Ὅπως ξαναγράψαμε (ἐδῶ)
σὲ Παπικὴ ἐκκλησία ἐπιχειρεῖται νὰ
μετατραπεῖ μὲ τὴν ἀνοχὴ (ἢ σὲ συνεννόηση μὲ τὸ Πατριαρχεῖο Κωνστα-ντινουπόλεως) ὁ Ἱ.
Ναὸς τοῦ Ἁγίου Φωκᾶ στὴν Πάτμο (15/12/2014)! Περιμέναμε ὅλοι, μιὰ διάψευση ἀπὸ
τὸ Φανάρι, ἀλλὰ οὐδεμία διάψευση ὑπῆρξε.
Ἡ προσπάθεια
παραχώρησης Ναοῦ σὲ αἱρετικούς, δὲν εἶναι καινούργια. Διαβάζοντας τὴν συζήτηση αὐτή, ἀντιλαμβάνεται κανεὶς πόσο πιὸ προχωρημένος (χρονικὰ
τουλάχιστον) ἦταν ὁ Μητροπολίτης Καλαβρύτων Ἀμβρόσιος στὴν οἰκουμενιστικὴ
λογικὴ ποὺ δρομολόγησε ἡ Β΄ Βατικανὴ Σύνοδος τοῦ «δοῦναι καὶ λαβεῖν» Ναούς.
Ὁ Καλαβρύτων (ἀπὸ τοὺς «σοβαροὺς» συνεργάτης τοῦ «Ὀρθόδοξου Τύπου») ἦταν
ὁ πρῶτος στὸν Ἑλλαδικὸ χῶρο ποὺ προσπάθησε τὸ 2006 νὰ παραχωρήσει Ναὸ στοὺς
ὀλίγους Παπικοὺς τοῦ Αἰγίου, ὑλοποιώντας τὶς ἀποφάσεις τοῦ Βατικανοῦ καὶ
ἐκφράζοντας τὴν λογικὴ τῶν Παπικῶν, ποὺ λέει ὅτι, ἀφοῦ ἐμεῖς ἐξυπηρετοῦμε
κάποιους Ὀρθοδόξους στὴν Εὐρώπη, δίνοντας Παπικοὺς Ναούς, τὸ ἴδιο πρέπει νὰ κάνουν
καὶ οἱ Ὀρθόδοξοι, ἀνταποδίδοντάς μας τὸ «καλὸ» ποὺ τοὺς κάνουμε!
Βέβαια, ἐκείνη
ἡ προσπάθεια ἀπέτυχε, χάρις στὴν δυναμικὴ ἀντίδραση τοῦ Αἰγιώτη Ἀρχιμανδρίτη π.
Κωνσταντίνου Παλαιολογόπουλου καὶ τῶν πνευματικῶν του τέκνων.
Ὅτι εἶναι ὑπηρέτης αὐτῆς τῆς λογικῆς ὁ Καλαβρύτων Ἀμβρόσιος, ἦταν γνωστὸ ἀπὸ
παλαιότερη προσφώνησή του πρὸς τὸν καρδινάλιο Βάλτερ Κάσπερ (11.02.2003), στὴν ὁποία
χαρακτήριζε ὡς «ΘΕΤΙΚΑ ΒΗΜΑΤΑ εκ μέρους της
Εκκλησίας της Ρωμης» τὴν «παραχώρισι
Ναών, ανηκόντων εις την Ρωμαιοκαθολικήν Εκκλησίαν προς τούς Ορθοδόξους, είτε
προς χρήσιν, είτε δια της εκχωρήσεως της κυριότητος»!!! (Ἂς χαίρεται «Ὀρθόδοξος Τύπος» τὸν κ.κ. Ἀμβρόσιο, τακτικὸ ἀλλ' ὄψιμο «ἀντιστασιακὸ» συνεργάτη του, ποὺ δείχνει ἀμετανόητος γιὰ ὅσα ἐπὶ Χριστοδούλου εἶπε καὶ ἔκανε δικαιολογώντας τὴν ἐπίσκεψη τοῦ Πάπα, καὶ κυρίως
γιὰ τὴν δήλωση-βόμβα ποὺ τηλεοπτικὰ ἐξεφώνησε: «Ποτὲ δὲν σᾶς διδάξω ὅτι ὁ Παπισμὸς εἶναι
αἵρεση, ὅτι τὸ Filioque εἶναι αἵρεση. Εἶναι θεολογούμενο» καὶ ὄχι αἵρεση!!!).
Στὴν ἴδια λογικὴ κινήθηκε καὶ ὁ μητροπολίτης Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος Σαββᾶτος, ὅταν –παρὰ τὶς ἀντιδράσεις– προσπάθησε νὰ παραχωρήσει στοὺς
Παπικούς, Ὀρθόδοξο Ναὸ στὴν Καλαμάτα.
Καὶ νά, τώρα, ποὺ μὲ τὴν ἴδια λογικὴ καὶ παρόμοια ἐπιχειρήματα,
ἐπιχειρεῖται νὰ ὑλοποιηθεῖ “ἐπιτέλους”, σὲ Ἑλλαδικὸ πάλι προσκυνηματικὸ χῶρο, ἐκεῖνο
ποὺ ἀπέτυχε ὁ Καλαβρύτων Ἀμβρόσιος στὸ Αἴγιο!
Ἡ σιωπὴ τοῦ κ. Βαρθολομαίου δὲ ἕνα τόσο σοβαρὸ θέμα, δείχνει τὴν συν-ἐνοχή του.
Ἐν τῷ μεταξὺ ἡ ἱστοσελίδα «patmostimes.gr» ποὺ ἀνέδειξε τὸ θέμα (ὑπεύθυνη ἡ κ. Σμαράγδα Μουλιάτη), συνέχισε τὴν
δημοσίευση ἐπιστολῶν, ἐκείνων ποὺ πῆραν θέση ὑπὲρ ἢ κατὰ τῆς παραχώρησης
ὀρθόδοξου Ναοῦ στοὺς Παπικούς.
Δημοσιεύουμε τὶς ἐπιστολὲς αὐτές, ἀπὸ τὶς ὁποῖες
γίνεται φανερό, ὅτι οἱ Οἰκουμενιστὲς εἶναι ἀποφασισμένοι γιὰ ὅλα καὶ μόνο ἡ
δυναμικὴ ἀντίδραση τοῦ λαοῦ (μετὰ τὸν Θεό), μπορεῖ νὰ τοὺς σταματήσει κι ὄχι ὁ γραφικὸς
ἀναποτελεσματικὸς χαρτοπόλεμος τῶν γραφιάδων ἀντι-Οἰκουμενιστῶν!
X.N.
Πηγή: patmostimes.gr/category/ekklhsiastika
Παίρνει διαστάσεις το θέμα της παραχώρησης της εκκλησίας του
Αγίου Φωκά στην Πάτμο από το Οικ. Πατριαρχείο για να γίνει καθολικός ναός.
Μετά
την αποκάλυψη του patmostimes, υπήρξαν αντιδράσεις εκατέρωθεν, ενώ
στην ιστοσελίδα εστάλησαν και κάποιες επικριτικές για το άρθρο επιστολές. Σε
αυτές ο συντάκτης του άρθρου κ. Νίκος Μελιανός απαντάει:
Δείτε
την ανταλλαγή επιστολών:
Στα
δημοσιεύματα μας να μη γίνει Καθολική εκκλησία ο Άγιος Φωκάς απαντά Ιταλός
φίλος της Πάτμου.
Αγαπητή
Σμαράγδα
Διάβασα
στην εφημερίδα σου τις παρεμβάσεις των κ.κ. Θεολόγου Μαυρουδή και Νίκου
Μελιανού και ομολογώ ότι έμεινα άφωνος. Σε σημείο ώστε να κρίνω επιβεβλημένο να
εξηγήσω το θέμα της εκκλησίας για τους καθολικούς ξεκινώντας από την αρχή.
Εδώ
και δεκαετίες έρχομαι συχνότατα στην Πάτμο και όλοι γνωρίζουν ότι προσπαθώ με
όλους τους τρόπους και με τις μικρές μου δυνάμεις να βοηθήσω αυτό το μέρος που
είναι η δεύτερη πατρίδα μου. Συζητώντας με φίλους που έχουν και αυτοί στην
καρδιά τους την Πάτμο διερωτηθήκαμε με ποιο τρόπο θα μπορούσαμε να αυξήσουμε το ρεύμα των τουριστών εκτός
εποχής. Έχοντας πληροφορηθεί ότι η Πάτμος περιλήφθηκε στην COESIMA, που
περιλαμβάνει τα 7 σημαντικότερα ιερά προσκυνήματα του κόσμου, και ότι ο Δήμος
είχε στείλει απεσταλμένους του σε διάφορες συναντήσεις, θεώρησα ότι ο θρησκευτικός τουρισμός είναι σε διαρκή
ανάπτυξη με πάνω από 50 εκατομμύρια προσκυνητές το χρόνο και ότι αυτό το
είδος του τουρισμού παρατείνεται σε όλη τη διάρκεια του έτους. Τόνισα επίσης
ότι θα αρκούσε μία μόνον εκκλησία για να ξεκινήσει το σχέδιο και υπενθύμισα ότι
ο τότε ηγούμενος
π. Αντύπας μου είχε υποσχεθεί ότι θα έθετε στη διάθεση των καθολικών
προσκυνητών και τουριστών την εκκλησία του Αγίου Φωκά. Ήταν μια καθ' όλα
χριστιανική και πολύ ωραία χειρονομία προς την αδελφή καθολική εκκλησία.
Στο
σημείο αυτό θα ήθελα να υπενθυμίσω ότι εδώ και δεκαετίες αυτή είναι μια
φυσιολογική πρακτική για την καθολική εκκλησία που έχει θέσει εκατοντάδες εκκλησίες στη διάθεση
των αδελφών ορθοδόξων χριστιανών. Σημειώνω εν προκειμένω την
παραχώρηση της εξαιρετικού κάλλους εκκλησίας των Αγίων Θεοδώρων του 5ου αιώνα
στο κέντρο της Ρώμης ως κεντρικής εκκλησίας του ελληνορθόδοξου ποιμνίου, ενώ η
πλειοψηφία των Ελλήνων φοιτητών στην Ιταλία εκκλησιάζονται σε ναούς που έχει
παραχωρήσει η καθολική εκκλησία. Άλλωστε το ίδιο καθεστώς
διευκολύνσεων εφαρμόζει και η Εκκλησία της Ελλάδος.
Το
να χρησιμοποιείται τώρα αυτό το πρόσχημα της παραχώρησης της εκκλησίας στους
καθολικούς για να γίνει επίθεση στον Οικουμενικό Πατριάρχη,
ο οποίος παγκοσμίως εκτιμάται και εισακούεται για τη σοφία του, την οξύνοια και την καλοσύνη
του είναι μια ενέργεια που δεν τιμά τους συντάκτες των άρθρων.
Ευχαριστώ
για τη φιλοξενία
Βιργίλιος
Αβάτο
Aπάντηση
του Νίκου Μελιανού στον κ. Βιρτζίλιο: Εκκλησία Καθολικών ο Άγιος Φωκάς; Πριν
αλέκτρωρ φωνήσαι...
Όταν
γράφαμε το ρεπορτάζ για την απόπειρα που επιχειρείται, με τη συνδρομή μάλιστα του Πατριαρχείου,
για ίδρυση εκκλησίας Καθολικών στον άγιο Φωκά, δεν πιστεύαμε ότι θα επιβεβαιωνόμασταν
τόσο γρήγορα. Και αυτό, επειδή λίγες ώρες μετά τη δημοσίευσή του, εστάλη MAIL
στην εφημερίδα από τον "΄ένθερμο φίλο" της Πάτμου Βιργίλιο Αβάτο,
(γνωρίζαμε τις ενέργειές του, δεν αποκαλύψαμε όμως το όνομά του), ο οποίος ενώ
προσπαθεί να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα, το μόνο που καταφέρνει είναι να τα
επιβεβαιώσει με τον πιο περίτρανο και πανηγυρικό τρόπο.
Το
κείμενο διαβάζεται σε άλλη στήλη της εφημερίδας. Επί τούτου όμως καλόν είναι να
απαντηθούν, κάποια: Διαβάζοντάς το, δεν μπορείς παρά να
"προβληματιστείς" για την υπερβολική αγάπη που τρέφουν κάποιοι για
την Πάτμο.
Βέβαια
αυτός ο φίλος της Πάτμου, δεν εξηγεί γιατί παρεμβαίνει άλλωστε δεν αναφέραμε το
όνομά του, αν και το γνωρίζαμε, ούτε και είναι μόνο αυτός ένας από τους
πραγματικούς φίλους της Πάτμου.
Αναφέρεται
ότι με αφορμή το πρόγραμμα Coesima για το θρησκευτικό τουρισμό, του είχε
υποσχεθεί ο προηγούμενος Αντύπας ότι θα του παραχωρούσε τον άγιο Φωκά για τους
καθολικούς προσκυνητές, γεγονός που το διαψεύδει ο π. Αντύπας σήμερα
αναφέροντας ότι πάγια θέση του ήταν: 1) όπως σεβόμαστε την καθολικά παράδοση,
να σεβαστούν και αυτοί τη δική μας, 2) μπορούν να εκκλησιάζονται ελεύθερα σε όποια εκκλησία
θέλουν, άλλωστε επισκέπτονται σπήλαιο και Μονή κατά τη διάρκεια
τελετών, 3) οι χώροι είναι στην Πάτμο ιδιαίτερα λατρευτικοί και δεν επιτρέπεται
η λατρευτική τελετουργία σε καθολικούς.
Αλλά
δημιουργείται η απορία: Γιατί ο κ. Βιργίλιος δεν δίνει
το σπίτι του για λατρευτικό σκοπό των καθολικών, ή το οικόπεδο που έχει
για να γίνει ναός τους και ζητάει τον άγιο Φωκά και μάλιστα στο λιμάνι, που η
ανοικοδόμηση του επιβάρυνε με χιλιάδες ευρώ τον ελλειμματικό προϋπολογισμό της
Ιεράς Μονής; Τι χρειάζεται τώρα ο ναός αφού δεν λειτουργεί το Coesima για την
Πάτμο;
Όσον
αφορά την αποστροφή του ότι έχει παραχωρηθεί ναός στη Ρώμη για την
Ελληνορθόδοξη κοινότητα, αυτό τα λέει όλα. Υπάρχουν άτομα, όπως γίνεται στην
Ελλάδα, στην Τήνο, Σύρο, Ρόδο κ.α. Δεν μας λέει όμως τι θα γίνει αν ζητηθεί να
λειτουργήσει ορθόδοξος χριστιανικός ναός στο ΒΑΤΙΚΑΝΟ;
Άραγε
τι θα γίνει αν αύριο και λόγω της μαζικής
άφιξης Τούρκων το καλοκαίρι, ζητηθεί να φτιαχτεί τζαμί
στο νησί;
Αν
αφήσουμε την καθολική εκκλησία θα πούμε όχι στο τζαμί; Ένα δε περισσότερο που η
οικονομία του νησιού τα τελευταία χρόνια στηρίζεται εν πολλοίς στους γείτονες
Τούρκους; άραγε θα πίεζε ο Πατριάρχης τη Μονή με την ίδια ευκολία αν ζητούσαν
ναό για τις θρησκευτικές τους ανάγκες οι ΟΜΟΘΡΗΣΚΟΙ ΜΑΣ ΡΩΣΟΙ;
Στην
κατακλείδα αναλαμβάνει τον αυτόκλητο ρόλο του υπερασπιστή του Πατριάρχη
χαρακτηρίζοντάς τον ως μεγάλη προσωπικότητα, με σοφία κ.λπ., κανείς δεν
αμφιβάλλει για αυτό. Θα πρέπει να γνωρίζει όμως ότι μεγάλοι άνδρες κάνουν
μεγάλα λάθη. Τώρα όσον αφορά το γεγονός ότι η κριτική που ασκήσαμε δεν μας τιμά
αυτό δεν θα μας το πει ο κ. Βιργίλιος, καλό θα ήταν να είχαμε τη θέση του Πατριαρχείου
που τηρεί "σιγήν ιχθύος",
όπως συνηθίζει.
Αλήθεια
όμως, για το πατριαρχείο προέβη σ' αυτή την ενέργεια;
Μήπως ευελπιστεί ότι με την υποτιθέμενη και
μαζική άφιξη καθολικών τουριστών, θ' αυξηθούν τα έσοδα της Μονής και θα εισπράττει το
αναλογούν ποσοστό, αφού η "λογία" των 35.000 ευρώ που
πληρώνει κάθε χρόνο η Μονή προς αυτό πιθανόν να μην είναι αρκετή;
Τι σχέση έχει ο κ.
Βιργίλιος με τον Πατριάρχη;
Τι
τους ενώνει;
Μήπως
υπάρχει σχέδιο εκτός
από την άλωση της Μονής από το Πατριαρχείο με τον υπ' αριθμό πρωτ.
69/17.1.13 κανονισμό λειτουργίας της, να αλωθεί το νησί και ο ορθόδοξος πληθυσμός του
που ΚΑΘΟΛΙΚΑ
ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΕΤΑΙ γι αυτές τις μεθοδεύσεις;
Γιατί
καταλύθηκαν θεσμοί αιώνων; Γιατί δεν έγιναν σεβαστοί; Γιατί κάποιοι άφησαν
ανοιχτή την κερκόπορτα και μπήκαν στην "πόλη οι οχτροί";
Ο
σεβασμός προς το σεπτό κέντρο της Ορθοδοξίας, το Οικουμενικό Πατριαρχείο, δεν
πρέπει να εκλαμβάνεται ως ανοχή από τους Πατριαρχικούς, ούτε είναι λευκή
επιταγή για ενέργειες χωρίς την έγκριση του ποιμνίου.
Κάποτε
ο ίδιος ο Πατριάρχης, με αφορμή το θέμα των
αγοραπωλησιών της Μονής, σε τιμωρίες μοναχών ανέφερε ότι "έχουν
σκανδαλίσει πολλάκις τας συνειδήσεις των πιστών". Τι
πρέπει να σκεφτεί κάποιος με την χρησιμοποίηση αυτής της πατέντας για καθολικοποίηση σήμερα του νησιού της Πάτμου;
Και
αντί ο ποιμένας να προσέχει τα πρόβατα, συμβαίνει το αντίθετο: Τα πρόβατα να
καθοδηγούν τον ποιμένα!!!
Θεωρούμε
ότι θα πρέπει ο ηγούμενος να συγκαλέσει σύνοδο κληρικών στη Μονή, να ενημερώσει
τον κόσμο και να τους θέσει ενώπιον των ευθυνών τους ενώ το ίδιο πρέπει να
κάνει και ο Δήμος, εκτός αν δεν έχει πάρει χαμπάρι τι γίνεται, ή ίσως δεν θέλει
να πάρει χαμπάρι. Πρέπει ο κόσμος να αντιδράσει στην παγίωση
κάποιων καταστάσεων που είναι κόντρα στα απ' αιώνων θρησκευτικά δεδομένα του
νησιού μας που αγιάστηκε με τη φωνή του Θεού στο ιερό σπήλαιο, της Αποκάλυψης.
Αν δε, επιμένει
το Πατριαρχείο
στην εφαρμογή της ίδιας πολιτικής δηλ. στην ίδρυση καθολικής εκκλησίας και
θέλει με οποιονδήποτε τρόπο να την επιβάλλει, δυστυχώς η γνώμη μας είναι, ότι η
αντίδραση και η λύση πρέπει να είναι ριζοσπαστική. Μήπως και από το κόψιμο του μνημονεύματος του Πατριάρχη από τη
θρησκευτική λατρεία των εκκλησιών της Πάτμου και να ξεκινήσουν επαφές με
την εκκλησία της Ελλάδας για ενσωμάτωση της Πάτμου εκεί;
"Το
δικό σου το κακό κάνει εμένα πονηρό" λέει ο λαός. Δεν το θέλουμε, αλλά μας
ωθούνε προς αυτή την κατεύθυνση. Και αυτοί που θα μας παραδώσουν θα έχουν τη
μεγαλύτερη ευθύνη από τους παραδοθέντας. Μια ματιά στις χιλιάδες επισκέψεις στο
διαδίκτυο για το ρεπορτάζ που κάναμε καθώς και τα εκατοντάδες μηνύματα και
e-mail που λάβαμε, είναι η καλύτερη απόδειξη του τι πρόκειται να επακολουθήσει.
Ας το λάβουν σοβαρά υπόψη τους οι καθ' ύλην αρμόδιοι. Ου μετανοείν, αλλά προνοείν χρη τον άνδρα τον σοφόν λέει ο Επίχαρμος για να συμπληρώσουν οι νεότεροι:
Η καλύτερη θεραπεία είναι η πρόληψη. Κλείνουμε με το ευαγγελικό ρητό:
Ο έχων ώτα ακούειν ακουέτω!!! αλλά και αυτό του Ιωάννου Χρυσοστόμου:
Το πίπτειν ανθρώπινον, το εμμένειν εωσφορικόν, το μετανοείν θείον!!!
Ας το λάβουν σοβαρά υπόψη τους οι καθ' ύλην αρμόδιοι. Ου μετανοείν, αλλά προνοείν χρη τον άνδρα τον σοφόν λέει ο Επίχαρμος για να συμπληρώσουν οι νεότεροι:
Η καλύτερη θεραπεία είναι η πρόληψη. Κλείνουμε με το ευαγγελικό ρητό:
Ο έχων ώτα ακούειν ακουέτω!!! αλλά και αυτό του Ιωάννου Χρυσοστόμου:
Το πίπτειν ανθρώπινον, το εμμένειν εωσφορικόν, το μετανοείν θείον!!!
Νέα
απάντηση από τον κ. Βιρτζίλιο: Γιατί έκανα την πρόταση στον Πατριάρχη περί
Καθολικής εκκλησίας στην Πάτμο.
Αγαπητή
Σμαράγδα,
Αν γνώριζα ότι στην Πάτμο θα αντιδρούσαν με τον τρόπο που προκύπτει από τις
επιστολές στην εφημερίδα σου και ότι θα απευθύνονταν στον Οικουμενικό Πατριάρχη
με τη φράση: «ότι η υπομονή και το φιλότιμο των Πατμίων έχει πλέον εξαντληθεί»,
σίγουρα δεν θα είχα διατυπώσει την πρότασή μου. Θα ήθελα όμως σε αυτό το σημείο
να υπενθυμίσω σε όλους ότι παρόλα όσα λέγονται οι δύο
Εκκλησίες, Ορθόδοξη και Καθολική, είναι αδελφές εκκλησίες και έχουν από κοινού τα ιερά μυστήρια που είναι τα
θεμέλια του χριστιανισμού.
Θα
ήθελα όμως να κλείσω αυτή την επιστολή λέγοντας ότι όταν διατύπωσα την ιδέα
παραχώρησης μιας εκκλησίας για τους καθολικούς είχα κατά νου μια μεγάλη και
χαρούμενη γιορτή, από κοινού μαζί με τους ορθοδόξους και τους καθολικούς, όπως έγινε όταν οι καθολικοί θέτουν στη διάθεση των ορθοδόξων μια εκκλησία και αυτό, ευτυχώς,
συμβαίνει συχνά.
Ήμουν
παρών όταν στη Ρώμη παραδόθηκε στον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο τον
Α' η παλαιότατη και καλαίσθητη εκκλησία των Αγίων Θεοδώρων. Στην ωραιότατη
γιορτή παρέστη
όλη η ελληνορθόδοξη
κοινότητα της ιταλικής πρωτεύουσας, πολλοί καρδινάλιοι, επίσκοποι
και απλοί πιστοί καθολικοί που θέλησαν να μοιραστούν τη χαρά
των ορθοδόξων αδελφών. Όταν διατύπωσα την ιδέα μου για την Πάτμο, είχα κατά νου
για παρόμοια γιορτή σαν εκείνη της Ρώμης.
Ονειρευόμουν
την άφιξη στην Πάτμο δεκάδων χιλιάδων καθολικών προσκυνητών από όλο τον κόσμο
για να προσκυνήσουν στο σπήλαιο του Αγίου Ιωάννη.
Είχα
κατά νου συμπόσια για την Αποκάλυψη που θα οργανώνονταν στην Πάτμο με τη
συμμετοχή ειδικών από όλο τον κόσμο, τη θέσπιση μιας εξειδικευμένης βιβλιοθήκης
πάντα για την Αποκάλυψη που θα μπορούσε να προσελκύσει όσους ασχολούνται με
αυτό το θέμα (ορθόδοξους, καθολικούς και προτεστάντες) και, τέλος, ως
επιστέγασμα στο όνειρό μου, είχα κατά νου μια συνάντηση στην Πάτμο ανάμεσα στον
Οικουμενικό Πατριάρχη και τον Πάπα.
Αυτό
ήταν το όνειρό μου για την αγαπημένη μου Πάτμο.
Σε
ευχαριστώ για τη φιλοξενία
Βιργίλιος
Αβάτο
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.