Λάβαμε ἕνα e-mail ἀπὸ ἄγνωστο
ἄτομο ποὺ αὐτοσυστήνεται ὡς synaxi.paterwn@gmail.com
μὲ τίτλο: «ΑΝΟΙΚΤΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΚΑΛΕΣΜΑ ΓΙΑ
ΣΥΝΑΞΗ ΠΡΟΣ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΜΕΝΟΥΣ
ΙΕΡΟΜΟΝΑΧΟΥΣ, ΙΕΡΕΙΣ, ΜΟΝΑΧΟΥΣ ΚΑΙ ΜΟΝΑΧΕΣ», ποὺ ἤδη δημοσιεύτηκε σὲ 1-2
ἱστοσελίδες. Τὸ e-mail θεωρήσαμε ὅτι ἐστάλη πρὸς ὅλους τοὺς προσκληθέντες Πατέρες
καὶ λαϊκούς (55 τὸν ἀριθμό) γιὰ νὰ λάβουν μέρος στὴν Σύναξη κι ὄχι πρὸς
δημοσίευση· ὅτι ἀποτελεῖ δηλαδὴ πρόσκληση πρὸς τὸ ἱστολόγιό μας νὰ παρευρεθοῦμε
σ’ αὐτὴ τὴν Σύναξη. Ταυτόχρονα ὅμως μᾶς δημιούργησε ἀπορία καὶ πολλὰ ἐρωτήματα.
Στὴ
συνέχεια λάβαμε ἕνα σχόλιο σὲ ἄσχετη ἀνάρτηση, τὴν ὁποία προφανῶς ἔστειλε
ὁ ἐμπνευστὴς αὐτῆς τῆς νέας ὁμάδας. Μὲ μᾶλλον ἐπιθετικὸ τρόπο ἔλεγε τὰ ἑξῆς:
«Πολύ σωστός ο τίτλος. Επομένως λοιπόν, σκοπεύετε να
αναρτήσετε την πρόσκληση για σύναξη όλων των πατέρων ή θα αναμασατε όλα τα ιστολόγια τα ίδια και τα ίδια;».
«Αγαπητοί διαχειριστές του ιστολογίου μήπως θα
μπορούσατε να μας πείτε ποιά είναι η αιτία της μη ανάρτησης του
κειμένου που
σας έχουμε στείλει;
Σας
ευχαριστούμε. Να είστε καλά».
Εἶναι
φανερό, λοιπόν, ὅτι ὁ ἀνώνυμος ποὺ μᾶς ἔστειλε τὸ e-mail ἤθελε νὰ κάνει γνωστὴ τὴν πρωτοβουλία του πρὸς τοὺς
Πατέρες –ποὺ παρὰ τὶς διαφωνίες τους– προσπαθοῦν νὰ βροῦν κοινὰ σημεῖα γιὰ νὰ ἐπιτευχθεῖ
ἕνα κοινὸ
μέτωπο στὸν ἀγώνα κατὰ τοῦ Οἰκουμενισμοῦ·
καὶ ἤθελε νὰ τὴν γνωστοποιήσει, ὄχι προσωπικὰ στὸν καθένα (ἐξηγοῦνται στὴ συνέχεια οἱ λόγοι), ἀλλὰ πλαγίως, χωρὶς νὰ γνωστοποιήσει πρῶτα σ’ αὐτοὺς τὴν ταυτότητά του
καὶ τὴν πρωτοβουλία του.
Μάθαμε
ὅτι Πατέρες ποὺ διεξάγουν (παρὰ τὶς διαφωνίες) αὐτὸν τὸν ἀγώνα, ὅταν ρωτήθηκαν,
ἀπάντησαν ὅτι …δὲν γνωρίζουν τίποτα γι’ αὐτὴ τὴν κίνηση! Μὲ δεδομένο ὅτι τὰ θέματα ποὺ ἔχουν ἐπιλεγεῖ ἀπ’ αὐτὴν
τὴν «Σύναξη» ταιριάζουν στὶς ἀπόλυτες
θέσεις τοῦ ἁγιορείτη μοναχοῦ Μακαρίου
(ὁ ὁποῖος εἶναι ἕνας ἐκ τῶν ἕξι (6) πατέρων, οἱ ὁποῖοι φαίνεται ὅτι ἔχουν ἀποδεχθεῖ
τὴν ἰδέα τῆς Σύναξης), εἶναι φανερὸ ὅτι πίσω ἀπὸ τὴν κίνηση αὐτὴ βρίσκεται (καί)
ὁ μοναχὸς Μακάριος. Ἐπικοινωνήσαμε μὲ δύο ἀπὸ τοὺς φερομένους ὡς συμφωνοῦντας μὲ
τὴν πρωτοβουλία αὐτὴ καὶ μᾶς εἶπαν ὅτι δὲν κατάλαβαν ὅτι ἡ ἰδέα γιὰ τὴν Σύναξη ἦταν
ἑνὸς μόνο μοναχοῦ.
Ἄρα
τὸν ἀδικοῦμε ἂν ὑποθέσουμε ὅτι –κατὰ κάποιο τρόπο– τοὺς ὑπέκλεψε τὴν συμφωνία;
Ἂν
ὅμως εἶναι ἔτσι, τότε δημιουργεῖται μέγα ἠθικὸ ζήτημα. Διότι ὁ μοναχὸς Μακάριος
(ὅπως πληροφορηθήκαμε) ἦταν παρὼν σὲ μία Σύναξη Ἁγιορειτῶν, ποὺ ἔγινε πρὸ μηνὸς
περίπου στὸ Ἅγιον Ὄρος, καὶ στὴν ὁποία –οἱ τότε παρόντες πατέρες– ἀποφάσισαν ὅτι
θὰ βγάλουν κοινὴ Ἀνακοίνωση, διὰ τῆς
ὁποίας θὰ ἐνημερώνουν τὸ πιστὸ λαὸ γιὰ τὰ προβλήματα ποὺ δημιουργοῦνται στὸ χῶρο
τῶν ἀποτειχισμένων καὶ γιὰ τὸ πῶς θὰ ἀντιμετωπισθοῦν γιὰ νὰ ὑπάρξει κοινὸς ἀγώνας.
Μὲ
αὐτὴ τὴν κίνηση, ὅμως, ὁ μοναχὸς Μακάριος ἢ ὅποιοι κρύβονται πίσω του, τορπιλίζουν αὐτὸ τὸν ἀγώνα, ἀφοῦ πραξικοπηματικὰ
δημιουργοῦν νέα ὁμάδα, πρὶν οἱ Ἁγιορεῖτες πατέρες (στὴν ὁποία ὁ μοναχὸς
Μακάριος συμμετεῖχε), δημοσιεύσουν τὴν Ἀνακοίνωση μὲ τὶς κοινὲς ἀποφάσεις ποὺ ἀποφάσισαν
ὅτι θὰ δημοσιεύσουν! Ἄρα σ’ αὐτὸ τὸ κρίσιμο σημεῖο τοῦ ἀγώνα δρᾶ διασπαστικά.
Ἔντιμο
θὰ ἦταν ἢ νὰ περιμένει τὴν Ἀνακοίνωση, ἢ νὰ δημοσιοποιοῦσε πρῶτα τοὺς λόγους γιὰ
τοὺς ὁποίους διαφοροποιεῖται ἀπὸ τοὺς ἄλλους Ἁγιορεῖτες Πατέρες, πού (ἀπ’ ὅ,τι
μάθαμε διαφώνησαν γιὰ τὶς ἀπόλυτες
θέσεις του), κι ὄχι νὰ τοὺς διαγράφει ἀναιτιολόγητα.
Ἐπὶ
πλέον ὁ μοναχὸς Μακάριος διδάσκει τὴν διδασκαλία περὶ ἀκύρων μυστηρίων, ποὺ ἡ Παράδοση τῆς Ἐκκλησίας δὲν τὴν εὐνοεῖ ἀπόλυτα,
ὅπως αὐτὸς τὴν ἐννοεῖ, ἀλλὰ γνωρίζει καὶ τὴν Οἰκονομία,
προκειμένου νὰ ὠφελήσει, ἀντί –ὁδηγώντας στὰ ἄκρα– νὰ βλάψει.
Ἐξ
ἄλλου ἡ πρώτη καὶ ἄμεση ἀντίδραση τῶν
πιστῶν ἐν καιρῷ αἱρέσεως (ποὺ δὲν πρέπει νὰ ἀποπροσανατολίζεται ἀπὸ τὴν συμπερίληψη
κι ἄλλων θεμάτων ποὺ μπορεῖ νὰ προκαλέσουν διάσπαση στὸν ἀγώνα), εἶναι ἡ ἀπομάκρυνση
ἀπὸ τοὺς αἱρετικούς. Δὲν εἶναι ἡ διαμάχη γιὰ θέματα ποὺ ἀνήκουν
στὴν ἁρμοδιότητα μιᾶς Συνόδου, ὅπως τὰ περὶ ἀκυρότητος τῶν μυστηρίων. Ἕνα τέτοιο θέμα, ἀφοῦ μελετηθεῖ σοβαρά, μπορεῖ
νὰ ἐξετασθεῖ στὴν συνέχεια, κι ἀφοῦ ὑπάρξουν ὁμονοοῦντες πιστοί, ποὺ θὰ ἀντιστέκονται
συνειδητὰ καὶ καρτερόψυχα κατὰ τῆς αἱρέσεως, κι ὄχι ἄνθρωποι ποὺ ἀκόμα
διστάζουν …ἂν πρέπει νὰ ἀγωνιστοῦν, ὅπως οἱ Ἅγιοι μᾶς ὑποδεικνύουν.
Πρώτη,
λοιπόν, προτεραιότητα εἶναι ἀπομάκρυνση ἀπὸ τοὺς αἱρετικούς Οἰκουμενιστές, ἀφοῦ
ἡ μετ’ αὐτῶν κοινωνία, αὐτὴ εἶναι ποὺ μολύνει
καὶ ἔχει σχέση μὲ τὴν σωτηρία μας,
καὶ ἀφοῦ διὰ τῆς κοινωνίας μαζί τους ἀθετεῖται ἡ Ἐντολὴ τοῦ Θεοῦ καὶ ἡ διδασκαλία ΠΑΝΤΩΝ τῶν Ἁγίων γιὰ αὐτὴν τὴν ἀπομάκρυνση
ἀπὸ τοὺς αἱρετικούς.
Ὅταν ὁ Θεὸς στὴν Π. Διαθήκη ἢ διὰ τῶν Ἁγίων Του (Εὐαγγελιστὴ Ἰωάννη, Ἀποστόλου Παύλου κ.λπ.) ἐντέλλεται "μὴ λέγητε τοῖς αἱρετικοῖς χαίρειν" καὶ "ἐξέλθετε ἐκ μέσου αὐτῶν", καὶ "οὔτε μιὰ ὥρα νὰ μὴν ἐπικοινωνεῖτε μαζί τους", δὲν μᾶς εἶπε: νὰ ἐξετάσετε πρῶτα, ἂν εἶναι ἄκυρα τὰ μυστήριά τους, ἢ νὰ συζητήσετε πρῶτα: ἂν εἶναι ἔγκυρα, μήπως πρέπει νὰ παραμείνουμε καὶ νὰ κοινωνοῦμε ἀπὸ αὐτοὺς ποὺ ἀνάμεσά τους εἶναι "εὐσεβεῖς" κ.λπ.! Ὄχι: πρῶτα ἀπομάκρυνση καὶ τὰ ἄλλα θὰ λυθοῦν στὴν πορεία.
Ἡ ἐμπλοκή, λοιπόν, κι ἄλλων θεμάτων εἶναι φανερὸ ὅτι
προκαλεῖ σύγχυση καὶ διασπᾶ ἢ μᾶλλον (πρὸς μεγάλη χαρὰ τῶν Οἰκουμενιστῶν) ἀκυρώνει τὸν κοινὸ ἀγώνα.
«Πατερικὴ Παράδοση»