Δευτέρα 5 Ιανουαρίου 2015

Ἀπὸ ἐκπλήξεως εἰς ἔκπληξιν... (π. Β. Γοντικάκης, Ορθ. Τύπος, Διακοπή Μνημοσύνου)



Μόλις τὴν προηγούμενη ἑβδομάδα ὁ ἀρθρογράφος τοῦ «Ὀρθοδόξου Τύπου» κ. Ζερβός Γ., ἀκολουθώντας τὴν “γραμμὴ” τῆς «Συνάξεως κληρικῶν καὶ μοναχῶν», προσπάθησε νὰ περάσει τὴν θέση «ὅτι Διακοπὴ Μνημοσύνου σημαίνει ἔξοδο ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία». Καὶ βέβαια, βρῆκε τὸ δάσκαλό του στὸ πρόσωπο τοῦ φιλοξενούμενου ἁγιορείτη ὁμιλητῆ Μοναχοῦ π. Σάββα, ποὺ ἔδωσε μὲ σταθερότητα καὶ σαφήνεια τὴν δέουσα ἀπάντηση, ὅτι «ὅσοι διακόπτουν τὸ Μνημόσυνο δὲν βγαίνουν ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία» (ἐδῶ).
Τώρα, παραδόξως, ὁ «Ὀρθόδοξος Τύπος», ὁ ὁποῖος εἶναι ἐναντίον τῆς ἀποτειχίσεως (καὶ ἀρνεῖται πεισμόνως νὰ δημοσιεύσει ὁποιοδήποτε κείμενο τῶν Ἀποτειχισμένων) ἀναδημοσιεύει ἕνα παλαιὸ κείμενο τοῦ π. Βασιλείου Γοντικάκη, τότε ποὺ ὁ π. Βασίλειος ἦταν ὑπὲρ τῆς Διακοπῆς Μνημοσύνου!!! Καὶ μάλιστα ἀναδημοσιεύει τὸ τμῆμα περὶ Διακοπῆς Μνημοσύνου δυὸ φορές(!) στὴν ἴδια σελίδα! Μία στὸ ἄρθρο «Δραματικὴ Ἔκκλησις Ἁγιορειτῶν Πατέρων πρὸς Ἅπαντας τοὺς Καθηγουμένους τοῦ Ἁγίου Ὄρους» (σελ. 1η και 7η) καὶ μιὰ στὴν ἀναδημοσίευση τοῦ ἄρθρου τοῦ π. Β. Γοντικάκη (στὴν διπλανὴ στήλη, σελ. 7η).


Δὲν καταλαβαίνουν οἱ ἀδελφοὶ καὶ πατέρες τοῦ «Ὀρθόδοξου Τύπου», ὅτι ἔτσι ἐκθέτουν καὶ τὸν π. Βασίλειο, ἀλλὰ πρωτίστως ἐκθέτουν τὸν ἑαυτό τους; Ἢ μήπως ἑτοιμάζονται γιὰ Ἀποτείχιση; Ἀλλὰ ἂν προχωρήσουν σὲ μιὰ τέτοια ἐνέργεια, αὐτὴ, δὲν θὰ τοὺς βγάλει (κατὰ τὰ λεγόμενά τους) ἐκτὸς Ἐκκλησίας; Ἐκτὸς ἄν, ἡ δική τους Ἀποτείχιση, θὰ εἶναι καθαρὴ καὶ κανονική, ἐνῶ τῶν ἄλλων εἶναι ἀντικανονική!

Πατέρες καὶ ἀδελφοί, αὐτὲς τὶς μέρες ἀκοῦμε τὸ "Μετανοεῖτε". Κι ἐσεῖς ἐπεξηγεῖτε τὸ «Μετανοεῖτε» καὶ τὸ κηρύττετε στοὺς ἄλλους! Μήπως πρέπει νὰ ἀφήσετε καὶ τὴν δική σας καρδιὰ νὰ ἀγγίξει ἡ μετάνοια; Καὶ δὲν μιλᾶμε γιὰ ὅσα εἶναι θέματα τοῦ Πνευματικού σας, ἀλλ' εἰδικὰ γιὰ τὸ καίριο αὐτὸ σημεῖο  τῆς κοινωνίας σας μὲ τοὺς αἱρετικούς.
Πάψτε νὰ ἀντιτίθεστε στὴν Πατερικὴ διδασκαλία. Πάψτε νὰ ἀπομονώνετε καὶ νὰ λοιδωρεῖτε, ὅσους τὴν ἀκολουθοῦν. Κι ἂν ἐσεῖς δὲν θέλετε –ἐν τῇ ἐλευθερίᾳ σας, μὴ τὴν ἀκολουθήσετε· δὲν σᾶς ἐκβιάζει κανεὶς νὰ κάνετε κάτι ποὺ δὲν θέλετε. Σᾶς καταδικάζει, ὅμως, στὰ μάτια τοῦ Θεοῦ, ἡ χωρὶς ἀποδείξεις καὶ μὲ πεῖσμα προσπάθειά σας νὰ πείσετε τοὺς ἄλλους ὅτι ἡ γραμμή σας, τῆς ἐπι-κοινωνίας μὲ τοὺς αἱρετικούς, εἶναι ἡ γραμμὴ τῶν Ἁγίων Πατέρων!
Καὶ προσέξτε. Εἶναι ὄχι μόνο ἀντιδεοντολογικὴ καὶ ἀντιδημοκρατική, ἀλλὰ κυρίως ἀντιχριστιανικὴ πράξη, νὰ ἀρνεῖσθε τὴ δημοσίευση κειμένων ποὺ παρουσιάζουν τὴν Πατερικὴ διδασκαλία γιὰ τὸ θέμα τῆς Διακοπῆς Μνημοσύνου. Ἂν τὰ θεωρεῖτε κακόδοξα, εἶστε ὑποχρεωμένοι (ὡς ἐκ τοῦ θεσμικοῦ σας ρόλου) νὰ τὰ ἀντικρούσετε, γιὰ νὰ προφυλάξετε ὅσους τυχὸν θὰ παρασυρθοῦν. Ἂν ὅμως, διὰ τῆς σιωπῆς θέλετε νὰ ἀποκρύψετε ἀπὸ τὸ λαὸ τοῦ Θεοῦ τὴν ἀλήθεια, ἐπειδὴ ἐσεῖς δὲν θέλετε νὰ ἐφαρμόσετε, φέρετε μεγάλη εὐθύνη.

Ἀναδημοσιεύουμε ἀπὸ τὸν «Ὀρθόδοξο Τύπο» τὸ σχετικὸ δημοσίευμα γιὰ τὸν π. Βασίλειο Γοντικάκη.


                                   Πηγή: "ὀρθόδοξος τύπος", 26 Δεκεμβρίου 2014


ΣΗΜΕΡΟΝ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΣ ΤΗΣ Ι. ΜΟΝΗΣ ΙΒΗΡΩΝ ΚΑΙ ΤΑΣΣΕΤΑΙ ΠΑΡΑ ΤΩ ΠΛΕΥΡΩ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ κ. ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ


Πρωτάτο: π. Β. Γοντικάκης καθήμενος τιμητικὰ δίπλα στὸν πατριάρχη.
ταν Καθηγούμενος τς . Μονς Σταυρονικήτα ρχιμανδρίτης Βασίλειος
Γοντικάκης δικαιολόγει τν διακοπν το Μνημοσύνου το Πατριάρχου θηναγόρου

ΤΟΤΕ  ΔΙΕΦΩΝΕΙ  ΜΕ  ΤΑΣ  ΦΙΛΟΠΑΠΙΚΑΣ  ΔΙΑΚΗΡΥΞΕΙΣ  ΚΑΙ  ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ  ΤΟΥ  ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΥ  ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ·  ΤΟΝ  ΕΠΕΚΡΙΝΕ  ΔΙΑ  ΤΑΣ  ΘΕΣΕΙΣ  ΤΟΥ  ΔΙΑ  ΤΟ  ΦΙΛΙΟΚΒΕ,  ΤΟ  ΑΛΑΘΗΤΟΝ  ΤΟΥ  ΠΑΠΑ·  ΚΑΘΩΡΙΖΕ  ΤΗΝ  ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΚΗΝ  ΦΥΣΙΝ  ΤΗΣ  ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ·  ΕΤΟΝΙΖΕΝ  ΟΤΙ  Η  «ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ»  ΚΙΝΗΣΙΣ  ΕΥΡΕ  ΤΗΝ  ΘΕΟΛΟΓΙΑΝ  ΕΙΣ  ΤΗΝ  ΕΛΛΑΔΑ  ΕΙΣ  ΚΡΙΣΙΝ·  ΕΖΗΤΕΙ  ΝΑ  ΜΗ  ΓΙΝΟΥΝ  ΔΙΩΞΕΙΣ  ΔΙΑ  ΤΗΝ  ΔΙΑΚΟΠΗΝ  ΤΟΥ  ΜΝΗΜΟΣΥΝΟΥ  ΚΑΙ  ΕΠΕΣΗΜΑΙΝΕ  ΤΟ  ΧΡΕΟΣ  ΤΗΣ  ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΩΣ  ΤΗΣ  ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ  ΠΟΥ  ΗΤΟ  ΚΑΙ  ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ  Ο  ΠΙΣΤΟΣ  ΛΑΟΣ.


Παραθέτομεν κατωτέρω τν μολογιακὴ ἀπάντησιν, τν ποίαν εχε δώσει πρς τν ερν Κοινότητα το γιωνύμου ρους Καθηγούμενος τς ερς Μονς Σταυρονικήτα ρχιμανδρίτης Βασίλειος Γοντικάκης δι τν διακοπν το μνημοσύνου το Πατριάρχου θηναγόρου μετ τς φιλοπαπικς διακηρύξεις κα πράξεις το τελευταίου. τόνιζε τότε Καθηγούμενος τς ερς Μονς: «παύσαμεν τ μνημόσυνον ασθανθέντες τι ξέλιπε πν περιθώριον νοχς προθεσμία ναμονς».
Ες τ κείμενον τότε Καθηγούμενος τς Σταυρονικήτα σκει σοβαρωτάτην κριτικν δι τς θέσεις, τς ποίας ξέφραζεν μακαριστς Πατριάρχης δι τν νωσιν τν ρθοδόξων μεττν Παπικν. Σήμερον, πο Οκουμενικς Πατριάρχης κ. Βαρθολομαος παναλαμβάνει σα κα μακαριστς Πατριάρχης θηναγόρας τότε Καθηγούμενος τς ερς Μονς Σταυρονικήτα κα νν Προηγούμενος τς ερς Μονς βήρων χει πολ διαφορετικν θέσιν. Τν πάντησιν το πατρς Βασιλείου Γοντικάκη εχε δημοσιεύσει «Ο.Τ.» κα τν πικαλονται ο γιορεται Πατέρες ες τν εδικν κδοσιν, τν ποίαν ξέδωσαν.
λόκληρος πάντησις
Τ πλρες κείμενον τς παντήσεως το τότε Καθηγουμένου τς ερς Μονς Σταυρονικήτα ρχιμανδρίτου Βασιλείου Γοντικάκη χει ς κολούθως:
«πάντηση τς ερς Μονς Σταυρονικήτα (γούμενος ρχιμ. Βασίλειος Γοντικάκης), πρς τν ερ Κοινότητα, γι τν διακοπ το Μνημοσύνου το Πατριάρχου θηναγόρα.
Πρς τν ερν Κοινότητα γίου ρους | Ες Καρυς | 7 κτωβρίου 1970
Τήν μετέραν Πανοσιολογιότητα | δελφικς ν Κυρί κατασπαζόμεθα.
παντντες ες τό π’ ριθμ. 139/Κ/ 5.9.70 μέτερον γκυκλιδες γράμμα μολογομεν τι χάρημεν διαιτέρως, διότι θίγετε να πρόβλημα τόσον βασικόν καί θέτετε ρωτήματα σοβαρά ζητοντες λύσεις. ρωττε:
«Ποία κδήλωσις καί ποία νέργεια κ το Παναγιωτάτου κ. θηναγόρου θά το νδεδειγμένη τόσον διά τήν καθησύχασιν τν συνειδήσεων σον καί διά τήν ποκατάστασιν τς διαταραχθείσης κκλησιαστικς νότητος;».
1. Δυστυχς, ς ποδεικνύουν α λλεπάλληλοι καί πί σειράν τν πατριαρχικαί δηλώσεις δέν πρόκειται περί φραστικν λαθν δημοσιογραφικν νακριβειν λλά περί σταθερν πεποιθήσεων κφραζομένων εκαίρως καίρως μετά πάσης μφάσεως. ρα δέν εναι δυνατόν μία κδήλωσις το Πατριάρχου νά καθησυχάστήν ρθόδοξον συνείδησιν φ’ σον α πεποιθήσεις το Φαναρίου καί διαγραφομένη πορεία του παραμένει ατή. Συγκεκριμένως ες τήν μετέραν Μονήν, παρ’ λην τήν γιορειτικήν ντίδρασιν, μνημονεύαμεν μέχρι τινός το Πατριαρχικο νόματος φειδόμενοι τς κκλησιαστικς νότητος. Μετά δέ τήν περί Φιλιόκβε καί Πρωτείου, ς πλν θίμων, δήλωσιν το Πατριάρχου, παύσαμεν τό μνημόσυνον, ασθανθέντες τι ξέλιπε πν περιθώριον νοχς προθεσμία ναμονς.
Α παρόμοιαι δηλώσεις δέν ποτελον μόνον ναίρεσιν τς Θεοδιδάκτου καί ζωηφόρου παραδόσεως τς γίας μας κκλησίας, λλά συγχρόνως μπαιγμόν πρός τόν ταλαίπωρον Δυτικόν κόσμον, ποος κεκοπιακώς κ το καύσωνος καί τς στείρας δοιπορίας ες χώρους βάτου καί νύδρου ρθολογισμο ζητε, νσυνειδήτως μή, τό δωρ κ τν πηγν τς σωτηρίας.
κφραζομένη πεποίθησις το Πατριάρχου (περί το λαθήτου ς θίμου) καί ραματιζομένη προοπτική του (διά τόν τρόπον τς νώσεως) δέν τόν ποξενώνει πλς πό τήν ρθόδοξον συνείδησιν καί τό κκλησιαστικόν πλήρωμα, λλά τόν μφανίζει κιστα σοβαρόν καί ες τό πρόσωπον το δίου, το Πάπα, ὁ ὁποος μετ’ μφάσεως τόνισε –μετά τάς πατριαρχικάς ταύτας δηλώσεις– τό, Θεί δικαί, λάθητόν του καί τήν νωσιν τν κκλησιν νευ το «παραμερισμο τν ληθν δογμάτων» του. Τό νά κολουθε θεν τάς πατριαρχικάς καί οκουμενικάς κροβασίας κανείς, δέν πάδει πλς πρός τήν ρθόδοξον εροπρέπειαν λλά καί ντίκειται πρός τήν στοιχειώδη σοβαρότητα. Σαφς λλωστε ποφυγή παντήσεως το Πατριάρχου διά τήν μετά το κ. λεξίου συνέντευξίν του, (παρά τήν ρώτησιν τς μετέρας Πανοσιολογιότητος), ποδηλοτό γκυρον το ν λόγ δημοσιεύματος καί τήν πατριαρχικήν προέλευσιν τν πόψεων.
2. EINAI ΓΕΓΟΝΟΣ τι οκουμενική κρίσις ερε τήν ρθόδοξον κκλησίαν, καί μάλιστα τήν λληνικήν, ες μίαν κάμψιν θεολογικς ζως. Ατή θεολογική ναιμία, πουσία τοπατερικο καί καθολικς σωτηρίου πνεύματος, παρουσιάζεται π’αἰῶνος καί πλέον ες τάς θεολογικάς μας Σχολάς καί τόν κηρυκτικόν λόγον. Παρατηρεται μιά πτσις τς ρθοδόξου συνειδήσεως καί τς ργανικς συναφείας ληθείας καί ζως ες τήν κκλησίαν. γιναν σπάνιοι κενοι, ο ποοι μεταγγίζουν τό δόγμα ς χάριν ζως καί τήν Λειτουργίαν ς γιασμόν ψυχν καί σωμάτων. Θά το βεβαίως δικον καί συνεπές στορικς ν πεσιωπτο παρουσιαζομένη πό εκοσαετίας περίπου ναγέννησις τν πατερικν μελετν. Καί μιά ματιά μόνον ες τάς διδακτορικάς διατριβάς καί τάς θεολογικάς ργασίας τν τελευταίων τν πείθει διά τήν πρός τούς Πατέρας στροφήν καί στοργήν.
πίσης ναμφιβόλως χομεν πάρα πολλούς καλούς ( πως ρεσκόμεθα νά τούς πικαλομεν συντηρητικούς) ρχιερες. λλ’ οτε ρχομένη πατερική ναγέννησις ες τν Θεολογίαν οτε ναφερθεσα συντηρητικότης, δύνανται πρς τ παρόν νά λύσουν τν πάρχουσαν βραδυγλωσσίαν καί τν νδοιασμόν πρς σαφ καί περίφραστον μολογίαν πίστεως. Θά πρέπει πιθανς νά ναμένωμεν λίγας πί πλέον γενεάς, διά νά τραφον καί νά νδρωθον μορφαί καναί νά μαρτυρήσουν εθαρσς τήν ρθόδοξον πίστιν ες Εαγγέλιον ζως. Σήμερον ς συνέπεια καί κληρονομιά τς σπονδύλου δογματικς γωγς μας καί τς πωλείας ργανικοδεσμο μετά τς ζώσης βυζαντινς μας παραδόσεως καί τς λειτουργικς θεολογίας εναι ἡ ἔλλειψις τοιμότητος καί παρουσιαζομένη νωθρότης καί νικανότης (μερική ως γενική) ρθοδόξου μολογίας. ντ’ ατς δέ παρουσιάζεται, ς ντίδρασις, διπλος κακοήθης γκος: νός πιπολαίου οκουμενισμο, ὁ ὁποος κμεταλλευόμενος τήν γενικήν νεδαφικότητα καί τόν περισπασμόν τς ποχς μιλε διά νώσεις καί συνομοσπονδιακήν συνύπαρξιν γνον καί περιπαίζων τήν ντολογικήν βάσιν τς ληθείας καί το δόγματος καί νός τυφλο νθενωτισμο γωϊστικς συσκοτίσεως καί δημιουργο περιορίστων λληλοαφοριζομένων παρατάξεων.
ν δέ κκλησία δοκιμάζεται διά τς πολώσεως τν κραίων τούτων τάσεων καί χειμάζεται διά το κρωτηριασμο τς γνησίας μαρτυρίας της, καί ν α οκουμενικαί μεγαλοστομίαι αξάνουν, ντός το εσεβος λαο καί το θεολογικο «λείμματος » κυοφορεται μυστική καί κατάβλητος ντίδρασις. Ες τήν περίπτωσιν ατήν ες διώξεται χιλιάδας, διότι δέν πρόκειται περί τς τομικς του δυνάμεως, ἡ ὁποία δρ, λλά περί τς φανερώσεως τς δυνάμεως ποία συνθλ καί λικμίζει τήν νυπόστατον θρασύτητα τν αρέσεων. Δέν πρόκειται περί νθρωπίνου πάθους, λλά περί συμπλοκς το φημέρου, παροδικο καί ατοκαταδικαστέου, πρός τό αώνιον καί κατάβλητον τς σαλεύτου βασιλείας τς κκλησίας. φ’ σον δρανον ο κατά πρώτιστον λόγον πεύθυνοι, διεγείρεται ατή σωτερική καί καθολική συνείδησις τς κκλησίας. Τήν εθύνην πωμίζεται φύλαξ τς ρθοδοξίας, πιστός λαός, το ποίου πάντοτε νά τά πέρατα τς Οκουμένης καί διά τν αώνων « ψυχή καί καρδία εναι μία».
ρθοδοξία χει τόν οκουμενισμόν της. Διά τς τριαδικς συγκροτήσεως τς πάρξεώς της πραγματοποιεται ν ατ τν πάντων νωσις, διά τν πέκτασιν τς ποίας εχεται. νωσις ατή δν λαμβάνει χώραν ες τήν στορικήν πιφάνειαν ς ψιλόν ξωτερικόν συμβάν, λλ’ ερουργεται ντός το θεανθρωπίνου μυστηρίου τς κκλησίας, ς λειτουργικόν γεγονός καί τριαδική μυσταγωγία. Εναι σταυρός καί νάστασις. Διά νά λθ ζύμη τς ξένης ατς νότητος ες τήν γν θυσιάσθη Υός το Θεο. Διά νά διατηρηθ δυνατότης ατή «εί σφαγιάζεται » Ατός.
φύσις τς ρθοδοξίας εναι καθολική κκλησιολογικς. φύση το κάθε ρθοδόξου εναι οκουμενική πνευματικς: Ζ διά τν λλον. Πον καί χαίρεται τόν πόνον καί τν χαράν το λλου ς δικήν του. Εναι δικός του πόνος καί χαρά το δελφο (γιος Συμεών). Καί ατό δέν συμβαίνει πειδή διος τό πεφάσισε κράσις του εναι τοιαύτη, λλά διότι νεγεννήθη καί νεκαινίσθη θεοειδής ργάνωσις το εναι του, διά το βαπτίσματός του ες τν ζωήν το Πατρός καί το Υο καί τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Οτως προσφορά τς γάπης του δέν εναι φήμερος καί φθαρτός συναισθηματισμός, λλά φορμή θεοφανείας καί φθαρσίας διά τόν πλησίον. Τό καλόν τς κρίσεως τήν ποία διερχόμεθα εναι τι γείρει κ το πνου καί θέτει τά δογματικά προβλήματα ς προβλήματα ζως. Ατό εναι μιά μοναδική δυνατότης διά τήν ναγέννησιν τς ληθος θεολογίας.
3. ΕΝΤΟΣ ΜΙΑΣ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑΣ τοιούτων κκλησιολογικν δίνων, πολύ ρθς μς μεταφέρετε τόν προβληματισμόν: Μήπως παροσα στάσις τς διακοπς το μνημοσύνου εναι πλς ρνητική; Μήπως μποδίζομεν ντί νά φελομεν; Διότι εναι νεπίτρεπτον νά πιβαρύνωμεν τήν κκλησίαν ες τόσον δυσκόλους περιστάσεις διά προσθετικν ρνητικν καί σχισματογεννν ντιδράσεων.
Νομίζομεν τι ν διακόπτεται τό μνημόσυνον νωδύνως καί πό συνήθειαν, άν παρατείνεται διακοπή χωρίς καμμίαν πνευματικήν μέριμναν δι’ ατό, πρόκειται περί ρνητικο ργου. Περί μις χι ν πολέμ κτάκτου στάσεως, λλά περί τς εσαγωγς μις πεπλανημένης παραδόσεως: Τό νά μή μνημονεύεται (π’ όριστον καί νευθύνως) οκεος πίσκοπος. πό μίαν οτως γενομένην διακοπήν μόνον ο χθροί τς κκλησίας θά φεληθον.
άν μως διακοπή το μνημοσύνου εναι συντομογραφικός καθορισμός τς θέσεως το γίου ρους μεταξύ τν δύο κρων (οκουμενικν ονιτισμν διά τς πεμπολήσεως τς δογματικς βάσεως καί ποκοπήν κ τς κκλησίας δι’ τομικιστικοζήλου) τότε δικαιολογεται. άν εναι μία κφρασις τς μυστικς καί γρύπνου μοναχικς συμμετοχς ες τήν ζωήν καί τόν πόνον τς κκλησίας τότε πιτελε ργον θετικόν.
μοναχική εαισθησία ες τά θέματα τς πίστεως ποτελε τόν δείκτην κατευθύνσεως καί ζως διά τόν γωνιζόμενον πιστόν λαόν. πειδή δέ ν προκειμέν τό βάρος καί εθύνη μις ρθοδόξου μαρτυρίας ναπόκειται ες τόν ρθόδοξον λαόν, γίνεται ντιληπτόν τό πίκαιρον καί πεγον δι’ μς τς μοναχικς νήψεως καί γρηγόρσεως. Χωρίς καμμίαν ξωτερικήν λλαγήν, άν τό γιον ρος βιο τήν πνευματικήν του παράδοσιν, θά ξακολουθε νά ποτελ σημεον σταθερότητος καί λπίδος ν μέσ τν πολλν καταποντισμν. Θά εαγγελίζεται διά τς πάρξεώς του (το λόγου τς σιωπς του) πόσον τ παλαιόν καί παραδοσιακν ες τν κκλησίαν εναι λοζώντανον κα κάστοτε σύγχρονον, διότι παρεδόθη καί παραδίδεται καταπαύστως πό το γίου Πνεύματος ες Ατήν.
Πάντως πρός τό παρόν μβάθυνσις ες τό διατί τς διακοπς το μνημοσύνου (καί χι ἡ ἐπανάληψίς του), καί παγρύπνησις ες τό μοναχικόν μας χρέος, συμβάλλουν ες τήν ποκατάστασιν τς νότητος καί τήν καθησύχασιν τν τεταραγμένων συνειδήσεων.
πί πσι τούτοις εχόμενοι δελφικς, πσαν παρά Κυρίου νίσχυσιν καί ες τήν συγκεκριμένην μν προσπάθειαν διατελομεν μετά πολλς γάπης καί τς ν Κυρί φιλαδελφίας.
Καθηγούμενος τς . Μονς Σταυρονικήτα
ρχιμανδρίτης Βασίλειος
καί ο σύν μοί ν Χριστ δελφοί».

(Πηγή: ρθόδοξος Τύπος, 15 ουνίου 1971, ἀ.φ. 142, σελ. 4).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.