«ΕΝΤΟΝΟ ΔΙΑΒΗΜΑ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ
ΓΙΑ
ΤΗΝ ΗΘΙΚΗ ΚΑΤΑΠΤΩΣΗ
ΚΑΙ
ΤΙΣ ΑΔΙΚΙΕΣ ΚΛΗΡΙΚΩΝ
Εἶπε ὁ
Ἀρχιεπίσκοπος: “Δεν είναι δυνατόν να
κατηγορούμε τους Ρωμαιοκαθολικούς για ηθικές εκτροπές, και σε Ορθόδοξο Πατριαρχείο
να συμβαίνουν παρόμοιες ανηθικότητες”!
Ἤδη 37 Μητροπολῖτες
ἔδωσαν συγχαρητήρια στὸν Ἀρχιεπίσκοπο, γιατὶ ἐπιτέλους τόλμησε νὰ ἐλέγξει τὸν
Πατριάρχη Ἀλεξανδρείας Θεόδωρο,
ὄχι βέβαια γιὰ τὸν Οἰκουμενισμό του, ἀλλ’ ἔστω γιὰ ἠθικά παραπτώματα καὶ ἄδικες
ἀποφάσεις.
Συγκεκριμένα. Ὁ Ἀρχιεπίσκοπος ζητᾶ νὰ ἀπαντήσει ὁ Πατριάρχης ἂν εἶναι
ἀληθινὲς οἱ πληροφορίες ποὺ ἐνυπόγραφα ἀπεστάλησαν ἀπὸ τὸ Κονγκό-Μπραζαβίλ,
σύμφωνα μὲ τὶς ὁποῖες, διώκεται ἀπὸ Ἐπίσκοπο τοῦ Πατριαρχείου Ἀλεξανδρείας
Ἕλληνας κληρικός, ὁ π. Θεολόγος Χρυσανθακόπουλος, διώκονται προσέτι πιστοὶ τῆς
τοπικῆς Ἐκκλησίας τοῦ Κονγκό, μάλιστα δύο
ἀπὸ αὐτοὺς ἀφορίσθηκαν.
Τὸ δὲ φοβερὸ εἶναι, πὼς γιὰ τὸν διώκοντα Ἐπίσκοπο κ.
Παντελεήμονα Ἀράθυμο, ὑπάρχουν σοβαρὲς κατηγορίες. Σύμφωνα μὲ ἐνυπόγραφες καταγγελίες
ἀπὸ τὸ Κονγκό, “η τοπική αστυνομία μας
ενημέρωσε για τη νυχτερινή ζωή του επισκόπου μας και αυτό είναι σκάνδαλο μεγάλο
για την Εκκλησία μας. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι η αστυνομία του Pointe
Noire συνέλαβε τον Επίσκοπο Brazzaville κ. Παντελεήμονα μέσα σε αυτοκίνητο με
έναν Κονγκολέζο. Η σύλληψη βεβαίως δεν συνέβη γιατί ήταν απλά στο αυτοκίνητο
αλλά σύμφωνα με την αστυνομία ήταν ζευγάρι και κάτι άλλο συνέβαινε”».
Καλά πληροφορημένες πηγές ὁμιλοῦν γιὰ ἔκφραση δυσαρέσκειας ἀπὸ
νησιώτη Μητροπολίτη, ὁ ὁποῖος θεωρεῖ τὴν κίνηση αὐτὴ ὡς ἐπέμβαση σὲ ἄλλη Ἐκκλησία,
ἀλλὰ ὁ Ἀρχιεπίσκοπος ἦταν κατηγορηματικός: "Δὲν ἐπεμβαίνουμε σὲ διοικητικά θέματα,
ἀλλὰ σὲ θέματα ποὺ ἅπτονται τῆς Εὐαγγελικῆς διδασκαλίας"»!
Αὐτὴ θὰ ἔπρεπε νὰ εἶναι ἡ ἀντίδραση τῶν Ἀρχιεπισκόπων
καὶ Ἐπισκόπων ποὺ ἐνδιαφέρονται γιὰ τὴν ἐφαρμογή
(τουλάχιστον ἀπὸ τοὺς ἱερωμένους)
τῶν Εὐαγγελικῶν Ἐντολῶν. Νὰ θορυβηθοῦν, νὰ ἐξεγερθοῦν, νὰ πενθήσουν
(Α΄ Κορινθ. 5, 2) μὲ ἕνα πένθος
ποὺ θὰ τοὺς ὁδηγήσει στὴν ἀποβολὴ ἑνὸς δημόσια σκανδαλίσαντος ἀπὸ τὸν ἱερὸ κλῆρο.
Ἀλλὰ μιὰ τέτοια ἀντίδραση τοῦ Ἀρχιεπισκόπου δὲν συνέβη
ποτέ. Καὶ ποτὲ δὲν δόθηκαν τέτοια συγχαρητήρια ἀπὸ συνεπισκόπους του. Μιὰ τέτοια ἀντίδραση, ἀποτελεῖ «ὄνειρο θερινῆς νυκτός»!
Διότι, ἀσφαλῶς, πῶς θὰ ἦταν δυνατὸν νὰ ἐπέμβει ἕνας Ἀρχιεπίσκοπος
σὲ ἄλλη Ἐκκλησία, ὅταν στὴν «δική
του» συμβαίνουν πολὺ χειρότερα,
διαπιστωμένα ἀπὸ τὸν προηγούμενο Ἀρχιεπίσκοπο, καὶ ὅλες αὐτὲς τὶς ἀθλιότητες τὶς ἀνέχονται ὅλοι, μηδενὸς ἐξαιρουμένου, οἱ Ἀρχιερεῖς τῆς Ἐκκλησίας;
Δημοσιεύουμε τὰ ἀποσταλέντα πρὸς τὸ ἱστολόγιό
μας e-mail ἀπὸ τοὺς νέους τῆς Ἐκκλησίας τοῦ Κονγκό, γιὰ τὴν πληροφόρηση τῶν ἐνδιαφερομένων. Ὅσοι ἔχουν ἀκόμα φωνὴ καὶ διάθεση, ἂς τὸ φωνάξουν
κι ἂς διαμαρτυρηθοῦν ἐκεῖ ποὺ πρέπει.
εμείς οι νέοι και οι πιστοί του Κονγκό-Μπραζαβίλ σας παρακαλούμε να μας βοηθήσετε μέσα από την ιστοσελίδα σας στη λύση ενός πολύ μεγάλου προβλήματος της Εκκλησίας μας. Το Πατριαρχείο Αλεξανδρείας μας έστειλε πριν λίγους μήνες έναν επίσκοπο, που από την ώρα που ήρθε στο Κονγκό μόνο κακό κάνει στην Εκκλησία μας. Ύστερα από τον άδικο διωγμό του πνευματικού μας πατέρα και ιδρυτή της Εκκλησίας του Κονγκό του π. Θεολόγου Χρυσανθακόπουλου απέλυσε 4 νέους από τις δουλειές τους ενώ αφόρισε δυο νέους και παρά τις διαμαρτυρίες μας, παρά την επιστολή που στείλαμε στον Πατριάρχη Αλεξανδρείας κ. Θεόδωρο Β η κατάσταση παραμένει η ίδια. Εκτός από τα παραπάνω όμως, όπως θα διαβάσετε στις επιστολές μας, η τοπική αστυνομία μας ενημέρωσε για τη νυχτερινή ζωή του επισκόπου μας και αυτό είναι σκάνδαλο μεγάλο για την Εκκλησία μας. Οι πιστοί είναι αναστατωμένοι. Μαζέψαμε υπογραφές
για να φύγει αυτός ο άνθρωπος γιατί μόνο κακό κάνει με τη συμπεριφορά του αλλά ενώ στείλαμε μια επιστολή στον ίδιο, που τον ειδοποιήσαμε ότι αν δεν φύγει, όπως θέλουν οι πιστοί και οι νέοι του Κονγκό θα αναγκαστούμε να δημοσιεύσουμε τα κατορθώματά του στα μέσα ενημέρωσης του Κονγκό και της Ελλάδος. Επιστολή στείλαμε και στον Πατριάρχη, όπου τον ενημερώσαμε για όλα αυτά τα θέματα, αλλά καμιά λύση δεν δόθηκε. Μας θεωρούν υπανάπτυκτους και έχουν ξεκινήσει ένα αγώνα εκφοβισμού των πιστών με τη βοήθεια δυο ιερέων, που τους έδωσε αξιώματα ο επίσκοπος για να τους έχει στο χέρι του. Οι πιστοί είναι τρομοκρατημένοι μετά τους αφορισμούς των δύο νέων και φοβούνται αυτές τις πνευματικές τιμωρίες.
Παρακαλούμε να δημοσιεύσετε τις επιστολές μας αυτές και να μας βοηθήσετε να απαλλαγεί η εκκλησία μας από τον άνθρωπο αυτό που σκανδαλίζει τους πιστούς και μόνο κακό μας κάνει.
Οι πιστοί και οι νέοι του Κονγκό Μπραζαβίλ
Οι αντιπρόσωποι των νέων και
των πιστών του Κονγκό Μπραζαβίλ
Christ Le Beau MAHONIO,
Αντιπρόεδρος της νεολαίας – ενορία Αγίου Δημητρίου
Prudent KITSOUKOU,
Σπουδαστής της Θεολογίας στο Πανεπιστήμιο της Κινσάσα Άγιος Αθανάσιος
Christ OKOULIS, Πρώην
γραμματέας της Επισκοπής
Dimitrios MBOKO,
Γραμματέας της νεολαίας της ενορίας της Αναστάσεως
Romanos Dane MILANDOU
Nicolas POATY, Πρόεδρος
της νεολαίας – ενορία της Αναστάσεως
Nicolas Cédric Tchissambou
Ezéchiel NGALIKOUBA, Πρώην νεωκόρος και αναγνώστης– Ενορία Αγ. Δημητρίου
Ανοιχτή
επιστολή προς τον επίσκοπο Παντελεήμονα,
Θεοφιλέστατε,
είναι από βαθιά λύπη που νέοι και ορθόδοξοι πιστοί, ερχόμαστε να σας γράψουμε ώστε να σας παρουσιάσουμε τον απολογισμό σας κατά τη διάρκεια των έξι μηνών σας στην Ορθόδοξη Επισκοπή του Κονγκό-Μπραζαβίλ και Γκαμπόν, επειδή η εκκλησία είναι επίσης η φωνή των πιστών, επειδή ένας ποιμένας χωρίς τα πρόβατα δεν είναι τίποτα, μάλιστα όντας χωρίς ποιμένα στο παρελθόν ήμαστε ήρεμοι, τώρα ιδού αυτά που έχεις προκαλέσει:
1. Κλίμα αντιπαλότητας ανάμεσα στους ιερείς μας.
2. Συντρίβετε την επαγγελματική σταδιοδρομία των δύο νέων του Dolisie χρησιμοποιώντας τη δυσφήμιση στο υπουργείο εργασίας, και θέλετε να πείτε ψέματα ότι είναι η φτωχή λογίστρια γραμματέας που σας έχει συμβουλέψει άσχημα, ενώ αυτή δεν το αναγνωρίζει αυτό.
3. Μόλις πρόσφατα τιμωρήσατε με ακοινωνησία κρυφά δύο νέους της εκκλησίας χωρίς μια νόμιμη διαδικασία, ακριβώς για να εκφοβίσετε άλλους και να πάρετε εκδίκηση.
4. Χρησιμοποιήσατε συκοφαντίες και πολλή κριτική για τον πατέρα Θεολόγο, από την άφιξή σας με στόχο να δημιουργήσετε επανάσταση, διαίρεση και να επιτύχετε το κλείσιμο του μοναστηριού, του ορφανοτροφείου και τελικά την απέλαση του ιεραποστόλου και βαπτιστού της ορθόδοξης Εκκλησίας του Κονγκό εδώ και εννέα χρόνια.
5. Δεν σεβαστήκατε τους Προέδρους των Ενοριακών μας Επιτροπών (Αγίου Δημητρίου, Αναλήψεως και Αγίας Φωτεινής) εξαιτίας του σχεδίου τους της ειρήνης και της επανένωσης. Τους εκδιώξατε σαν χοίρους από το γραφείο σας.
6. Αλλάξατε το παραδοσιακό σεμινάριο των νέων σε «1ο Συνέδριο» με στόχο να δημιουργήσετε μια κίνηση των νέων σύμφωνα με την ανήθικη εικόνα σας μαθαίνοντάς τους ένα λεξιλόγιο ξεδιάντροπο (μαλάκα, πούστη, αρχίδι).
7. Εκθέσατε όλα τα ιδιωτικά προβλήματα της ορθόδοξης εκκλησίας του Κονγκό στο επίπεδο των ιδρυμάτων του Κονγκολέζικου Κράτους, στέλνοντας φωτοαντίγραφα. Συγχέετε τη διαχείριση μιας ιδιωτικής επιχείρησης με τις υποθέσεις της Εκκλησίας στο Κονγκό Μπραζαβίλ.
8. Προσπαθήσατε να επαναπατρίσετε τον ιεραπόστολο π. Θεολόγο στην Ελλάδα με τη μέθοδο χρήσης των στρατιωτικών δυνάμεων και χάρη στην παρέμβαση των Προέδρων των επιτροπών αυτό δεν πραγματοποιήθηκε.
9. Θέλετε να καταστρέψετε το σύστημα της διδασκαλίας του επιδοτούμενου σχολείου μας, και να δημιουργήσετε ανεργία υπογράφοντας σύμβαση με το Κράτος επειδή δεν έχετε χρήματα.
10. Τελικά όλοι οι πιστοί παρά την ησυχία, είναι σοκαρισμένοι να βλέπουν έναν Επίσκοπο καπνιστή 100%, να κυκλοφορεί με πολιτικά ρούχα τη νύχτα μέσα στις οδούς του Pointe-Noire, οι αστυνομικές αρχές είναι ήδη σε γνώση των νυχτερινών σκανδάλων σας. Στο Dolisie επίσης το CNSS (Εθνικό Ταμείο κοινωνικής Ασφάλειας) και το ONEMO (Εθνικό Γραφείο Απασχόλησης και Χειροτεχνίας) μένουν έκπληκτοι για τις μεθόδους της εργασίας σας.
Συμπερασματικά: Εάν σκληρύνετε την καρδιά σας, θα αποκαλύψουμε το πιο μεγάλο σκάνδαλό σας παντού στον κόσμο με όλες τις απαραίτητες αποδείξεις.
α. Να άρετε τον παράνομο αφορισμό των νέων του Dolisie
β. Να αποσύρετε το υπόμνημα της δυσφήμησης από το υπουργείο εργασίας
γ. Να αποσύρετε το υπόμνημα της απέλασης του ιεραποστόλου αρχιτέκτονα π. Θεολόγου, για να συνεχίσει τις κατασκευές του στο Κονγκό Brazzaville.
δ Να παραιτηθείτε με τιμή ως Επίσκοπος του Κονγκό-Γκαμπόν.
Η Ορθόδοξη Νεολαία της Εκκλησίας του Κονγκό και οι πιστοί.
Pointe- Noire, 15 Αυγούστου 2013
Θεοφιλέστατε,
είναι από βαθιά λύπη που νέοι και ορθόδοξοι πιστοί, ερχόμαστε να σας γράψουμε ώστε να σας παρουσιάσουμε τον απολογισμό σας κατά τη διάρκεια των έξι μηνών σας στην Ορθόδοξη Επισκοπή του Κονγκό-Μπραζαβίλ και Γκαμπόν, επειδή η εκκλησία είναι επίσης η φωνή των πιστών, επειδή ένας ποιμένας χωρίς τα πρόβατα δεν είναι τίποτα, μάλιστα όντας χωρίς ποιμένα στο παρελθόν ήμαστε ήρεμοι, τώρα ιδού αυτά που έχεις προκαλέσει:
1. Κλίμα αντιπαλότητας ανάμεσα στους ιερείς μας.
2. Συντρίβετε την επαγγελματική σταδιοδρομία των δύο νέων του Dolisie χρησιμοποιώντας τη δυσφήμιση στο υπουργείο εργασίας, και θέλετε να πείτε ψέματα ότι είναι η φτωχή λογίστρια γραμματέας που σας έχει συμβουλέψει άσχημα, ενώ αυτή δεν το αναγνωρίζει αυτό.
3. Μόλις πρόσφατα τιμωρήσατε με ακοινωνησία κρυφά δύο νέους της εκκλησίας χωρίς μια νόμιμη διαδικασία, ακριβώς για να εκφοβίσετε άλλους και να πάρετε εκδίκηση.
4. Χρησιμοποιήσατε συκοφαντίες και πολλή κριτική για τον πατέρα Θεολόγο, από την άφιξή σας με στόχο να δημιουργήσετε επανάσταση, διαίρεση και να επιτύχετε το κλείσιμο του μοναστηριού, του ορφανοτροφείου και τελικά την απέλαση του ιεραποστόλου και βαπτιστού της ορθόδοξης Εκκλησίας του Κονγκό εδώ και εννέα χρόνια.
5. Δεν σεβαστήκατε τους Προέδρους των Ενοριακών μας Επιτροπών (Αγίου Δημητρίου, Αναλήψεως και Αγίας Φωτεινής) εξαιτίας του σχεδίου τους της ειρήνης και της επανένωσης. Τους εκδιώξατε σαν χοίρους από το γραφείο σας.
6. Αλλάξατε το παραδοσιακό σεμινάριο των νέων σε «1ο Συνέδριο» με στόχο να δημιουργήσετε μια κίνηση των νέων σύμφωνα με την ανήθικη εικόνα σας μαθαίνοντάς τους ένα λεξιλόγιο ξεδιάντροπο (μαλάκα, πούστη, αρχίδι).
7. Εκθέσατε όλα τα ιδιωτικά προβλήματα της ορθόδοξης εκκλησίας του Κονγκό στο επίπεδο των ιδρυμάτων του Κονγκολέζικου Κράτους, στέλνοντας φωτοαντίγραφα. Συγχέετε τη διαχείριση μιας ιδιωτικής επιχείρησης με τις υποθέσεις της Εκκλησίας στο Κονγκό Μπραζαβίλ.
8. Προσπαθήσατε να επαναπατρίσετε τον ιεραπόστολο π. Θεολόγο στην Ελλάδα με τη μέθοδο χρήσης των στρατιωτικών δυνάμεων και χάρη στην παρέμβαση των Προέδρων των επιτροπών αυτό δεν πραγματοποιήθηκε.
9. Θέλετε να καταστρέψετε το σύστημα της διδασκαλίας του επιδοτούμενου σχολείου μας, και να δημιουργήσετε ανεργία υπογράφοντας σύμβαση με το Κράτος επειδή δεν έχετε χρήματα.
10. Τελικά όλοι οι πιστοί παρά την ησυχία, είναι σοκαρισμένοι να βλέπουν έναν Επίσκοπο καπνιστή 100%, να κυκλοφορεί με πολιτικά ρούχα τη νύχτα μέσα στις οδούς του Pointe-Noire, οι αστυνομικές αρχές είναι ήδη σε γνώση των νυχτερινών σκανδάλων σας. Στο Dolisie επίσης το CNSS (Εθνικό Ταμείο κοινωνικής Ασφάλειας) και το ONEMO (Εθνικό Γραφείο Απασχόλησης και Χειροτεχνίας) μένουν έκπληκτοι για τις μεθόδους της εργασίας σας.
Συμπερασματικά: Εάν σκληρύνετε την καρδιά σας, θα αποκαλύψουμε το πιο μεγάλο σκάνδαλό σας παντού στον κόσμο με όλες τις απαραίτητες αποδείξεις.
α. Να άρετε τον παράνομο αφορισμό των νέων του Dolisie
β. Να αποσύρετε το υπόμνημα της δυσφήμησης από το υπουργείο εργασίας
γ. Να αποσύρετε το υπόμνημα της απέλασης του ιεραποστόλου αρχιτέκτονα π. Θεολόγου, για να συνεχίσει τις κατασκευές του στο Κονγκό Brazzaville.
δ Να παραιτηθείτε με τιμή ως Επίσκοπος του Κονγκό-Γκαμπόν.
Η Ορθόδοξη Νεολαία της Εκκλησίας του Κονγκό και οι πιστοί.
Pointe- Noire, 15 Αυγούστου 2013
17
Οκτωβρίου 2013 - 3:53 μ.μ.
Pointe Noire, 28 Αυγούστου 2013
Προς τον Μακαριότατο Πάπα και Πατριάρχη Αλεξανδρείας
κ. κ. Θεόδωρο Β΄
Μακαριότατε, ευλογείτε,
η Ορθόδοξη Νεολαία του Pointe Noire Κονγκό Brazzaville έχοντας συμπαραστάτες και τους πιστούς σας απευθύνει αυτή την επιστολή για να σας γνωστοποιήσει ότι:
1. Από την πρώτη στιγμή που ο νέος μας Επίσκοπος ήρθε στη χώρα μας, ενώ τον υποδεχθήκαμε με πολλή αγάπη και ελπίζαμε ότι θα συνεχιζόταν το έργο της ιεραποστολής που ο πνευματικός μας πατέρας π. Θεολόγος είχε ξεκινήσει πριν από εννέα χρόνια, ξεκίνησε έναν πόλεμο εναντίον του π. Θεολόγου, με συκοφαντίες καθημερινά εναντίον του, με ψέματα, που ξέραμε ότι δεν είχαν καμιά βάση. Επίσης η όλη ζωή του ήταν αντίθετη προς αυτό που ξέραμε ως ορθόδοξη συμπεριφορά. Κάπνισμα, ποτά, παρέες με ανθρώπους που για μας εδώ ανήκουν στον υπόκοσμο, κανένα ενδιαφέρον πραγματικό για τις ανάγκες της ιεραποστολής. Μαζί με τον Έλληνα φίλο του άρχισε να διδάσκει σε νέους της επισκοπής λεξιλόγιο, που, από ό,τι πληροφορηθήκαμε από φίλο μας Κονγκολέζο που σπουδάζει στην Ελλάδα, ανήκει στο χώρο του υπόκοσμου και όχι στο χώρο της Εκκλησίας, όπως «μαλάκα», «αρχίδι», «πούστη» και άλλα, που όπως καταλαβαίνετε για μας είναι ανήκουστα και δεν ανήκουν στο εκκλησιαστικό λεξιλόγιο. Επιπλέον το μόνο που τον ενδιέφερε ήταν να παρουσιάσει το έργο του π. Θεολόγου με τρόπο υποτιμητικό, μιλώντας για τη διαχείριση των χρημάτων, σαν να έκλεβε ο π. Θεολόγος τα χρήματα της ιεραποστολής.
2. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι η αστυνομία του Pointe Noire συνέλαβε τον Επίσκοπο Brazzaville κ. Παντελεήμονα μέσα σε αυτοκίνητο με έναν Κονγκολέζο. Η σύλληψη βεβαίως δεν συνέβη γιατί ήταν απλά στο αυτοκίνητο αλλά σύμφωνα με την αστυνομία ήταν ζευγάρι και κάτι άλλο συνέβαινε. Η αστυνομία μας ενημέρωσε για το περιστατικό αυτό και ήδη όλα τα κανάλια της τηλεόρασης έχουν πάρει από την αστυνομία αυτή την είδηση και κάποιοι δημοσιογράφοι μας έχουν ενημερώσει. Γι’ αυτό απευθυνόμαστε στη Μακαριότητά σας και σας ζητάμε να τον αποσύρετε από το Κονγκό, γιατί για μας αυτή η συμπεριφορά είναι ανεπίτρεπτη για Επίσκοπο.
3. Επειδή αποδείχθηκε ότι αυτός ο Επίσκοπος δεν ήταν άξιος να είναι πρώτος Επίσκοπος του Κονγκό και ήταν αυτός που δεν ήθελε να συνεργασθεί με τον πνευματικό μας πατέρα και ιδρυτή της Εκκλησίας του Κονγκό π. Θεολόγο, ζητάμε από την Μακαριότητά σας να αναιρέσετε την επιστολή που στείλατε για τον π. Θεολόγο να επιστρέψει στο Άγιον Όρος.
4. Η νεολαία και ο λαός του Κονγκό ήθελαν να εκλεγεί αυτός Επίσκοπός μας, γιατί η ζωή του όλη και το έργο του μας έδειξε ότι είναι ο πιο άξιος για να γίνει επίσκοπός μας. Γνωρίζουμε ότι ο π. Θεολόγος δεν επιθυμεί να γίνει επίσκοπος, όμως γνωρίζουμε επίσης ότι αν το ζητήσει η Μακαριότητά σας και είναι απαίτηση του λαού του Θεού είναι υποχρεωμένος να δεχθεί.
5. Περιμένουμε την ανταπόκρισή σας στο αίτημα του λαού του Κονγκό. Η οργή μας είναι τεράστια για όσα έκανε ο κ. Παντελεήμων και για τη στάση του απέναντι στον πνευματικό μας πατέρα όλο αυτό το διάστημα.
6. Ελπίζουμε ότι η Μακαριότητά σας θα ακούσει τη φωνή μας, γιατί μάθαμε από εσάς τον ίδιο ότι Εκκλησία είμαστε ο κλήρος και ο λαός σε μια ενότητα, που κεφαλή της είναι ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός. Σε κάθε περίπτωση θα συνεχίσουμε τον αγώνα μας με όπλα την αλήθεια και την αγάπη του Ιησού Χριστού.
Ζητώντας την ευλογία σας
Η Ορθόδοξη Νεολαία της Εκκλησίας του Κονγκό και οι πιστοί του Pointe Noire
Πρακτικά
της συγκέντρωσης της 30 Αυγούστου 2013
Παραλήπτες των πρακτικών
Οι εφημέριοι των ενοριών
Οι πρόεδροι και άλλοι υπεύθυνοι των ενοριακών επιτροπών
Παρόντες στη συγκέντρωση
1. Nicolas POATY, Πρόεδρος της νεολαίας – ενορία της Αναστάσεως
2. Obrich EBENGUI, Αντιπρόεδρος της νεολαίας – ενορία της Αναστάσεως
3. Philippe MILANDOU, Μέλος του νομικού τμήματος της Επισκοπής
4. Prudent KITSOUKOU, Σπουδαστής της Θεολογίας στο Πανεπιστήμιο Άγιος Αθανάσιος
5. Christ KINZONZI
6. Christ Le Beau MAHONIO, Αντιπρόεδρος της νεολαίας – ενορία Αγίου Δημητρίου
7. Dimitrios MBOKO, Γραμματέας της νεολαίας της ενορίας της Αναστάσεως
8. Christ OKOULIS, Πρώην γραμματέας της Επισκοπής
9. Ezéchiel NGALIKOUBA, Πρώην νεωκόρος – Ενορία Αγ. Δημητρίου
10. Brice MATA, Πρόεδρος της νεολαίας – ενορία της Αναλήψεως
11. Joseph PINGA, Τεχνικός διευθυντής- χορωδία της Αναλήψεως
12. Nectaire TATY, Αναγνώστης
13. Alphée NGOMA
14. Raphael BOUSSIENGUE, Μέλος χορωδίας
15. Christ NZAMBA, Μέλος χορωδίας
16. Eusèbe DOYANI, Μέλος χορωδίας
17. Christ PEA, Αντιπρόεδρος της χορωδίας της Αναλήψεως
18. Jude MAKITA
19. Petros OUMBA
20. Littora MALANDA, Μέλος χορωδίας της Αναλήψεως
21. Chariton MANKESSI
22. Arcade SAMBA, Πρώην διαχειριστής του Ορφανοτροφείου Άγιος Ευστάθιος
23. Adrien MISSIE, Μέλος χορωδίας – Ενορία Αγ. Ειρήνης
24. Romanos MILANDOU
25. Romanos LOUBOTA, Δόκιμος στο μοναστήρι Αγ. Ιωάννου του Θεολόγου
Παραλήπτες των πρακτικών
Οι εφημέριοι των ενοριών
Οι πρόεδροι και άλλοι υπεύθυνοι των ενοριακών επιτροπών
Παρόντες στη συγκέντρωση
1. Nicolas POATY, Πρόεδρος της νεολαίας – ενορία της Αναστάσεως
2. Obrich EBENGUI, Αντιπρόεδρος της νεολαίας – ενορία της Αναστάσεως
3. Philippe MILANDOU, Μέλος του νομικού τμήματος της Επισκοπής
4. Prudent KITSOUKOU, Σπουδαστής της Θεολογίας στο Πανεπιστήμιο Άγιος Αθανάσιος
5. Christ KINZONZI
6. Christ Le Beau MAHONIO, Αντιπρόεδρος της νεολαίας – ενορία Αγίου Δημητρίου
7. Dimitrios MBOKO, Γραμματέας της νεολαίας της ενορίας της Αναστάσεως
8. Christ OKOULIS, Πρώην γραμματέας της Επισκοπής
9. Ezéchiel NGALIKOUBA, Πρώην νεωκόρος – Ενορία Αγ. Δημητρίου
10. Brice MATA, Πρόεδρος της νεολαίας – ενορία της Αναλήψεως
11. Joseph PINGA, Τεχνικός διευθυντής- χορωδία της Αναλήψεως
12. Nectaire TATY, Αναγνώστης
13. Alphée NGOMA
14. Raphael BOUSSIENGUE, Μέλος χορωδίας
15. Christ NZAMBA, Μέλος χορωδίας
16. Eusèbe DOYANI, Μέλος χορωδίας
17. Christ PEA, Αντιπρόεδρος της χορωδίας της Αναλήψεως
18. Jude MAKITA
19. Petros OUMBA
20. Littora MALANDA, Μέλος χορωδίας της Αναλήψεως
21. Chariton MANKESSI
22. Arcade SAMBA, Πρώην διαχειριστής του Ορφανοτροφείου Άγιος Ευστάθιος
23. Adrien MISSIE, Μέλος χορωδίας – Ενορία Αγ. Ειρήνης
24. Romanos MILANDOU
25. Romanos LOUBOTA, Δόκιμος στο μοναστήρι Αγ. Ιωάννου του Θεολόγου
Ημερήσια
διάταξη
1) Έγκριση της ημερήσιας διάταξης
2) Έκθεση όλων των προβλημάτων που εμπλέκονται οι νέοι και που προκαλούν εντάσεις στις αναφορές με την Ιεραρχία στους κόλπους της Επισκοπής
Ι. Υπόμνηση της ημερήσιας διάταξης
Έγινε υπόμνηση της ημερήσιας διάταξης αυτής της πρώτης συγκέντρωσης που έλαβε χώρα στο Pointe- Noire στις 16.45 στην ενορία της Αναλήψεως του Κυρίου μας και σωτήρος Ιησού Χριστού, ανάμεσα σε νέους υπευθύνους των διαφόρων ενοριών της Επισκοπής μας του Κονγκό (Μπραζαβίλ)-Γκαμπόν ερχόμενοι όχι εξ ονόματος της αντίστοιχης ενορίας τους αλλά εξ ονόματός τους και για λογαριασμό όλης της Ορθόδοξης Νεολαίας του Κονγκό για να βάλουν τέλος στο κλίμα της έντασης που κυριαρχεί ανάμεσα σε μια μερίδα κάποιων νέων μεταξύ τους και από την άλλη ανάμεσα σε νέους και εκκλησιαστικούς υπευθύνους.
ΙΙ. Σύντομος κατάλογος των συζητηθέντων σημείων
Εκθέτοντας όλα τα προβλήματα που προκαλούν δυσαρέσκεια στην παρούσα φάση στους κόλπους της Επισκοπής μας, έγινε επίκληση των σχετικών στις όχι ρητορικές ομιλίες στο σκάνδαλο του οποίου δράστης είναι ο Επίσκοπος, στην απόλυση και τον αφορισμό των νέων Arcade SAMBA και Adrien MISSIE, στην εκδίωξη του Αρχιμανδρίτη Θεολόγου Χρυσανθακόπουλου της Επισκοπής μας και επίσης στις δημοσιεύσεις και τις πληροφορίες που εκθέτει η Εκκλησία στα κοινωνικά δίκτυα (Ιντερνέτ).
Συζητώντας και εξετάζοντας με κάθε αντικειμενικότητα αυτές τις ερωτήσεις, οι διαπιστώσεις υπήρξαν λυπηρές διεξαχθείσες έρευνες σε αυτά τα σημεία.
1) Έγκριση της ημερήσιας διάταξης
2) Έκθεση όλων των προβλημάτων που εμπλέκονται οι νέοι και που προκαλούν εντάσεις στις αναφορές με την Ιεραρχία στους κόλπους της Επισκοπής
Ι. Υπόμνηση της ημερήσιας διάταξης
Έγινε υπόμνηση της ημερήσιας διάταξης αυτής της πρώτης συγκέντρωσης που έλαβε χώρα στο Pointe- Noire στις 16.45 στην ενορία της Αναλήψεως του Κυρίου μας και σωτήρος Ιησού Χριστού, ανάμεσα σε νέους υπευθύνους των διαφόρων ενοριών της Επισκοπής μας του Κονγκό (Μπραζαβίλ)-Γκαμπόν ερχόμενοι όχι εξ ονόματος της αντίστοιχης ενορίας τους αλλά εξ ονόματός τους και για λογαριασμό όλης της Ορθόδοξης Νεολαίας του Κονγκό για να βάλουν τέλος στο κλίμα της έντασης που κυριαρχεί ανάμεσα σε μια μερίδα κάποιων νέων μεταξύ τους και από την άλλη ανάμεσα σε νέους και εκκλησιαστικούς υπευθύνους.
ΙΙ. Σύντομος κατάλογος των συζητηθέντων σημείων
Εκθέτοντας όλα τα προβλήματα που προκαλούν δυσαρέσκεια στην παρούσα φάση στους κόλπους της Επισκοπής μας, έγινε επίκληση των σχετικών στις όχι ρητορικές ομιλίες στο σκάνδαλο του οποίου δράστης είναι ο Επίσκοπος, στην απόλυση και τον αφορισμό των νέων Arcade SAMBA και Adrien MISSIE, στην εκδίωξη του Αρχιμανδρίτη Θεολόγου Χρυσανθακόπουλου της Επισκοπής μας και επίσης στις δημοσιεύσεις και τις πληροφορίες που εκθέτει η Εκκλησία στα κοινωνικά δίκτυα (Ιντερνέτ).
Συζητώντας και εξετάζοντας με κάθε αντικειμενικότητα αυτές τις ερωτήσεις, οι διαπιστώσεις υπήρξαν λυπηρές διεξαχθείσες έρευνες σε αυτά τα σημεία.
Για
να πούμε την αλήθεια:
- Σε ό,τι αφορά τα μη ρητορικά κηρύγματα από ένα ορισμένο σημείο και σε ορισμένες ενορίες διαπιστώθηκε ότι το ευαγγέλιο δεν είναι πια στο κέντρο των κηρυγμάτων αλλά περισσότερο θέματα χωρίς ενδιαφέρον αναπτυσσόμενα με λόγους υπερβολικούς και απογοητευτικούς προς την πλευρά μερικών νέων, τα οποία λόγια μαρτυρούν εντάσεις μεταξύ των νέων και των εκκλησιαστικών υπευθύνων. Αυτή η λυπηρή διαπίστωση, που δεν είναι χωρίς συνέπειες προκαλεί τους νέους: απογοήτευση, ανυποληψία και αποχώρηση. Επίσης στους πιστούς προκαλούν επίσης απογοήτευση και μουρμούρα, γιατί στερημένοι λόγων αναγκαίων εποικοδομητικών για την πνευματική ζωή, εξέρχονται από τους ναούς άδειοι.
- Σε ό,τι αφορά το σκάνδαλο του οποίου δράστης είναι ο επίσκοπος, αυτή η ερώτηση εξετάστηκε με πολλή λεπτότητα καθώς γίνεται επίκλησή του παντού μέσα στην πόλη ακόμη και από μη ορθοδόξους, από μερικές ανώτερες αρχές εξουσίας δημόσιες και θρησκευτικές. Επ’ αυτού, μετά την επαλήθευση των αποδείξεων, φάνηκε ότι ο Επίσκοπός μας διέπραξε μια δημόσια προσβολή στην αιδώ.
- Όσον αφορά στην απόλυση και τον αφορισμό των νέων Arcade SAMBA και Adrien MISSIE, αυτά τα μέτρα υπήρξαν άδικα και με οικτιρμούς από όλους, επειδή η απόλυσή τους δεν στηρίζεται πάνω σε κανένα λάθος που διαπράχθηκε στην εκτέλεση του επαγγέλματός τους, λοιπόν είναι καθαρά λανθασμένο και γιατί ο αφορισμός τους έγινε κατά παραβίαση των κανόνων της Εκκλησίας μας, καθώς όλοι γνωρίζουν ότι πρέπει να περάσουν μπροστά από ένα εκκλησιαστικό δικαστήριο, όπως αυτό υπήρξε η περίπτωση για τον π. Νέστωρα YOKA. Ακόμη χειρότερα, η Εκκλησία μας δυσφημίστηκε απέναντί τους και διακυβεύτηκε το μέλλον τους καταθέτοντας τον φάκελό τους στις διευθύνσεις τις επιφορτισμένες με την απασχόληση ενώ αυτό δεν ήταν αναγκαίο.
- Όσον αφορά την εκδίωξη του Αρχιμανδρίτη Θεολόγου Χρυσανθακόπουλου της Επισκοπής μας, διαπιστώθηκε με αγανάκτηση και κατάπληξη ο τρόπος με τον οποίο οργανώθηκαν τα πράγματα μεταξύ των εκκλησιαστικών υπευθύνων της Επισκοπής μας, που ούτε ευχαρίστησαν ούτε είπαν αντίο μέσα σε μια λειτουργία σ’ αυτόν τον άνθρωπο του Θεού, ο οποίος με μια αγάπη χωρίς όμοιά της έδωσε τα πάντα στην Επισκοπή μας και μέσα στα πλαίσια της εκδίωξης μένουν αδικαιολόγητα.
- Όσον αφορά τέλος την δημοσίευση πληροφοριών που εκθέτουν την Εκκλησία στα κοινωνικά δίκτυα (Ίντερνετ) διαπιστώθηκε ότι οι εσωτερικές υποθέσεις της Εκκλησίας μεταφέρονται σε γνώση όλων και ότι η επίσημη σελίδα της νεολαίας του Αγίου Δημητρίου έγινε για όλους ένας τόπος ύβρεων και προπαγάνδας μεταξύ των νέων.
Ζητήματα που λύθηκαν
Αποφασίστηκε:
- μια αλληλογραφία θα απευθυνθεί από τους νέους στο σύνολο των εφημερίων των ενοριών της Επισκοπής μας, ώστε τα μη ρητορικά και απογοητευτικά κηρύγματα προς ορισμένους νέους να μην ακούγονται πια μέσα στις ενορίες μας.
- η απαξίωση εκ μέρους όλων των νέων έναντι του τωρινού Επισκόπου, που ντροπιάζει με το σκάνδαλό του την εικόνα της Εκκλησίας που εκπροσωπεί καθώς και αυτή όλων των υπευθύνων που θα προσπαθήσουν να καλύψουν ένα τέτοιο σκάνδαλο στους κόλπους της Εκκλησίας
- η διακοπή των δημοσιεύσεων που δεν τιμούν της Εκκλησία στα κοινωνικά δίκτυα (Ιντερνέτ)
- τέλος, μια άλλη αλληλογραφία των νέων προς όλους τους υπευθύνους και κάθε ίδρυμα, για να συζητηθούν και αναθεωρηθούν τα αδικαιολόγητα μέτρα, των οποίων θύματα υπήρξαν ο Arcade SAMBA και ο Adrien MISSIE, καθώς και ο Αρχιμανδρίτης Θεολόγος Χρυσανθακόπουλος.
Έγινε στο Pointe Noire, 30 Αυγούστου 2013
Οι συμμετέχοντες
- Σε ό,τι αφορά τα μη ρητορικά κηρύγματα από ένα ορισμένο σημείο και σε ορισμένες ενορίες διαπιστώθηκε ότι το ευαγγέλιο δεν είναι πια στο κέντρο των κηρυγμάτων αλλά περισσότερο θέματα χωρίς ενδιαφέρον αναπτυσσόμενα με λόγους υπερβολικούς και απογοητευτικούς προς την πλευρά μερικών νέων, τα οποία λόγια μαρτυρούν εντάσεις μεταξύ των νέων και των εκκλησιαστικών υπευθύνων. Αυτή η λυπηρή διαπίστωση, που δεν είναι χωρίς συνέπειες προκαλεί τους νέους: απογοήτευση, ανυποληψία και αποχώρηση. Επίσης στους πιστούς προκαλούν επίσης απογοήτευση και μουρμούρα, γιατί στερημένοι λόγων αναγκαίων εποικοδομητικών για την πνευματική ζωή, εξέρχονται από τους ναούς άδειοι.
- Σε ό,τι αφορά το σκάνδαλο του οποίου δράστης είναι ο επίσκοπος, αυτή η ερώτηση εξετάστηκε με πολλή λεπτότητα καθώς γίνεται επίκλησή του παντού μέσα στην πόλη ακόμη και από μη ορθοδόξους, από μερικές ανώτερες αρχές εξουσίας δημόσιες και θρησκευτικές. Επ’ αυτού, μετά την επαλήθευση των αποδείξεων, φάνηκε ότι ο Επίσκοπός μας διέπραξε μια δημόσια προσβολή στην αιδώ.
- Όσον αφορά στην απόλυση και τον αφορισμό των νέων Arcade SAMBA και Adrien MISSIE, αυτά τα μέτρα υπήρξαν άδικα και με οικτιρμούς από όλους, επειδή η απόλυσή τους δεν στηρίζεται πάνω σε κανένα λάθος που διαπράχθηκε στην εκτέλεση του επαγγέλματός τους, λοιπόν είναι καθαρά λανθασμένο και γιατί ο αφορισμός τους έγινε κατά παραβίαση των κανόνων της Εκκλησίας μας, καθώς όλοι γνωρίζουν ότι πρέπει να περάσουν μπροστά από ένα εκκλησιαστικό δικαστήριο, όπως αυτό υπήρξε η περίπτωση για τον π. Νέστωρα YOKA. Ακόμη χειρότερα, η Εκκλησία μας δυσφημίστηκε απέναντί τους και διακυβεύτηκε το μέλλον τους καταθέτοντας τον φάκελό τους στις διευθύνσεις τις επιφορτισμένες με την απασχόληση ενώ αυτό δεν ήταν αναγκαίο.
- Όσον αφορά την εκδίωξη του Αρχιμανδρίτη Θεολόγου Χρυσανθακόπουλου της Επισκοπής μας, διαπιστώθηκε με αγανάκτηση και κατάπληξη ο τρόπος με τον οποίο οργανώθηκαν τα πράγματα μεταξύ των εκκλησιαστικών υπευθύνων της Επισκοπής μας, που ούτε ευχαρίστησαν ούτε είπαν αντίο μέσα σε μια λειτουργία σ’ αυτόν τον άνθρωπο του Θεού, ο οποίος με μια αγάπη χωρίς όμοιά της έδωσε τα πάντα στην Επισκοπή μας και μέσα στα πλαίσια της εκδίωξης μένουν αδικαιολόγητα.
- Όσον αφορά τέλος την δημοσίευση πληροφοριών που εκθέτουν την Εκκλησία στα κοινωνικά δίκτυα (Ίντερνετ) διαπιστώθηκε ότι οι εσωτερικές υποθέσεις της Εκκλησίας μεταφέρονται σε γνώση όλων και ότι η επίσημη σελίδα της νεολαίας του Αγίου Δημητρίου έγινε για όλους ένας τόπος ύβρεων και προπαγάνδας μεταξύ των νέων.
Ζητήματα που λύθηκαν
Αποφασίστηκε:
- μια αλληλογραφία θα απευθυνθεί από τους νέους στο σύνολο των εφημερίων των ενοριών της Επισκοπής μας, ώστε τα μη ρητορικά και απογοητευτικά κηρύγματα προς ορισμένους νέους να μην ακούγονται πια μέσα στις ενορίες μας.
- η απαξίωση εκ μέρους όλων των νέων έναντι του τωρινού Επισκόπου, που ντροπιάζει με το σκάνδαλό του την εικόνα της Εκκλησίας που εκπροσωπεί καθώς και αυτή όλων των υπευθύνων που θα προσπαθήσουν να καλύψουν ένα τέτοιο σκάνδαλο στους κόλπους της Εκκλησίας
- η διακοπή των δημοσιεύσεων που δεν τιμούν της Εκκλησία στα κοινωνικά δίκτυα (Ιντερνέτ)
- τέλος, μια άλλη αλληλογραφία των νέων προς όλους τους υπευθύνους και κάθε ίδρυμα, για να συζητηθούν και αναθεωρηθούν τα αδικαιολόγητα μέτρα, των οποίων θύματα υπήρξαν ο Arcade SAMBA και ο Adrien MISSIE, καθώς και ο Αρχιμανδρίτης Θεολόγος Χρυσανθακόπουλος.
Έγινε στο Pointe Noire, 30 Αυγούστου 2013
Οι συμμετέχοντες
Nos frères en Grèce,
nous les jeunes et les fidèles du Congo-Brazzaville nous vous prions de nous aidez à travers votre site Web pour la solution d'un très grand problème de notre église. Le patriarcat d'Alexandrie il y a quelques mois nous a envoyé un évêque, qui du moment qu’il est venu au Congo il ne fait que du mal à notre église . Après la persécution injuste de notre père spirituel et fondateur de l'église du Congo du p. Théologos Chrysanthakopoulos il a licencié 4 jeunes de leurs travaux et a excommunié deux jeunes en dépit de nos protestations, en dépit de la lettre que nous avons envoyée au patriarche d'Alexandrie Mgr Théodoros B la situation reste la même. En dehors des ci-dessus cependant, comme vous lirez dans nos lettres, la police locale nous a informé de la vie de nocturne de notre évêque et ceci est un grand scandale pour notre église. Les fidèles sont bouleversés. Nous avons collecter des signatures pour que cet homme parte parce qu’il fait que du mal avec sa conduite mais tandis que nous lui avions envoyé une lettre dans laquelle nous l’avions averti que s'il ne part pas, comme les fidèles et les jeunes du Congo le veulent nous serons obligés de publier ses réalisations aux médias du Congo et de la Grèce. Nous avons aussi envoyé une lettre au patriarche, dans laquelle nous l’avions informé de tous ces sujets, mais aucune solution n’a été donné. Ils nous considèrent sous-développés et ils ont commencé un combat d'intimidation envers les fidèles avec l'aide de deux prêtres, lesquels l'évêque a élevé, pour qu'il les ait à sa main. Les fidèles sont terrorisés après les aphorismes des deux jeunes et craignent ces punitions spirituelles.
Nous vous prions de publiez nos lettres et que vous nous aidiez à ce que soit exemptée notre église de cette personne qui scandalise les fidèles et nous fait que du mal.
Les fidèles et les jeunes du Congo Brazzaville.
nous les jeunes et les fidèles du Congo-Brazzaville nous vous prions de nous aidez à travers votre site Web pour la solution d'un très grand problème de notre église. Le patriarcat d'Alexandrie il y a quelques mois nous a envoyé un évêque, qui du moment qu’il est venu au Congo il ne fait que du mal à notre église . Après la persécution injuste de notre père spirituel et fondateur de l'église du Congo du p. Théologos Chrysanthakopoulos il a licencié 4 jeunes de leurs travaux et a excommunié deux jeunes en dépit de nos protestations, en dépit de la lettre que nous avons envoyée au patriarche d'Alexandrie Mgr Théodoros B la situation reste la même. En dehors des ci-dessus cependant, comme vous lirez dans nos lettres, la police locale nous a informé de la vie de nocturne de notre évêque et ceci est un grand scandale pour notre église. Les fidèles sont bouleversés. Nous avons collecter des signatures pour que cet homme parte parce qu’il fait que du mal avec sa conduite mais tandis que nous lui avions envoyé une lettre dans laquelle nous l’avions averti que s'il ne part pas, comme les fidèles et les jeunes du Congo le veulent nous serons obligés de publier ses réalisations aux médias du Congo et de la Grèce. Nous avons aussi envoyé une lettre au patriarche, dans laquelle nous l’avions informé de tous ces sujets, mais aucune solution n’a été donné. Ils nous considèrent sous-développés et ils ont commencé un combat d'intimidation envers les fidèles avec l'aide de deux prêtres, lesquels l'évêque a élevé, pour qu'il les ait à sa main. Les fidèles sont terrorisés après les aphorismes des deux jeunes et craignent ces punitions spirituelles.
Nous vous prions de publiez nos lettres et que vous nous aidiez à ce que soit exemptée notre église de cette personne qui scandalise les fidèles et nous fait que du mal.
Les fidèles et les jeunes du Congo Brazzaville.
17 Οκτωβρίου 2013 - 4:00 μ.μ.
Ο δεσποτισμός, αγαπητή "Πατερική Παράδοση", συνιστά καρκίνωμα του εκκλησιαστικού οργανισμού που διαβιβρώσκει τις σάρκες του. Έγραψε σχετικώς ο αείμνηστος αγωνιστής του δικαίου και της αληθείας Κωνσταντίνος Μουρατίδης: " ο δεσποτισμός είναι η μεγάλη νόσος της Εκκλησίας, η οποία αποσυνθέτει την εκκλησιαστικήν ζωήν. Είναι η ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΕΠΙΒΙΩΣΙΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗΝ ΜΑΣ ΤΟΥ ΦΕΟΥΔΑΡΧΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ, καθιστάμενος τοσούτον μάλλον αποκρουστικός, διότι επικρατεί εις τον πανίερον χ'ωρον της Εκκλησίας, η οποία πρώτη αυτή εσάλπισε το κήρυγμα της καταργήσεως της εκμεταλλεύσεως ανθρώπου από άνθρωπον.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕν όσω κυριαρχεί εις την Εκκλησίαν ο δεσποτισμός, ΟΥΔΕΙΣ ΛΟΓΟΣ ΔΥΝΑΤΑΙ ΝΑ ΓΙΝΗ ΠΕΡΙ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΕΩΣ ΤΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΥ ΒΙΟΥ ΕΝ ΤΩ ΣΥΝΟΛΩ ΤΟΥ και εκπληρώσεως της ηγετικής λυτρωτικής αποστολής της Εκκλησίας προς τον σύγχρονον κόσμον". (βλέπε Κωνσταντίνου Μουρατίδου ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙΤΕ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΝ ΜΑΚΑΡΙΩΤΑΤΕ, απάντησις και εις τον μητροπολίτην Κορίνθου Παντελεήμονα, ανάτυπον εκ του Ορθοδόξου Τύπου, 1978.
Και στο πολύπαθο Κογκό, αυτήν τη στιγμή, ο δεσποτισμός καταπνίγει κάθε ικμάδα υγιούς εκκλησιαστικής ζωής. Βεβαίως το ποίμνιο, ασφυκτιώντας, θεοφιλώς αντιδρά. Είθε, ο Δομήτωρ της Αγίας μας Εκκλησίας, να "διασκεδάσει τας βουλάς των δεσποτοκρατών"!
Λ.Ν.
ΜΑΚΑΡΙ ΓΙΑΤΡΕ ΜΟΥ!
ΔιαγραφήΑγαπητοί μου, πολλά τα δεινά στο πολύπαθο Κονγκό. Ξεκίνησε με την επιστολή του Πατριάρχη προς τον ιεραπόστολο π. Θεολόγο, να εγκαταλείψει το Κονγκό, γιατί δεν άντεχε ο "εκλεκτός" του, ο επίσκοπος αυτός, την αγάπη των πιστών στον π. Θεολόγο. Στη συνέχεια ακολούθησαν συκοφαντίες και ψέματα ανείπωτα σε βάρος του ιεραποστόλου. Μέχρι τον στρατό ετοίμαζε για να διώξει τον ιεραπόστολο, για να δώσει βαρύτητα στο γεγονός και να μη μπορεί να ξαναεπισκεφθεί το Κονγκό ο ιεραπόστολος, αφού θα έφευγε προπηλακιζόμενος από το ίδιο το κράτος, του οποίου ζήτησε τη συνδρομή ο επίσκοπος και αντέδρασαν οι πρόεδροι των ενοριακών επιτροπών, που γνώριζαν τον π. Θεολόγο. Όσοι νέοι αντέδρασαν στις μεθοδεύσεις αφορίστηκαν ή διώχθηκαν από τις εργασίες τους στους χώρους της ιεραποστολής και τέλος ενώ πληροφορούνται από την αστυνομία τα κατορθώματα του επισκόπου και απαιτούν να φύγει, μαζεύουν υπογραφές, στέλνουν επιστολή στον Πατριάρχη βλέπουν ότι δεν γίνεται τίποτε, γιατί το εκκλησιαστικό κατεστημένο είναι τόσο σάπιο, ώστε όποιος αντιδρά στη σαπίλα αφορίζεται. Έχει ενδιαφέρον να μπείτε στο Facebook της νεολαίας του Κονγκό, να δείτε πώς εκφράζονται οι νέοι για τον επίσκοπο. Τον ονομάζουν "διάβολο", καταστροφέα του έργου της ιεραποστολής, και πολλά άλλα "άκομψα". . https://www.facebook.com/groups/jeunesseorthodoxe/
ΑπάντησηΔιαγραφήΠεριμένουμε να δούμε αν το σημερινό Πατριαρχείο τελικά θα δείξει αν είναι συνεχιστής του έργου του Αγίου Μάρκου ή της Συνόδου που εδίωξε τον Άγιο Νεκτάριο.
Καραμάτσκος Δημήτρης
Μάστερ Θρησκειολογίας