Σάββατο 15 Ιουνίου 2019

"Ειδώς ότι ολίγον καιρόν έχει" ο Πατριάρχης, και "έχων θυμόν μέγαν", ψεύδεται και παραπλανά!


Γιώργος Παπαθανασόπουλος:

Οργισμένος ο Οικουμενικός Πατριάρχης



   Ο Οικουμενικός Πατριάρχης δεν μπορεί να κρύψει την οργή του για τις πανορθόδοξες αντιδράσεις που δέχεται εξ αιτίας της εκ μέρους του ανακήρυξης των σχισματικών της Ουκρανίας σε «Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ουκρανίας» και για τις αντιλήψεις του περί του Πρωτείου. Στην επιστολή, την οποία ανέγνωσε δημοσία την 11η Ιουνίου 2019 στο τέλος της Συνοδικής Θείας Λειτουργίας, ο απεσταλμένος του στη Λευκωσία για τη θρονική εορτή της Εκκλησίας της Κύπρου, Μητροπολίτης Γαλλίας Εμμανουήλ το ξέσπασμα της οργής του είναι φανερό. 

     Στην επιστολή του δεν ομιλεί για την εορτάζουσα μαρτυρική Εκκλησία της Κύπρου, στην οποία απευθύνεται, ούτε για την προσφορά της στην Ορθοδοξία και στο Έθνος. Αναλύεται κυρίως σε ύμνους προς την Εκκλησία της Κωνσταντινούπολης, με ένα αλαζονικό ύφος που και για τον κ. Βαρθολομαίο είναι πρωτοφανές, οι δε υπερβολές του τον οδηγούν σε ιστορικές και εκκλησιολογικές ανακρίβειες 
           Αναφέρει, μεταξύ των άλλων ο Οικ. Πατριάρχης: 
   «Είμεθα μεγαλομάρτυς Εκκλησία, ουχί τόσον ως εκ των εξωτερικών λόγων αλλά κυρίως διότι έχομεν παντού και πάντοτε την ευθύνην εκ τε των Θείων και Ιερών Κανόνων και εξ αυτής ταύτης της καθηγιασμένης πράξεως της Εκκλησίας να υπηρετώμεν την αλήθειαν μόνην, άνευ υπολογισμών και δευτέρων σκέψεων, άνευ άλλων ιταμών συμφερόντων και αναξιοπρεπών σκοπιμοτήτων. Είμεθα η Αγία του Χριστού Μεγάλη Εκκλησία, η γεννήσασα πάσας τας νεωτέρας τοιαύτας, η διασώσασα και διασώζουσα και το υμέτερον εκ της Γ΄ εν Εφέσω Οικουμενικής Συνόδου καθεστώς αυτοκεφαλίας, η έχουσα την υποχρέωσιν προνοίας πάσης άλλης Εκκλησίας, των τε αδελφών Πρεσβυγενών και των θυγατέρων νεωτέρων τοιούτων, των εκ του ημετέρου Κανονικού σώματος εν κόποις, εν στερήσεσιν, εν θλίψει, πλην μετ’ ενδιαφέροντος και προνοίας απογαλακτισθεισών, δια να έχωσι την ιδικήν των εσωτερικήν αυτοτέλειαν». 

     Ο Οικουμενικός Πατριάρχης γράφει στην επιστολή του και άλλα: «Η Μεγάλη του Χριστού Εκκλησία είναι η “κοινή Μήτηρ των όλων και προνοητής”».  Και συνεχίζει:
    «Λυπούμεθα δε ότι εφθάσαμεν εις το σημείον να επαναλαμβάνωμεν τα αυτονόητα και τα καθεστώτα εν τη Ορθοδόξω Εκκλησία, πλην αναγκαζόμεθα διότι εκ των ποιμαντικών υποχωρήσεων και μάλιστα εν ημέραις ζοφεραίς της ιστορίας, η ημετέρα παθητική και ευγενής στάσις, η κοσμιότης ημών έναντι ποιάς τινος ψευδωνύμου, ως εφάνη τελικώς, Πανορθοδόξου ενότητος, εθεωρήθησαν ότι επελέξαμεν την παραίτησιν του Θρόνου ημών εκ των ευθυνών μεθ’ ων εκόσμησεν αυτόν η Εκκλησία, αλλ’ ουχί. Έως της συντελείας των αιώνων, εις πείσμα και καταισχύνην του μισοκάλου και αντιδίκου πνεύματος και των υπ’ αυτού εμπνεομένων εις την Κωνσταντινούπολιν θα ζη εδραίον και αμετακίνητον και τιμαλφέστερον και αγιώτερον του ευσεβούς ημών Γένους και της αμωμήτου ημών πίστεως, η καθ’ ημάς Αγία του Χριστού Μεγάλη Εκκλησία, η Μήτηρ και ποτνία (Σημ. γρ. Κατά Απίωνα Δέσποινα, Κυρία, Βασίλισσα) εν Εκκλησίαις». Και συνεχίζει στο ίδιο ύφος: «Εν Κωνσταντινουπόλει δεν ευρίσκεται συντονιστικόν τι όργανον υπό τύπον χοράρχου αλλ’ αυτή αύτη η αγαπώσα καρδία και ο πολυμήχανος νους της Ορθοδοξίας». Προς το τέλος της επιστολής τονίζει ότι το Φανάρι ζει, «διότι έχει τας ευχάς των Θεοφόρων Πατέρων των αγίων Συνόδων, αίτινες απέδωκαν αυτώ ιεράς απαραβιάστους και αδιαπραγματεύτους προνομίας διακονίας». 
     Σχόλια επί των γραφομένων από τον Οικουμενικό Πατριάρχη. 
    Πρώτον, το πώς υπηρετεί το Φανάρι και ο ίδιος την Εκκλησία θα έπρεπε να αφήσει τους άλλους να το κρίνουν. Ο αυτοέπαινος δεν είναι απολογία, όταν μάλιστα περιλαμβάνεται σε ευχετήρια επιστολή... 
     Δεύτερον, όλοι οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί πορευόμαστε σύμφωνα με τους Θείους και Ιερούς Κανόνες και την καθαγιασμένη Πράξη της Εκκλησίας. Αυτοί ΠΟΥΘΕΝΑ δεν αναφέρονται σε παπικό Πρωτείο του Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως και ΠΟΤΕ δεν ανετέθη στο Πατριαρχείο της Κωνσταντινουπόλεως η υποχρέωση της προνοίας των άλλων Εκκλησιών, Πρεσβυγενών και νεωτέρων. ΠΟΤΕ δεν του απέδωσαν «ιεράς, απαραβιάστους και αδιαπραγματεύτους προνομίας διακονίας». 
    Τρίτον, κατά την Ορθόδοξη εκκλησιολογία και το Κανονικό Δίκαιο μεγαλομάρτυρες Εκκλησίες είναι ΟΛΕΣ οι Εκκλησίες, όλοι οι Επίσκοποι. ΟΛΕΣ έχουν περάσει δια πυρός και σιδήρου, ΟΛΕΣ έχουν τους Μάρτυρες τους. Και είναι λάθος να θίγεται συνεχώς ότι η Εκκλησία της Κωνσταντινουπόλεως είναι όλων η μητέρα Εκκλησία. Μητέρα Εκκλησία είναι αυτή των Ιεροσολύμων και ακολούθησαν της Αλεξανδρείας και της Αντιοχείας. Η άσημη πόλη του Βυζαντίου έλαβε την αίγλη της όταν ο Μέγας Κωνσταντίνος την κατέστησε πρωτεύουσα του Ρωμαϊκού Κράτους και εξελίχθηκε στη Νέα Ρώμη. 
    Τέταρτον, ευρισκόμενος σε αλλόθρησκη χώρα με σουλτανική νοοτροπία και όντας στο κέντρο της γεωπολιτικής δίνης ΟΥΔΕΙΣ μπορεί να πιστεύσει ότι «υπηρετεί την αλήθεια μόνη άνευ υπολογισμών και δεύτερων σκέψεων». 
     Πέμπτον, είναι ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΙΚΟ για όποιονδήποτε Χριστιανό και πολύ περισσότερο για τον Πατριάρχη να εξαπολύει χωρίς να αναφέρει ΚΑΝΕΝΑ στοιχείο την ύβρη, ότι όσοι δεν ακολουθούν την άποψή του και τις ενέργειές του υπακούουν σε «ιταμά συμφέροντα και αναξιοπρεπείς σκοπιμότητες». Η εξαπόλυση μιας τέτοιας ύβρης ανήκει στη σφαίρα της πολιτικής σκοπιμότητος, όχι στο ήθος της Εκκλησίας. 
     Έκτον, η Ελλαδική Εκκλησία έχει πικρή εμπειρία από την «παθητική και ευγενή στάση» του κ. Βαρθολομαίου. Ευγενής είναι η στάση του προς τους ισχυρότερούς του κατά την κοσμική έννοια, προς τους προέδρους Τραμπ και Ερντογάν, προς τον Πάπα. Προς όσους θεωρεί κατωτέρους του είναι αμείλικτος. 
     Έβδομον, όλοι οι Έλληνες ευχόμεθα να πραγματοποιηθεί η πρόγνωσή του, ότι η Αγία του Χριστού Μεγάλη Εκκλησία θα ζει έως της συντελείας των αιώνων. Η Εκκλησία θα ζει οπωσδήποτε, μακάρι και το Φανάρι. Σεβαστή λοιπόν η πίστη του Πατριάρχου, αλλά για να ζήσει δεν χρειάζονται οι αλαζονικές πεποιθήσεις και οι ηγεμονικές συμπεριφορές. Ούτε η μετατροπή του σε κοσμικό οργανισμό, τύπου Βατικανού. 
     Όγδοο, ο μακαριστός Πατριάρχης Δημήτριος είχε δηλώσει ότι για να ενεργήσει το Φανάρι ΠΟΤΕ δεν στηρίζεται σε φήμες. Σημειώνεται ότι ο σημερινός Οικουμενικός Πατριάρχου στήριξε ΟΛΗ την πολεμική του σε βάρος του μακαριστού Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου και της Εκκλησίας της Ελλάδος, σε ανυπόστατες φήμες.... 
     Ένατο, ο Πατριάρχης θα έπρεπε να διευκρινίσει την καταλαλιά του, πως «εις πείσμα και καταισχύνην του μισοκάλου και αντιδίκου πνεύματος και των υπ’ αυτού εμπνεομένων» το Πατριαρχείο θα επιζήσει. Αν εννοεί το Ισλάμ, αυτό όλους απειλεί. Αν εννοεί τους Ρώσους οφείλει να το εξηγήσει. Πολύ περισσότερο να εξηγήσει αν εννοεί όλους όσοι διαφωνούν με την ενέργειά του στην Ουκρανία. Αυτοί είναι εκατομμύρια Ορθοδόξων, που δεν αναγνωρίζουν τους σχισματικούς της Ουκρανίας ως κανονική Εκκλησία; Και «δεν εμπνέονται από το μισόκαλο και αντίδικο πνεύμα....» οι κάποιες χιλιάδες που εγκρίνουν την ενέργειά του; 
     Δέκατο, χαρακτηρίζει ο κ. Βαρθολομαίος «ψευδώνυμη» την Πανορθόδοξη ενότητα. Ο ίδιος αλλού γράφει ότι έχει την ευθύνη αυτής της ενότητας... Ψευδώνυμη γιατί; Επειδή το Πατριαρχείο της Μόσχας διέκοψε την εκκλησιαστική κοινωνία μαζί του; Όσο και αν οι ταγοί της Ρωσικής Εκκλησίας, ως εκείνος, δείχνουν κοσμική αλαζονεία και έχουν μακιαβελικές βλέψεις να ηγηθούν της Ορθοδοξίας, στην περίπτωση της Ουκρανίας είναι σε θέση άμυνας και έχουν δίκιο. Το δίκιο τους το αναγνωρίζει επί ενάμισυ αιώνα και το Οικουμενικό Πατριαρχείο με το καθεστώς που έχει επιβάλλει στην Εκκλησία της Ελλάδος. Αφού κάθε κράτος πρέπει να έχει την αυτοκεφαλία του, γιατί ο κ. Βαρθολομαίος δεν αναγνωρίζει την Αυτοκεφαλία της Εκκλησίας της Ελλάδος σε ΟΛΗ την Ελλάδα; Όσο το Πατριαρχείο έχει μοιράσει εκκλησιαστικά την Ελλάδα σε έξι κομμάτια (Κρήτη, Δωδεκάνησος, Νέες Χώρες, Αγιον Όρος, Πάτμος, Αυτοκέφαλη) δεν δικαιολογείται ο Πατριάρχης να ομιλεί για την Ουκρανία. Σημειώνεται ότι στην Ουκρανία πιστοί στην υπό το Πατριαρχείο της Μόσχας Κανονική Εκκλησία είναι άνω του 70%, παρά την καταπίεση που υφίστανται. 
     Μητροπολίτης που διάβασε την πατριαρχική επιστολή ήταν πολύ πικραμένος και μας είπε: «Αν συμπεριφέρεται τόσο προσβλητικά και αλαζονικά στους δικούς του ανθρώπους αντιλαμβάνομαι πώς συμπεριφέρεται στους υπόλοιπους και καταλαβαίνω γιατί δεν έχει πουθενά συμπάθεια. Πολλοί Αρχιερείς στην Ελλάδα φοβούνται τον κ. Βαρθολομαίο, άλλοι απλώς του δείχνουν σεβασμό, μερικοί μιαν επιφανειακή υποτέλεια, όμως ΟΛΟΙ τον έχουν ζυγίσει και μετρήσει και γνωρίζουν ποιος πράγματι είναι».  [σ.σ.: Ὅλοι πλὴν "Λακεδαιμονίων", ὡς ὁ Ναυπάκτου"!]. 
    Υπάρχει λύση σε αυτή την κατρακύλα; Η Εκκλησία μας έχει Παράδοση και πνευματικότητα διαφορετική από τον Χριστιανισμό της Δύσης. Κατ’ άνθρωπο λοιπόν είναι αδύνατο να γεννηθεί στην Εκκλησία μας ένας Λούθηρος και να τοιχοκολλήσει τις σε βάρος του Οικουμενικού Πατριάρχου θέσεις του, κατασκευάζοντας μια Διαμαρτύρηση στην Ορθοδοξία. [σ.σ.: Κι ὅμως κ. Παπαθανασόπουλε. Ἐσεῖς μπορεῖ νὰ μὴν ἔχετε τὶς προϋποθέσεις/θέληση νὰ τὸ ἀντιληφθεῖτε, ἀλλ΄ ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἀνατολῆς ..."ἐνέπνευσε" τὸν Λούθηρο (ποὺ κακῶς τὶς ἐφήρμοσε). Ἔχεις τὶς Ἐντολὲς ποὺ διδάσκουν τὴν ἀπομάκρυνση ἀπὸ τοὺς δολιοφθορεῖς Ἐπισκόπους καὶ Πατριάρχες: τὴν διακοπὴ μνημοσύνου· γι' αὐτὸ στὴν Ἐκκλησία ὑπῆρξαν χιλιάδες Λούθηροι ποὺ ἐφάρμοσαν τὶς Ἐντολὲς τοῦ Κυρίου καὶ εἴτε "θυροκόλλησαν" τὶς θέσεις τους (ὅπως ὁ λαϊκὸς Εὐσέβιος κατὰ Νεστορίου), εἴτε ἄλλοι Ἅγιοι ποὺ ἡ ἀντίδρασή τους μὲ συγγράμματα τοὺς στοίχισε διωγμοὺς καὶ μαρτύρια, κι ἔτσι, μ' αὐτὲς τους τὶς θυσίες, στήριξαν τὴν ὀρθόδοξη Πίστη]. Όμως οι πιστοί Της έχουν ένα ακατανίκητο όπλο, την προσευχή. Όχι ότι δεν χρειάζεται ο ακτιβισμός, όμως η πίστη, αν είναι ως κόκκος σιναπιού, μπορεί και βουνά να μετακινήσει. Η θλίψη για την κατάντια μας είναι μεγάλη, αλλά ο Κύριος μας διαβεβαιώνει «Θαρσείτε, εγώ νενίκηκα τον κόσμον» (Ιωαν. ιστ΄ 33). Ο κόσμος είναι και εντός της Εκκλησίας μας.

3 σχόλια:

  1. Έχει να κάνει με την σύμπραξη της παγκόσμιας εξουσίας της δύσης που στηρίζει τον οικουμενι(στι)κό πατριάρχη. Χρόνια ετοιμάζεται το έργο! Και τώρα θερίζουμε τους καρπούς ..Οι προθέσεις γνώστες από παλιά.. Πολυτελή σκάφη του Λάτση και του Αγγελόπουλου για το Α.Ορος, κονδύλια μυστικών υπηρεσιών για την ενίσχυση της ομογένειας και γεωπολιτικές κινήσεις εξουσίας με τεράστιο πνευματικο αντίκτυπο στην επερχόμενη αντίχριστη πανθρησκεία.
    Συναντήσεις με αρχηγούς κρατών, οργανώσεις , θρησκευτικούς ηγέτες σε τέτοια συχνότητα που τρομάζουν. Από στα πρωτα βήματα μετά την ενθρόνιση του, δεχτηκε τις επισκέψεις-πιέσεις του Πρίγκηπα Φιλίππου, Συζύγου της Επίτιμης Αρχηγού του Παγκόσμιου Τεκτονισμού. Ενα μόλις Μηνα μετά το μεγάλο πανορθοδοξο συλλειτουργο 7 πατριαρχών και δεκάδων προκαθημένων που απείλησε το Βατικανό για ομόφωνη ορθόδοξη δράση εναντίον του ( Ουνία ) το 1992, όλα άλλαξαν..Ο π,Θ,Ζήσης, νεοχειροτονηθείς τότε, προφανώς τα έζησε από μέσα. Ίσως ακόμα να αναρωτιέται πως μεταβλήθηκαν οι ελπίδες σε καταστροφή στο Λίβανο το 1993, ελπίζω λιγότερο πλέον. Ορθοδοξία ενωμένη είναι η διαχρονική, η μεγαλύτερη, απειλή για τις γνωστές δυνάμεις της καμπαλιστικης θεωρίας που θέλουν κάθε ψυχή στην γη ενωμένη στον δικό τους σκοπό, νομίζοντας πως θα ..ενώσουν τον Θεό (Θεολόγος. Κα.Μελλα - 2011).
    Ο νυν Πατριάρχης, μέσω της συσσωρευμένης φιλοδοξίας του (ψηφίστηκε ομόφωνα στον θρόνο) αποφασίστηκε να χρησιμοποιηθεί ελεγχόμενος, σαν ο πρώτος και αλάνθαστος στην ορθοδοξία , από τους εξουσιαστές..Είχε προηγηθεί επίσκεψη του μετριοπαθή Δημήτριου Α' με τον μόνιμο διευθυντή του γραφείου του, Βαρθολομαίο στην Αμερική το 1990, όπου ο Δημήτριος έπαθε (τυχαίως;) εσωτερική αιμορραγία. Τον επόμενο χρόνο θα άφηνε την τελευταία του πνοή στην εντατική από έμφραγμα. Ο δρόμος της επίγειας δόξας για τον αριστούχο με τις 7 γλώσσες είχε ανοίξει μετά από πολλά έτη υπομονής και φαναριώτικης υπηρεσίας
    Στο έγγραφο (βλ. σύνδεσμο στο τέλος) που έχει αποδελτιοποιηση από τα τουρκικά ΜΜΕ της πρώτης δεκαετίας του Πατριάρχη Βαρθολομαίου στον θρόνο. Ο επί μισό αιώνα αρχιφαναριώτης εμπειρότατος κληρικός και επίδοξος εξουσιαστής της ορθοδοξίας με σκοπό την επίγεια ειρηνική βασιλεία σκιαγραφείται αντικειμενικά. Φαίνονται και οι πολεμικές συνιστώσες εναντίον του και το πνεύμα πολιτικής παρά ορθόδοξης πνευματικότητας που τον διακρίνει. Κατά καιρούς τότε βέβαια αναφωνούσε που και που και μερικούς ορθοδοξότατους λόγους, συνήθως ανάλογα με το ακροατήριο, ώστε να είναι όλοι ευχαριστημένοι.

    Ο τουρκικός τύπος πληροφορεί αργότερα (1995) ότι οι αλλαγές κληρικών που πραγματοποίησε το Οικουμενικό Πατριαρχείο στην Εκκλησία της Ουκρανίας, προκάλεσε επίσης κρίση μεταξύ των δύο Πατριαρχείων. Ο Ρώσος Πατριάρχης Αλέξιος, απέστειλε επιστολή στον Οικουμενικό Πατριάρχη, κατηγορώντας τον αφ’ενός για παραβάσεις που αφορούν στους εκκλησιαστικούς κανόνες και αφ’ετέρου για την προσπάθεια διάλυσης της ενότητας της Ορθοδοξίας. Επομένως, ο Πατριάρχης Αλέξιος, στη φάση αυτή, απαιτούσε από τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο, όπως σχολιάζει σχετικό δημοσίευμα, να μην επιταχύνει τις διαδικασίες για ανεξαρτητοποίηση της Ουκρανικής Εκκλησίας, 04/06/1995 , ΣΕΛ.166

    ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΣΥΝΕΧΕΙΑ

    Με απόφαση της Ιεράς Συνόδου του Οικουμενικού Πατριαρχείου, η οποία προέβλεπε την ενσωμάτωση της Εκκλησίας της Εσθονίας στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, προκλήθηκε τρομερή ένταση μεταξύ των δύο Πατριαρχείων. Ωστόσο, ο Πατριάρχης Μόσχας και πάσης Ρωσίας Αλέξιος Β’, αποστέλλοντας μήνυμα προς τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο, τον
    “απείλησε” για διακοπή των σχέσεων, στην περίπτωση που εφαρμοσθεί αυτή η απόφαση. , 24/02/1996
    Ο Πατριάρχης Μόσχας, σε ακολουθία που πραγματοποιήθηκε αυτές τις ημέρες, δεν μνημόνευσε στα δίπτυχα το όνομα του Πατριάρχη Βαρθολομαίου, λόγω της παρούσας κρίσης και της διακοπής των σχέσεων μεταξύ των δυο Πατριαρχείων, , 25/02/1996, ΣΕΛ. 168

    Ο Κύριλλος διοργάνωσε στη Μόσχα συνέντευξη τύπου, αναφέροντας τα εξής: «Είναι πολύ σημαντική η ένωση των Ορθοδόξων στις ημέρες μας». Εν συνεχεία, τονίζοντας ότι η απόφαση του Οικουμενικού Πατριαρχείου για την Εκκλησία της Εσθονίας δεν ταυτίζεται με τους εκκλησιαστικούς Κανόνες, σημείωσε τα εξής: «Αυτή η απόφαση αφορά πολιτικούς
    λόγους και όχι θρησκευτικούς». ΣΕΛ. 169

    Η ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΑ ΤΟΥ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ Α΄ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΟΥΡΚΙΚΟ ΤΥΠΟ (1991 – 2001)
    ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΚΚΙΝΑΚΗΣ, http://ikee.lib.auth.gr/record/286712/files/GRI-2017-18089.pdf

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καταγγελίες λοιπόν στον τουρκικό τύπο από τα πρωτα έτη του πατριάρχη Βαρθολομαίου για ετοιμασία ορθόδοξου Βατικανού. ΤΟ 2019, Όντως πλέον Ετοιμάζουν το Βατικανὸ της Ανατολής.
      Γράφει ὁ κ. Γεώργιος Τραμπούλης, Θεολόγος στις Ακτίνες:
      Ντοκουμέντο ἀποκαλύπτει ὅτι ἑτοιμάζουν τὸ Βατικανὸν τῆς Ἀνατολῆς: «Ἵδρυσις ἐκκλησιαστικοῦ κράτους ἀναγνωρισμένου διὰ διεθνοῦς συμβάσεως κατὰ τὸ σταθερὸν καὶ διεθνῶς ἐπιβεβλημένον ἤδη ὑπόδειγμα τοῦ ἰσοτίμου ἐν τῇ Δύσει πρώτου θρόνου τῆς Ἁγίας Ἕδρας»!
      https://aktines.blogspot.com/2019/01/blog-post_425.html#more

      Διαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.