Αγαπητό ιστολόγιο
Π.Π.,
Είδα την ανάρτηση
σας και σας στέλνω την απάντηση μου σε όσα γράφει το ιστολόγιο Κρυφό Σχολειό (εδώ).
Κατ’ αρχήν πρέπει
να σας ζητήσω συγγνώμη. Μάλλον σας έκανα κακό που σας έστειλα στοιχεία ανώνυμα.
Παρακαλώ όμως να σεβαστείτε την ανωνυμία μου. Εδώ που ζω είναι η κοινωνία
κλειστή και δεν θέλω κι άλλα προβλήματα. Πάντως αυτό που λένε οι Γ.Ο.Χ. ότι εγώ
ανήκω στο ιστολόγιο είναι ψέμα. Όμως τα στοιχεία που σας στέλνω δεν είναι δικά
μου και ανώνυμα αλλά ιερέων και μελών της ΡΟΕΔ. Οπότε δεν καταλαβαίνω τους πανηγυρισμούς και τις ειρωνείες των
Γ.Ο.Χ. Ασχολούμε εδώ και καιρό με την ΡΟΕΔ και ξέρω ότι δεν έχουν εδώ και
πολλές δεκαετίες κοινωνία μαζί τους. Τί λοιπόν, πανηγυρίζουν; Για την ΡΟΕΔ
είνια σχισματικοί.
Σας παραθέτω
λοιπόν άλλο ένα κείμενο της ίδιας αγγλικής ενορίας της ΡΟΕΔ (http://orthodoxengland.org.uk/rocorold.htm) όχι «ανώνυμο» αλλά με το όνομα του ιερέα (πρωτοπρεσβύτερος Andrew Phillips, που όπως λέει ο ίδιος ξέρει τα πράγματα από
προσωπική εμπειρία), που λέει πχ. ότι
ο Άγιος Ιωάννης Μαξίμοβιτς δεν ήθελε από το 1950 να υποστηρίξει τους Γ.Ο.Χ. και
ότι η σχισματική τους φύση έγινε σε πολλούς που δεν είχαν το πνευματικό επίπεδο
του Αγίου κατανοητή αρκετά αργότερα «To St John of Shanghai it was clear in the 1950s and he refused to help the old calendarists. But St
John was an utterly spiritual man. To the not so spiritual, the nature of old
calendarism often did not become obvious until later.»
Ο
ιερέας ρωτάει επίσης το αυτονόητο που πολλοί λένε και στην Ελλάδα. Γιατί οι
Γ.Ο.Χ. δεν ακολούθησαν τους φωτισμένους γέροντες Φιλόθεο Ζερβάκο, τους ρουμάνους
Κλέοπα, Αρσένιο Μπόκα, που παρέμειναν στην Εκκλησία παρόλο που διαφωνούσαν με
το ημερολόγιο; «Old calendarists attempt to justify themselves. For example, they quote that Elder Philotheos Zervakos
was for them. But which Church did the Elder Philotheos belong to? The Church
of Greece (new calendar). All this is self-justification for disobedience. The
Romanian Elders Cleopa and Arsenie (Boca) and many others expressed the
Orthodox understanding - as did other Elders in other countries.»
Λέει επίσης
ότι υπήρχαν και φυσικά θαυμαστές των Γ.Ο.Χ. στις τάξεις της ΡΟΕΔ και κυρίως ο
Γραμματέας της Συνόδου επίσκοπος Γρηγόριος ο οποίος με συνοδικήαπόφαση έπαψε να
τελεί ως γραμματέας και διωχθηκε. Αυτοί έκαναν κακό και επηρέασαν καταστάσεις
ακόμα και τον αγ. Φιλάρετο. Μετά κατάλαβε το λάθος του και τους αποκήρυξε.Ακόμα
και ο προαναφερόμενος Γραμματέας της Συνόδου το ομολογεί σε επιστολή του προς
τον μητροπολίτη Βιτάλιο http://www.roacusa.org/htdocs/7.html
με ημερομηνία Μάρτιος 24 / Απρίλιος 6,
1994 στην οποία λέει ότι ο μητροπολίτης Φιλάρετος το 1985 (δηλ. τα χρόνια που
αναφέρει ο κ. Μάννης) κατηγορήθηκε στην σύνοδο ότι δεν έλαβε υπόψη του τον 34ο
αποστολικό Κανόνα , αλλά αυτό είναι μικρότερο παράπτωμα (αλλά παράπτωμα και
μάλιστα για τον γραμματέα αντικανονικό) σε σχέση με αυτά που κάνουν άλλοι
επίσκοποι που ανακατεύονται σε άλλες δικαιοδοσίες:
«...Remember, Vladyko, your reproachful
speech against Metropolitan Philaret,
when in 1985 you for ten minutes non-stop fulminated against him for
transgressing the 34th Apostolic
canon. The crimes of Metropolitan Philaret seem to me to be miniscule by comparison with what is happening now. He only occasionally gave awards to clergy of other dioceses at the request of his cell-attendant, but never interfered in the affairs of the dioceses of his brothers. But that is what both you personally and certain of our Bishops have begun to do. Fr. Nikita was not able to get the reposed Metropolitan Philaret to commit those uncanonical acts in which the activity of Bishop Barnabas and certain other bishops abound with the silent agreement of you as the First Hierarch, who must know all these circumstances well.»
canon. The crimes of Metropolitan Philaret seem to me to be miniscule by comparison with what is happening now. He only occasionally gave awards to clergy of other dioceses at the request of his cell-attendant, but never interfered in the affairs of the dioceses of his brothers. But that is what both you personally and certain of our Bishops have begun to do. Fr. Nikita was not able to get the reposed Metropolitan Philaret to commit those uncanonical acts in which the activity of Bishop Barnabas and certain other bishops abound with the silent agreement of you as the First Hierarch, who must know all these circumstances well.»
Ο π. Andrew λέει μάλιστα αναφερόμενος
και στον γραμματέα, ότι η Σύνοδος της ΡΟΕΔ καταδίκασε τις χειροτονίες γοχικών επισκόπων
ως αντικανονικές, γιατί έγιναν χωρίς την έγκρισή της και ότι ο αγ. Φιλάρετος ήταν
αγίας βιωτής και αγίου φρονήματος αλλά αδύναμος στην διοίκηση και στην ακακία
και καλωσύνη και αγάπη για την Ορθοδοξία που τον διέκρινε ότι έκανε το έκανε
για να βοηθήσει τους Γ.Ο.Χ. να επιστρέψουν στην κανονικότητα, χωρίς όμως να το
καταφέρει: «Some people try and make out that ROCOR as a Church was old calendarist. That
is not true, but it is true that some individuals in ROCOR were very tempted by
it. We should not confuse individuals with the Church and her catholic
(soborny) conscience. Such people refer to the generation between the 60s and the early 90s, when the Secretary of the ROCOR
Synod in New York and his family came to power and tried to impose extreme
views on ROCOR. Notably, great power was amassed during the time of Metropolitan Philaret, a saintly monk
but weak administrator, who in his innocence consecrated the Secretary bishop.
The Secretary’s end was tragic indeed, for, like his son, he died outside the
Church. He himself forbade anyone from ROCOR to attend his funeral.
Most ROCOR people and clergy (centred at the true heart of ROCOR in
Jordanville) patiently defied him, his politicking and his encouragement of old
calendarism. Indeed, the error of
consecration by ROCOR bishops of an old calendarist to the episcopate had
already before the time of the Secretary been condemned as uncanonical by
the Synod itself, without whose canonical authority it had taken place.
The bishops concerned had been severely censured. It is true that some old
calendarists had other admirers in ROCOR, but they were few. In the Western European Diocese we were
prohibited from having anything to do with any old calendarists – not that the
prohibition was necessary, we had no desire to do so. Thus, when some
Romanian old calendarists tried to interrupt the glorification of St John in
San Francisco in 1994, they were not allowed to concelebrate. As one ROCOR
bishop present said at the time: ‘If they are allowed to concelebrate, then I
shall not’. These Romanian old calendarists are today among one of three small
warring groups to have canonised Metr Philaret in an attempt to justify
themselves and give themselves authority. His relics of course remain with
ROCOR. Indeed, his possible canonisation has, if anything, been delayed by his
ideological promotion by groups with which he had nothing to do and one of
which did not even exist until two years ago.
Τά ίδια με τον ιερέα λέει και το πνευματικό τέκνο του φωτισμένου π.
Σεραφείμ Ρόουζ και μεγαλόσχημος ιερομόναχος της ΡΟΕΔ Αβέρκιος ( πρίν Alexey Young)
γνωρίζοντας από τον πνευματικό του τα πράγματα μιλώντας για τον πονηρό ρόλο ως συμβουλάτορα και επίσημο όργανο της ΡΟΕΔ που έπαξε το μοναστήρι της Μεταμορφώσεως στην Μασσαχουσέτη και το οποίο κατέληξε να γίνει και αυτό όπως οι Γ.Ο.Χ. σχισματικό (οι Παντελεημωνίτες) «the association of ROCOR and Holy Transfiguration
Monastery resulted in deep damage to ROCOR (Articles for those who wish to know
the Truth about the Panteleimonite Schism and the so called "Holy Orthodox
Church in North America", December 28, 2007).
Αυτοί λοιπόν καταδικάστηκαν από την ΡΟΕΔ και μαζί τους καταδικάστηκαν
όσοι κοινωνούσαν με αυτούς (δηλ. Όπως θα δούμε οι όποιες παρατάξεις των Γ.Ο.Χ. «On December 1/14, 1986, the Synod of Bishops of the ROCOR
sets forth an Official Statement from the Chancery of Bishops. August 19/
September 1, 1987, the ROCOR Synod officially deposes Fr. Panteleimon, Fr. Isaac, and all the partisan clergy that
followed HTM into schism. The ROCOR Synod advises all the ROCOR
faithful that, “...all the clergymen who have withdrawn with Archimandrite Panteleimon who dare to celebrate the divine
services, ignoring their suspension, and thus violate the canons and pronounce
upon themselves a sentence of condemnation," i.e., deprive
themselves of their rank, depose themselves from the priesthood. Cf. Canons 28
and 38 of the Council or Carthage, they also violate Canons 12, 15 and 16 of
the Holy Apostles. Canon 31 of the Holy Apostles states: “If any presbyter,
despising his own bishop shall collect a separate congregation, and erect
another altar, not having any grounds for condemning the bishop with regard to
religion or justice, let him be deposed for his ambition; for he is a tyrant.
In like manner also the rest of the clergy, and as many as join him: and let
laymen be excommunicated....»
Που βρήκαν καταφύγιο οι καταδικασμένοι; Μα στους Γ.Ο.Χ. Ακάκιο Διαυλείας και Γαβριήλ Κυκλάδων «The Panteleimonites then came
under two independent Bishops, Akakios of
Diavlia and Gabriel of the Cyclades» (Fr. Alexey
Young The Russian Orthodox Church Outside Russia: A History and Chronology, The
Borgo Press, 1993), και έτσι και αυτοί μέσω της κοινωνίας τους με αυτούς υποπίτπουν στην καταδίκη από την ΡΟΕΔ all the clergymen who have withdrawn with Archimandrite Panteleimon who dare
to celebrate the divine services, ignoring their suspension, and thus violate
the canons and pronounce upon themselves a sentence of condemnation.
Το κρυφό σχολειό και ο κ. Μάννης (δεν τον γνωρίζω προσωπικά τον άνθρωπο)
που πανηγυρίζει για τα στοιχεία του και αναφέρει ως κανονικό επίσκοπο τον
Αυξέντιο θα ἐπρεπε να πρόσεχε λίγο γιατί με τα στοιχεία που θα παραθέσω
παρακάτω φαίνεται το αντίθετο. Η αλήθεια είναι ότι ομολογώ ότι δεν βγάζω άκρη με
όλα αυτά τα ονόματα και τις παρατάξεις των Γ.Ο.Χ. που καθαιρούσαν η μία την
άλλη. Και εδώ είναι το πρόβλημα γενικά αγαπητή Π.Π. με τους Γ.Ο.Χ. Μέσα στο
χάος που έχουν προκαλέσει αναμεταξύ τους ότι και να πει κανείς θα βρούν κάτι να
το αντικρούσουν, χωρίς όμως αυτό να αποκαθιστά την αλήθεια. Στα επόμενα
στοιχεία π.χ. από την HOCNA για τους ρώσους Γ.Ο.Χ. που ανήκαν
πριν στην ΡΟΕΔ ο Αυξέντιος χαρακτηρίζεται μάλιστα ως “garbage-pit of Orthodoxy” «ΣΚΟΥΠΙΔΟΝΤΕΝΕΚΕΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ» από τους ίδιους τους Γ.Ο.Χ. του
Παντελεήμονα και παράλληλα φαίνεται το χάος (μια με τον αυξέντιο μια με τον
Ακάκιο κλπ.) και τα σκάνδαλα (ἔλλειψη κανονικότητας, αντιπαλότητα παρατυπίες
παρατάξεις, ομοφυλοφιλία κλπ.) που επικρατούν στις τάξεις τους και με τις
πληροφορίες περί ατόμων που πήγαιναν και ερχόντουσαν και άλλαζαν συνεχώς.
Παραθέτω λοιπόν επίσημες επιστολές και στοιχεία που αποδεικύουν τα παραπάνω και
το χάος στις τάξεις των Γ.Ο.Χ. Επιστολή του Ακακίου (του Νεώτερου) Αττικής και
Παιανίας που καταδικάζει κάθε σχέση με τον Αυξέντιο, μιλάει για
αντικανονικότητα άκυρες χειροτονίες που μετά αναγνωρίστηκαν από άλλους (π.χ.
Μάξιμος Κεφαλλονιάς) άκυρες πράξεις και για σκάνδαλα (τώρα μπορεί να χαρεί ο πατέρας
Παίσιος Παπαδόπουλος μια και θέλει να τους μοιάσει;) και λέει ότι ο Αυξέντιος
υπηρετεί τον διάβολο. Άντε να βγάλεις άκρη. Φαίνεται όμως πως λειτουργούν οι
Γ.Ο.Χ.:
Sacred
Monastery of Saint Nicholas Paiania, Attica, Greece Tel. 66-42-3671
Protocol No. 287
In Paiania, Attica on July 1, 1987
(Received in the U.S. on July 7/20, 1987)
Protocol No. 287
In Paiania, Attica on July 1, 1987
(Received in the U.S. on July 7/20, 1987)
Fathers
and Brethren:
Bless!
While
we were preserving vividly and indelibly the wonderful image of all that we saw
and heard during our recent visit to your Orthodox parishes, suddenly, the
information came, like a lightning bolt out of a clear sky, that a few of your spiritual leaders are
thinking of going under the irrevocably fallen former Archbishop Auxentios.
We hope that it is only some
malicious rumor designed to defame your Orthodox ecclesiastical communities
before all Orthodox everywhere and to render futile the struggle you have waged
in behalf of exactness of Orthodoxy. That is what we believe, for only the
utmost madness and morbid recklessness would otherwise explain the subjugation
of a movement in behalf of piety and the preservation of the traditional
genuineness of our Holy Orthodoxy under a
leader who so tragically failed and brought the Church of the True Orthodox in
Greece into contempt and disrepute. A multitude of un-canonical actions and illegal ordinations done
with total disdain for the authority of our Holy Church, the lack of
fear of God in the trampling down of the Sacred Canons, and the devious manner of the “ordination to the
episcopacy”of the piteous and miserable Dorotheos Tsakos render k. Auxentios
guilty before divine and human justice, as well as before the impartial and un-bribable judgment of history
itself. Can it be that you seek refuge in such a wreckage of a house?
Shudder, O Sun and groan, O Earth! If that be the case, with your own hands, you will destroy your own work and raze your
spiritual edifices to the ground. Moreover, you will offer to your
enemies' arguments against yourselves which they never expected. These are much
more shaking than the arguments with which they presently seek to sully the
reputation of pious and virtuous clergymen who, at the present moment, head up
your struggle! And, above all, such a thoughtless and frivolous action will
sever the unity of your ecclesiastical communities because those among you
whose souls have a more acute sense of smell will not be able to tolerate the stench of the condemned and illegal
actions of that devious failure k. Auxentios. It is out of a pained
heart that we write the above so that the beacon of Orthodoxy will not be so
ignominiously extinguished, the beacon which is kept lit by the exactness of
your Orthodoxy and your blameless ecclesiastical ethos. And beyond all that
we've said previously, as long as you came freely and unconstrained by anyone
and committed the episcopal supervision of your parishes to me, I condemn any discussions with Auxentios
as divisive acts and I advise you to cut them off completely. Do not
forget that “he who acts in secret
from his bishop serves the devil,”according to Saint Ignatius the God-bearer.
Moved by love and respect, we propose that a Congress of all the parishes be
called for the purpose of discussing a number of matters, among which is also
the ecclesiastical-episcopal organization of your God-loving parishes. At a
Congress of this type, which is the only appropriate one that can make a
decision regarding the above matter; we would have no objection to responsibly
presenting our views.
With
both fatherly cautions against suicidal solutions and with prayers and
blessings, we remain,
Akakios of Attica and Diavleia
Akakios of Attica and Diavleia
HTM
disregarded the hierarchal admonition, and even disregarded Fr. Panteleimon's
previous opinion of Archbishop Auxentios, when he (Fr. Panteleimon) called
Auxentios, in writing, the “garbage-pit
of Orthodoxy”, because of his
innumerable un-canonical actions when he was head of the GOC of Greece.
HTM then came under Archbishop Auxentios, who had been deposed by his own Synod
for ordaining a “notorious
person”(i.e. a homosexual) Dorotheos Tsakos, to the episcopacy for an
undisclosed amount of money. Indeed, Fr. Panteleimon and company did not choose
Auxentios at the beginning of their rebellion because they were accused of homosexual lawlessness and would
be perceived guilty if they ran to a disposed bishop who promotes homosexuality
because of which he was deposed.
Maximos
of Kephalonia replaces the reposed Auxentios on January 7, 1995. Maximos asks
the ROCOR for the same official documents that were sent to Metropolitans
Akakios and Gabriel, because Maximos knew that Auxentios received HTM without
any valid investigation, and Maximos had a better reputation than Auxentios for
maintaining “some”canonical order. After receiving these documents Maximos determines these clergy are all
guilty and separates himself from them, leaving them only to “create”their
now incorporated “HOCNA”. By that time, however, Auxentios had already "ordained" bishops for HTM, and the
departure of Maximos was of little consequence, due to the fact they had what
they “needed”now, which was immunity from any type of investigation or
prosecution into the guilt of all the schismatic clergy of HTM.
Έτσι εξηγείται λοιπόν πως πολλοί επίσκοποι της ΡΟΕΔ παρασυρόντουσαν αφού
βοβμαδίζονταν από επιστολές από τις διάφορες παρατάξεις των Γ.Ο.Χ. για το ποιός
είναι κανονικός και ποιός όχι και εμπλέκονταν κι αυτοί στο γοχικό χάος. Στο
τέλος όμως όσοι παρέμειναν στην ΡΟΕΔ αποκύρυξαν τους Γ.Ο.Χ. και την κοινωνία
μαζί τους.Ο π. Αλέξιος το πνευματικό τεκνο του π. Σεραφείμ Ρόουζ γράφει σε μία
συνομιλία του με έναν πιστό που απορούσε γι’ αυτά τα πράγματα αλλά κατάλαβε από
τις επιστολές του π. Σεραφείμ Ρόουζ ότι δεν πρέπει να πιστεύει και πρέπει να
απομακρυνθεί τους Γ.Ο.Χ. (http://orthochristian.com/81732.html):
—No!
But then I read the collection of letters from Fr. Seraphim that you
published,and I saw how he handled the whole ordeal with the Boston monastery,
and that was really what caused me to get over any interest in the [Greek] Old
Calendarists. And it was really just cold logic. It was all a head thing.
—It’s
a huge temptation in Orthodox
today. Fortunately, a lot of lay people
in the pew don’t know about these things, or they know very little about them,
but the people who are doing research and reading and going online can find all
this very easily. And all of a sudden they plant a seed of doubt about what
you’re doing and where you are.»
Δηλαδή λέει ο π. Αλέξιος ακολουθώντας την διδασκαλία του π. Σεραφείμ Ρόουζ ότι οι άνθρωποι που δεν
γνωρίζουν πέφτουν εύκολα θύματα και απορούν. Αυτοί όμως που θέλουν να μάθουν
και ψάχνουν μπορούν εύκολα να βρουν την αλήθειια και να ξεφύγουν από την πλάνη.
Ο αέιμνηστος π. Σεραφείμ έλεγε για τους Γ.Ο.Χ. «Αυτοί πολεμούν ακόμη και με τον αέρα με την
ιησουίτικη λογική τους και δικαιολογούν την “καθαρότητά” τους, ενώ αυτό που
απαιτείται είναι καρδιές που αγαπούν και είναι πρόθυμες να βοηθήσουν τους
βασανισμένους και αυτούς που αναζητούν και να τους φέρουν κοντά στον Χριστό».
«Η Ρωσική Εκκλησία της Διασποράς μπορεί να συνεχίσει να είναι ένας σηματοδότης
για τις άλλες Ορθόδοξες Εκκλησίες – αλλά
δεν θα είναι έτσι, εάν γίνουμε μια σέκτα όπως (η “υπέρ-ορθή” ομάδα) θέλει να
μας κάνει να είμαστε (μια σέκτα που θα πολεμάει μόνο μαζί με άλλες μικρές “σέκτες” που βρίσκονται στην Ελλάδα» (ιερομόναχος Δαμασκηνός, π.
Σεραφείμ Ρόουζ, Η ζωή και τα έργα του, μφτρ. μοναχός Παίσιος Νεοσκητιώτης,
Μυριόβιβλος 2008, τ. Γ΄, σελ.., σελ. 341-342).
Και για να μην παρεξηγηθώ με όσα έγραψε περί χάους των Γ.Ο.Χ., ο π.
Σεραφείμ έγραψε σε κάποιον κατηχούμενο, μεταξύ άλλων: «Η προσκολλημένη στις παραδόσεις Εκκλησία
(των Παλαιοημερολογιτών) στην Ελλάδα βρίσκεται σήμερα σε χάος εξαιτίας αυτού· η
μια παράταξη αντιπαλεύει την άλλη και αναθεματίζει την άλλη με βάση την “ακρίβεια
των κανόνων” και χάνουν από τα μάτια τους ολόκληρη την παράδοση μέσα απ τον
τονισμό των “υπέρ-ορθών” σημείων» (σελ. 143).
Παρακαλώ τον . Μάννη να αναιρέσει τον π. Άντριου τον π. Αβέρκιο (πριν
Αλέξιο) αφού ξέρει τα πράγματα καλύτερα από τον πνευματικό του πατέρα π.
Σεραφείμ Ρόουζ και τον ίδιο τον π. Σεραφείμ . Παρακαλώ επίσης τον π. Παίσιο να
μας πει από που είναι σε θέση να γνωρίζει τόσο καλά τα πράγματα και να
πανηγυρίζει εις βάρος μας; Εγώ έστειλα μόνο αυτά που λένε οι άνθρωποι της ΡΟΕΔ.
Ας τα βάλουν με αυτούς.
Ευχαριστώ και συγγνώμη αν σκανδάλισα κανέναν.
Πολύ σημαντικά και άγνωστα στους περισσότερους τα δεδομένα αυτού του άρθρου!Και μάλιστα από πηγή του εξωτερικού!
ΑπάντησηΔιαγραφήΛόγω του όγκου των πληροφοριών που παραθέτει ο ανώνυμος και της μαχητικής ενασχόλησής του ενάντια στους ΓΟΧ καθώς και από τον αιχμηρό τρόπο που γράφει, μάλλον έχουμε να κάνουμε με ένα πρώην ΓΟΧ Ιερέα του εξωτερικού.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιαυτό προσοχή σε όσους αναφέρονται υποτιμητικά στον Ανώνυμο. Κατά πάσα βεβαιότητα πρόκειται περί Ιερέως.
Αφού χλεύασαν και ειρωνεύτηκαν τον π. Ευθύμιο και την Π.Π. για το μήνυμα αληθινης ενότητας που έστειλαν και αφού άφησαν αναπάντητες τις ερωτήσεις τους, αφού χλεύασαν και άφησαν αναπάντητα τα στοιχεια και τα ερωτήματα που παρεθεσα ομοιως με σκοπό την αληθινη ενοτητα, τώρα βγαίνουν τα στοιχεία του αδελφού, που και αυτά δεν παίρνουν απάντηση και ο αδελφός χλευάζεται κι αυτός. Αυτή είναι η τακτική τους για την υποτιθέμενη ενότητα που ζητούν. Όχι εν αλήθεια αλλά στην παράταξη τους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ δε π. Παισιος που υποτίθεται δεν ακολουθει παραταξεις, χωρίς την παράθεση κανενός επιχειρήματος και στοιχείου και ξεχνωντας οτι φοράει ρασο και οτι δεν ειναι υποψηφιος κομματικης παραταξης αδραται της ευκαιρίας και συμπανηγυριζει (αλήθεια, τι;) για να πάρει πόντους με σκοπο την χειροτονία του.
Ο καθενας μας ας βγάλει τα συμπεράσματά του.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι απλά τα πράγματα.
Ο καθένας έχει ήδη διαλέξει τον δρόμο του και η υπόθεση έχει τελειώσει.
Ούτε η Π.Π. πρόκειται να πείσει το Κρυφό Σχολειό και τους ΓΟΧ, ούτε το Κρυφό Σχολειό την Π.Π.
Δεν το έχετε καταλάβει ακόμη?
Εκπλήσσομαι !
Σιγα την διαπιστωση κυριε Βαρβερη που κανατε και νομιζετε οτι εισαστε και ο μονος που την σκεφτηκε! Και αν δηλαδη πειστει καμια καλοπροαιρετη ψυχουλα που πλανηθηκε μικρο ειναι το οφελος για σας κυριε Βαρβερη; Εκπληξη προκαλει σε μας η διαπιστωση οτι για εσας οι αδερφοι μας αυτοι που πλανηθηκαν "απλα διαλεξαν τον δρομο τους και η υποθεση εκλεισε"! Φανταζομαι οτι οι αρθρογραφοι ανωνυμοι και επωνυμοι δεν εχουν την ψευδαισθηση οτι θα πεισουν τους ηγητορες των ιστολογιων και των παραταξεων αλλα κανενα καλοπροαιρετο αναγνωστη αναζητητη της Αληθειας.
ΔιαγραφήΕλενη,νοικοκυρα
Ο αείμνηστος π. Σεραφείμ έλεγε για τους Γ.Ο.Χ. «Αυτοί πολεμούν ακόμη και με τον αέρα με την ιησουίτικη λογική τους και δικαιολογούν την “καθαρότητά” τους,
ΑπάντησηΔιαγραφήενώ αυτό που απαιτείται είναι
καρδιές που αγαπούν και είναι πρόθυμες να βοηθήσουν τους βασανισμένους
και αυτούς που αναζητούν και να τους φέρουν κοντά στον Χριστό»
Μακάρι να ακολουθούσαμε όλοι τη συμβουλή του π Σεραφείμ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπορεί να μας πει ο ανώνυμος σε ποια ΡΟΕΔ υπάγεται;;
1.Στην ΡΟΕΔ που ενώθηκε με τους οικουμενιστές το 2007
2.Αν όχι, τότε σε ποιά ομάδα ΡΟΕΔ υπάγεται από τις πολλές που δημιουργήθηκαν μετά την εποχή Βιταλίου εξ αφορμής της προδοσίας του 2007
Για να τελειώνουμε άπαξ διαπαντός
Η ΡΟΕΔ δεν δημιουργήθηκε για λόγους πίστεως, αλλά για πολιτικές σκοπιμότητες και την προσωπικη απογοήτευση του Αντωνιου Χραποβίτσκυ επειδη ήταν το φαβορί….αλλά δεν βγήκε Πατριάρχης [ οι Ρώσοι βάζουν κλήρο σε τρεις επιλαχόντες ] και βγήκε ο άγιος Τυχων, είναι γνωστά αυτά.
Συμπέρασμα, μην παίρνετε ως θέσφατο τα ανωτέρω κείμενα γιατί πολύ απλά η ΡΟΕΔ δεν διεκδικεί κανένα τίτλο ανόθευτης ορθόδοξης εκκλησίας, άλλωστε είχατε άρθρο πριν λίγες μερες περι ΡΟΕΔ και Μαξίμοβιτς…. δεν διαβάσατε τι γινόταν;; [πιστέψτε με δεν ξέρετε τίποτα ακόμα ...αλλά δεν ειναι της παρούσης ]
ΡΟΕΔ
Μόλις την τελευταία δεκαετία κάποιες απο τις ομάδες ΡΟΕΔ εχουν δείξει λόγω και έργω ανόθευτη ορθοδοξη πίστι
Τουτεστιν είναι αυτονόητο οι άλλες ομάδες να είναι απέναντι κλπ κλπ
Δηλώσεις θα βρείτε οσες θέλετε ένθεν κακείθεν [οπως με τις παραταξεις γοχ]
Εχω ζήσει από το 2006 στο μοναστήρι του γοχ αρχιεπισκόπου καλλινίκου το οποιο μπορούμε να το πούμε και Σλαβικό διότι οι 12 στους 14 είναι Ρώσοι Σερβοι και γενικά Σλάβοι ενώ είναι ο σύνδεσμος ολων των Σλάβων γοχ
Συνεπώς όπως γινεται αντιληπτό, γνωρίζουμε μακράν περισσότερα πράγματα για την ΡΟΕΔ από τον μέσο σχολιαστή
Τα πράγματα στην ΡΟΕΔ μετα την εποχη Βιταλίου [ 2006 ] είναι 10 φορές πιο μπερδεμένα από τις παρατάξεις γοχ
Φιλικά
ΥΣ
Δεν θα ξαναγράψω τιποτα για γοχ ροεδ κλπ
ασε που δεν εχει και νόημα
οπως αναπαύεστε όλοι σας
καλή φώτιση σε όλους
Σε όσα είπατε για την ΡΟΕΔ ανεξαρτήτως των Αγίων που εμφανίστηκε στις τάξεις της συμφωνώ μαζί σας (το θέμα του Αντωνίου δεν το γνωρίζω). Μακάρι να είχαν την ίδια σκέψη με εσάς και οι ΓΟΧ. Πολλά πράγματα θα γινόντουσαν απλούστερα.
Διαγραφήhttps://scripta---manent.blogspot.com/2018/01/blog-post_48.html
Διαγραφήθα σας λύσει πολλές απορίες
ο συντάκτης είναι ο καθηγητής Αντώνιος Μάρκου πρώην ματθαιικός και νυν μέλος της εκκλησίας γοχ καλλινίκου
να είστε καλά όλοι
https://scripta---manent.blogspot.com/2018/05/blog-post_778.html
ΔιαγραφήΟμάδες ΡΟΕΔ μετά την εποχή Βιταλίου
Ανακατεμένος ο ερχόμενος
Κατά τον Αγ.Σεραφειμ Ρόουζ οι ΓΟΧ πάσης φύσεως είναι σεκτα και βάλει η μία ομάδα κατά της άλλης. Εμείς θέλουμε την ενότητα και το αποδειξαμε. Τ ακούς π. Παισιε η δεν σε συμφέρει; ΣΕΚΤΑ είστε όλοι εσείς που πολεμάτε την ενότητα μεταξύ νέου και παλαιού. Βγάλτε επιτέλους το κεφάλι σας από την άμμο, σε λίγο θα πάθετε ασφυξία!
ΑπάντησηΔιαγραφή