Παρασκευή 18 Οκτωβρίου 2013

"Έντονο διάβημα Αρχιεπισκόπου", Όνειρο θερινής νυκτός.







«ΕΝΤΟΝΟ ΔΙΑΒΗΜΑ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΘΙΚΗ ΚΑΤΑΠΤΩΣΗ
ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΔΙΚΙΕΣ ΚΛΗΡΙΚΩΝ

Εἶπε ὁ Ἀρχιεπίσκοπος: “Δεν είναι δυνατόν να κατηγορούμε τους Ρωμαιοκαθολικούς για ηθικές εκτροπές, και σε Ορθόδοξο Πατριαρχείο να συμβαίνουν παρόμοιες ανηθικότητες”!
Ἤδη 37 Μητροπολῖτες ἔδωσαν συγχαρητήρια στὸν Ἀρχιεπίσκοπο, γιατὶ ἐπιτέλους τόλμησε νὰ ἐλέγξει τὸν Πατριάρχη Ἀλεξανδρείας Θεόδωρο, ὄχι βέβαια γιὰ τὸν Οἰκουμενισμό του, ἀλλ’ ἔστω γιὰ ἠθικά παραπτώματα καὶ ἄδικες ἀποφάσεις.
Συγκεκριμένα. Ὁ Ἀρχιεπίσκοπος ζητᾶ νὰ ἀπαντήσει ὁ Πατριάρχης ἂν εἶναι ἀληθινὲς οἱ πληροφορίες ποὺ ἐνυπόγραφα ἀπεστάλησαν ἀπὸ τὸ Κονγκό-Μπραζαβίλ, σύμφωνα μὲ τὶς ὁποῖες, διώκεται ἀπὸ Ἐπίσκοπο τοῦ Πατριαρχείου Ἀλεξανδρείας Ἕλληνας κληρικός, ὁ π. Θεολόγος Χρυσανθακόπουλος, διώκονται προσέτι πιστοὶ τῆς τοπικῆς Ἐκκλησίας τοῦ Κονγκό, μάλιστα δύο  ἀπὸ αὐτοὺς ἀφορίσθηκαν.
Τὸ δὲ φοβερὸ εἶναι, πὼς γιὰ τὸν διώκοντα Ἐπίσκοπο κ. Παντελεήμονα Ἀράθυμο, ὑπάρχουν σοβαρὲς κατηγορίες. Σύμφωνα μὲ ἐνυπόγραφες καταγγελίες ἀπὸ τὸ Κονγκό, “η τοπική αστυνομία μας ενημέρωσε για τη νυχτερινή ζωή του επισκόπου μας και αυτό είναι σκάνδαλο μεγάλο για την Εκκλησία μας. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι η αστυνομία του Pointe Noire συνέλαβε τον Επίσκοπο Brazzaville κ. Παντελεήμονα μέσα σε αυτοκίνητο με έναν Κονγκολέζο. Η σύλληψη βεβαίως δεν συνέβη γιατί ήταν απλά στο αυτοκίνητο αλλά σύμφωνα με την αστυνομία ήταν ζευγάρι και κάτι άλλο συνέβαινε”».
Καλά πληροφορημένες πηγές ὁμιλοῦν γιὰ ἔκφραση δυσαρέσκειας ἀπὸ νησιώτη Μητροπολίτη, ὁ ὁποῖος θεωρεῖ τὴν κίνηση αὐτὴ ὡς ἐπέμβαση σὲ ἄλλη Ἐκκλησία, ἀλλὰ ὁ Ἀρχιεπίσκοπος ἦταν κατηγορηματικός: "Δὲν ἐπεμβαίνουμε σὲ διοικητικά θέματα, ἀλλὰ σὲ θέματα ποὺ ἅπτονται τῆς Εὐαγγελικῆς διδασκαλίας"»!  



Αὐτ θ πρεπε ν εναι ντίδραση τνρχιεπισκόπων κα πισκόπων πο νδιαφέρονται γι τν φαρμογή (τουλάχιστον πὸ τοὺς ερωμένους) τν Εαγγελικν ντολν. Ν θορυβηθον, ν ξεγερθον, νὰ πενθήσουν (Α΄ Κορινθ. 5, 2) μὲ να πένθος πο θ τος δηγήσει στν ποβολὴ ἑνς δημόσια σκανδαλίσαντος ἀπ τν ερ κλρο.
λλὰ μιὰ τέτοια ντίδραση το ρχιεπισκόπου δν συνέβη ποτέ. Κα ποτ δν δόθηκαν τέτοια συγχαρητήρια ἀπ συνεπισκόπους του. Μι τέτοια ντίδραση,ποτελε  «νειρο θερινς νυκτός»! Διότι, ἀσφαλς, πς θ ταν δυνατν ν πέμβει ναςρχιεπίσκοπος σ λλη κκλησία,ταν στν «δική του» συμβαίνουν πολ χειρότερα, διαπιστωμένα π τν προηγούμενο Ἀρχιεπίσκοπο, κα λες ατς τς θλιότητες τς νέχονται λοι, μηδενὸς ξαιρουμένου, ο ρχιερες τς κκλησίας;
Δημοσιεύουμε τὰ ποσταλέντα πρς τ στολόγιό μας e-mail π τος νέους τς κκλησίας το Κονγκό, γι τν πληροφόρηση τν νδιαφερομένων. σοι χουν κόμα φων κα διάθεση, ς τ φωνάξουν κι ς διαμαρτυρηθοῦν κε πο πρέπει.


        Αδελφοί μας στην Ελλάδα,

εμείς οι νέοι και οι πιστοί του Κονγκό-Μπραζαβίλ σας παρακαλούμε να μας βοηθήσετε μέσα από την ιστοσελίδα σας στη λύση ενός πολύ μεγάλου προβλήματος της Εκκλησίας μας.  Το Πατριαρχείο Αλεξανδρείας μας έστειλε πριν λίγους μήνες έναν επίσκοπο, που από την ώρα που ήρθε στο Κονγκό μόνο κακό κάνει στην Εκκλησία μας. Ύστερα από τον άδικο διωγμό του πνευματικού μας πατέρα και ιδρυτή της Εκκλησίας του Κονγκό του π. Θεολόγου Χρυσανθακόπουλου απέλυσε 4 νέους από τις δουλειές τους ενώ αφόρισε δυο νέους και παρά τις διαμαρτυρίες μας, παρά την επιστολή που στείλαμε στον Πατριάρχη Αλεξανδρείας κ. Θεόδωρο Β η κατάσταση παραμένει η ίδια. Εκτός από τα παραπάνω όμως, όπως θα διαβάσετε στις επιστολές μας, η τοπική αστυνομία μας ενημέρωσε για τη νυχτερινή ζωή του επισκόπου μας και αυτό είναι σκάνδαλο μεγάλο για την Εκκλησία μας. Οι πιστοί είναι αναστατωμένοι. Μαζέψαμε υπογραφές

Μίσος και Μνησικακία




Από το Γεροντικό
Ένας γέροντας είπε:
Αυτός πού κλέβει ή λέει ψέματα ή κάνει οποιαδήποτε άλλη αμαρτία, πολλές φορές, αμέσως μετά τη διάπραξη της, αναστενάζει και κατηγορεί τον εαυτό του και έρχεται σε μετάνοια. Εκείνος όμως πού έχει μνησικακία στην ψυχή του, και όταν τρώει και όταν κοιμάται και όταν βαδίζει, κατατρώγεται σαν από σαράκι και έχει πάντα την αμαρτία του αχώριστο σύντροφο. Ή προσευχή του γίνεται κατάρα και οι κόποι του όλοι πάνε χαμένοι, έστω κι αν χύσει το αίμα του για το Χριστό.
Δυο αδελφοί, πού πιάστηκαν σε καιρό διωγμού, οδηγήθηκαν στα βασανιστήρια. Αφού λοιπόν τους βασάνισαν μια φορά, τους έριξαν στη φυλακή.
Από δαιμονική ενέργεια όμως δημιουργήθηκε ανάμεσα τους μια παρεξήγηση και ψυχρότητα. Ό ένας τους μεταμελήθηκε γρήγορα κι έβαλε μετάνοια στον αδελφό του, λέγοντας:
Αύριο πρόκειται να θανατωθούμε. Ας λύσουμε λοιπόν την έχθρα κι ας κάνουμε αγάπη. Μα ο άλλος δεν μαλάκωνε. Την επόμενη μέρα, αφού οδηγήθηκαν και πάλι στο δικαστήριο, βασανίστηκαν. και εκείνος πού δεν δέχθηκε τη μετάνοια του αδελφού, νικήθηκε με το πρώτο χτύπημα! Τον ρωτάει λοιπόν ο άρχοντας:
Γιατί χθες, ενώ τόσο πολύ βασανίστηκες, δεν υποχώρησες; Επειδή χθες, απάντησε εκείνος, ήμουν αγαπημένος με τον αδελφό μου, και γι' αυτό με δυνάμωνε ή χάρη του Θεού. Σήμερα όμως, πού του κράτησα μνησικακία, έφυγε από πάνω μου ή σκέπη και ή ενίσχυση του Θεού.

Του αγίου Μαξίμου
Η λύπη είναι στενά συνδεδεμένη με τη μνησικακία. Όταν ο νους φέρνει μπροστά του το πρόσωπο του αδελφού και αισθάνεται λύπη, είναι φανερό ότι έχει μνησικακία εναντίον του. Οι δρόμοι όμως των μνησίκακων οδηγούν στον πνευματικό θάνατο (Παροιμ. 12:28), γιατί κάθε μνησίκακος είναι παραβάτης του θείου νόμου (Παροιμ. 21:24).
Αν εσύ έχεις μνησικακία εναντίον άλλου, να προσεύχεσαι γι' αυτόν, και σταματάς έτσι την κίνηση του πάθους, γιατί με την προσευχή απομακρύνεται ή λύπη από τη θύμηση του κάκου πού σου έκανε. Όταν μάλιστα αποκτήσεις αγάπη και φιλανθρωπία, θα εξαφανίσεις εντελώς το πάθος από την ψυχή σου.
Αν πάλι κάποιος άλλος μνησικακεί εναντίον σου, να γίνεις ευεργετικός και ταπεινός απέναντι του, να τον καλείς σε γεύμα, να τον κάνεις παρέα, να συζητάς μαζί του, κι έτσι θα τον απαλλάξεις από το πάθος.



Σχολιασμος στα Περί αναδίπλωσης της Ι. Μ. Πειραιώς ως προς την Ημερίδα περί Αποτειχίσεως, του κ. Νικ. Πανταζή


Λάβαμε καὶ δημοσιεύουμε τ παρακάτω ἀξιόλογο σχόλιο το θεολόγου κ. Νικολάου Πανταζ, τ ποο ναφέρεται στν χθεσιν νάρτησή μας "Ταπεινωτική αναδίπλωση της Ι. Μ. Πειραιώς για την Ημερίδα περί Αποτειχίσεως!"



Σχετικώς με την άγουρη και άγονη επιστολή της Μητροπόλεως Πειραιώς για ακύρωση της προσκλήσεως του π. Ευθυμίου Τρικαμηνά στην περιβόητη Ημερίδα, έχω να αναπτύξω τα εξής:
Είναι τόσο "νυχτωμένοι" οι Ιερείς του Αντιαιρετικού Γραφείου Πειραιώς που είναι ν' απορεί κανείς, εάν έτσι συμπεριφέρονται οι υιοί το Φωτός κι' είναι τόσο αμαυρωμένο το φως μέσα τους, το δε σκότος πόσον;
Δικαιοσύνην μάθετε οι ενοικούντες επί της δεσποτοκρατικής γης. Εάν είχαν ίχνος εν Χριστώ δικαιοσύνης μέσα τους, θα σεβόταν απολύτως τους δίκαιους και λογικούς όρους τους οποίους σαφώς και σοφώς έθεσε ο π. Ευθύμιος και δεν θα τον επέπληττον για αυτό.
Το περίμενα όμως αυτό το αποκαρδιωτικό αποτέλεσμα...
Πρώτον, η αδικαιολόγητη καθυστέρησή των Ιερέων του Αντιαιρετικού Γραφείου να απαντήσουν. Η δικαιοκρατικές και διακριτικές προτάσεις του Γέροντα σκορπίσαν πανικό. Και επειδή οι ίδιοι δεν έχουν την απαιτούμενη ταπείνωση να αποδεχτούν τις ουσιαστικές και ευχαρίστως αποδεκτέες -επί ίσοις όροις- προτάσεις του π. Ευθυμίου, από ψυχολογικό κόμπλεξ διακατεχόμενοι, του αποδίδουν τις δικές τους ελλείψεις, τα δικά τους υστερήματα και πάθη. Για να φανούν αυτοί δικαιωμένοι. Φαρισαϊσμός σκέτος.
Ελέγχονται τόσο βασανιστικά που δεν μπορούν να ακολουθήσουν τον π. Ευθύμιο εις μίμησιν Αγιοπατερικής πράξεως σπουδαίας και τελείας. Τρελαίνονται από την τυραννία των τύψεων που διαστρέφουν τους ίδιους τους Πατέρες προκειμένου να φανούν αυτοί πιό "πατερικοί", οι δειλοί και μοχθηροί.
Και επέρχεται επί τέλους η απαξιωτική τους απάντηση με μία επιστολή-"πιστολέρο" που σκοποβολεί μόνο τον εμπαθή εαυτό τους ενώ παράλληλα εκθέτει και καταντροπιάζει ανεπανόρθωτα τη Μητρόπολη.
Ξεκινούν με ξέχωρη ειρωνεία και απρεπή χλευασμό, κάνοντας μία αγενή υπενθύμιση, τονίζοντας το άτονο και άχαρο πως με το να προσκαλέσουν τον π. Εύθυμιο, ουσιαστικώς "του κάνουν τη χάρη" και πως ο ίδιος τους οφείλει χάριτας. Διατείνονται εν θρηνώδη τραγωδία πως η πρόσκλησή τους αυτή αποτελεί "επικίνδυνη υπέρβαση" των ορίων τους.
Επικολλούν και πυρσοκροτούν ένα ερώτημα-σόφισμα για μονοπώλιο της αποκλειστικής αντιμετωπίσεώς τους:
Υπάρχει, σου λέει, άλλη Μητρόπολη που να σε τίμησε μέχρι τα άστρα τ΄ ουρανού με τέτοια υψίστη πρόσκληση, με ιδιαίτερο στόμφο στη διαψαλμική φράση: "και μάλιστα σε επίσημη Ημερίδα" (σπουδαίο πράγμα...) και ευθύς μετά να σε γκρεμίσει και να σε τσακίσει στα τάρταρα του Άδου;
Δεύτερον, επιδεικνύουν μεγάλη ανοχή και φιλανθρωπία καμπόση. Εφαρμόζουν οικονομία άλλη τόση και "κάνουν τα στραβά μάτια, μη τυχόν τους πάρει χαμπάρι ο Πατριάρχης και τους τιμωρήσει που διατηρούν κοινωνία με έναν καθηρημένο...