUnknownnoreply@blogger.comBlogger46125tag:blogger.com,1999:blog-8461218371580949598.post-60935584720661049892018-04-04T00:40:50.297+03:002018-04-04T00:40:50.297+03:00Δυστυχώς το επίπεδο του σχολίου σας κ. Δέσποινα Μι...Δυστυχώς το επίπεδο του σχολίου σας κ. Δέσποινα Μινογλου ειναι περαν πασης δεοντολογίας χαμηλο. Κι αυτό γιατι προτου αποκαλέσετε εναν ανθρωπο "συκοφαντη" και "εμπαθη" θα έπρεπε να τον αντικρούσετε στους ισχυρισμούς του επιχειρηματολογώντας και αποδεικνύοντας τον ως τετοιο. Αλλιώς το μονο δικό σας "κατόρθωμα" ειναι να ρίχνετε λάσπη. Απορώ που ειναι η αγαπη, η ευγενεια, η σοφια και διακριση που σας ενσταλλαξαν οι πατερες σας τοσα χρόνια; Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8461218371580949598.post-1412325724985489692018-04-03T15:58:23.812+03:002018-04-03T15:58:23.812+03:00Διάβασα με προσοχή την εισήγηση του π.Ζήση στην ημ...Διάβασα με προσοχή την εισήγηση του π.Ζήση στην ημερίδα για τον 15ο κανόνα της ΑΒ Συνοδου. Κι αυτο όχι γιατι εμφεβαλα για το οτι δεν επρόκειτο να βρω ταυτόσημες απόψεις μεταξύ π.Ζήση και των τριών Αγιορειτών οσον αφορα το ημερολογιακο, αλλα κυρίως για να διαπιστώσω ποιο απο τα λεγόμενα εκεί του π. Ζήση σας εκανε να πιστέψετε εστω και στο ελάχιστο οτι οι απόψεις τους στο ημερολογιακό συμπιπτουν.Λεει ο π. Ζησης συγκεκριμένα αναφερόμενος στον αείμνηστο π. Φιλόθεο Ζερβάκο: "Ὅταν διεπίστωσε (εννοει τον π. Φιλόθεο) ὅτι δὲν ὑπῆρχε πλέον προοπτικὴ διορθώσεως, ἀλλὰ παγιωνόταν ἡ χρήση τοῦ Νέου Ἡμερολογίου, ὑπερσυντηρητικοὶ δὲ καὶ φανατικοὶ Ἁγιορεῖτες Ζηλωτὲς ἐξῆλθαν στὸν κόσμο καὶ ἀλλοίωναν τὸν χαρακτήρα τοῦ ζητήματος, ἀνάγοντάς το σὲ θέμα πίστεως καὶ δόγματος, μὲ ταυτόχρονη ἀποκήρυξη καὶ ἀναθεματισμὸ τῆς ἐπίσημης Ἐκκλησίας, γιατὶ δῆθεν ἐστερήθη τὴν Θεία Χάρη καὶ δὲν εἶχε πλέον ἔγκυρα μυστήρια, ἄλλαξε στάση, δέχθηκε κατ᾽ οἰκονομίαν τὸ Νέο Ἡμερολόγιο, τὸ ὁποῖο δὲν θίγει τὰ δόγματα οὔτε στερεῖ τὴν Θ. Χάρη, ἐξακολούθησε ὅμως νὰ πιστεύει καὶ νὰ γράφει ὅτι αὐτὴ ἡ κατ᾽ οἰκονομίαν ἀποδοχὴ τοῦ Νέου Ἡμερολογίου δὲν πρέπει νὰ παρατείνεται, ἀλλὰ ὀφείλει ἡ Ἐκκλησία νὰ ἐπανέλθει στὴν ἀκρίβεια μὲ τὴν ἐπαναφορὰ τοῦ παραδοσιακοῦ ἐκκλησιαστικοῦ Παλαιοῦ Ἡμερολογίου.". Που καταλαβατε λοιπόν εσεις αγαπητέ οτι έχει ταυτόσημη άποψη με τους Αγιορειτες που αμφισβητούν ευθέως την εγκυρότητα των μυστηρίων με το Νεο αφου δηλώνουν οτι "προ Συνοδικης διαγνώμης δεν μπορούμε να κηρύττουμε ακυρα μυστήρια σε Νέο ή Παλαιο"; Φοβαμαι αγαπητε Ε Χα οτι σφαλλετε και κατηγορείτε αδίκως έναν άνθρωπο με ανυπόστατους ισχυρισμούς μέρες που είναι...Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8461218371580949598.post-84404835170282679872018-04-03T14:45:54.927+03:002018-04-03T14:45:54.927+03:00Οι Αγιορείτες λένε ακριβώς αυτά που γράφουν και πρ...Οι Αγιορείτες λένε ακριβώς αυτά που γράφουν και προσυπογράφουν...Δοξα τω Θεω Ελληνικα ξέρουμε, και δοξα τω Θεω μας εχει επιστησει την προσοχη ο αδερφος Ι.Ρίζος και το ιστολογιο Π.Π. να τους έχει καλα ο Θεός και να τους δίνει δύναμη. Αν δεν αναιρεθούν τα όσα οι εν λογω Αγιορείτες έχουν προσυπογράψει και τους εκθέτουν στα μάτια των εχόντων την ελαχιστη απαιτούμενη νηφαλιότητα για να καταλάβουν τις κακοδοξίες τους, είναι λογικο και αυτονοητο οτι θα χαίρουν της ανάλογης καχυποψίας και δυσπιστίας...<br />Καλη Ανάσταση! Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8461218371580949598.post-67227699860845905042018-04-03T09:42:24.943+03:002018-04-03T09:42:24.943+03:00είσαι τελείως αθεολόγητος αδελφέ. Αλλά καλά είπες...είσαι τελείως αθεολόγητος αδελφέ. Αλλά καλά είπες το μεταφράζω διότι μεταφράζεις ότι θέλεις. Οι αγιορείτες λένε ακριβώς τό αντίθετο από αυτο πού λές. απόδειξη αυτώ ειναι οτι δέν κηρρύτουν άκυρα μυστήρια, καί καλά θά ειναι νά βλέπεις τίς ομιλίες τους μπάς καί καταλάβεις καί σε φωτίση ο Θεός. Εχετε ξεφύγει. Ο Θεός νά σας ελεησει και να σας λυπηθεί πού πολεμάτε μέ τόσο μισος τους αγνούς αγωνιστές, πού οτι εγινε μέχρι σήμερα, τό οφείλουμε στήν δράση των αγιορειτῶν. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8461218371580949598.post-7113949424033053292018-04-02T23:20:02.388+03:002018-04-02T23:20:02.388+03:00Στο παραπάνω κείμενο των Αγιορειτών που παραθέσατε...Στο παραπάνω κείμενο των Αγιορειτών που παραθέσατε γράφει.."Ἕως τότε δὲν μᾶς ἐπιτρέπεται (ἐάν ἔχουμε τὸν στοιχειώδη φόβο Θεοῦ, καὶ δὲν θέλουμε νὰ βλασφημοῦμε), νὰ κηρύττουμε πρὸ συνοδικῆς διαγνώμης ἄκυρα μυστήρια σὲ Νέο ἤ Παλαιό."<br />Το μεταφράζω: 'Εως τότε [δηλ.μέχρι δηλαδή να γίνει Οικουμενική Σύνοδος] -κατά τους τρείς Αγιορείτες- αν έχουμε στοιχειώδη φόβο Θεού δεν μπορούμε να πούμε εμείς αντί για την Σύνοδο άν τα άκυρα μυστήρια είναι στο Παλαιό ή στο Νέο Ημερολόγιο. Άρα αφου δεν επιτρέπεται να πούμε κάτι τέτοιο σημαίνει ότι δεν ξέρουμε -προ συνοδικής διαγνώμης-που είναι τα έγκυρα μυστήρια. Άρα όταν εσύ μεταλαμβάνεις την Κυριακή την Θεία Κοινωνία για τους τρείς Αγιορείτες δεν είναι βέβαιο ότι μεταλαμβάνεις Σώμα Χριστού αλλά ίσως να είναι ψωμί και κρασί, γιατί δεν έχει γίνει ακόμα Οικουμενική Σύνοδος να το επιβεβαιώσει.<br />Κι επειδή εγώ αυτό λέω ότι είναι αιρετικό, εσύ με λές συκοφάντη.<br />Ο Θεός να σε λυπηθεί.Ιω. Ρ.https://www.blogger.com/profile/11746510529953503956noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8461218371580949598.post-76208328269838306792018-04-02T14:26:41.165+03:002018-04-02T14:26:41.165+03:00Θα σου απαντήσω παρόμοια όπως απάντησα σε παραπάνω...Θα σου απαντήσω παρόμοια όπως απάντησα σε παραπάνω σχόλιο.<br />Στο παραπάνω κείμενο των Αγιορειτών που παραθέσατε γράφει.."Ἕως τότε δὲν μᾶς ἐπιτρέπεται (ἐάν ἔχουμε τὸν στοιχειώδη φόβο Θεοῦ, καὶ δὲν θέλουμε νὰ βλασφημοῦμε), νὰ κηρύττουμε πρὸ συνοδικῆς διαγνώμης ἄκυρα μυστήρια σὲ Νέο ἤ Παλαιό."<br />Το μεταφράζω: 'Εως τότε [δηλ.μέχρι δηλαδή να γίνει Οικουμενική Σύνοδος] -κατά τους τρείς Αγιορείτες- αν έχουμε στοιχειώδη φόβο Θεού δεν μπορούμε να πούμε εμείς αντί για την Σύνοδο άν τα άκυρα μυστήρια είναι στο Παλαιό ή στο Νέο Ημερολόγιο. Άρα αφου δεν επιτρέπεται να πούμε κάτι τέτοιο σημαίνει ότι δεν ξέρουμε -προ συνοδικής διαγνώμης-που είναι τα έγκυρα μυστήρια. Άρα όταν εσύ μεταλαμβάνεις την Κυριακή την Θεία Κοινωνία για τους τρείς Αγιορείτες δεν είναι βέβαιο ότι μεταλαμβάνεις Σώμα Χριστού αλλά ίσως να είναι ψωμί και κρασί, γιατί δεν έχει γίνει ακόμα Οικουμενική Σύνοδος να το επιβεβαιώσει.<br />Κι επειδή εγώ αυτό λέω ότι είναι αιρετικό, εσύ με λές συκοφάντη.<br />Ο Θεός να σε λυπηθεί.Ιω. Ρ.https://www.blogger.com/profile/11746510529953503956noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8461218371580949598.post-13065910945213974232018-04-02T10:53:45.836+03:002018-04-02T10:53:45.836+03:00 Γιά νά καταλάβουν οι πιστοί πόσο ψεύδετε ο κ. Ιωά... Γιά νά καταλάβουν οι πιστοί πόσο ψεύδετε ο κ. Ιωάννης Ρίζος, καί πόσο πολύ ειναι εχθρικά διακείμενος εναντι των αγιορειτων πατέρων, παραθέτουμε απόσπασμα από το κείμενο που επικαλειται, και πού τόν διαψεύει οτι διακηρύτουν οτι δέν γνωρίζουν......και τα λοιπά . Ντροπή σας καί σε σας κ. Ιωάννη καί σε οσους κατηγορουν του ομολογητες και διωκόμενους πατερες. Παρακαλώ νά τό δημοσιεύσετε. Ευχαριστώ καί καλή Ανάσταση. <br />.......... Δὲν μποροῦν ὅμως οἱ καινοτόμοι νὰ κρίνουν τοὺς ἀκαινοτομήτους! Αὐτὸς εἶναι ὁ λόγος ποὺ καθιστᾶ τὴν Ὀρθόδοξο οἰκουμενικὴ Συνόδο ἀναγκαία, ἡ ἐπίλυσις δηλαδὴ ὅλων τῶν συναφῶν πρὸς τὸν Οἰκουμενισμὸ προβλημάτων. Γεγονὸς πάντως εἶναι ὅτι ἅπαντες οἱ ΓΟΧικοὶ “ἐπίσκοποι” καὶ αὐτοὶ εἶναι πλέον ὑπόλογοι ἐνώπιον τῆς Ὀρθοδόξου οἰκουμενικῆς Συνόδου. Ἡ ἐπίσκοποι ποὺ θὰ τὴν συγκαλέσουν θὰ εἶναι αὐτοὶ ποὺ θὰ “ἐπιστρέψουν”, λόγω τῆς κλιμάκωσης τοῦ ἀντιοικουμενιστικοῦ ἀγῶνος, ἐκ τῶν ἐπισήμων ἱεραρχιῶν τῶν τοπικῶν Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν, ὅπως ἔγινε καὶ στὴ περίπτωση τῆς 7ης οἰκουμενικῆς Συνόδου. Μόνον τότε θὰ καταδικασθεῖ τελεσιδίκως ἡ αἵρεσις καὶ θὰ συζητηθοῦν τὰ περὶ μυστηρίων ζητήματα. Ἕως τότε δὲν μᾶς ἐπιτρέπεται (ἐάν ἔχουμε τὸν στοιχειώδη φόβο Θεοῦ, καὶ δὲν θέλουμε νὰ βλασφημοῦμε), νὰ κηρύττουμε πρὸ συνοδικῆς διαγνώμης ἄκυρα μυστήρια σὲ Νέο ἤ Παλαιό.<br />Ἐδῶ ὀφείλουμε νὰ ξεκαθαρίσουμε ὅτι ἡ ἄποψη περὶ ἀκύρων μυστηρίων, (εἴτε ἀπὸ παλαιοημερολογῖτες, εἴτε ἀπὸ νεοημερολογῖτες, εἴτε ἀπὸ “ἀποτειχισμένους”), συνδέεται μὲ τὴν θεώρηση περὶ αὐτομάτου ἀπωλείας τῆς χάριτος, ἡ ὁποία δὲν ἀνήκει στὴν ὀρθόδοξη κανονικὴ Παράδοση ἀλλὰ στὴν παπική, ὅπου ἤδη ἀπὸ τὸν 13ο αἰῶνα καταγράφεται ἐντὸς τοῦ πλαισίου τῆς νέας παπικῆς ἐκκλησιολογίας, ἐχούσης θεμέλιο τὴν φραγκικὴ ἀντίληψη (ἐν ἀντιθέσει πρὸς αὐτὴν τῆς βυζαντινῆς παποσύνης) περὶ τοῦ παπικοῦ πρωτείου. Ἡ ὑπ’ ὄψιν θεώρηση (στὰ λατινικὰ Latae sententiae), ἡ ὁποία παραμένει καὶ στὸν νέο ἀναθεωρημένο κώδικα τῶν (παπικῶν) κανόνων τοῦ 1983, ἀναπτύσσεται στοὺς κανόνες 1321-1330. Συμφώνως πρὸς αὐτὴν ΔΕΝ χρειάζεται ἐπισκοπικὴ σύνοδος γιὰ ὁρισμένη κατηγορία ἁμαρτιῶν, στὶς ὁποῖες ἀνήκει καὶ ἡ αἵρεσις, ἀλλὰ αὐτομάτως αἴρεται ἡ χάρις, ποὺ στὴν περίπτωση κληρικοῦ σημαίνει τὴν αὐτόματη καθαίρεσή του. Ὁ ὁσ. Νικόδημος ἀντιτιθέμενος σὲ μία τέτοια θεώρηση σχολίασε ὅτι μόνον ἐπισκοπικὴ σύνοδος μπορεῖ νὰ καθαιρέσει, καθὼς οἱ κανόνες δὲν ἐνεργοῦν “μόνοι τους” (ὅ.π. Πηδάλιον, ὑποσ. 2 στὸν γ’ ἀποστολικὸ κανόνα, σελ. 4-5).<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8461218371580949598.post-24089017992069190902018-04-01T19:15:42.630+03:002018-04-01T19:15:42.630+03:00Η διακοπή μνημοσύνου Αιρετικών Αρχιερέων, ενώ παρά...Η διακοπή μνημοσύνου Αιρετικών Αρχιερέων, ενώ παράλληλα υπάρχει έμμεση Κοινωνία μαζί τους, μέσω της Κοινωνίας με Αρχιερείς "Ορθοδόξου φρονήματος" που κοινωνούν άμεσα με τους Αιρετικούς Αρχιερείς, μπορεί να είναι μία πράξη Αντίστασης, αλλά δεν είναι Αποτείχιση. Στις ημέρες μας, μετά την Ψευδοσύνοδο του Κολυμπαρίου, η μόνη λύση είναι η πραγματική Αποτείχιση, που σημαίνει διακοπή μνημοσύνου στους φιλαιρετικούς Αρχιερείς και διακοπή Κοινωνίας μαζί τους τόσο άμεσα όσο και έμμεσα. Καμμία Εκκλησιαστική σχέση με τους φιλαιρετικούς, άλλο οι Ορθόδοξοι και άλλο οι φιλοοικουμενιστές. Οι "συνταγές" του παρελθόντος ιστορικά απέτυχαν, καιρός να ακολουθήσουμε τις αλάνθαστες λύσεις και παρακαταθήκες των Πατέρων.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8461218371580949598.post-36329194353945574932018-04-01T00:02:36.249+03:002018-04-01T00:02:36.249+03:00Μα η Ιερά Σύνοδος τότε ΔΕΝ ήταν Οικουμενιστική. Κα...Μα η Ιερά Σύνοδος τότε ΔΕΝ ήταν Οικουμενιστική. Καλώς την μνημόνευε. Την μνημόνευση του Πατριάρχη Αθηναγόρα διέκοψε.<br />Σήμερα η Ιερά Σύνοδος είναι. Συμμετείχαν στο Κολιμπάρι.Άλλοι καιροί.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8461218371580949598.post-3725088631151144602018-03-31T10:10:17.131+03:002018-03-31T10:10:17.131+03:00https://youtu.be/v9rw3LfooOchttps://youtu.be/v9rw3LfooOcAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/14167472650593753564noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8461218371580949598.post-75239180435971524112018-03-31T08:13:42.048+03:002018-03-31T08:13:42.048+03:00Αγαπητέ αδελφέ,
νόμιζα οτι απαντάω σε κάποιον που ...Αγαπητέ αδελφέ,<br />νόμιζα οτι απαντάω σε κάποιον που δεν ξέρει για αυτό απάντησα σύντομα και απλά. Εσείς όμως ξέρετε πολλά, οπότε θα προτιμούσα να συμμετέχετε με τις απαντήσεις σας παρά με τις ερωτήσεις σας.<br />Καλή Μ. Εβδομάδα και καλή Ανάσταση.<br />Ι.ΡίζοςΙω. Ρ.https://www.blogger.com/profile/11746510529953503956noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8461218371580949598.post-47096663542591837752018-03-30T22:39:24.602+03:002018-03-30T22:39:24.602+03:00κατά την γνώμη μου ενός αμαρτολου; οι πρώτοι ένοχο...κατά την γνώμη μου ενός αμαρτολου; οι πρώτοι ένοχοι για την τραγική κατάσταση στους αποτειχιζομενους-είναι οι Ηγούμενοι του αγ. Όρος ...<br />οι δεύτεροι ένοχοι είναι οι<br />τρις θεολόγοι απο Θεσσαλονίκη...<br />Οι τρίτοι είναι „Φαναριοτες"...<br /> Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8461218371580949598.post-71474504936141251522018-03-30T20:59:05.475+03:002018-03-30T20:59:05.475+03:00Αγαπητέ αδελφέ Ιωάννη Ρίζο, διάβασα τις απαντήσεις...Αγαπητέ αδελφέ Ιωάννη Ρίζο, διάβασα τις απαντήσεις σου στα ερωτήματα που έθεσα. Στο μεν τρίτο ερώτημά μου η απάντησή σου ήταν η αναμενόμενη και ξεκάθαρη στα άλλα δύο ερωτήματα, πρώτο και δεύτερο, επειδή διαπίστωσα κάποιο θέμα καταννόησης των όσων ερωτούσα, θα ήθελα να σου σημειώσω ότι και βέβαια έχουμε, στις ημέρες μας και παλαιότερα επίσης είχαμε Ορθοδόξους που ενώ έχουν σήμερα ή είχαν παλαιότερα διακηρύξει διακοπή μνημοσύνου λόγω Αιρέσεως, στην πράξη συνεχιζόταν η έμμεση Κοινωνία με εκείνους που καταγγέλοντο ως Αιρετικοί, μέσω συλλείτουργων μνημονευτών και μη μνημονευτών ή μνημοσύνου μνημονευτών Αρχιερέων, τουλάχιστον σε κάποιο βαθμό. 'Οσο για τον όρο Αποτείχιση δεν είναι όρος που αποδίδεται στους λαϊκούς μόνο, αλλά σημαίνει ύψωση τείχους άμυνας και διάκρισης μεταξύ Ορθοδόξων και Αιρετικών και αναφέρεται σε όλους τους αληθινούς Ορθοδόξους, Κληρικούς, Μοναχούς και λαϊκούς. Η διακοπή του μνημοσύνου είναι το εργαλείο από τους κληρικούς κατά κύριο λόγο και λέω κατά κύριο λόγο γιατί ακολουθούν και λαϊκοί ή μοναχοί μαζί τους, για να πραγματωθεί η Αποτείχιση. Εάν όμως η διακοπή του μνημοσύνου γίνει χωρίς ουσιαστικά την ύψωση του τείχους διάκρισης με τους Αιρετικούς και αυτό γίνεται όταν έχουμε παράλληλα με την διακοπή μνημοσύνου και έμμεση Κοινωνία ( μέσω συλλείτουργων με μνημονευτές ή μνημοσύνου μνημονευτών Αρχιερέων ) με τους Αιρετικούς αυτό τελικά δεν είναι Αποτείχιση στην ουσία, αλλά κάτι άλλο, όχι όμως Αποτείχιση από τους Αιρετικούς. Όσον αφορά την απάντηση του π. Σεραφείμ με την οποία μας παραπέμπει ουσιαστικά σε μία εργασία που γράφει και πρόκειται να δημοσιευθεί, πιθανον μετά το Πάσχα, αν και πιστεύω ότι περιληπτικά θα μπορούσε να απαντήσει στην ουσία των ερωτημάτων, θα περιμένουμε να διαβάσουμε αυτή την εργασία, η οποία από ότι αντιλαμβάνομαι θα αποτελέσει το θεωρητικό υπόβαθρο ανάλυσης και υποστήριξης των όσων συμφωνήθηκαν μετά τις πολύωρες συζητήσεις που έγιναν στην έδρα του Αρχιεπισκόπου Λογγίνου. Θα δούμε λοιπόν το τί θα προβληθεί και τα επιχειρήματα που θα το στηρίζουν, αλλά π. Σεραφείμ, κατά την νώμη μου, εάν αυτή η στρατηγική που αποφασίσθηκε ήδη και θα παρουσιασθεί πιθανόν στην Ημερίδα της Θεσσαλονίκης και στην εργασία σας ανέχεται χάριν Οικονομίας την συνύπαρξη Μνημονευτών και μη μνημονευτών στο ίδιο Εκκλησιαστικό μέτωπο και την έμμεση Κοινωνία Ορθοδόξων και Αιρετικών δεν πρόκειται να οδηγήσει πουθενά με την έννοια της λύσεως του προβλήματος της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας, απλά θα παρενοχλεί τους Αιρετικούς το μέτωπο αυτό για κάποιο χρονικό διάστημα, έως ότου σιγά-σιγά οι φιλοοικουμενιστές αποδυναμώσουν την όποια έστω μικρή στις ημέρες μας τοπική αντίσταση στα σχέδιά τους. Ευχαριστώ και τους δύο για τις απαντήσεις που δώσατε και Σας ευχόμαι Καλή Μεγάλη Εβδομάδα και Ευλογημένη Ανάσταση.(Ανώνυμος29/3/18, 1:31 μ.μ.)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8461218371580949598.post-70046302132423879852018-03-30T14:29:07.393+03:002018-03-30T14:29:07.393+03:00Τά ἐρωτήματά σας, ὅπως προελέχθη σέ παραπάνω σχόλι...Τά ἐρωτήματά σας, ὅπως προελέχθη σέ παραπάνω σχόλια, θά ἀπαντηθοῦν ἴσως γραπτῶς, σύν Θεῷ, ὅταν ὁλοκληρωθῇ ἡ συγγραφή σχετικῆς μελέτης. Αὐτά δέν γίνονται ἐν μιᾷ νυκτί· ἀλλιῶς, θά πίπτουμε ἀπό μιᾶς παγίδος τοῦ διαβόλου σέ ἄλλη. Μοναχός ΣεραφείμAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8461218371580949598.post-91386276646157443352018-03-30T14:02:34.737+03:002018-03-30T14:02:34.737+03:00Αγαπητέ αδερφέ,
δεν σου δόθηκαν απαντήσεις γιατί ...Αγαπητέ αδερφέ, <br />δεν σου δόθηκαν απαντήσεις γιατί αυτές είναι αυτονόητες.<br />1. Στην πρώτη σας ερώτηση ρωτάτε αν κάποιος κληρικός που έχει διακόψει εκκλ.κοινωνία λόγω αιρέσεως με τον προϊστάμενο του επιτρέπεται να έχει κοινωνία με αυτόν. Αφού έχει διακόψει εκκλ. κοινωνία ρωτάτε αν μπορεί να έχει εκκλ. κοινωνία? Δεν σας καταλαβαίνω. Θα μπορούσε δηλαδή να έχει διακόψει την εκκλ. κοινωνία και να διατηρούσε εκκλ. κοινωνία?<br />2. Η διαφορά των όρων διακοπή μνημοσύνου και αποτείχιση έγκειται στο ποιός ενεργεί. Άν αντιδρών είναι κληρικός λέμε κάνει διακοπή μνημοσύνου γιατι αυτός μνημονεύει το όνομα του προϊσταμένου στις ακολουθίες. Άν είναι λαϊκός λέμε κάνει αποτείχιση, γιατι ο λαϊκός δεν μνημονεύει επ΄εκκλησίας κανέναν.<br />3.Στο τρίτο ερώτημα σας είναι ολοφάνερη η ανακολουθία ή καλύτερα η υποκρισία των προσώπων που αναφέρετε μια που τα έργα τους είναι αντίθετα απο τις δηλώσεις τους. Στα λόγια εμφανίζονται ώς ακολουθούντες τα βήματα των αγίων και στην πράξη ακολουθούν δικούς τους δρόμους και απόψεις, και τολμούν να παρουσιάζουν την ιδιοτέλεια τους ώς Ορθόδοξη διδασκαλία.<br />Ι.ΡίζοςΙω. Ρ.https://www.blogger.com/profile/11746510529953503956noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8461218371580949598.post-80731583028437950632018-03-30T13:37:10.037+03:002018-03-30T13:37:10.037+03:00Στο https://www.youtube.com/watch?v=QPvtSiNdhew&am...Στο https://www.youtube.com/watch?v=QPvtSiNdhew&t=2760s Bιντεο του Π.Νικολαου Μανωλη απο το 40:00 μεχρι το 50:28 λεει οτι ακολουθει την ακριβεια!!<br />Στο https://www.youtube.com/watch?v=KJaCCkuH-_0 Βιντεο του Π.Θεοδωρου Ζηση στο 17:08 λεει για την ομοδα των Αγιορειτων οτι ακολουθουν την ακριβεια!!Και στο 20:00 λεει για την οικονομια!!στη οποια και υποστηριζει ο ιδιος σε σχεση με τον Π.Νικολαο Μανωλη που υποστηριζει την ακριβεια.<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8461218371580949598.post-67964576952369499252018-03-30T11:54:49.088+03:002018-03-30T11:54:49.088+03:00Ακόμη περιμένω απάντηση στα 3 διευκρινιστικά ερωτή...Ακόμη περιμένω απάντηση στα 3 διευκρινιστικά ερωτήματα που έθεσα στους δύο διαλεγόμενους δημοσίως και ενώπιον όλων ημών των αναγνωστών, π. Σεραφείμ και Κ.Ρίζο στο προηγούμενο σχόλιό μου, διότι απάντηση μέχρι τώρα δυστυχώς δεν έλαβα και νομίζω ότι τα ερωτήματα αυτά δεν απασχολούν μόνο εμένα αλλά πολλούς συναναγνώστες. Τον λόγο της αποφυγής απάντησης δεν τον γνωρίζω, πάντως πιστεύω ότι όποιος υποστηρίζει ότι έχει την Αλήθεια με το μέρος του δεν έχει κανένα λόγο να μην απαντά σε οποιαδήποτε ερώτηση που αφορά όχι τόσο τα πρόσωπα που διδάσκουν ή ακούουν, αλλά την Αλήθεια που πρεσβεύει.(Ανώνυμος29/3/18, 1:31 μ.μ.)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8461218371580949598.post-14710322092529426432018-03-29T20:47:50.920+03:002018-03-29T20:47:50.920+03:00Ο π. Θεόδωρος έχει ταυτόσημη άποψη, στο θέμα του π...Ο π. Θεόδωρος έχει ταυτόσημη άποψη, στο θέμα του παλαιού ημερολογίου, με τους Αγιορείτες πατέρες. Βλέπε το σχετικό βιντεο στην ημερίδα για τον 15ο Κανόνα της Πρωτοδευτέρας την εισήγηση του π. Θεοδώρου Ζήση. Άδικα λοιπόν ψάχνεις για συμμάχους κ.Ρίζο τώρα που τα τσούγκρισες για τα καλά με τους Αγιορείτες. Κάνε μετάνοια και ζήτα συγνώμη. Δεν υπάρχει μεγαλύτερη αρετή απο την ταπείνωση, όταν βεβαίως συνοδεύται απο την ορθόδοξη Πίστη! Ε Χαnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8461218371580949598.post-33649836768977272462018-03-29T18:25:59.232+03:002018-03-29T18:25:59.232+03:00Ειναι απλο!Ο π.Θεοδωρος Ζησης και οι συν αυτω..!Κο...Ειναι απλο!Ο π.Θεοδωρος Ζησης και οι συν αυτω..!Κοροϊδευουν τον κοσμο.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8461218371580949598.post-32580500453878004582018-03-29T17:20:28.076+03:002018-03-29T17:20:28.076+03:00Η ομάδα των Αγιορειτών (και των ακολούθων τους) δ...Η ομάδα των Αγιορειτών (και των ακολούθων τους) δεν κινδυνεύει να ονομαστεί σχισματική και μάλλον αιρετική γιατί τηρεί την ακρίβεια στην Αποτείχιση (και καλά κάνει), αλλά γιατί με το κείμενο/διακήρυξη που υπέγραψαν πριν λίγους μήνες και τόλμησαν και δημοσίευσαν ακόμα και στον "Ορθόδοξο Τύπο" διακηρύττουν ότι "δεν γνωρίζουμε αν τα έγκυρα Μυστήρια υπάρχουν στο Παλαιό ή το Νέο ημερολόγιο" και ότι "όποιος δηλώνει ότι γνωρίζει βλασφημεί"!!!<br />Οπότε αδίκως κατηγορείτε για το ζήτημα τον π.Θεόδωρο.<br />Λέτε πολλά και καταλαβαίνετε λίγα...κυρίως (ώς μάλλον οπαδός των αγιορειτών) δεν καταλάβατε τι γράψανε.<br /><br />Ι.ΡίζοςΙω. Ρ.https://www.blogger.com/profile/11746510529953503956noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8461218371580949598.post-73255938357085492862018-03-29T15:05:42.559+03:002018-03-29T15:05:42.559+03:00κε. Σημάτη,
1. Ἐφ΄ ὅσον τό δημοσιευθέν ὑφ' ὑμ...κε. Σημάτη,<br /><br />1. Ἐφ΄ ὅσον τό δημοσιευθέν ὑφ' ὑμῶν κείμενο φέρεται ὡς συμβολή πολλῶν διαφορετικῶν προσώπων, ἦταν φυσικό νά ἐκληφθεῖ ἡ (γνωστή ἡμῖν) μονογραφή σας, Π.Σ., ὡς συνδεομένη μόνον μέ τίς τριῶν σειρῶν εὐχαριστίες στό τέλος τοῦ κειμένου ἐπί τῇ ἀπομαγνητοφωνήσει κ.λπ.(πρό τοῦ παραρτήματος), καθώς μάλιστα ἡ μονογραφή αὐτή καί οἱ εὐχαριστίες ἔχουν τό ἴδιο χρῶμα γραμματοσειρᾶς, ἐν ἀντιθέσει πρός τό λοιπό κείμενο. Πρόκειται, λοιπόν, περί παρεξηγήσεως.<br />2. Δέν ὑπανισσόμουν τόν π. Εὐθύμιο μέ ὅσα ἔγραψα. Ἀναφερόμουν σέ γνωστό μου (μή λαϊκό) ὁ ὁποῖος πρό μηνῶν μέ "ἀπείλησε" ὅτι θά ἔγραφε ἐναντίον μας, ἐάν ἀναφερόμασταν στήν οἰκονομία τῆς Πρός Ναυκράτιον ἐπιστολῆς τοῦ Ὁσίου Θεοδώρου.<br />3. Κύριε Σημάτη, δυστυχῶς, δέν προσδοκῶ ὅτι θά ὑπάρξει ὁμοφωνία, παρά τά ὅσα ἐν πνεύματι ἀγάπης καί ἀληθείας σκοπεύουμε νά καταγράψουμε, διότι τό θέμα εἶναι ἀποκλειστικῶς θέμα διακρίσεως, καί ἡ ὑπό συγκεκριμένες συνθῆκες διάκριση οὔτε ὑποδεικνύεται, οὔτε ἀποδεικνύεται, ἁπλῶς ἐμπνέεται ἄνωθεν. Ἐμεῖς ἁπλῶς θέλουμε νά δείξουμε τήν εὐελιξία τῆς διακρίσεως τῶν Ἁγίων Πατέρων, ἡ ὁποία μᾶς ἀφίνει ἕνα περιθώριο οἰκονομίας, ὅταν διακρίνουμε καλές προθέσεις (ἡ καχυποψία ἐκεῖ πάντοτε ζημιώνει πολλούς). Τό πρόβλημά μας, ἄλλωστε, βεβαίως δέν εἶναι ἡ ἀκρίβεια, τήν ὁποίαν ἐπαινοῦμε καί θά ἐπαινοῦμε, ἀλλά ὁ ἐκτροχιασμός τῆς ἀκριβείας ὁρισμένων σέ ἐκκλησιολογικές ἀτραπούς, οἱ ὁποῖες ὁδηγοῦν σέ νέο ἤ ἤδη ὑπάρχον σχίσμα.<br />Μ.Σ. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8461218371580949598.post-74656251650066370922018-03-29T13:31:44.777+03:002018-03-29T13:31:44.777+03:00Μετά τον διάλογο που διαβάσαμε στα σχόλια μεταξύ τ...Μετά τον διάλογο που διαβάσαμε στα σχόλια μεταξύ του π. Σεραφείμ και του κ. Ρίζου και αν ακόμη υποθέσουμε ότι στην Λειτουργία που παρουσιάσθηκε στο Video με τον Αρχιεπίσκοπο κ. Λογγίνο δεν μνημονεύτηκαν ονομαστικά οι Προκαθήμενοι, οπότε λάθος κατά την γνώμη μου ο τρόπος που παρουσίασε αυτή την λεπτομέρεια ο κ. Ρίζος, εγείρονται τρία εξαιρετικά σημαντικά ερωτήματα, που παρακαλούμε και τον π. Σεραφαίμ και τον κ. Ρίζο να μας απαντήσουν ευθέως. Σύμφωνα με την Αγιοπατερική Αποτείχιση ένας κληρικός που διακόπτει το μνημόσυνο του Προϊσταμένου του για λόγους Πίστεως, λόγω καταγγελόμενης Αιρέσεως, επιτρέπεται ή όχι να έχει για οποιοδήποτε λόγο άμεση ή έμεση Κοινωνία με εκείνον ή εκείνους που καταγγέλει ως Αιρετικούς; Εάν απαγορεύεται αυτή η άμεση ή έμμεση Κοινωνία μεταξύ Ορθοδόξων και Αιρετικών και παρόλλα αυτά γίνεται, αυτή η διακοπή μνημοσύνου είναι ή όχι Αποτείχιση; Και τρίτο και κυριώτερο πώς κρίνουν θεολογικά αμφότεροι το γεγονός ότι Αρχιερέας( Λογγίνος) και κληρικοί( οι δύο της Μητροπόλεως Πειραιώς ) έχουν δημόσια Αναθεματίσει τους Οικουμενιστές και την Σύνοδο της Κρήτης και παρόλλα αυτά έχουν άμεση ή έμμεση Κοινωνία με αυτούς που Αναθεμάτισαν έστω και με γενικό τρόπο; Από τις απαντήσεις σε αυτά τα τρία ερωτήματα θα μπορέσουμε και εμείς να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα για το μέλλον.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8461218371580949598.post-48773418354977679222018-03-29T12:31:43.050+03:002018-03-29T12:31:43.050+03:00Αγαπητέ π. Σεραφείμ το θέμα δεν είναι μόνο η μνημό...Αγαπητέ π. Σεραφείμ το θέμα δεν είναι μόνο η μνημόνευση στην Ουκρανία.. το θέμα είναι εάν συμμετέχει, ο σεβαστός κατα τα άλλα, π. Θεόδωρος σε λειτουργίες ή άλλες ακολουθίες σε ναούς όπου μνημονεύονται επίσκοποι που δεν έχουν κάνει διακοπή μνημοσύνου! Το θέμα επίσης είναι που προτείνει στο ποίμνιό του να εκκλησιάζεται και να μετέχει των μυστηρίων σε ναούς όπου λειτουργούν υποτιθέμενοι αντιοικουμενιστές! Και ναί μέν στα λόγια "χτίζω ανώια και κατώια" λέει ο σοφός λαός, κατα πόσο όμως μπορεί να θεωρηθούν αυτοί οι κληρικοί αντιοικουμενιστές, όταν με την στάση τους αυτή εδραιώνουν ακόμη περισσότερο τον οικουμενισμό; Και αυτό δεν είναι δύσκολο να το καταλάβετε γιατι επαναπαύονται οι πιστοί σ αυτές τις εκκλησίες και αποδυναμώνεται η αντίδραση και η επιθυμία για αποτείχηση.Και το δεύτερο, σνομπάρεται και περιφρονείται ο αγώνας των ήδη αποτειχισθέντων! Να μή θυμηθούμε βέβαια τον π. Νικόλαο Μαν. που στέλνει το ποίμνιό του σ όλες τις ενορίες.. Και άν κατα την γνώμη μου, είχατε μια πιθανότητα να έχετε κάπου δίκιο, το χάνετε κι αυτό με το να φέρεστε τόσο άδικα και με συκοφαντικό τρόπο εναντίον των Αγιορειτών πατέρων που αγωνίζονται ακόμη και με κίνδυνο της ζωής τους ενάντια στην παναίρεση του οικουμενισμού! Δέν σκεφτήκατε, π. Θεόδωρε, οτι αυτή η εμπάθειά σας θα διχάσει το λαό; Πώς αποφαίνεστε, με τόση επιπολαιότητα, οτι οι Αγιορείτες πατέρες είναι σχισματικοί; Όποιος κρατάει την ακρίβεια, για σας, είναι σχισματικός; "όσα δεν φτάνει η αλεπού τα κάνει κρεμαστάρια"; ή μάλλον κρεμάλες; Δέν βαρεθήκατε π. Θεόδωρε να εξυβρίζετε τους Αγιορείτες πατέρες (π. Χαρίτωνα π. Σάββα κλπ}; Είδατε πουθενά αυτούς να σας ανταποδίδουν τις ύβρεις; Βλέπετε οι αγράμματοι, όπως τους αποκαλείτε, πολλές φορές είναι πιό μορφωμένοι στους τρόπους απο εσάς.. και αυτό οφείλεται στο οτι έχουν πραγματικά φόβο Θεού. Μήπως αυτό σας λείπει τελικά; Συγχωρήστε με για τις αιχμηρές εκφράσεις μου, αλλα ήθελα εδώ και πολύ καιρό να σας τα πώ. Στην τελική ξεχνάτε οτι ο αγώνας είναι κοινός! Και δέν έχουμε ανάγκη κάποιος να ηγείται..στρατηγό και αρχηγό έχουμε τον Κύριον ημών Ιησού Χριστόν! Καλή μετάνοια και καλό Πάσχα. Ε. Χαnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8461218371580949598.post-86815053930772326052018-03-29T11:20:19.213+03:002018-03-29T11:20:19.213+03:00Οσιολογιώτατε πάτερ Σεραφείμ,
από τότε που ασχολού...Οσιολογιώτατε πάτερ Σεραφείμ,<br />από τότε που ασχολούμαι με τον Οικουμενισμό-εδώ και 14 χρόνια- έχω συνηθίσει να δέχομαι κατηγορίες όπως αυτή του συκοφάντη, του ψεύτη και διαφόρων άλλων. Πρώτα από τους οικουμενιστές και μετά και με ασύγκριτη σφοδρότητα από τους αντι-οικουμενιστές. Επίσης έχω συνηθίσει οι κατήγοροι μου να μη μου παρέχουν ποτέ μία απόδειξη για τις κατηγορίες τους. <br />Επί της ουσίας:<br />1. Γράφετε ότι έσφαλλα και εκτέθηκα ως «λειτουργικά αδιάβαστος» και ότι εξ΄αιτίας « παραδρομής» και «ταχύτητος» σχεδόν γράφω «ανέκδοτα», γιατί όπως λέτε: «Τό σῶμα τῶν 14 Προκαθημένων τό μνημονεύουν στήν Θεία Λειτουργία ΜΟΝΟΝ οἱ ἑκασταχοῦ Προκαθήμενοι». Σφάλλετε πάτερ, και για μη πολυλογούμε θα το αποδείξω παραθέτοντας ένα από τα πολλά videos που αποδεικνύουν ότι παρουσία του Αρχιερέως, ο Διάκονος (με την άδεια του Αρχιερέως) μνημονεύει όλους τους Προκαθημένους.<br />Δείτε παρακαλώ: https://www.youtube.com/watch?v=kEUGUT4oW2c από το 27:40 και μετά.<br />2. Λέτε ότι ο Επίσκοπος Λογγίνος: «ἔχει διακόψει ἀπό μακροῦ τό μνημόσυνον τοῦ Πατριάρχου Μόσχας Κυρίλλου». Αυτό είναι άσχετο και παραπλανητικό από την ουσία του προβλήματος, γιατί ο Επίσκοπος Λογγίνος δεν ανήκει στη δικαιοδοσία της Μόσχας αλλά της Τοπικής Ουκρανικής Εκκλησίας και Συνόδου. Το πρόβλημα είναι το ότι η Τοπική Σύνοδος της Εκκλησίας της Ουκρανίας της οποίας προΐσταται ο Μητρ. Ονούφριος και με την οποία συμπορεύεται ο Επίσκοπος Λογγίνος δεν έχει καταδικάσει επισήμως το Κολυμπάρι, και δεν διέκοψε την κοινωνία με τους υπογράψαντες αιρετικούς του Κολυμπαρίου. Αν η Σύνοδος της Ουκρανίας δεν έπραξε τα παραπάνω (επικροτώντας έτσι άμεσα και έμμεσα το Κολυμπάρι) κι ο Επίσκοπος Λογγίνος κοινωνεί με αυτήν, δεν έχει πράξει καμία διακοπή κοινωνίας. <br /><br />Συγχωρείστε με.<br />Ι.Ρίζος<br />Ιω. Ρ.https://www.blogger.com/profile/11746510529953503956noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8461218371580949598.post-76546255328359637262018-03-29T01:01:39.408+03:002018-03-29T01:01:39.408+03:00π. Σεραφείμ,
1. Το κείμενο έχει υπογραφή-μονογραφή...π. Σεραφείμ,<br />1. Το κείμενο έχει υπογραφή-μονογραφή: Π.Σ. (Σημάτης Παναγιώτης). Στο ιστολόγιο "Πατερική Παράδοση" είναι υπέρ τις εκατό οι αναρτήσεις με την υπογραφή αυτή, και απ' ό,τι έχω καταλάβει, όσοι σχολιάζουν κείμενα με την υπογραφή-μονογραφή Π.Σ. γνωρίζουν και αναφέρονται στα σχόλιά τους επώνυμα σε μένα, όπως όσοι αναρτούν κείμενα με την υπογραφή-μονογραφή Λ.Κ., γνωρίζουν ότι ανήκει στον ιατρό Λυκούργο Νάνη.<br />2. Στην δημιουργία του κειμένου εκτός από λαϊκούς, δεν βοήθησε κανένας κληρικὸς ή μοναχός, ούτε ήξερε ότι γράφεται μιά απάντηση στις ομιλίες σας. Στον π. Ευθύμιο Τρικαμηνά (αν εννοείτε αυτόν) εστάλη μετά δυό μέρες και λόγω βαρυτάτου προγράμματος εξομολογήσεως, δεν πρέπει να το έχει διαβάσει ακόμη (έως χθες 27.3.18 τουλάχιστον). Τα υπόλοιπα δεν τα σχολιάζω, περιμένοντας να δημοσιευθεί η απάντησή σας στις αναρτήσεις μας. Μακάρι να γραφούν εν αγάπη και αληθεία και να συμβάλουν ώστε, ο κοινός αγώνας κατά της Παναιρέσεως, να διεξαχθεί του λοιπού με τον κοινό τρόπο των Αγίων Πατέρων.<br />Σημάτης ΠαναγιώτηςΠατερική Παράδοσηhttps://www.blogger.com/profile/05084754605916419186noreply@blogger.com