(Αγ. Ιουστίνος Πόποβιτς – ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ)
Τοῦ Ν. ΣΑΚΑΛΑΚΗ
Αναμφίβολα,
η Ορθόδοξη εκκλησία είναι ο φάρος των (πιστών) ναυτίλων της παρούσης ζωής.
Ο
άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς στο πνευματικότατο βιβλίο του «Η ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑ
ΚΑΙ Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ», για το μέγα μυστήριο της Εκκλησίας, γράφει: «Η Εκκλησία είναι
πανδωρεά του Χριστού εις τον κόσμον». Γράφει, επίσης: «Το θείον Βάπτισμα
εισάγει τον άνθρωπον εις την Εκκλησίαν και συσσωματώνει όλους τους Ορθοδόξους
βαπτισμένους εις εν σώμα, το σώμα του Χριστού».
Η
ανάστασις δια του βαπτίσματος, αποτελεί την Πρώτη Ανάστασι που αναφέρει η
Αποκάλυψις (20,5-6). Αυτή η εξ ουρανού γέννησις με τη
δύναμη του Παναγίου Πνεύματος είναι μια πραγματική ανάστασις εκ νεκρών, γι’ αυτό
και το βάπτισμα ονομάζεται και «ανάστασις» (Κολ. 2,12-13)
και (Ρωμ. 6, 3-5).
Την
πραγματικότητα αυτή υπογραμμίζει κατηγορηματικά ο Κύριος:
-«αμήν αμήν λέγω υμίν ότι ο τον λόγον μου ακούων και
πιστεύων τω πέμψαντί με έχει ζωήν αιώνιον και εις κρίσιν ουκ έρχεται, αλλά
μεταβέβηκεν εκ του θανάτου εις την ζωήν. Αμήν αμήν λέγω υμίν ότι έρχεται ώρα,
και νυν εστιν, ότε οι νεκροί ακούσονται της φωνής του υιού του Θεού και οι
ακούσαντες ζήσονται» (Ιωάν. 3,3-5).
-«αμήν αμήν λέγωσι,
εάν μη τα γεννηθή εξ ύδατος και πνεύματος, ου δύναται εισελθείν εις την
βασιλείαν του Θεού» (Ιωάν. 5,24-25)
-«Ούτος νεκρός ην και ανέζησε»
(Λουκ.
15,32).
Η
αποδοχή δηλ. της πίστεως και το βάπτισμα συνυφαίνουν την πνευματική ανάστασι
του ανθρώπου ή την πρώτη Ανάστασι κατά την Αποκάλυψη.
Η
Εκκλησία ή Βασιλεία του Θεού είναι το εσωτερικό της «χιλιετούς Βασιλείας» του
ιστορικού Εκκλησιαστικού γίγνεσθαι, διότι:
1.
Στην περίοδο αυτή ο Χριστός έδεσε–περιόρισε την εξουσία του Διαβόλου. Μέσα στην
Εκκλησία και τα παιδιά καταισχύνουν τον Σατανά.
2.
Η είσοδος στη Βασιλεία αυτή προϋποθέτει το Άγιο Βάπτισμα (πρώτη Ανάστασι).
3.
Στο τέλος αυτής της Βασιλείας ο διάβολος είναι πάλι ελεύθερος να χρησιμοποιήσει
τα εργαλεία του: Αντίχριστος, θηρίο ή ψευδοπροφήτης (Αποκ.
13,1-4).
4.
Αυτή είναι μια περατωμένη περίοδος, μετά την οποία ακολουθεί η Δευτέρα Παρουσία
του Κυρίου. Να υπενθυμίσουμε, ότι η δεύτερη ανάστασις είναι η εσχάτη.
Είναι
αλήθεια, ότι με το όνομα «χιλιετής Βασιλεία», συνδέθηκαν πολλές θρησκευτικές
καταχρήσεις.
Η
Εκκλησία έχει απορρίψει κάθε μορφής «χιλιετία», κάθε εκδοχή της και ποτέ,
επίσημα, δεν έκανε αναγωγή σε «ορθόδοξο χιλιασμό», όπως ερμηνεύει το 20ο
Κεφ. της Αποκαλύψεως ο Τρεμπέλας.
Θα
μπορούσε να πει (η Εκκλησία): «καταδικάζω (όπως το έπραξε) τον Κήρινθο, τον
Μαρκίωνα, τον Παπία κ.λ.π., αλλά θα υπάρξει μια μεγάλη χρονική περίοδος κατά
την οποία θα επικρατήση ο Χριστός, με την διάδοση–εφαρμογή του Ευαγγελίου σ’
όλο τον κόσμο». Δεν υπάρχει τέτοια διαλεκτική, θεολογική, οντολογική ανάλυση.
Βλέπε Πηδάλιο, προλεγ. Β΄ Οικουμενικής Συνόδου. Το χωρίο (Ματθ.
24,14) δεν εννοεί ότι όλοι θα πιστεύσουν εις το Ευαγγέλιο. Υπογραμμίζει
(για τα έθνη) εις «μαρτύριον αυτοίς», για να μην υπάρχει δηλ. ουδεμία
δικαιολογία για ενδεχόμενη άρνησή τους. Επίσης το (Ιωάν. 10,16)
δεν εννοεί, ότι όλος ο κόσμος θα γίνει μία «ποίμνη» με ποιμένα τον
Χριστό. Πάντα η Ορθόδοξη ποίμνη είναι μία και έχει ένα ποιμένα.
Κάθε
μορφής «χιλιετία» καταδικάζει και ο π. Φιλόθεος Ζερβάκος, ελέγχοντας (σε βιβλίο
του) τις πλάνες του Απ. Μακράκη.
Ο
καθηγητής Παν. Χ. Δημητρόπουλος (Παν. Θεσ/κης) γράφει σχετικά, σε μελέτη του (1963):
«χιλιετία σημαίνει την χρονικήν περίοδον που έχει μεν αρχήν την
ίδρυσιν της Εκκλησίας θα διαρκέσει δε μέχρι της γενικής κρίσεως κατά την
Δευτέραν Παρουσίαν και θα συνεχισθή και μετά ταύτα εις τους αιώνες χωρίς ποτέ
να έχει τέλος» (ΑΙ ΠΛΑΝΑΙ ΤΩΝ ΜΑΡΤΥΡΩΝ ΤΟΥ ΙΕΧΩΒΑ).
Ο
αγ. Ιουστίνος Πόποβιτς, στο Κεφ. «ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΩΣ ΚΡΙΤΟΥ», στο βιβλίο του, που
ήδη έχουμε αναφέρει, γράφει: (Σελ. 126-132) «Η αιώνια Ευαγγελική
αλήθεια περί του Θεού ως Κριτού δεν είναι βιαίως επιβεβλημένη εις την
ανθρωπίνην συνείδησιν ούτε είναι αφύσικη η θέσις της μεταξύ των αποκεκαλυμμένων
αληθειών. Είναι φυσικόν και συστατικόν μέρος της Θείας Αποκαλύψεως εν τω Θεανθρωπίνω σώματι
της Εκκλησίας. Χωρίς αυτή η λογική της Αποκαλύψεως δεν θα ήτο θεία και
Θεανθρωπίνη οικονομία της σωτηρίας, δεν θα ήτο ολοκληρωμένη. Χωρίς αυτήν η Θεία
Αποκάλυψις θα ήτο παρόμοια με τον κόσμο χωρίς τον ουρανό επάνω του».
Επίσης γράφει: «Ενώ εις το δημιουργικόν, σωτηριώδες και αγιαστικόν έργον του ο
Θεός εμφανίζεται ως ο αροτριών, ο σπορεύς και ο καλλιεργητής, εις το δικαστικόν
έργον του εμφανίζεται ως ο θεριστής και ο αλωνιστής».
Προς
το τέλος του κεφαλαίου, γράφει ο άγιος Ιουστίνος: «Αλλ’ εφ’ όσον εδόθη πάσα η
κρίσις εις τον Υιόν (Ιωάν. 5,22) και επειδή Αυτός θα φανή
εις την εσχάτην ημέραν ως ο κριτής εν δόξη, ένεκα τούτου η ημέρα αυτή
ονομάζεται:
- Ημέρα
Κυρίου (Β΄ Πετρ. 3,10 – Α΄ Θεσ. 5,2 – Ησ. 2,12 – Ιωήλ 2,31 – Σοφ.
1,14 – Μαλαχ. 4,1).
- Ημέρα
του Υιού του Ανθρώπου (Λουκ. 17,22 .24.26)
- Ημέρα
του Χριστού (Β΄ Θεσσ. 2,2 – Φιλ. 1,10 και 2,16).
- Ημέρα
του Κυρίου Ιησού (Β΄ Κορ. 1,14 – Α΄ Κορ. 1,8 και 5,5).
- Ημέρα
Κρίσεως και απωλείας των ασεβών (Β΄ Πετρ. 3,7)».
Ο
προφήτης Μαλαχίας είναι σαφής (4,4):
«Και
ιδού εγώ αποστελώ υμίν Ηλίαν τον Θεσβίτην πριν ή ελθειν την ημέραν Κυρίου την
μεγάλη και επιφανή, ός αποκαταστήσει καρδίαν πατρός προς υιόν και καρδίαν
ανθρώπου προς τον πλησίον αυτού, μη ελθών πατάξει την γην άρδην»
(Μαλ.
Δ΄, 4-8).
Να
υπογραμμίσουμε, ότι της επιφανείας του Κυρίου θα προηγηθούν δύο πρόσωπα
(προφήτες ή μάρτυρες κατά τη Γραφή). Ο προφήτης Μαλαχίας και η Αποκάλυψις
προλέγουν τούτο (Αποκ. 11,3-14). Κατά την γνώμην ερμηνευτών,
πρόκειται περί των ζηλωτών προφητών Ηλία και Ενώχ.
Ο
Τρεμπέλας γράφει στο αντιχιλιαστικό εγχειρίδιό του, ότι το (4,4) αναφέρεται
εις την πρώτην παρουσίαν του Κυρίου. Ο άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς αναφέρει μόνο
το (4,1) του Μαλαχίου, υπονοώντας ότι και στο (4,4) η
«ημέρα Κυρίου» έχει το ίδιο εσχατολογικό νόημα.
Αναφέρω
και αρκούμαι στην ερμηνεία του Αγίου Ιερομάρτυρος και Ισαποστόλου Κοσμά του
Αιτωλού. Λέγει σχετικά:
«Και θα
στείλη ο Θεός τον προφήτην Ηλίαν να διδάξη τους Χριστιανούς να φυλάγουν την
πίστιν των. Ο αντίχριστος αδελφοί μου, είνε άνθρωπος όπου έχει κακήν γνώμην,
κακήν προαίρεσιν και κατοικεί ο διάβολος εις την καρδίαν του, και λέγει πως
είναι Θεός· και ο αντίχριστος θα θανατώσει τον προφήτην Ηλίαν. Εγώ, αδελφοί
μου, εξετάζοντας έμαθα και εκατάλαβα, πως ο προφήτης Ηλίας και ο αντίχριστος
ήλθε· και εθανάτωσε τον προφήτην Ηλίαν. Ο προφήτης Ηλίας, χριστιανοί μου, είναι
ζωντανός τόσους χρόνους και ηξεύρει ο Θεός που τον έχει φυλαγμένον εώς την
σήμερον. Αν ίσως και θέλετε να μάθετε που ευρίσκεται, εδώ κοντά είνε και αυτός·
τα λόγια όπου σας λέγω εκείνου είνε. Ο προφήτης Ηλίας, όταν έλθη να διδάξη, δεν
θα φανερωθεί εις τον κόσμον, καθώς λέγει το Άγιον Πνεύμα, ίνα μη ελθών πατάξη
την γην άρδην, ήτοι, λέγει το Άγιον Πνεύμα, δια να μη φοβίση και ταράξη τον
κόσμον και την γην, δεν θέλω τον φανερώσει εις σας τους χριστιανούς. Αμή τι
έχει, παιδιά μου, να φανερωθή; Ο ζήλος του και η διδασκαλία του. Αυτά τα
δύο με αξίωσεν ο πανάγαθος Θεός δια την ευσπλαχνία του και μου εχάρισε, και μη
καρτερήτε άλλον Ηλίαν να σας διδάξη…» (Αυγουστίνος Καντιώτης «ΑΓΙΟΣ
ΚΟΣΜΑΣ Ο ΑΙΤΩΛΟΣ»).
Έχουμε
δηλ. όλη την ερμηνευτική αλήθεια του χωρίου (Μαλαχ. 4,4), που
υιοθετεί ο αγ. Ιουστίνος Πόποβιτς ως εσχατολογικό και δεν το αποδίδει ορθώς ο
Τρεμπέλας στο αντιχιλιαστικό εγχειρίδιό του. Να υπενθυμίσουμε, ότι το βιβλίο
«ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ», γράφτηκε πολλά χρόνια αργότερα από τον έπαινο
του αγ. Ιουστίνου προς τον Τρεμπέλα για το αντιχιλιαστικό εγχειρίδιό του.
«Μέγας
αληθώς, ως διδάσκαλος της πίστεως, από πάσης φληναφίας και στροφής, των δεινών
δοκησισόφων ημάς λύτρωσαι» (από την Ακολουθία του αγίου Κοσμά).
Υποδεικνύει
ο αγ. Κοσμάς τον άξονα «ζήλο και διδασκαλία» του προφήτη Ηλία, ώστε να
δημιουργηθεί θεολογικό–ιστορικό processus, για την αποτίναξη της σημερινής παναιρέσεως του
οικουμενισμού. Εάν οι σημερινές χριστ. Οργανώσεις «Σωτήρας» κ.λ.π. είχαν «ζήλο»
προφήτη Ηλιού, θα είχαν πανελλήνια διακόψει τα μνημόσυνα των αιρετικών
επισκόπων. Θα είχαν δημιουργήσει ενθαρρυντική δυναμική αποτειχίσεων, βοηθώντας
όλους εκείνους τους Ορθοδόξους, που έχουν δυσκολίες, οικογενειακές αντιδράσεις,
απορίες, ερωτηματικά ή και φόβους για την Πατερική γραμμή της αποτειχίσεως. Οι
διαλέξεις (μόνο) στις αίθουσες και στα περιοδικά δεν αναδεικνύουν το αληθινό
νόημα της ευλογημένης αποτειχίσεως. Πρόκειται, απλά, περί… χαρτοπολέμου! Δεν
είναι όμως αντι-οικουμενιστικός αγώνας.
ΝΙΚΟΣ
Ε. ΣΑΚΑΛΑΚΗΣ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ
Απαντω αναλυτικα
ΑπάντησηΔιαγραφή1)Η ανάστασις δια του βαπτίσματος, αποτελεί την Πρώτη Ανάστασι που αναφέρει η Αποκάλυψις (20,5-6)
Η ανωτερω είναι μια εντελως αθεολογητη ερμηνεια. Αν η πρωτη ανασταση ηταν η βαπτιση τοτε συμφωνα με τα συμφραζομενα του χωριου ολοι οι βαπτισμενοι θα ηταν σωσμενοι συμφωνα με το ακολουθο χωριο
Αποκ. 20,6 μακάριος καὶ ἅγιος ὁ ἔχων μέρος ἐν τῇ ἀναστάσει τῇ πρώτῃ· ἐπὶ τούτων ὁ δεύτερος θάνατος οὐκ ἔχει ἐξουσίαν, ἀλλ᾿ ἔσονται ἱερεῖς τοῦ Θεοῦ καὶ τοῦ Χριστοῦ, καὶ βασιλεύσουσι μετ᾿ αὐτοῦ χίλια ἔτη.
2)Η Εκκλησία έχει απορρίψει κάθε μορφής «χιλιετία», κάθε εκδοχή της και ποτέ, επίσημα, δεν έκανε αναγωγή σε «ορθόδοξο χιλιασμό», όπως ερμηνεύει το 20ο Κεφ. της Αποκαλύψεως ο Τρεμπέλας.
Η εκκλησια εχει απορριψει μονο τον αιρετικο χιλιασμο και περαν αυτου δεν εχει παρει καμια θεση. Τα υπολοιπα είναι αυθαιρετα συμπερασματα.
3)Θα μπορούσε να πει (η Εκκλησία): «καταδικάζω (όπως το έπραξε) τον Κήρινθο, τον Μαρκίωνα, τον Παπία κ.λ.π., αλλά θα υπάρξει μια μεγάλη χρονική περίοδος κατά την οποία θα επικρατήση ο Χριστός, με την διάδοση–εφαρμογή του Ευαγγελίου σ’ όλο τον κόσμο».
Το εργο των συνοδων δεν είναι να ερμηνευουν εσχατολογικες προφητειες και για αυτό δεν εχουν ασχοληθει με αυτά τα θεματα.
4)Βλέπε Πηδάλιο, προλεγ. Β΄ Οικουμενικής Συνόδου.
Γνωριζω πολύ καλα τι λεει . Μιλα για τον αιρετικο χιλιασμο ο οποιος δεν εχει την παραμικρη σχεση με την αποψη των αγιων Πορφυριου Παισιου και Τρεμπελα
5) Το χωρίο (Ματθ. 24,14)δεν εννοεί ότι όλοι θα πιστεύσουν εις το Ευαγγέλιο
Δεν ειπε κανεις ότι θα πιστευσουν ολοι αλλα ότι η ορθοδοξια θα είναι η κυριαρχη επιλογη κατι το οποιο φανερωνεται από πληθος αλλων χωριων της γραφης
5)Επίσης το (Ιωάν. 10,16) δεν εννοεί, ότι όλος ο κόσμος θα γίνει μία «ποίμνη» με ποιμένα τον Χριστό. Πάντα η Ορθόδοξη ποίμνη είναι μία και έχει ένα ποιμένα.
Μια ωραια απαντηση από αειμνηστο μοναχο Θωμα Τσονακα
https://www.youtube.com/watch?v=a5OpmLPVhjY
6)Κάθε μορφής «χιλιετία» καταδικάζει και ο π. Φιλόθεος Ζερβάκος, ελέγχοντας (σε βιβλίο του) τις πλάνες του Απ. Μακράκη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαραθεστε τα κειμενα του και όχι λογια του αερα.
7)Ο καθηγητής Παν. Χ. Δημητρόπουλος (Παν. Θεσ/κης) γράφει σχετικά, σε μελέτη του (1963): «χιλιετία σημαίνει την χρονικήν περίοδον που έχει μεν αρχήν την ίδρυσιν της Εκκλησίας θα διαρκέσει δε μέχρι της γενικής κρίσεως κατά την Δευτέραν Παρουσίαν και θα συνεχισθή και μετά ταύτα εις τους αιώνες χωρίς ποτέ να έχει τέλος» (ΑΙ ΠΛΑΝΑΙ ΤΩΝ ΜΑΡΤΥΡΩΝ ΤΟΥ ΙΕΧΩΒΑ).
Ο κυριος καθηγητης σφαλλει πολύ. Μεσα στη χιλιετια βαζει και την εποχη του αντιχριστου. Μα αφου η γραφη είναι σαφης ότι τοτε θα λυθει ο σατανας πως είναι δυνατο η χιλιετια να φθανει μεχρι τη β παρουσια ;;;;;;;
8)Έχουμε δηλ. όλη την ερμηνευτική αλήθεια του χωρίου (Μαλαχ. 4,4), που υιοθετεί ο αγ. Ιουστίνος Πόποβιτς ως εσχατολογικό και δεν το αποδίδει ορθώς ο Τρεμπέλας στο αντιχιλιαστικό εγχειρίδιό του.
Το ποια είναι είναι η αληθεια θα φανει μονο όταν γινει η εκπληρωση της στα χρονια του αντιχριστου. Απλα για την ιστορια να πω ότι πολλες εσχατολογικες προφητειες εχουν επιπεδα εκπληρωσης. Σε πρωτο επιπεδο εκπληρωθηκε στην α παρουσια και θα εκπληρωθει σε δευτερο επιπεδο στη πληρη εκφραση της στο μελλον κατά την εποχη του αντιχριστου κατά την εποχη της Θειας επεμβασης και όχι της β παρουσιας. Διοτι τι νοημα θα ειχε η ακολουθη εκφραση αν επροκειτο για τη συντελεια ;;;;Αν ακολολουθουσε το τελος δεν θα ειχε κανενα νοημα αν θα κατεστρεφε μερικως η ολοκληρωτικως τη γη.
μη ελθών πατάξει την γην άρδην
9)Εάν οι σημερινές χριστ. Οργανώσεις «Σωτήρας» κ.λ.π. είχαν «ζήλο» προφήτη Ηλιού, θα είχαν πανελλήνια διακόψει τα μνημόσυνα των αιρετικών επισκόπων. Θα είχαν δημιουργήσει ενθαρρυντική δυναμική αποτειχίσεων
Ο ΣΩΤΗΡΑΣ που είναι η κυριαρχη οργανωση στην Ελλαδα δεν εχει απλα μονο ζηλο. Εχει και μια κορυφαια αρετη που λεγεται διακριση .Για το λογο αυτό ενεργει με σοφια ώστε να πραττει στο θεμα αυτό αυτά που θα ηθελε ο Χριστος και όχι αυτά που υπαγορευει πολλες φορες η πεπερασμενη ανθρωπινη λογικη.
10)Οι διαλέξεις (μόνο) στις αίθουσες και στα περιοδικά δεν αναδεικνύουν το αληθινό νόημα της ευλογημένης αποτειχίσεως. Πρόκειται, απλά, περί… χαρτοπολέμου! Δεν είναι όμως αντι-οικουμενιστικός αγώνας.
Αυτό ας το αφησουμε να το κρινει ο Θεος. Το ποιος είναι ο πραγματικος αντιοικουμενιστικος αγωνας το γνωριζουν οι μεγαλοι συγχρονοι αγιοι οι οποιοι μιλησαν με φωτισμο.
Τελος για οσους θελουν πραγματικα να μελετησουν εσχατολογια υπαρχει το βιβλιο ΕΣΧΑΤΟΛΟΓΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ της αειμνηστης Γεωργιας Ροδιτου. Κατά την αποψη μου το κορυφαιο βιβλιο που εχει γραφει ποτε περι εσχατολογιας ισως και παγκοσμιως. Είναι το ακολουθο από τις εκδοσεις Νεκταριου Παναγοπουλου
http://npanagopoulos.gr/sites/default/files/styles/width_280/public/books/photos/esxatologika_themata.jpg?itok=BHnPQ83r
https://drive.google.com/file/d/0B2MIhqeftC46YnFsSTQ0NVM3YWs/view
Διαγραφήhttps://pneumatoskoinwnia.blogspot.com/2014/12/blog-post.html
http://www.theognosia.gr/images/4_-_ΠΑΥΣΗ_ΜΝΗΜΟΣΥΝΟΥ_ΑΠΟ_ΤΟΝ_ΑΓΙΟ_ΙΟΥΣΤΙΝΟ_ΠΟΠΟΒΙΤΣ_ΤΟΥ_ΤΟΤΕ_ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ_ΣΕΡΒΙΑΣ_ΓΕΡΜΑΝΟΥ.jpg
http://npanagopoulos.gr/books/eshatologika-themata
ΑπάντησηΔιαγραφήΤώρα μάλιστα. Μας πείσατε κ. George Ber. Η οργάνωση του Σωτήρα έχει διάκριση και σοφία όσον αφορά στην αντιμετώπιση της αιρέσεως του Οικουμενισμού! Κάνετε λάθος αγαπητέ. Τεράστιο λάθος! Η οργάνωση στην οποία ανήκετε αποτελεί το δεκανικι της εδραιωσεως του Οικουμενισμού, είναι στενά συνδεδεμένη με την δεσποτοκρατια, ακολουθεί έναν Χριστιανισμό προτεσταντικού τύπου και λυπάμαι που το λέω στηρίζει σε κάθε προδοτική ενέργεια τον κάθε Δεσπότη που πιστα υπηρετεί και στον οποίο υποτασσεται δουλικά. Θα την αποκαλούσα την μεγαλύτερη πληγή της Εκκλησίας που επάνδρωσε δυστυχώς και το Αγ. Όρος και βλέπουμε σήμερα τα ολέθρια αποτελέσματα. Απογοήτευση σκέτη είστε αγαπητέ αδελφέ κι εύχομαι να ανανηψετε κάποια στιγμή για το καλό όλων και κυρίως της Εκκλησίας. Τυπολατρεια, εφησυχασμός,στρουθοκαμηλισμος,συμβιβασμός,προσηγορια καθαριότητος και αυτάρκειας,να κάποιες λέξεις που θα απέδιδα στην Οργάνωση σας, που από μικρά παιδιά μας επηρεασε αρνητικά κι ακολουθεί το ίδιο μοτίβο μέχρι σήμερα. Απογοήτευση.....
ΑπάντησηΔιαγραφήΚατ αρχας κανετε ένα τεραστιο λαθος. Δεν ειμαι μελος του ΣΩΤΗΡΑ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι πασιφανες και ξεκαθαρο ότι το ανωτερω σχολιο είναι γεματο κατακρισεις και συκοφαντιες.
Πραγματικα τι να την κανει κανεις την αποτειχηση όταν δεν εχει γνωρισει κανεις ουτε τον ευατο του ;;;;;;; Όταν δεν μπορει να κατανοησει κανεις την κατασταση του ;;;;; Δυστυχως υπαρχουν αδελφοι οι οποιοι νομιζουν ότι με το να αποτειχιστουν γινονται πιο ευαρεστοι στο Χριστο και εχουν μισθο για την πραξη τους αυτή. Νομιζουν ότι είναι πιο αγωνιστες και καθαροι από τους αλλους. Το παραδοξο είναι ότι ενώ κατακρινουν δημοσια δεν κατανοουν μια μεγαλη πατερικη αρχη η οποια λεγει ότι η υπερηφανεια εχι δυο μεγαλους καρπους. Το θυμο και τη κατακριση. Καποιοι αδελφοι λοιπον αφησαν τα βαρεα του νομου και ενώ δεν γνωριζουν τον ευατο τους βρηκαν ένα υποκαταστατο , την αποτειχηση . Αυτοι οι αδελφοι δεν μπηκαν ποτε στο κοπο να σκεφθουν πως είναι δυνατον χιλιαδες αδελφοι με χαρισματα του Αγιου Πνευματος να μην αποτεχιζονται και να αποτειχιζονται αυτοι που εχουν προχειρη τη κατακριση ;;;;;;;
Όπως μπορει να καταλαβει κανεις οι απαντησεις είναι προφανεις και δεν χρειαζεται να τις απαντησω. Αγιοι και γεροντες των ημερων μας δεν αποτειχιστηκαν. Μηπως βρεθηκαν άλλοι που τους ξεπερασαν σε αγιοτητα και αποτειχιζονται ;;;;;;;
Ο πατηρ Επιφανιος Θεοδωροπουλος ειχε γραψει ένα πολύ αξιολογο εργο με τιτλο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ ΖΗΛΩΤΙΣΜΟΣ ΤΑ ΔΥΟ ΑΚΡΑ.Αν το διαβασει κανεις θα διαπιστωσει τις ολεθριες συνεπιες του αρρωστημενου ζηλωτισμου.
Το σχόλιο του κ. Μάνου, βάζει τα πράγματα στη σειρά τους. Θέτει τον δάκτυλον επί τον τύπον των ήλων. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Αυτή είναι η τεράστια ευθύνη των Οργανώσεων, που υπηρετούν το "έργο" τους πάσει θυσία, ακόμα και εις βάρος της Εκκλησία του Χριστού. Διότι αν τολμήσουν να τα βάλουν με τους Δεσποτάδες, το έργο τους «κατακαήσεται»
ΔιαγραφήΤο εάν είστε μέλος του "Σωτήρα" δεν είναι, κύριε, λάθος (και μάλιστα τεράστιο) του σχολιαστή. Δικό σας λάθος είναι που γράφετε ανώνυμα και δίκαια υποθέτει ότι ανήκετε στους Σωτηρικούς. Αν κι ούτε αυτό ισχύει, αφού είναι εύλογο, γράφοντας «μέλος» να μην εννοεί μέλος της Αδελφότητος, αλλά οπαδός.
Αλλά το θέμα δεν είναι αν είστε μέλος, αλλά το ότι υποστηρίζετε την "Σωτηρική" γραμμή. Κατακρίνετε τους άλλους (εδώ το κ. ΜΑΝΟ, αφού σ' αυτόν απευθύνεσθε) ότι αυτός (κι όσοι σαν αυτόν), νομίζει πως είναι καθαρός, ότι νομίζει πως την αποτείχιση γίνεται πιό ευάρεστος στο Θεό κ.λπ. και τον συκοφαντείτε (έμμεσα βέβαια) ως υπερήφανο. Πώς γνωρίζετε ότι έτσι σκέπτετε; Ότι έτσι είναι; Και νομίζετε ότι εσείς δεν έχετε υπερηφάνεια, ότι είστε ευάρεστος στο Θεό (για να κρίνετε τους άλλους), με όλα τα άλλα «καλά» που κάνετε, αλλά έχοντας κοινωνία με τους Παναιρετικούς Οικουμενιστές; Τεράστιο το σφάλμα σας, γιατί από αυτά που γράφετε, είναι φανερὸ ότι ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ όλα τα άλλα, εκτός από το ότι πρέπει να απομακρυνθείτε από τους Οικουμενιστές.
Και στην εποχή του αγίου Μαξίμου, και του Αγίου Γρηγορίου Παλαμά, και του αγίου Θεοδώρου του Στουδίτου, και του άγίου Ταρασίου, υπήρχαν χιλιάδες πιστοί με χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος, οι οποίοι έπεσαν στο σφάλμα των σημερινών Σωτηρικών και χιλιάδων χαρισματούχων, αλλά κάποιοι έσπευσαν στην Ζ΄ Οικουμενική Σύνοδο να ζητήσουν συγγνώμη γιατί συμβίωναν με την αίρεση της Εικονομαχίας, γιατί παρέβησαν τις Εντολές του Θεού που εντέλλονται να απομακρυνόμαστε από τους αιρετικούς. Αλλά εσείς κολλήσατε στον π. Επιφάνιο, και απορρίψατε ΟΛΟΥΣ τους Αγίους και την Αγία Γραφή που εντέλλονται την διακοπής κοινωνίας με τους αιρετικούς.
Π.Σ.
Δεν γραφω ανωνυμα, αλλα με το λογαριασμο μου στο google. Μαλιστα προσφατα εδωσα και το email μου στο παρον μπλογκ που εχει και το ονομα μου https://paterikiparadosi.blogspot.com/2018/09/blog-post_382.html και καποιοι επικοινωνησαν μαζι μου.
ΔιαγραφήΟυτε οπαδος του ΣΩΤΗΡΑ ειμαι, απλα δεν μπορω να βλεπω να αδικειται και συκοφαντειται καποιος και να μενω αδρανης.
Τωρα ως προς το κ. Μανο. Το τι εγραψε ειναι φανερο . Δεν χρειαζεται να μπω σε λεπτομερειες. Το θεμα ειναι οτι με αυτα που γραφετε του αναπαυετε τη συνειδηση οτι επραξε καλως. Σε αυτες τις περιπτωσεις προβληματιζουμε τον αλλο ωστε να περασει απο το πνευματικο και να φυγουν οποια παθη υπαρχουν. Αν τον αναπαυουμε στην αμαρτια τοτε γινομαστε και εμεις συμμετοχοι αμαρτιων αλλων.
Δεν κατακρινω κανενα απλα προβληματιζω γενικα οσους εμπλεκονται με την αποτειχηση διοτι γνωριζω καποιους αδελφους που βρισκονται σε αυτη τη κατασταση και εχω μια γνωση περι αυτου του θεματος.
Τελος θα παραθεσω και την αποψη του αγιου Παισιου που ειναι χαρακτηριστικη
«Εις τους καιρούς μας βλέπομεν ότι πολλά πιστά τέκνα της Εκκλησίας μας, μοναχοί και λαϊκοί, έχουν, δυστυχώς, αποσχισθή από αυτήν, εξ αιτίας των φιλενωτικών. Έχω την γνώμην ότι δεν είναι καθόλου καλόν να αποχωριζώμεθα από την Εκκλησίαν κάθε φορά που θα πταίη ο Πατριάρχης. Αλλά από μέσα, κοντά στην Μητέρα Εκκλησία έχει καθήκον και υποχρέωσι ο καθένας ν' αγωνίζεται με τον τρόπον του». (Άγιος Παΐσιος ο Αγιορείτης)
Απαντώ συνολικά σ’ αυτό και το παρακάτου σχόλιό σου (28/10/18, 10:00 μ.μ.).
Διαγραφή1. Δες θες να το παραδεχθείς, αλλά γράφεις ανώνυμα, κ. George Ber. Επώνυμα, σημαίνει όνομα και επώνυμο. Εκτός αν κι εδώ διαστρέφεις τα πράγματα!
2. Ισχυρίζεσαι κ. George Ber, και μας λές πως δεν ανέχεσαι την αδικία, γι’ αυτό υποστηρίζεις τους Σωτηρικούς. Τα γραπτά σου, όμως, δείχνουν, ότι ΟΧΙ μόνο την ανέχεσαι, αλλά και διαστρέφεις την αγιοπατερική μας Παράδοση. Ο κ. ΜΑΝΟΣ λέει τα πράγματα με το όνομά τους, κι εσύ τον συκοφαντείς. Αντί να τον υπερασπιστείς απέναντι στους οργανωσιακούς, δικαιώνεις αυτούς που προδίδουν την πίστη. Και την προδίδουν, γιατί έχουν ηγετικό ρόλο και κατευθύνουν ψυχές. Δεν έχουν την ίδια ευθύνη, όπως ένας απλός πιστός, που προβληματίζεται. Ξέρουν, αλλά για την διάσωση του «έργου» τους, κλείνουν τα μάτια, γιατί αμέσως οι Δεσποτάδες θα τους κλείσουν την Οργάνωση!
Και πώς κατευθύνουν τους πιστούς οι Οργανώσεις; Τους δίνουν κατεύθυνση αντίθετη από την ἁγιοπατερική μας Παράδοση. Στα ηθικά θέματα παίρνουν θέση, γιατί εκεί δεν θα τους ενοχλείσει κανένας Δεσπότης. Είναι π.χ. εναντίον των εκτρώσεων, εναντίον της ανηθικότητας, εναντίον της διαφθοράς, εναντίον των κακών θεαμάτων, εναντίον της μεταστροφής των θρησκευτικών σε θρησκειολογία κ.λπ. –και καλώς. Πολλά από αυτά οι πνευματικοί τους τα θεωρούν κωλύματα, για τη Θ. Κοινωνία! Αν όμως κοινωνείς με τους αιρετικούς, ΟΧΙ μόνο δεν θα σου πουν τίποτα, αλλά αντίθετα, θα σε προτρέψουν να μην κάνεις διακοπή κοινωνίας, γιατί την αποτείχιση ερμηνεύουν ως σχίσμα, διαστρέφοντας ΟΛΗ την Ορθόδοξη Παράδοση.
Οι Άγιοι φωνάζουν: μακριά από τους λύκους αιρετικούς! Σαν να βλέπετε φαρμακερή οχιά να απομακρύνεσθε απ’ αυτούς! Και οι Οργανώσεις –κι εσύ μαζί τους– μας λές πως δεν πειράζει αυτό! Κι επειδή μιλάς για «αδρανή· ΟΧΙ μόνο οι των Οργανώσεων μένουν αδρανεῖς, αλλά προτρέπουν τους πιστούς (και τους παίρνουν στο λαιμό τους) να κοινωνούν με τους αιρετικούς!
Προηγουμένως μας ανέφερες τον π. Επιφάνιο. Τώρα μας παραπέμπεις σε βίντεο με κάποια κυρία, που αναφέρεται στον άγιο Πορφύριο. Τους εκατοντάδες και χιλιάδες Αγίους, όμως, που μας διδάσκουν λόγοις και έργοις να απομακρυνθούμε από την πίστη, τους αποσιωπάς πονηρά.
Για να μη λοιπόν, σε αναπαύσουμε σ’ αυτή την αμαρτία σου, την φανερή δια λόγων και επιχειρημάτων, και γίνουμε συμμέτοχοι σ’ αυτό, γι’ αυτό στα γράφουμε αυτά. Η απόφαση βέβαια είναι δική σου. Αλλά οι Άγιοι μας λένε ότι θα μας δικάσει ο Θεός, εμάς που ξέρουμε, αν κοινωνούμε με αιρετικούς. Ο άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης μάλιστα, κάπου λέει ότι όχι μόνο θα μας δικάσει, αλλά ήδη μας έχει καταδικάσει, σε τέτοιο βαθμό, ώστε η Θ. Κοινωνία των αιρετιζόντων, να μην μας μεταδίδει χάρι, αλλά μολυσμό. Συγκεκριμένα χρησιμοποιεί την έννοια: μας μελαίνει και μας σκοτίζει.
Είσαι μεγάλος διαστροφέας, τέλος, κ. George Ber. Ο άγιος Παΐσιος -στο παράθεμα που μας παρουσιάζεις- μιλά για τους παλαιοημερολογίτες, που έφτιαξαν δικές τους Εκκλησίες, κι όχι για αποτειχισμένους, που τότε δεν υπήρχε ούτε ένας, για δείγμα! Μιλά επίσης για «πταίσμα» του Πατριάρχη. Και παρ’ όλα αυτά κι ο ίδιος αποτειχίστηκε ΤΟΤΕ, που θα μπορούσαμε να πούμε ότι ήταν προσωπική και δυσδιάκριτη γραμμή του Αθηναγόρα ο Οικουμενισμός. Τώρα, μετά το Μπάλαμαντ, το Πόρτο Αλέγκρε, το Πουσάν, και κυρίως μετά την Κολυμπάρια Σύνοδο, που δεν καταδίκασε τους αιρετικούς, αλλά τους αποδέχτηκε ως Εκκλησίες, μας φέρνεις παράδειγμα τον άγιο Παΐσιο και μιλάς για πταίσμα; Μήπως είσαι κρυπτο-οικουμενιστής; Μήπως στο επόμενο σχόλιό σου θα μας πείς κι ότι στην Κρήτη δεν αποδέχτηκαν συνοδικά την αίρεση; Κι αν την αποδέχτηκαν, δεν αποτελεί αυτό προδοσία; Και δεν είναι συμμέτοχος κάθε ένας που την σιγαντάρει;
Π.Σ.
Το ακολουθο κειμενο δεν είναι δικο μου. Γραφηκε από αλλον αδελφο πριν δυο χρονια τον οποιο δεν γνωριζω προσωπικα, σε ιστοτο χριστιανικων συζητησεων. Το παραθετω όπως ακριβως γραφηκε
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα σας πω κάτι που μου είπε ένας φίλος μου.
Αυτός ο φίλος μου είναι σε μια θέση στην Μητρόπολη.
Και ήταν αγανακτισμένος και πολύ προβληματισμένος με τον Μητροπολίτη και διάφορες κινήσεις του και λόγια του,
που τα θεώρησε οικουμενιστικά.
Δεν ήξερε τι να κάνει και ήθελε να παραιτηθεί από την θέση αυτή που κατέχει και να γράψει και τον λόγο της παραίτησής του.
Ότι δηλαδή δεν συμφωνεί με τα λόγια και κάποιες πράξεις του Μητροπολίτη γιατί δεν τα αποδέχεται η Εκκλησία μας και δεν μπορεί ψυχικά να συνεχίσει να υπηρετεί σε αυτήν την θέση επειδή σκανδαλίζεται.
Ρώτησε πιο παλιά και τον Πνευματικό του και εκείνος ήταν στεναχωρημένος με αυτήν την κατάσταση.
Δεν ήξερε τι να κάνει και οι λογισμοί του τον έτρωγαν.
Πήρε την Καινή Διαθήκη και είπε σε παρακαλώ Κύριε δείξε μου τι να κάνω ,φώτισέ με να καταλάβω το θέλημά Σου από το χωρίο που θα ανοίξω τυχαία.
Κάνει τον Σταυρό του και ανοίγει και πέφτει στις Πράξεις των Αποστόλων στο Πρώτο Κεφάλαιο.
Α´\ΤΟΝ μὲν πρῶτον λόγον ἐποιησάμην περὶ πάντων, ὦ Θεόφιλε, ὧν ἤρξατο ὁ ᾿Ιησοῦς ποιεῖν τε καὶ διδάσκειν
2 ἄχρι ἧς ἡμέρας ἐντειλάμενος τοῖς ἀποστόλοις διὰ Πνεύματος ῾Αγίου οὓς ἐξελέξατο ἀνελήφθη• 3 οἷς καὶ παρέστησεν ἑαυτὸν ζῶντα μετὰ τὸ παθεῖν αὐτὸν ἐν πολλοῖς τεκμηρίοις, δι᾿ ἡμερῶν τεσσαράκοντα ὀπτανόμενος αὐτοῖς καὶ λέγων τὰ περὶ τῆς βασιλείας τοῦ Θεοῦ. 4 καὶ συναλιζόμενος ΠΑΡΗΓΓΕΙΛΕΝ ΑΥΤΟΙΣ ΑΠΟ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ ΜΗ ΧΩΡΙΖΕΣΘΑΙ , ΑΛΛΑ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙΝ ΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΙΑΝ ΤΟΥ ΠΑΤΡΟΣ ἣν ἠκούσατέ μου• 5 ὅτι ᾿Ιωάννης μὲν ἐβάπτισεν ὕδατι, ὑμεῖς δὲ βαπτισθήσεσθε ἐν Πνεύματι ῾Αγίῳ οὐ μετὰ πολλὰς ταύτας ἡμέρας.
῾Η ἀνάληψις τοῦ Χριστοῦ
6 Οἱ μὲν οὖν συνελθόντες ἐπηρώτων αὐτὸν λέγοντες• Κύριε, εἰ ἐν τῷ χρόνῳ τούτῳ ἀποκαθιστάνεις τὴν βασιλείαν τῷ ᾿Ισραήλ; 7 εἶπε δὲ πρὸς αὐτούς• οὐχ ὑμῶν ἐστι γνῶναι χρόνους ἢ καιροὺς οὓς ὁ πατὴρ ἔθετο ἐν τῇ ἰδίᾳ ἐξουσίᾳ,
8 ἀλλὰ λήψεσθε δύναμιν ἐπελθόντος τοῦ ῾Αγίου Πνεύματος ἐφ᾿ ὑμᾶς, καὶ ἔσεσθέ μοι μάρτυρες ἔν τε ῾Ιερουσαλὴμ καὶ ἐν πάσῃ τῇ ᾿Ιουδαίᾳ καὶ Σαμαρείᾳ καὶ ἕως ἐσχάτου τῆς γῆς.
9 καὶ ταῦτα εἰπὼν βλεπόντων αὐτῶν ἐπήρθη, καὶ νεφέλη ὑπέλαβεν αὐτὸν ἀπὸ τῶν ὀφθαλμῶν αὐτῶν. 10 καὶ ὡς ἀτενίζοντες ἦσαν εἰς τὸν οὐρανὸν πορευομένου αὐτοῦ, καὶ ἰδοὺ ἄνδρες δύο παρειστήκεισαν αὐτοῖς ἐν ἐσθῆτι λευκῇ,
11 οἳ καὶ εἶπον• ἄνδρες Γαλιλαῖοι, τί ἑστήκατε ἐμβλέποντες εἰς τὸν οὐρανόν; οὗτος ὁ ᾿Ιησοῦς ὁ ἀναληφθεὶς ἀφ᾿ ὑμῶν εἰς τὸν οὐρανόν, οὕτως ἐλεύσεται, ὃν τρόπον ἐθεάσασθε αὐτὸν πορευόμενον εἰς τὸν οὐρανόν.
Να σας πω πως η Ενορία του είναι ο Ιερός Ναός της Θείας Αναλήψεως.
Αυτός κατάλαβε πως δεν πρέπει να παραιτηθεί και να παραμείνει στην θέση του.
Ότι ο χρόνος αποκατάστασης της κατάστασης είναι θέμα του Θεού και όχι δικό του.
Και ότι ο Θεός θα του δίνει δύναμη να υπομένει αφού είναι βαπτισμένος εν Πνεύματι Αγίω και να κρατάει την Αλήθεια της Εκκλησία μέσα του και να την μαρτυρεί όταν του δίνεται η ευκαιρία παντού.
Δεν ξέρει αν αυτό που κατάλαβε είναι το σωστό αλλά αισθάνθηκε πως πήρε την απάντηση που ζητούσε απελπισμένα.
Ώστε, η Παναίρεση καταλαμβάνει τα πάντα, και ο πνευματικός «παίζει ζάρια», ψάχνει τυχαία για ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ πράγματα να βρει ένα χωρίο στην Γραφή που θα του πεί, τι να κάνει; Η αίρεση κ. Ανώνυμε george Ber δεν είναι ανώνυμη και τυχαία, αλλά φανερή, που σκορπίζει την μόλυνσή της σε χαρισματούχους και μη. Τι παραπλανητικά είναι αυτά που γράφετε; Λέτε: "ο χρόνος αποκατάστασης της κατάστασης είναι θέμα του Θεού και όχι δικό του". Ποιός διαφωνεί σ' αυτό; Ποιος σας είπε ότι οι αποτειχισμένοι έχουν την ψευδαίσθηση ότι αυτοί θα φτιάξουν τα πράγματα; Η εμπειρία μας λέει ότι τα πράγματα θα πηγαίνουν από το κακό στο χειρότερο. Η απομόνωση που βιώνουμε, δεν είναι και το πιο επιθυμητό πράγμα! Όμως, ο Χριστός δεν είναι Εκείνος που μας λέει -από την Π. Διαθήκη ακόμα- "εξέλθετε εκ μέσου αυτών"; Πού είδατε ότι ο Θεός λέει να παραμένει κανείς στη θέση του, δίπλα σε αιρετικούς ποιμένες και να περιμένει το Θεό να δώσει λύσεις; Ωραία πατερική διδασκαλία μας παρουσιάζετε. Θα είχε δίκιο ο συμβουλεύων, εαν το θέμα με τον συγκεκριμένο επίσκοπο, δεν ήταν θέμα αιρέσεως. Κρίμα!
ΔιαγραφήΠ.Σ.
1)Ποιός διαφωνεί σ' αυτό; Ποιος σας είπε ότι οι αποτειχισμένοι έχουν την ψευδαίσθηση ότι αυτοί θα φτιάξουν τα πράγματα;
ΔιαγραφήΤοτε ποιος ειναι ο λογος της αποτειχησης ; Να μην μολυνθητε ; Δηλαδη τους υπολοιπους θα τους δικασει ο Θεος που δεν αποτειχιστηκαν ;
Ο Θεος θα μας κρινει απο το προσωπικο αγωνα για μετανοια, για καθαρση απο τα παθη, για τηρηση των εντολων και αγαπη προς αυτων. Δεν θα μας κρινει εμας τους λαικους απο το αν αποτειχιστηκαμε η οχι.
Προσηγορια καθαροτητος! Είναι το σωστό!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟποιος θελει ας ακουσει με μεγαλη προσοχη την ακολουθη εκπομπη και ειδικα το αποσπασμα απο το 51:15 εως το 53:30
ΑπάντησηΔιαγραφήhttps://www.youtube.com/watch?v=fhgqLodqDV8&t=2829s
Όχι απλα γραφω επωνυμα αλλα δινω και το εμαιλ μου για επικοινωνια
ΑπάντησηΔιαγραφήgeorgeberoukas1@yahoo.gr
Στην Ελλαδα εχουμε 80 μητροπολεις. Αυτό που με ενδιαφερει είναι ότι κανεις μητροπολιτης δεν λεει ότι οι παπικοι και γενικα οι αιρετικοι κοινωνουν σωμα και αιμα Χριστου. Με απλα λογια είναι εκτος εκκλησιας ολοι οι αιρετικοι.
Τωρα ως προς τη συνοδο στο Κολυμπαρι που τους ονομασε εκκλησιες . Είναι ενας ορος που εσφαλμενα χρησιμοποιηθηκε, όμως καταχρηστικα εκκλησιες ειχε επικρατησει να λεγονται εδώ και δεκαετιες χωρις αυτό να υποννοει την αληθινη εκκλησια του Χριστου που εχει εγκυρα μυστηρια .
Ο αγιος Θεοδωρος ο Στουδιτης εζησε την εποχη της εικονομαχιας που κρατησε πανω από έναν αιωνα και κατά διαστηματα επικρατουσαν οι αιρετικοι. Η εποχη του όμως είναι εντελως διαφορετικη από τη δικη μας στην οποια εχουμε σκανδαλοποια προσωπα όμως κανεις ιεραρχης στην εκκλησια τηε Ελλαδος δεν λεγει γυμνη τη κεφαλη ότι οι αιρετικοι εχουν εγκυρα μυστηρια και είναι η αληθινη εκλησια του Χριστου. Συνεπως αυτά που λεγει ο αγιος Θεοδωρος είναι για πολύ προχωρημενες καταστασεις και όχι για τη σημερινη κατασταση στην Ελλαδα. Ας μην ξεχναμε ότι η ιεραρχια της Ελλαδος δεν συμφωνησε με τον ορο εκκλησιες και με εγγραφο της ζητησε να αντικατασταθουν με τον ορο ομολογιες.
1)Είσαι μεγάλος διαστροφέας, τέλος, κ. George Ber. Ο άγιος Παΐσιος -στο παράθεμα που μας παρουσιάζεις- μιλά για τους παλαιοημερολογίτες, που έφτιαξαν δικές τους Εκκλησίες, κι όχι για αποτειχισμένους, που τότε δεν υπήρχε ούτε ένας, για δείγμα! Μιλά επίσης για «πταίσμα» του Πατριάρχη. Και παρ’ όλα αυτά κι ο ίδιος αποτειχίστηκε ΤΟΤΕ,
Βεβαιως και υπηρξαν οι τρεις μητροπολιτες και δεκα μοναστηρια του αγιου ορους που διεκοψαν το μνημοσυνο του Αθηναγορα και όπως ο ιδιος λετε και ο αγιος Παισιος
2) Ο άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης μάλιστα, κάπου λέει ότι όχι μόνο θα μας δικάσει, αλλά ήδη μας έχει καταδικάσει, σε τέτοιο βαθμό, ώστε η Θ. Κοινωνία των αιρετιζόντων, να μην μας μεταδίδει χάρι, αλλά μολυσμό. Συγκεκριμένα χρησιμοποιεί την έννοια: μας μελαίνει και μας σκοτίζει.
Αν καποιος αυτή τη στιγμη πιστευει το ανωτερω για το λαο του Θεου εδώ στη Ελλαδα τοτε εχει πεσει σε βαρια πλανη, ισως και αιρεση .Απλα να θυμισω ότι ακομα και ενας επισκοπος αν εχει αιρετικες αποψεις εξακολουθει να τελει εγκυρα μυστηρια μεχρι να καθαιρεθει.
Επειτα από τον πολύ βαρυ λογο που ειπωθηκε δεν εχω να προσθεσω κατι άλλο παρα να ξαναπαραθεσω το ακολουθο το οποιο εχει ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΑΞΙΑ
Οποιος θελει ας ακουσει με μεγαλη προσοχη την ακολουθη εκπομπη και ειδικα το αποσπασμα απο το 51:15 εως το 53:30
https://www.youtube.com/watch?v=fhgqLodqDV8&t=2829s
Δεν έγραφες έως τώρα επώνυμα. Τώρα μάλιστα, ξέρουμε ότι μιλάμε με τον αγαπητό Γεώργιο Μπερούκα (georgeberoukas). Και απαντώ σ’ ένα προς ένα των γραφομένων σου.
Διαγραφή1. Δεν μας ενδιαφέρει τι ενδιαφέρει εσένα, αλλά τι μας διδάσκουν οι Άγιοι Πατέρες της Εκκλησίας. Κι αυτοί μας λένε ότι «ο κοινωνών ακοινωνήτω ακοινώνητος έσται» (εδώ https://paterikiparadosi.blogspot.com/2017/12/blog-post_233.html κι εδώ http://eugenikos.blogspot.com/2014/05/blog-post_9708.html κι εδώ https://paterikiparadosi.blogspot.com/2018/02/blog-post_18.html).
2. Ή είσθε άμοιρος θεολογικής παιδείας (και τότε πως μιλάτε με τόση σιγουριά) ή (όπως νομίζω) κάνετε ότι δεν καταλαβαίνετε. Η εσφαλμένη χρήση του όρου Εκκλησία για αιρετικούς, το λέτε κι εσείς, ήταν εσφαλμένος. Αλλά όταν αυτό περνάει και στην Αγία και Οικουμενική Σύνοδο, μετά τις τόσες συζητήσεις, και μάλιστα με την καταπάτηση από τους παρόντες Επισκόπους της αποφάσεως της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, που με επιμονή εζήτησε ο αρχιαιρεσιάρχης Πατριάρχης, αυτό δεν είναι σφάλμα, είναι συνειδητή κακόδοξη πράξη, δηλ. αίρεση.
3. Έχεις κι εδώ μεγάλο λάθος. Ο άγιος ΟΧΙ μόνο στην Εικονομαχία, αλλά και στην μοιχειανική αίρεση τα ίδια έλεγε· κι ο άγιος Γρηγόριος, Μάξιμος, Μάρκος, Χρυσόστομος, Βασίλειος· τα ίδια έλεγαν σε όλες τις εποχές οι Άγιοι. Η θεολογία και εκκλησιολογία δεν αλλάζουν ανάλογα με τις εποχές. Αλλά αν ήταν έτσι, όπως το λές, τότε, πολύ περισσότερο πρέπει να ισχύουν σήμερα αυτά, αφού σύμφωνα με την συνείδηση της Εκκλησίας, που εξέφρασε ο άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς, ο Οικουμενισμός είναι ΠΑΝΑΙΡΕΣΗ.
4. Δεν κατάλαβα. Εννοείτε αγαπητέ, ότι ο άγιος κατηγορεί τον εαυτό του, τους 3 μητροπολίτες και τα 10 μοναστήρια με όσες σκήτες, που με την δική τους πρωτοβουλία αποτειχίστηκαν; Με όσα έγραψα εννοούσα πιστούς, εκτός εκείνων που επηρέαζαν οι Π.Η., ρεύμα αποτειχίσεως. Εγώ δεν ξέρω κανένα, αλλ’ ούτε εσείς μου αναφέρατε.
5. Α, λοιπόν, δεν πρέπει να πιστεύουμε τα λόγια των Αγίων, αλλά εσάς αγαπητέ. Το να μου πείτε ότι δεν εννοεί αυτό, αλλά εκείνο ο Άγιος, ότι δεν τον ερμηνεύω σωστά, δεκτό και συζητήσιμο. Το να λέτε ότι είναι σε πλάνη όποιος πιστεύει στους λόγους των Αγίων της Εκκλησίας, και στο σωστό δρόμο όποιος πιστεύει στον Γεώργιο Μπερούκα, απαράδεκτο.
Όσο για την εγκυρότητα των μυστηρίων. Δεν έθιξα αυτό το θέμα, απλά μίλησα για τον μολυσμό-βλάβη που υφίσταται όποιος γνωρίζει και κοινωνεί με τους αιρετικούς. Κι ο Ιούδας έγκυρότατα μυστήρια κοινώνησε από τα χέρια του ίδου του Κυρίου, αλλά εισήλθε σ’ αυτόν ο σατανάς.
Για το βίντεο δε που λέτε, κινείται στα δικές απόψεις γι’ αυτό το συστήνεται.
Μετά απ’ αυτά, που αποκαλύπτουν ότι δεν καταδικάζεται το Κολυμπάρι, όσους ψήφισαν και το δέχτηκαν, ότι καταδικάζετε τις θέσεις των Αγίων ασυζητητί, δεν νομίζω ότι δεν έχει σημασία η συνέχιση αυτού του διαλόγου. Ο καθένας κατέθεσε τις θέσεις του.
Σημάτης Π.
«Ἔργον δὲ μοναχοῦ μηδὲ τὸ τυχὸν ἀνέχεσθαι καινοτομεῖσθαι τὸ εὐαγγέλιον,
ΑπάντησηΔιαγραφήἵνα μὴ ὑπόδειγμα τοῖς λαϊκοῖς προτιθέμενοι αἱρέσεως καὶ αἱρετικῆς συγκοινωνίας
τῆς ὑπὲρ αὐτῶν ἀ π ω λ ε ί α ς λόγον ὑφέξουσι»
Αγίου Θεοδώρου Στουδίτου, Επιστολή «Θεοφίλῳ ηγουμένῳ».
Ι.