Μόλις τὴν προηγούμενη ἑβδομάδα
ὁ ἀρθρογράφος τοῦ «Ὀρθοδόξου Τύπου» κ. Ζερβός Γ., ἀκολουθώντας τὴν “γραμμὴ” τῆς «Συνάξεως
κληρικῶν καὶ μοναχῶν», προσπάθησε νὰ περάσει τὴν θέση «ὅτι Διακοπὴ Μνημοσύνου
σημαίνει ἔξοδο ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία». Καὶ βέβαια, βρῆκε τὸ δάσκαλό του στὸ πρόσωπο
τοῦ φιλοξενούμενου ἁγιορείτη ὁμιλητῆ Μοναχοῦ π. Σάββα, ποὺ ἔδωσε μὲ σταθερότητα
καὶ σαφήνεια τὴν δέουσα ἀπάντηση, ὅτι «ὅσοι διακόπτουν τὸ Μνημόσυνο δὲν
βγαίνουν ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία» (ἐδῶ).
Τώρα, παραδόξως, ὁ «Ὀρθόδοξος
Τύπος», ὁ ὁποῖος εἶναι ἐναντίον τῆς ἀποτειχίσεως (καὶ ἀρνεῖται πεισμόνως νὰ
δημοσιεύσει ὁποιοδήποτε κείμενο τῶν Ἀποτειχισμένων) ἀναδημοσιεύει ἕνα παλαιὸ κείμενο τοῦ π. Βασιλείου Γοντικάκη, τότε ποὺ ὁ π. Βασίλειος ἦταν ὑπὲρ τῆς Διακοπῆς
Μνημοσύνου!!! Καὶ μάλιστα ἀναδημοσιεύει τὸ τμῆμα περὶ Διακοπῆς Μνημοσύνου δυὸ φορές(!) στὴν ἴδια σελίδα! Μία στὸ ἄρθρο «Δραματικὴ Ἔκκλησις
Ἁγιορειτῶν Πατέρων πρὸς Ἅπαντας τοὺς Καθηγουμένους τοῦ Ἁγίου Ὄρους» (σελ. 1η
και 7η) καὶ μιὰ στὴν ἀναδημοσίευση τοῦ ἄρθρου τοῦ π. Β. Γοντικάκη (στὴν διπλανὴ στήλη, σελ. 7η).
Δὲν καταλαβαίνουν οἱ ἀδελφοὶ καὶ πατέρες τοῦ «Ὀρθόδοξου Τύπου», ὅτι ἔτσι ἐκθέτουν
καὶ τὸν π. Βασίλειο, ἀλλὰ πρωτίστως ἐκθέτουν τὸν ἑαυτό τους; Ἢ μήπως ἑτοιμάζονται γιὰ Ἀποτείχιση; Ἀλλὰ ἂν προχωρήσουν σὲ μιὰ τέτοια ἐνέργεια, αὐτὴ, δὲν θὰ τοὺς βγάλει (κατὰ τὰ λεγόμενά τους) ἐκτὸς Ἐκκλησίας; Ἐκτὸς ἄν, ἡ δική τους Ἀποτείχιση, θὰ εἶναι καθαρὴ καὶ κανονική,
ἐνῶ τῶν ἄλλων εἶναι ἀντικανονική!
Πατέρες καὶ ἀδελφοί, αὐτὲς
τὶς μέρες ἀκοῦμε τὸ "Μετανοεῖτε". Κι ἐσεῖς ἐπεξηγεῖτε τὸ «Μετανοεῖτε» καὶ τὸ κηρύττετε στοὺς ἄλλους! Μήπως πρέπει νὰ ἀφήσετε καὶ τὴν δική σας καρδιὰ νὰ ἀγγίξει ἡ μετάνοια; Καὶ δὲν μιλᾶμε γιὰ ὅσα εἶναι θέματα τοῦ Πνευματικού σας, ἀλλ' εἰδικὰ γιὰ τὸ καίριο αὐτὸ σημεῖο τῆς κοινωνίας σας μὲ τοὺς αἱρετικούς.
Πάψτε νὰ
ἀντιτίθεστε στὴν Πατερικὴ διδασκαλία. Πάψτε νὰ ἀπομονώνετε καὶ νὰ λοιδωρεῖτε, ὅσους
τὴν ἀκολουθοῦν. Κι ἂν ἐσεῖς δὲν θέλετε –ἐν τῇ ἐλευθερίᾳ σας, μὴ τὴν ἀκολουθήσετε·
δὲν σᾶς ἐκβιάζει κανεὶς νὰ κάνετε κάτι ποὺ δὲν θέλετε. Σᾶς καταδικάζει, ὅμως, στὰ
μάτια τοῦ Θεοῦ, ἡ χωρὶς ἀποδείξεις καὶ μὲ πεῖσμα προσπάθειά σας νὰ πείσετε τοὺς ἄλλους ὅτι ἡ γραμμή σας, τῆς ἐπι-κοινωνίας μὲ τοὺς αἱρετικούς, εἶναι ἡ γραμμὴ τῶν Ἁγίων Πατέρων!
Καὶ προσέξτε. Εἶναι ὄχι μόνο
ἀντιδεοντολογικὴ καὶ ἀντιδημοκρατική, ἀλλὰ κυρίως ἀντιχριστιανικὴ πράξη, νὰ ἀρνεῖσθε
τὴ δημοσίευση κειμένων ποὺ παρουσιάζουν τὴν Πατερικὴ διδασκαλία γιὰ τὸ θέμα τῆς
Διακοπῆς Μνημοσύνου. Ἂν τὰ θεωρεῖτε κακόδοξα, εἶστε ὑποχρεωμένοι (ὡς ἐκ τοῦ θεσμικοῦ
σας ρόλου) νὰ τὰ ἀντικρούσετε, γιὰ νὰ προφυλάξετε ὅσους τυχὸν θὰ παρασυρθοῦν. Ἂν
ὅμως, διὰ τῆς σιωπῆς θέλετε νὰ ἀποκρύψετε ἀπὸ τὸ λαὸ τοῦ Θεοῦ τὴν ἀλήθεια, ἐπειδὴ ἐσεῖς δὲν θέλετε νὰ ἐφαρμόσετε, φέρετε
μεγάλη εὐθύνη.
Ἀναδημοσιεύουμε ἀπὸ τὸν «Ὀρθόδοξο
Τύπο» τὸ σχετικὸ δημοσίευμα γιὰ τὸν π. Βασίλειο Γοντικάκη.
Πηγή: "ὀρθόδοξος τύπος", 26 Δεκεμβρίου 2014
ΣΗΜΕΡΟΝ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΣ ΤΗΣ Ι.
ΜΟΝΗΣ ΙΒΗΡΩΝ ΚΑΙ ΤΑΣΣΕΤΑΙ ΠΑΡΑ ΤΩ ΠΛΕΥΡΩ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ
ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ κ. ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ
|
Πρωτάτο: Ὁ π. Β. Γοντικάκης καθήμενος τιμητικὰ δίπλα στὸν πατριάρχη. |
Ὅταν ὁ Καθηγούμενος
τῆς Ἱ. Μονῆς Σταυρονικήτα
Ἀρχιμανδρίτης Βασίλειος
Γοντικάκης ἐδικαιολόγει τὴν διακοπὴν τοῦ Μνημοσύνου τοῦ Πατριάρχου Ἀθηναγόρου
ΤΟΤΕ ΔΙΕΦΩΝΕΙ
ΜΕ ΤΑΣ ΦΙΛΟΠΑΠΙΚΑΣ
ΔΙΑΚΗΡΥΞΕΙΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
ΤΟΥ ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ·
ΤΟΝ ΕΠΕΚΡΙΝΕ ΔΙΑ
ΤΑΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ
ΔΙΑ ΤΟ ΦΙΛΙΟΚΒΕ,
ΤΟ ΑΛΑΘΗΤΟΝ ΤΟΥ
ΠΑΠΑ· ΚΑΘΩΡΙΖΕ ΤΗΝ
ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΚΗΝ ΦΥΣΙΝ ΤΗΣ
ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ· ΕΤΟΝΙΖΕΝ ΟΤΙ
Η «ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ» ΚΙΝΗΣΙΣ
ΕΥΡΕ ΤΗΝ ΘΕΟΛΟΓΙΑΝ
ΕΙΣ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΕΙΣ ΚΡΙΣΙΝ· ΕΖΗΤΕΙ ΝΑ
ΜΗ ΓΙΝΟΥΝ ΔΙΩΞΕΙΣ
ΔΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΚΟΠΗΝ
ΤΟΥ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟΥ ΚΑΙ
ΕΠΕΣΗΜΑΙΝΕ ΤΟ ΧΡΕΟΣ
ΤΗΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΩΣ ΤΗΣ
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΠΟΥ ΗΤΟ
ΚΑΙ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ Ο
ΠΙΣΤΟΣ ΛΑΟΣ.
Παραθέτομεν
κατωτέρω τὴν ὁμολογιακὴ ἀπάντησιν, τὴν ὁποίαν εἶχε δώσει πρὸς τὴν Ἱερὰν Κοινότητα τοῦ Ἁγιωνύμου Ὄρους ὁ Καθηγούμενος τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Σταυρονικήτα Ἀρχιμανδρίτης Βασίλειος Γοντικάκης διὰ τὴν διακοπὴν τοῦ μνημοσύνου τοῦ Πατριάρχου Ἀθηναγόρου μετὰ τὰς φιλοπαπικὰς διακηρύξεις καὶ πράξεις τοῦ τελευταίου. Ἐτόνιζε τότε ὁ Καθηγούμενος τῆς Ἱερᾶς Μονῆς: «Ἐπαύσαμεν τὸ μνημόσυνον αἰσθανθέντες ὅτι ἐξέλιπε πᾶν περιθώριον ἀνοχῆς ἢ προθεσμία ἀναμονῆς».
Εἰς τὸ κείμενον ὁ τότε Καθηγούμενος τῆς Σταυρονικήτα ἤσκει σοβαρωτάτην κριτικὴν διὰ τὰς θέσεις, τὰς ὁποίας ἐξέφραζεν ὁ μακαριστὸς Πατριάρχης διὰ τὴν ἕνωσιν τῶν Ὀρθοδόξων μετὰ τῶν Παπικῶν. Σήμερον, ποὺ ὁ Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης κ. Βαρθολομαῖος ἐπαναλαμβάνει ὅσα καὶ ὁ μακαριστὸς Πατριάρχης Ἀθηναγόρας ὁ τότε Καθηγούμενος τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Σταυρονικήτα καὶ νῦν Προηγούμενος τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Ἰβήρων ἔχει πολὺ διαφορετικὴν θέσιν. Τὴν ἀπάντησιν τοῦ πατρὸς Βασιλείου Γοντικάκη εἶχε δημοσιεύσει
ὁ «Ο.Τ.» καὶ τὴν ἐπικαλοῦνται οἱ Ἁγιορεῖται Πατέρες εἰς τὴν εἰδικὴν ἔκδοσιν, τὴν ὁποίαν ἐξέδωσαν.
Ὁλόκληρος ἡ ἀπάντησις
Τὸ πλῆρες κείμενον τῆς ἀπαντήσεως τοῦ τότε Καθηγουμένου τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Σταυρονικήτα Ἀρχιμανδρίτου Βασιλείου
Γοντικάκη ἔχει ὡς ἀκολούθως:
«Ἀπάντηση τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Σταυρονικήτα (ἡγούμενος ἀρχιμ. Βασίλειος Γοντικάκης), πρὸς τὴν Ἱερὰ Κοινότητα, γιὰ τὴν διακοπὴ τοῦ Μνημοσύνου τοῦ Πατριάρχου Ἀθηναγόρα.
Πρὸς τὴν Ἱερὰν Κοινότητα Ἁγίου Ὄρους | Εἰς Καρυὰς | 7 Ὀκτωβρίου 1970
Τήν Ὑμετέραν Πανοσιολογιότητα | ἀδελφικῶς ἐν Κυρίῳ κατασπαζόμεθα.
Ἀπαντῶντες εἰς τό ὑπ’ ἀριθμ. 139/Κ/ 5.9.70 Ὑμέτερον ἐγκυκλιῶδες γράμμα ὁμολογοῦμεν ὅτι ἐχάρημεν ἰδιαιτέρως, διότι θίγετε ἕνα πρόβλημα τόσον βασικόν
καί θέτετε ἐρωτήματα σοβαρά ζητοῦντες λύσεις. Ἐρωτᾶτε: