ΠΡΟΣ
ΤΟΝ π. ΘΕΟΔΩΡΟ ΖΗΣΗ
ΕΥΛΟΓΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ
ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΑΡΘΡΟ
Παρακολουθούμε συχνά
τις ομιλίες και τα άρθρα του π. Θεοδώρου Ζήση. Κάθε φορά, όμως, που ακούμε μια
ομιλία του, που αναφέρεται στον Οικουμενισμό και τους Οικουμενιστές Επισκόπους,
μας γεννιέται πάντα το ίδιο ερώτημα:
Αφού είναι αίρεση ο Οικουμενισμός, αιρετικός
ο Πατριάρχης και οι περί αυτόν Επίσκοποι, γιατί δεν εφαρμόζει αυτό, που ο ίδιος
επί δέκα χρόνια συνιστούσε: την απομάκρυνση
από τους αιρετικούς, την διακοπή
κοινωνίας και μνημονεύσεως του
ονόματος των αιρετικών; Δικής του εμπνεύσεως θεωρία περί αποτειχίσεως δίδασκε τότε, κι όχι την διδασκαλία της Εκκλησίας; Πότε έκανε λάθος; Τότε ή τώρα; Δεν ήταν –η διδασκαλία του αυτή– σύννομη και σύμφωνη με τη
διδασκαλία της Αγίας Γραφής και των Αγίων Πατέρων; Ποια θεολογική εξήγηση υπάρχει; Εξ άλλου, είχε υποσχεθεί πριν δύο χρόνια -σε κάποια συνάντηση στο Βόλο- ότι θα δώσει θεολογική εξήγηση σύντομα· τότε ήταν εμπερίστατος και δεν μπορούσε. Γιατί δεν έδωσε την οφειλομένη εξήγηση;
Αυτές οι απορίες και τα ερωτήματα
οξύνθηκαν χθες, καθώς διαβάσαμε στο ιστολόγιο «Κατάνυξις» ένα άρθρο του π. Θεοδώρου
Ζήση με τίτλο:
«Οι "Μάρτυρες του
Ιεχωβά" και ο Οικουμενισμός,
Ποια αίρεση από
τις δύο είναι πιο επικίνδυνη;».
Σ’ αυτό ο π.
Θεόδωρος, συμπεραίνει, ότι πιο επικίνδυνη
αίρεση είναι ο Οικουμενισμός, ακόμα και από αυτή την αίρεση των
«Μαρτύρων του Ιεχωβά».
Ασφαλώς και
συμφωνούμε μαζί του, και καταλαβαίνουμε ότι, και το άρθρο αυτό, κινείται προς
την κατεύθυνση της κατάδειξης της επικινδυνότητας της παναιρέσεως του
Οικουμενισμού και προέρχεται από ποιμαντική φροντίδα του π. Θεόδωρου. Όμως και σε αυτό το άρθρο υφέρπει το ίδιο ερώτημα.
Τότε, προς
τί, η συνύπαρξη με τους επικινδυνότερους αιρετικούς;
Ασφαλώς