Σάββατο 12 Οκτωβρίου 2013

ΑΝΗΚΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ, ΧΩΡΙΣ ΕΝΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΗ;




Εἶναι πανθομολογούμενο ἀπὸ ὅσους πιστοὺς ἀποδέχονται ὅτι ἡ μοναδικὴ κιβωτὸς τῆς σωτηρίας εἶναι ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία ὅτι ἡ πιὸ ἐπικίνδυνη καὶ ὕπουλη αἵρεση ὅλων τῶν ἐποχῶν, εἶναι ἡ παναίρεση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ.

Εἶναι ἕνα εἶδος χαμαιλέοντα, ποὺ προσαρμόζεται σὲ ὅλες τὶς καταστάσεις·  εἶναι μιὰ αἵρεση, οἱ ἐμπνευστὲς καὶ οἱ διακινητὲς τῆς ὁποίας εἶναι πλήρεις ὑποκρισίας καὶ δολιότητος· πρόκειται γιὰ ἕνα ἀλλόκοτο ἀνακάτεμα τῆς ἀλήθειας, τῆς θεολογίας, τοῦ ἀμοραλισμοῦ, τῆς
ἀνοχῆς, τῆς ὑπακοῆς, τῆς δοκησισοφίας, τῆς ἐκκλησιολογίας, τῆς ἀγάπης, τῆς δολοπλοκίας, τῶν διώξεων, τῆς καταπάτησης τῶν Ἱερῶν Κανόνων, τῆς ἐπικλήσεως καὶ καταστρατηγήσεως τῶν Ἁγίων Γραφῶν. Κάτι σὰν ἐκεῖνο τὸν λόγο τοῦ Ξενοφῶντος: «ὥσπερ λίθους τε καὶ πλίνθους καὶ ξύλα καὶ κεράμους ἀτάκτως ἐρριμμένους», μὲ ἀποτέλεσμα, ὄχι μόνο ὅλα αὐτὰ «εἰς  οὐδὲν χρήσιμά ἐστιν», ἀλλά, ὅπως χρησιμοποιῦνται,  νὰ εἶναι ἀναιρετικὰ τῆς Πίστεως.

Ὁ Οἰκουμενισμὸς συναντᾶται στὸν ἀντίποδα τῆς ἐννοίας τῆς Ἐκκλησίας. Γιὰ τὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία, τὸ πρώτιστο κριτήριο γιὰ τὸ «ποῦ εὑρίσκεται ἡ Ἐκκλησία»,  εἶναι  Πίστη,   ἡ  ἑνότητα  τῆς  Πίστεως.

Ποιά ἑνότητα ἔχουν, καὶ μὲ ποιοὺς εἶναι ἑνωμένοι οἱ Οἰκουμενιστές, καθόσον ἀποδέχονται καὶ ὁμολογοῦν στὸ Σύμβολο τῆς Πίστεως, πίστιν εἰς «Μίαν Ἐκκλησίαν» καὶ εἰς «ἓν βάπτισμα» καί, ὅταν συμμετέχουν στοὺς θεολογικοὺς Διαλόγους, ἀποδέχονται πολλές Ἐκκλησίες, ἢ «διηρημένη Ἐκκλησία», καὶ πολλὰ βαπτίσματα; Δὲν ἀποτελεῖ ἡ κάθε ἄλλη «ἐκκλησία» καὶ ἄλλη πίστη, ἄλλο Εὐαγγέλιο, τὰ ὁποῖα βέβαια, δὲν κήρυξαν οἱ Ἅγιοι Πατέρες, δὲν ἀποδέχεται καὶ δὲν προσυπογράφει διὰ τῶν Ἁγίων Πατέρων ὁ Κύριος;

Ὁ ἀείμνηστος καθηγητὴς Μουρατίδης, γράφοντας περὶ Ἐκκλησίας, παρουσιάζει τὴ διδασκαλία τοῦ ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου, γιὰ τὴν ἑνότητα τῆς Ἐκκλησίας. Ὅταν δὲν ὑπάρχουν κάποια σταθερὰ διαχρονικὰ στοιχεῖα, ὅπως τὰ καθόρισε ὁ Κύριος, δὲν μποροῦμε νὰ μιλᾶμε γιὰ ἑνότητα τῆς Ἐκκλησίας, ἀλλὰ γιὰ διαίρεση τῆς Ἐκκλησίας. Καὶ ἡ διαίρεση, εἶναι χαρακτηριστικὸ σημάδι τῆς «ἐκκλησίας» τῆς ἐποχῆς μας, τῆς «ἐκκλησίας» τοῦ Βαρθολομαίου καὶ τοῦ Ζηζιούλα, οἱ ὁποῖοι (πέρα ἀπὸ τὰ προσωπικά τους ἁμαρτήματα, ποὺ ἐμεῖς δὲν ἐξετάζουμε) τολμοῦν καὶ τελοῦν τὴν Θείαν Εὐχαριστία, καὶ κοινωνοῦν, ἔχοντες ἄλλην πίστη.

Οἱ Οἰκουμενιστὲς μιλοῦν γιὰ ἑνότητα, ἀλλὰ αὐτὴ ἡ ἑνότητα δὲν εἶναι ἡ ἑνότης τοῦ Εὐαγγελίου, δὲν εἶναι ἑνότητα στὴν Ὀρθόδοξη Πίστη. Εἶναι ἑνότητα ἐλλειμματική. Καὶ ὅποιοι ἀποδέχονται αὐτὴν τὴν ἀντίχριστη ἐλλειμματικὴ ἑνότητα, ἀποδέχονται σιωπηρὰ τὴ δήλωση τοῦ Πάπα, ὅτι ἀνήκουν σὲ μιὰ «ἐλλειμματικὴ Ἐκκλησία», δίχως νὰ κάνουν καμιὰ προσπάθεια νὰ ἀναιρέσουν τὴν προσβολὴ αὐτὴ στὴν Ἐκκλησία τοῦ Κυρίου Ἰησοῦ Χριστοῦ, γιατὶ ἤδη ἀνήκουν καὶ ἐργάζονται γιὰ τὴν «ἐκκλησία» τοῦ ἀντὶ «χριστοῦ»!

Τὸ μικρὸ ἀπόσπασμα ποὺ παρουσιάζουμε, εἶναι ἀπὸ τὸ βιβλίο τοῦ ἀείμνηστου καθηγητὴ Κανονικοῦ Δικαίου, Κωνσταντίνου Μουρατίδη, «Ἡ οὐσία καὶ τὸ πολίτευμα τῆς Ἐκκλησίας», σελ. 180-182.




Α) νότης ν τ πίστει (ν ντικειμενικ ννοίᾳ), τοι παραδοχ π πάντων τν π μέρους κκλησιν τν ατν δογματικν ληθειν. «Ες τν νότητα, φησί, τς πίστεως. Τοὐτέστιν, ως ν δειχθμεν παντες μίαν πίστιν χοντες. Τοτο γάρ στιν νότης πίστεως, ταν πάντες ν μεν, ταν πάντες μοίως τν σύνδεσμον πιγινώσκωμεν»  (Χρυσοστόμου ω., Ες φεσ. μιλ. 11,3. P.G. 62, 83). “Διὰ τοτο κα τέκνα κα δελφος καλε· πειδ π τς ατς πίστεως τέχθησαν δελφοί… Τ ον κατ κοινν επεν πίστιν, τν δελφότητα νίξατο» (Χρυσοστόμου ω., μιλ. 1,2. P.G. 62, 667).

Τ περιεχόμενο τς κοινς πίστεως ναφέρεται ες τν διδασκαλίαν τν ποστόλων, ποδοχ τς ποίας συνενοῖ, παντας τοὺς πιστος κα τς π μέρους κκλησίας. «παντες γρ ο δι τν ποστόλων πιστεύοντες ν εσιν»  (Χρυσοστόμου ω., Ες ωάν. μιλ. 82, 2. P.G. 59, 443).

ντιθέτως πάλιν παρέκκλισις π τς διδασκαλίας τν ποστόλων δηγε ες τν διαίρεσιν κα διάσπασιν τς κκλησίας. « δ διχοστασία πόθεν. π τν δογμάτων τν παρ τν διδαχν τν ποστόλων»  (Χρυσοστόμου ω., Ρωμ. μιλ. 32, 1. P.G. 60, 675).



Β) νότης ν τος μυστηρίοις-κοινωνία λατρείας.

νότης τς κκλησίας ς θείου κα νθρωπίνου ργανισμο κδηλονται κυρίως ν τ μυστηριακ βίω, κα δ ν τος μυστηρίοις τοῦ βαπτίσματος καὶ τῆς θείας Εχαριστίας. Ἐν τῇ λατρείᾳ καὶ τοῖς μυστηρίοις ατς κφράζεται νότης τς κκλησίας τόσον πρς τ νω, τοι μεταξὺ τοῦ Τριαδικο Θεο κα τν πιστν, σον κα τν πιστν μετ’  λλήλων. «Κα γρ ς μίαν οκίαν δε τν κκλησίαν οκεν, ς σμα ν, οτω διακείσθαι  παντες· σπερ οὖν κα βάπτισμα ν στι κα τράπεζα μία»  (Χρυσοτόμου ω., Ες Β΄ Κόρ. μιλ. 18, 3. PG. 61, 528).

«Ο γρ να διάφορα γένηται σώματα, λλ΄ να πάντες τν νς σώματος κρίβειαν πρς λλήλους διασώζομεν, βαπτίσθημεν. Τουτέστιν να πάντες ν σμα μεν, ες τοτο βαπτίσθημεν»  (Χρυσοστόμου ω., Ες Α΄ Κόρ. ὁμιλ. 30, 1. P.G. 61, 251).

λλ’ ν τ μυστήριον το βαπτίσματος ποτελε τν προϋπόθεσιν  τς συμμετοχς ες τν κκλησίαν κα δι τν λόγον τοτον παξ πιτελεται, θεία Εχαριστία εναι τ κέντρον τς νότητος το κκλησιαστικοῦ Σώματος...· εἶναι αὐτὸς ὁ Κύριος ἐν τῷ μέσῳ τῶν μαθητῶν τῶν πιστῶν, ὅστις συνέχει καὶ συγκρατεῖ τὴν ἑνότητα τοῦ σώματος τῆς Ἐκκλησίας· «Αὕτη γὰρ ἡ τράπεζα τῆς ψυχῆς ὑμῶν τὰ νεῦρα, τῆς διανοίας ὁ σύνδεσμος, τῆς παρρησίας ἡ ὑπόθεσις, ἡ ἐλπίς, ἡ σωτηρία, τὸ φῶς, ἡ ζωή» (Χρυσοστόμου Ἰω., Εἰς Α΄ Κορ. ὁμιλ. 24, 5. P.G. 61, 205).

«Τοτο τ αμα τν εκνα μν νθηρν ργζεται τν βασιλικήν, τοτο κλλος μχανον τκτει, τοτο πομαρανθναι τς ψυχς τν εγνειαν οκ φησιν, ρδον ατν συνεχς κα τρφον. Τ μν γρ π τν σιτων μν αμα γινμενον, οκ εθως τοτο γνεται, λλ' τερν τι· τοτο δ οχ οτως, λλ' εθως τν ψυχν ρδεει, κα μεγλην τιν δναμιν μποιε.

Τοτο τ αμα ξως λαμβανμενον λανει μν δαμονας κα πόρρωθεν μν ποιε, καλε δ γγλους πρς μς, κα τν Δεσπτην τν γγλων. που γρ ν δωσι τ αμα τ Δεσποτικόν, φεγουσι μν δαμονες, συντρχουσι δ γγελοι.

Τοτο τ αμα κχυθν πσαν τν οκουμνην ξπλυνε... Τοτο σωτηρα τν μετρων ψυχν, τοτ λοεται ψυχή, τοτ καλλωπζεται, τοτ πυροται, τοτο πυρς λαμπρτερον ργζεται τν νον τν μτερον, τοτο χρυσου φαιδροτραν τν ψυχν ποιε, τοτο ξεχθη τ αμα, κα τν ορανν ποησε βατν...

Τοτο τ αμα νωθεν προετυποτο εί, ν θυσιαστηροις, ν δικαων σφαγας· τοτο τιμ τς οκουμνης, τοτ γρασε τν κκλησαν Χριστός, τοτ κατεκσμησεν ατν πασαν...

λλ' σπερ στ μγα κα θαυμαστόν, οτως ν μν μετ καθαρτητος προσλθς, ες σωτηραν προσλθες· ν δ μετ πονηρο συνειδτος, ες κλασιν κα τιμωραν. γρ σθων, φησί, κα πνων ναξως το Κυρου, κρμα» (Χρυσοστόμου ω., μιλ. 47, 4. PG. 59, 261).

3 σχόλια:

  1. Ανώνυμος12/10/13, 10:44 μ.μ.

    http://katanixis.blogspot.gr/2013/10/blog-post_1352.html
    Για τη δήθεν συγγνώμη του π.Αυγουστίνου για τη διακοπή του μνημοσύνου του Αθηναγόρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος13/10/13, 2:49 μ.μ.

    http://www.xrspitha.gr/archeio/2013/--septembrios-2013/--zetese-sygnome-o-p-augoustinos
    Και το περιοδικό Χριστιανική Σπίθα διαψεύδει τα περί συγγνώμης του μακαριστού Αυγουστίνου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ίσως κάποια στιγμή μπορέσουμε να σας στείλουμε κάποια από τα λεγόμενα στη συνάντηση που είχε ο π. Ευθύμιος Τρικαμηνάς με τον αείμνηστο κι αγωνιστή κ. Μουρατίδη λίγο πριν την κοίμησή του στο σπίτι του στην Αθήνα. Το ομολογιακό φρόνημα του κ. καθηγητού ήταν το ίδιο με του αειμνήστου και λίαν αγαπητού μας καθηγητού κ. Κορναράκη. Ειλικρινά αισθανόμαστε ότι έχουμε φτωχύνει από την απώλεια και των δύο μεγάλων αυτών ανδρών, όντως Ορθοδόξων!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.