Του Ιωάννου Ρίζου
Υπάρχει
μια παρασκηνιακή και κρυφή διεργασία που
ενεργείται από μερίδα των νεοαποτειχιζόμενων αγιορειτών Μοναχών (όχι πάνω από
δέκα τον αριθμό) κι ενός αρχιμανδρίτη εκτός Όρους, που προετοιμάζει το έδαφος
ώστε ο όποιος νεοαποτειχιζόμενος λαός να μεταφερθεί εν μία νυκτί στις τάξεις
του παλαιού ημερολογίου.
Ίσως
η παταγώδης αποτυχία της διαχείρισης της
Αποτείχισης (βλέπε φιάσκο με π. Θ. Ζήση, βλέπε φιάσκο του μικρού αριθμού των
υπογραφών που συνέλεξαν για την «Διακήρυξη του Ωραιοκάστρου», όπου υπέγραψαν 262 άτομα παγκοσμίως!), τους
ανάγκασε να ενδώσουν σε αυτό που κάποτε
απέρριπταν.
Πρίν
2 χρόνια, είχα διένεξη με τον ιερομόναχο Χ. (μέλος αυτής της ομάδας) εξαιτίας
του ότι δεν ήθελε να χρησιμοποιούμε την λέξη «Αποτείχιση» για να μη μας συνδέσουν
με τους Γ.Ο.Χ.! Τώρα ο ίδιος προωθεί την συγχώνευση νεοαποτειχισμένων και
Γ.Ο.Χ.
Κι
ενώ η διακήρυξη του Ωραιοκάστρου γράφει:
«…δὲν
προβαίνουμε εἰς σύστασιν ἑτέρας “ἐκκλησίας”, ἄπαγε τῆς βλασφημίας,
οὔτε προσχωροῦμε σὲ καμμία
παράταξη», πρόσφατες
μαρτυρίες μας λένε ότι ο π. Σ., «ηγέτης» αυτής της ομάδας δηλώνει ότι: «οι Γ.Ο.Χ. έχουν μυστήρια».
Υπερασπίζομαι
την επιστροφή στο Ιουλιανό ημερολόγιο. Όμως
αντιμάχομαι το Σχίσμα, την διακοπή εκκλησιαστικής κοινωνίας, την «εκκλησία» και τις
παραεκκλησίες που δημιουργήθηκαν από
αυτούς που διαφώνησαν τότε με την καθιέρωση του νέου ημερολογίου, εφόσον το
ζήτημα ήταν ιάσιμο κατά τους αγίους της πρώτης χιλιετίας. Αντιμάχομαι κι
αυτούς που με προχειρότητα εφευρίσκουν
μεταγενέστερες δικαιολογίες για να
αθωώσουν προγενέστερες εκκλησιολογικές
εκτροπές που παγίωσαν ένα σχίσμα.
Παλαιοημερολογίτες
και νεοημερολογίτες, έχουν επισήμως αλληλοκατηγορηθεί ως σχισματικοί, θεωρώντας η μία πλευρά την
άλλη ως άμοιρη Χάριτος και Μυστηρίων. Τα επίσημα έγγραφα αρχίζουν από την μια
μεριά με την Εγκύκλιο της Συνόδου της Ελλαδικής Εκκλησίας το 1926 και από την
άλλη με την Εγκύκλιο του πρ. Φλωρίνης Χρυσοστόμου Καβουρίδη το 1935.
Αν
δεχτούμε ότι οι Γ.Ο.Χ. ήταν και είναι η αληθινή εκκλησία, θα πρέπει αναγκαστικά μόνο
αυτοί να έχουν Μυστήρια και συνεπώς η νεοημερολογίτικη εκκλησία από το 1924 να μην
είναι εκκλησία, όντας άμοιρη Χάριτος και Μυστηρίων. Με άλλα λόγια, όλοι μας από το 1924
και μετά, είμαστε αβάπτιστοι, οι ιερείς, οι επίσκοποι, καλόγεροι και ο λαός γεννήθηκε
και πέθανε εκτός Εκκλησίας και σωτηρίας.
Είμαστε στην ουσία, στην ίδια κατάσταση των παπικών, αγγλικανών, προτεσταντών, μονοφυσιτών!
Έτσι
θα πρέπει, οι παραπάνω αγιορείτες (κι ο λαός που θα τους ακολουθήσει) να
ξαναβαπτιστούν, ή να αναμυρωθούν και οι ιερωμένοι τους να ξαναχειροτονηθούν(;) Αν
λοιπόν επιδιώκουν να φέρουν τον λαό στο «παλαιό», άς κάνουν πρώτα οι ίδιοι δημοσίως
τα «αναγκαία» και μετά άς πούν και στον λαό ότι πρέπει να «ξαναπάρουν» τα
Μυστήρια του βαπτίσματος και Χρίσματος !!
Πρίν όμως εκτελέσουν τα σχέδια τους καλό
θα ήταν να μας απαντήσουν και στα παρακάτω:
1.
Γιατί από το 325 μ.Χ. έως το 800 μ.Χ. που
έλαβαν χώρα οι Οικουμενικές Σύνοδοι και δεκάδες Τοπικές Σύνοδοι της Ανατολικής
Εκκλησίας, καμία Σύνοδος ή άγιος δεν ανακήρυξε την Εκκλησία της Δύσης
(Ορθόδοξης τότε) ως σχισματικής και άμοιρης Χάριτος και Μυστηρίων, αφού η Δυτική Εκκλησία και ειδικά η Ρώμη, σποραδικά
και ανά τους αιώνες δεν τηρούσε την ίδια εορτολογική τάξη με αυτήν της
Ανατολικής Εκκλησίας και μάλιστα στο μείζον θέμα που αφορά τον εορτασμό του
Πάσχα το οποίο οριζόταν αυστηρά από την Α΄ Οικουμενική και τον Α΄ Κανόνα της
Αντιοχείας;
2. Πώς
αυτό που δεν ήταν δογματικό και σωτηριολογικό θέμα για τους αγίους της παραπάνω
περιόδου (Αθανασίου, Χρυσοστόμου, Γρηγορίου, Ιωάννη Δαμασκηνού, Μαξίμου, κ.ά) οι οποίοι κοινωνούσαν κανονικά με τους
εφαρμόζοντας άλλο Πασχάλιο και έγινε ξαφνικά δογματικό και σωτηριολογικό το
1924, και μάλιστα την στιγμή που δεν
θίχτηκε ο Πασχάλιος Κανόνας της Α΄ Οικουμενικής όπως ομολογεί ο πρ. Φλωρίνης;
3. Πώς
οι άγιοι Πατέρες και οι Οικουμενικές και Τοπικές Σύνοδοι της παραπάνω περιόδου
δεν κατάλαβαν ότι η