Σχόλιο: Ὡς πειθήνια ὄργανα τῆς Δεσποτοκρατίας, οἱ Ἑλλαδικοὶ
Μητροπολίτες, ὄντες οἱ ἴδιοι Δεσποτοκράτες, δὲν σκέπτονται νὰ ἀπομακρυνθοῦν ἀπὸ
τὴν αἵρεση. Κι ὄχι μόνο δὲν διακόπτουν τὸ Μνημόσυνο τοῦ αἱρετικοῦ Πατριάρχη,
ἀλλ’ οὔτε κἂν διανοοῦνται νὰ ἀφήσουν τὰ «μας»
καὶ τὰ «σας», τὶς συμβατικὲς ψευτοευγένειες, ὥστε νὰ δηλώσουν -σημειολογικὰ τουλάχιστον- στοὺς πιστοὺς τὶς ἀποστάσεις τους ἀπὸ τὸν αἱρεσιάρχη Πατριάρχη Βαρθολομαῖο!
Τοῦτο κάνει καὶ ὁ μητροπολίτης Γόρτυνος Ἱερεμίας σὲ ἕνα
πρόσφατο «γλυκανάλατο» κείμενό του, διὰ τοῦ ὁποίου ἀπευθύνεται διδασκαλικὰ στοὺς
Ἱερεῖς τῆς Μητροπολιτικῆς του περιφέρειας. Γνωστῶν ὄντων τῶν κακόδοξων ἀποφάσεων τῆς ληστρικῆς
Κολυμπαρίου Συνόδου, καὶ ξεκινώντας νὰ ὁμιλήσει γι’ αὐτή, ἀναφέρεται καὶ στὸν «Οἰκουμενικὸ
Πατριάρχη μας κ.
Βαρθολομαῖο»!
Στὴν ἀρχὴ μᾶς λέγει κάτι πολὺ σημαντικό· ὅτι «Τό βάθος τῆς αἱρέσεως
αὐτῆς εἶναι στό συγκρητισμό τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης, τόν ὁποῖον ἐπολέμησαν μέ
πάθος οἱ Προφῆτες της. Ναί! Οἱ ἀγῶνες τῶν Προφητῶν τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης εἶναι
ἀγῶνες κατά τοῦ Οἰκουμενισμοῦ» καὶ ἐπισημαίνει ὅτι «ἀπό τήν αἵρεση αὐτή, τήν
ὁποίαν οἱ γνῶστες της τήν λέγουν, ὀρθῶς, "παναίρεση",
ἔχουν ἐπηρεαστεῖ καί πολλοί ἰδικοί μας ὀρθόδοξοι».
Στὴν συνέχεια,
δειλιάζοντας καὶ ἀρνούμενος νὰ μιλήσει τὴν γλῶσσα τῶν Ἁγίων Πατέρων, ὁμιλεῖ
διπλωματικὰ καὶ γιὰ κάποιες φῆμες ποὺ ἀκούγονται ἀπὸ μερικούς: «Μάλιστα δέ λέγουν ὅτι
ὑπάρχουν καί κληρικοί, ἀνωτέρας μάλιστα βαθμίδος, οἱ ὁποῖοι ἐνθουσιάζονται ἀπό
τά οἰκουμενιστικά κινήματα καί τά ὑποστηρίζουν στούς λόγους τους».
Πουθενὰ ἡ καταγγελία τῶν ἀρχηγῶν τῆς Παναιρέσεως Πατριάρχου Βαρθολομαίου, Περγάμου
Ἰωάννου Ζηζιούλα, Μεσσηνίας Χρυσοστόμου κ.λπ., ὡσὰν νὰ μιλᾶ γιὰ μιὰ ἀόρατη
Παναίρεση ἀπὸ τὴν ὁποία κάποιοι ἀνώτεροι ἁπλῶς ἐνθουσιάζονται!!! Ἀρνεῖται νὰ ἀναλάβει ἀγώνα ὁμολογιακὸ κατὰ τῆς αἱρέσεως, νὰ «βαστάσει
ἐν τῷ σώματί του τὰ στίγματα τοῦ Ἰησοῦ» (Γαλ. 6, 17).
Καὶ ἀφοῦ κάνει μιὰ θεωρητικὴ διδασκαλία περὶ αἱρέσεων
καὶ Ἐκκλησίας, ἀναφέρεται (ὡς σὲ Ὀρθόδοξες αὐθεντίες) στοὺς «Πατέρες Ἀρχιερεῖς τῆς
Ἑλλαδικῆς μας Ἐκκλησίας, ποὺ μετεῖχαν στήν Σύνοδο»! Πατέρες μας, λοιπόν, αὐτοὶ ποὺ ψήφισαν καὶ ἀποφάσισαν
τὴν υἱοθέτηση τῶν κατάπτυστων κειμένων της;
Στὴ συνέχεια ἐξηγεῖ στοὺς ἱερεῖς τῆς Μητροπόλεώς του
ὅτι οἱ συμμετασχόντες στὴν Σύνοδο Ἐπίσκοποι, ἄλλη ἐντολὴ εἶχαν πάρει ἀπὸ τὴν
Ἱεραρχία τῆς Ἑλλαδικῆς Ἐκκλησίας τοῦ μηνὸς Μαΐου 2016: νὰ μὴν ἀποδεχτοῦν τὶς
κακόδοξες διατυπώσεις τῶν πρὸς ψήφιση κειμένων στὴν Κολυμπάριο Σύνοδο. Ἀλλ’ αὐτοί, παρὰ
τὶς ἐνστάσεις τοῦ μητροπολίτη Ναυπάκτου, ἀποδέχτηκαν κακόδοξες θέσεις καὶ ἐπίσης, τὶς θέσεις αὐτὲς δὲν τὶς κατεδίκασαν στὴν τελευταία σύγκληση τῆς Ἱεραρχίας τοῦ
Νοεμβρίου.
Μετὰ ἀπ’ αὐτὴ τὴν «γλυκανάλατη» ἀνάλυση, θὰ περίμενε
κάποιος, ἔστω στὸ τέλος, καὶ μετὰ τὴν διαπίστωση ποὺ ὁ ἴδιος κάνει, ὅτι
ὁλόκληρη ἡ Ἱεραρχία πλέον δὲν κατεδίκασε ἀλλὰ διὰ τοῦ Εἰσηγητῆ στὴ Σύνοδο
μητροπολίτη Σερρῶν, τοῦ Ἀρχιεπισκόπου Ἱερώνυμου, ἀλλὰ καὶ σχεδὸν ὅλων τῶν μελῶν τῆς
Συνόδου, σιωπηρὰ ἀποδέχτηκαν τὶς κακόδοξες Κολυμπάριες ἀποφάσεις, θὰ περίμενε
λοιπὸν ἀπὸ τὸν κ. Ἱερεμία ἐν ἀγανακτήσει νὰ καταδικάσει τὴν Σύνοδο. Θὰ περίμενε
νὰ καυτηριάσει τὴν ἁμαρτωλὴ συγκατάθεση τῶν Μητροπολιτῶν καὶ δὴ τὴν πονηρὴ συμπεριφορὰ καὶ τὸν προδοτικὸ ρόλο ποὺ διαδραμάτισε ὁ Ἀρχιεπίσκοπος
Ἱερώνυμος, καὶ στὴν Κολυμπάριο Σύνοδο καὶ στὴν Σύνοδο τῆς Ἱεραρχίας.
Καὶ ἀντ’ αὐτῶν, ποιά εἶναι ἡ τοποθέτηση τοῦ ὑπεύθυνου Ποιμένα
τῶν ψυχῶν καὶ τῶν Ἱερέων καὶ τῶν πιστῶν τῆς Μητροπόλεως Γόρτυνος, ἀλλὰ καὶ τῶν
ἄλλων πιστῶν, ποὺ διὰ τοῦ διαδικτύου διαβάζουν τὴν διδασκαλία του; Εἶναι
τοποθέτηση «Πόντιου Πιλάτου», τοποθέτηση ἑνὸς δειλοῦ ἀνθρώπου, ποὺ μετὰ ἀπὸ ὅλα
ὅσα περιγράφει, μετὰ ἀπὸ ὅλα ὅσα ἐπὶ χρόνια γράφει γιὰ τὴν παναίρεση τοῦ
Οἰκουμενισμοῦ, μετὰ ἀπὸ τὴν διαπίστωση ποὺ μᾶς καταθέτει, ὅτι πολλὲς ψυχὲς
χριστιανῶν ἔχουν προσχωρήσει στὴν αἵρεση, συνεχίζει νὰ ΠΑΡΑΠΛΑΝΑ τὸν Λαὸ τοῦ
Θεοῦ, συνεχίζει νὰ ἀρνεῖται νὰ ὀνοματίσει τοὺς πρωταίτιους τουλάχιστον τῆς Παναιρέσεως,
ὥστε οἱ πιστοὶ νὰ προφυλαχτοῦν.
Καὶ κατακλείει τὴν ἐνημέρωση-διδασκαλία του
ἀπαντώντας ὡς Πόντιος Πιλᾶτος τὰ ἑξῆς παραπλανητικὰ καὶ ἐξοργιστικὰ στὸ ἐρώτημα
ποὺ ὁ ἴδιος θέτει, ἂν
δηλαδὴ «θα ἀναγνωρίσουμε τὴν
Σύνοδο αὐτή»:
«Αὐτό θά ἀποφασισθεῖ ἀπό ὅλους τούς Ἱεράρχας τῆς Ἑλλαδικῆς μας Ἐκκλησίας. Ὁ
Ἀρχιεπίσκοπός μας πάντως κ. ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ παρέχει ἄνεση λόγου γιά κάθε ἐκφραζομένη
ἄποψη καί εἶναι δεκτικός ὅλων τῶν θέσεων. Τόν εὐχαριστοῦμε γι᾽ αὐτό. Πάντως ἀπό
τήν ἱστορία τῶν Συνόδων γνωρίζουμε ὅτι στίς Οἰκουμενικές Συνόδους γίνονταν
πολλές Συνεδριάσεις γιά πολλά χρόνια»!!!
Ὥστε λοιπόν, μᾶς καλεῖ νὰ ἀφήσουμε στὴν Δεσποτοκρατία τὴν ἀπόφαση! Στὰ χέρια
τῶν Μητροπολιτῶν καὶ ἰδίως «τοῦ Ἀρχιεπισκόπου μας»! Νὰ
ἐμπιστευθοῦμε τὰ Ἱερὰ καὶ τὰ Ὅσια τῆς Πίστεώς
μας στὰ χέρια αὐτῶν ποὺ τελεσίδικα
πρόδωσαν τὴν Πίστη! Καὶ νὰ περιμένουμε
ἀπ’ αὐτοὺς λύση!
Δὲν εἶναι ντροπή, Σεβασμιώτατε, νὰ μᾶς λέτε: «Ὁ Ἀρχιεπίσκοπός μας πάντως
κ. ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ παρέχει ἄνεση λόγου γιά κάθε ἐκφραζομένη ἄποψη καί εἶναι δεκτικός
ὅλων τῶν θέσεων» (σ.σ.: φυσικὰ καὶ τῶν κακόδοξων!) καὶ πὼς «τόν εὐχαριστοῦμε γι᾽ αὐτό»;
Δυστυχῶς, μὲ αὐτὰ ποὺ λέτε: α) παραπληροφορεῖτε
σ’ αὐτὸ τὸ σημεῖο τοὺς Ἱερεῖς καὶ τὸ λαό· ἀπὸ ὅσα διέρευσαν, ὁ κ. Ἱερώνυμος δὲν
«ἔδωσε ἄνεση λόγου» σὲ ὅλους, ἀφοῦ ὁ μὲν μητροπολίτης Ναυπάκτου δέχτηκε
ἐπανειλημμένως ἐπιθέσεις ἀπὸ συναδέλφους σας καὶ ἐμποδιζόταν νὰ μιλήσει «ἄνετα», ὁ δὲ μητροπολίτης Καλαβρύτων ἀναγκάστηκε νὰ μὴν μιλήσει (ὅπως
τουλάχιστον δικαιολογεῖται) ἐξ αἰτίας
τοῦ κλίματος ποὺ ἐπέτρεψε ὁ Ἀρχιεπίσκοπος νὰ ἐπικρατήσει στὴν Σύνοδο τῆς Ἱεραρχίας
καὶ β) Ἔστω, εὐχαριστεῖτε τὸν Ἀρχιεπίσκοπο γιὰ τὴν «ἄνεση» λόγου ποὺ ἔδωσε·
στὴν ζωή σας μόνο νὰ εὐχαριστεῖτε κάποιον μάθατε, ποὺ φέρθηκε
καλὰ σὲ κάποια δευτερεύοντα πράγματα; Δὲν μάθατε νὰ τὸν ἐλέγχετε ποὺ μὲ αὐτὴν τὴν
ἀνύπαρκτη «ἄνεση λόγου» ποὺ ἔδωσε, κατάφερε νὰ περάσει τὸ καταχθόνιο σχέδιό
του, ποὺ δὲν ἦταν ἄλλο παρὰ ἡ ἐφαρμογὴ τῆς «ἐντολῆς» τοῦ Φαναρίου: μὴν καταδικάσετε τὴν
Κολυμπάριο Σύνοδο;
Ἀλλὰ ὑπάρχει ἐδῶ καὶ κάτι σοβαρότερο. Μὲ τὴν παραπάνω τοποθέτησή
του παραπλανᾶ τοὺς Ἱερεῖς του (καὶ ὅσους τὸν διαβάζουν) μὲ ἕνα ἐπιχείρημα ψευδέστατο· λέγει δηλαδή, ὅτι σὲ
ἑπόμενη Συνεδρίαση τῆς Συνόδου
εἶναι δυνατὸν νὰ ἀλλάξουν οἱ ἀποφάσεις, ἀφοῦ «ἀπό τήν ἱστορία τῶν Συνόδων γνωρίζουμε ὅτι στίς
Οἰκουμενικές Συνόδους γίνονταν πολλές Συνεδριάσεις γιά πολλά χρόνια… Ἔτσι συνέβαινε
στήν ἱστορία τῶν Συνόδων. Γίνονταν πολλές συνεδριάσεις πού κρατοῦσαν πολλά χρόνια. Καί οἱ Συνεδριάσεις
αὐτές θεωροῦνταν ἔπειτα ὡς μία Σύνοδος»! Καὶ ποῦ ἔγκειται τὸ
ψεῦδος καὶ ἡ παραπλάνηση ἀπὸ τὸν κ. Ἱερεμία; Στὴν πραγματικότητα τοῦ ὅτι ἡ Σύνοδος αὐτὴ τελείωσε. Δὲν τελείωσε μιὰ ἀπὸ τὶς
Συνεδριάσεις της, ἀλλὰ ἡ Σύνοδος ἔκανε ὅσες συνεδριάσεις εἶχε νὰ κάνει, πῆρε
τὶς ἀποφάσεις της καὶ πέρασε στὴν ἱστορία. Θὰ
μείνει στὴν ἱστορία ὡς κακόδοξη καὶ ληστρικὴ Σύνοδος, ὡς ἡ «Ἁγία
καὶ Μεγάλη Σύνοδος» ἐν
Κολυμπαρίῳ τῆς Κρήτης. Τὸ ἂν θὰ ἀναθεωρηθοῦν, θὰ καταριφθοῦν
ἢ θὰ ἐπιβεβαιωθοῦν οἱ ἀποφάσεις της, αὐτὸ θὰ τὸ ἀποφασίσει μία ἄλλη Σύνοδος,
μετὰ ἀπὸ χρόνια ἢ δεκαετίες, ἢ ποτέ, ἀλλὰ αὐτὸ δὲν θὰ γίνει ἀπὸ «συνεδρίαση» τῆς
ἴδιας Συνόδου, ἀλλὰ ἀπὸ ἀπόφαση μιᾶς ἄλλης Συνόδου. Οἱ ἀποφασίσαντες σήμερα καὶ
οἱ ἀποδεχθέντες τὶς ἀποφάσεις τῆς Κολυμπαρίου Συνόδου θὰ εἶναι ἔνοχοι στὴ συνείδηση τῆς Ἐκκλησίας
ὡς αἱρετικὰ ἀποφασίσαντες! Κανεὶς δὲν μᾶς ἐγγυᾶται ὅτι θὰ ζήσουν γιὰ νὰ ἀποφασίσουν
διαφορετικά, νὰ διορθώσουν τὸ λάθος τους. Ἡ Σύνοδος τελείωσε! Ἡ εὐθύνη θὰ τοὺς
βαρύνει αἰώνια!
Κρίμα, Σεβασμιώτατε! Πολλοὶ περίμεναν ἀπὸ τοὺς θεωρούμενους
ὡς συντηρητικοὺς καὶ ἀντι-Οἰκουμενιστὲς Ἐπισκόπους νὰ ἀντιδράσουν ὁμολογιακὰ
καὶ ὀρθόδοξα! Τοὺς ἀπογοητεύσατε!
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ
ΓΟΡΤΥΝΟΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΕΩΣ ΙΕΡΕΜΙΑ
ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΙΕΡΕΙΣ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΤΟΥ
ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
Ἀγαπητοί συλλειτουργοί ἀδελφοί Ἱερεῖς,
Ἔγινε στίς 19-26 Ἰουνίου στό Κολυμπάρι τῆς Κρήτης ἡ Πανορθόδοξη Ἁγία
καί Μεγάλη Σύνοδος, ὅπως ὀνομάστηκε. Γνωρίζω τό ἐνδιαφέρον Σας γιά νά
μάθετε τά σχετικά μέ τήν Σύνοδο αὐτή, γιατί μέ ἐρωτούσατε σέ κατ᾽ ἰδίαν
συναντήσεις, ἀλλά σᾶς ἔλεγα ὅτι θά ἀπαντήσω σέ ὅλους σας μέ μία γενική
ἀπάντηση. Αὐτό πράττω τώρα κατά καθῆκον καί ὑποχρέωσή μου ὡς Ἐπίσκοπός
σας.
1. Κατά πρῶτον ἔχω νά πῶ αὐτό πού ξέρετε ὅτι ἡ Ἐκκλησία μας ἐκφράζεται
συνοδικά. Καί σεῖς οἱ Ἱερεῖς μέ τό ποίμνιό σας, τούς