Η ''κρίση'' στην Αρχ. Αμερικής, η
''διένεξη'' με το ''Φανάρι'' και ο...''ραγιαδισμός''
Πολλά δεν πάνε καλά με την Εκκλησία μας στις ΗΠΑ, το επισημαίνουμε για 20 χρόνια. Πολλά τα προβλήματα, φθίνουσα η πορεία της, εγκληματικά τα λάθη. Υποτίθεται
ότι διέρχεται ''κρίση'', βασικά αρχηγική και οικονομική. Φυσικό και
αναμενόμενο. ''Το ψάρι βρωμάει από το κεφάλι'', αλλά, ποιο είναι το...
''κεφάλι''; Για την πολύ μεγάλη πλειοψηφία, ''κεφάλι'' θεωρείται ο
αρχιεπίσκοπος Αμερικής (ΗΠΑ). Λάθος... Η Αρχιεπισκοπή είναι ''θυγατρική
επιχείρηση'' του οικουμενικού Πατριαρχείου, που είναι η ''κεφαλή''.
Η
Αρχιεπισκοπή (HΠA), είναι ''members only'' (μέλη μόνο), μη
κερδοσκοπική, μη φορολογίσιμη, εταιρία-επιχείρηση. Και τυπικά,
εκπροσωπεί ΜΟΝΟ ποσοστό 15-16% του Ελληνισμού ΗΠΑ, όσα δηλ. και τα μέλη
της. Το 85%, δεν ασχολείται με τα παπαδίστικα ''καραγκιοζιλίκια'', που
στόχο έχουν την οικονομική αφαίμαξη αφελών Ομογενών. Για παράδειγμα, για
να τελέσουν ''μυστήρια'' τα ''μαγαζιά'' της Αρχιεπισκοπής, υποχρεώνουν
τους Ομογενείς να
Ο αυτόπτης μάρτυς και αφηγητής τον κατωτέρω περιστατικού, αρχιμανδρίτης Νικόλαος Ντρομπιάζγκιν,
είναι ένας από τους πολλούς νεομάρτυρες κληρικούς της επαναστατικής
περιόδου της Ρωσίας. Στην κοσμική του ζωή είχε μια λαμπρή σταδιοδρομία
σαν αντιπλοίαρχος του πολεμικού ναυτικού και παράλληλα αναμίχθηκε βαθειά
μέσα στον αποκρυφισμό εκδίδοντας το αποκρυφιστικό περιοδικό Ρέμπους. Μετά τη σωτηρία του από σχεδόν βέβαιο θάνατο στη θάλασσα διά θαύματος του αγίου Σεραφείμ του Σάρωφ πραγματοποίησε
προσκύνημα στο Σάρωφ και στη συνέχεια απαρνήθηκε την κοσμική του
καριέρα και τους δεσμούς του με τον αποκρυφισμό, και έγινε μοναχός...
Ο
Άγιος Ιωάννης ο Ελεήμων γεννήθηκε στην Αμαθούντα της Κύπρου (η Αμαθούς,
ήταν η σημερινή Παλαιά Λεμεσός). Ήταν γιος του άρχοντα Επιφανίου και
της Ευκοσμίας και έζησε στα χρόνια του Βασιλιά Ηρακλείου (615 μ.Χ.).
Όταν
μεγάλωσε, νυμφεύθηκε και απέκτησε παιδιά, τα οποία ανέτρεψαν με τη
σύζυγό του σαν αληθινοί χριστιανοί γονείς. Γρήγορα, όμως, η γυναίκα του
και τα παιδιά του πέθαναν. Ο Ιωάννης είχε μεγάλη περιουσία και του
έγιναν πολλές προτάσεις να κάνει καινούργια οικογένεια. Όμως τις
απέρριψε όλες, απαντώντας: «Νομίζω, προς όλους είμαι οφειλέτης. Και δεν
το νομίζω μόνο. Είμαι. Διότι οι χριστιανοί έχουμε αλληλεγγύη. Δεν το
λέει ο Παύλος; Εἴμεθα μέλη ἀλλήλων. Αφού, λοιπόν έχω τη δυνατότητα να
δώσω στους αδελφούς μου, άρα είμαι και υποχρεωμένος να δώσω. Να γιατί
εργάζομαι και δε θα πάψω να το κάνω. Η περιουσία μου δεν μπορεί να είναι
ανώτερη απ' αυτά τα χρέη μου».
Για τη λαμπρότητα της ζωής του, ο
Ιωάννης έγινε αρχιεπίσκοπος Αλεξανδρείας. Διέπρεψε σαν πνευματική
λυχνία στην πατριαρχεία πολλά χρόνια και έκανε πολλά θαύματα. Επειδή δε
μοίραζε πλουσιοπάροχα στους φτωχούς την ελεημοσύνη ονομάστηκε Ελεήμων.
Είχε καταστεί τόσο σεβάσμιος, ώστε και αυτοί οι ειδωλολάτρες τον
σέβονταν. Τελικά, ειρηνικά παρέδωσε την μακάρια ψυχή του στο Θεό το 620
μ.Χ. Και είναι μακάρια η ψυχή του, διότι ο Κύριος λέει: «Μακάριοι οἱ
ἐλεήμονες, ὅτι αὐτοὶ ἐλεηθήσονται» ( Ευαγγέλιο Ματθαίου, ε' 7).
Μακάριοι, δηλαδή, είναι οι ευσπλαχνικοί στη δυστυχία του πλησίον, διότι
αυτοί θα ελεηθούν από το Θεό.
ΜΙΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ ΕΙΔΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΗΣ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑΤΙΚΗΣ
ΠΕΡΙΟΔΕΙΑΣ ΤΟΥ π. ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΖΗΣΗ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Ο κ. Παναγιώτης Νούνης, στο ιστολόγιό του “Απολογητικά”(apologitikaa.blogspot.com), αναφέρει
πολλά ενδιαφέροντα γεγονότα από την προσκυνηματική επίσκεψη του π.
Θεόδωρου Ζήση και του π. Σεραφείμ Ζήση σε Μονές της Εκκλησίας της
Κύπρου.
Ένα
από αυτά είναι και η αναφορά του στη διάσταση απόψεων που χωρίζει τον
π. Θεόδωρο Ζήση και τους άλλους πρωτοπρεσβύτερους της Θεσσαλονίκης από
τους 3 (π. Σάββα Λαυρεώτη, π. Επιφάνιο Καψαλιώτη, π. Χαρίτωνα
Κουτλουμουσιανό) +1 (π. Μακάριο Κουτλουμουσιανό) Καρεώτες Αγιορείτες
αποτειχισμένους -γράφε σχισματικούς- πατέρες, οι οποίοι εμμένουν
δυστυχώς ανυποχώρητα στη θεολογία της σχισματικής Ημερίδας του
Ωραιόκαστρου.
Πολύ πριν αρχίσουν οι αποτειχίσεις και πριν τη Σύνοδο της Κρήτης, είχα εκτενή τηλεφωνική επικοινωνία με τον π. Σάββα Λαυρεώτη.
Η
συζήτηση αυτή με έπεισε πέραν πάσης αμφιβολίας ότι ο Λαυρεώτης Μοναχός
είχε βάλει πλώρη για σχίσμα και ότι τυπικά μόνον ανέμενε τις αποφάσεις
της Συνόδου της Κρήτης.
Τη
χειρίστη εντύπωση μου προξένησε ο εν λόγω μοναχός, επειδή -συν τοις
άλλοις- μιλούσε με άκρα περιφρόνηση για τον π. Θεόδωρο Ζήση και τη
Σύναξη Κληρικών και Μοναχών.
Αφού
διάβασα το εκκλησιαστικό ρεπορτάζ του κ. Νούνη για την προσκυνηματική
πορεία του π. Θεόδωρου και του π. Σεραφείμ Ζήση συνειδητοποίησα ότι η
κατάσταση τελικά είναι ασύγκριτα χειρότερη από ότι νόμιζα.
Καταρχήν
πληροφορήθηκα ότι ο ιθύνων νους της σχισματικής ομάδας των 3+1 Καρεωτών
δεν είναι καν ο π. Σάββας, αλλά ένας ακόμη πιο προβληματικός Αγιορείτης
πρώην Εσφιγμενίτης -ο π. Επιφάνιος Καψαλιώτης-, ο οποίος και διατυπώνει
απροκάλυπτα σχισματικές θέσεις και ποδηγετεί την ολιγομελή -ευτυχώς-
ομάδα σε σχισματικό όλεθρο.
Στα χαρτιά οι 3+1 είναι αποτειχισμένοι. Στην πράξη είναι σχισματικοί. Αυτά για όσους δεν θέλουν να κοροιδεύουν τον εαυτό τους.
Από
το ρεπορτάζ του κ. Νούνη πληροφορούμαι, επίσης, ότι ο π. Θεόδωρος
βρέθηκε στο στόχαστρο των 3+1 μοναχών των Καρεών επειδή διατύπωσε θετική
γνώμη για το ιστολόγιό μου.
Λυπάμαι ειλικρινά επειδή -ακούσια έστω- έγινα αιτία να βρεθεί στο στόχαστρο των σχισματικών ο π. Θεόδωρος.
Σε κάθε περίπτωση θεωρώ τίτλο υψίστης τιμής την εχθρότητα των σχισματικών προς το πρόσωπό μου.
Ο
αγώνας που διεξάγουμε είναι αγώνας εναντίον των δύο δαιμονικών άκρων:
Του συγκρητισμού (Οικουμενισμού) και του σχίσματος. Το ότι οι
σχισματικοί με θεωρούν κόκκινο πανί αποτελεί για μένα πραγματικό τίτλο
τιμής. Αλίμονον αν με χειροκροτούσαν οι σχισματικοί. Τω Αγίω Θεώ η δόξα.
Είναι μεγάλο εμπόδιον προς
αρετήν η υπερηφάνεια και η έπαρσις. Και όποιος δεν είναι τίποτε, και
νομίζει πως είναι μέγας και άξιος, εύκολα πλανάται και κρημνίζεται.
Διότι η υπερηφάνεια και η έπαρσις γίνεται εμπόδιον για κάθε καλό σ’
αυτόν που την έχει και τον κάνει μισητόν και απρόσδεκτον στον Θεόν.
Διότι «ακάθαρτος παρά Κυρίω πας υψηλοκάρδιος», και «Κύριος υπερηφάνοις
αντιτάσσεται, ταπεινοίς δε δίδωσι χάριν». Η υπερηφάνεια είναι η αιτία
όλων των κακών, και όσοι την έχουν εγκαταλείπονται από τον Θεόν. Και
υστερούμενοι της Θείας βοηθείας, πίπτουν στα πάθη της ατιμίας. Διότι
αρκεί μόνη η έπαρσις να σκορπίση όλον τον πλούτον των αρετών. Επειδή όχι
μόνον παρακινεί προς κακίαν, αλλά και στην ίδια την αρετήν
υποκρυπτομένη, μας προξενεί πολλήν ζημία, διότι μας αναγκάζει από το ένα
μέρος να υπομένωμε τους κόπους και τους πόνους, και από το άλλο μας
κάνει να χάνωμε τον καρπόν της αρετής, και έτσι δεν κερδίζουμε τίποτε.
Άκαιρα λοιπόν κοπιάζει ο υπερήφανος και ματαίως βασανίζεται
ταλαιπωρούμενος στους ιδρώτες και αγώνες της αρετής. Διότι ως
κυριευμένος από την υπερηφάνειαν απομακρύνεται από την Θείαν βοήθεια και
μένει ο ταλαίπωρος έρημος και άπορος από κάθε αγαθόν. Αυτό έπαθε και ο
σημερινός Νομικός, ο οποίος ετόλμησε να πειράξη τον Χριστόν, ερωτώντας
αυτόν με δόλον και έπαρσιν. Ακούστε λοιπόν τον Θεηγόρον Λουκά τί λέγει
στο ιερόν Ευαγγέλιον, να μάθετε σαφέστερα την υπόθεση.
«Τω καιρώ εκείνω, νομικός τις προσήλθε τω Ιησού πειράζων αυτόν και
λέγων. Διδάσκαλε, τι ποιήσας ζωήν αιώνιον κληρονομήσω;». Αυτός ο Νομικός
ενόμισε ότι θα παγιδεύση και θα παρασύρη τον Κύριον, να τον προστάξη
πράγματα που εναντιώνονται στον Νόμο, και του λέγει: τί να κάμω
Διδάσκαλε για να κληρονομήσω ζωήν αιώνιον, την οποίαν διδάσκεις και
αναγγέλεις στον λαό συχνά και επιμελέστατα; Και επειδή ο Δεσπότης
εγνώρισε την πανουργία του Νομικού, του αναφέρει για τον Νόμο,
διακρίνοντας μεν τον πειρασμόν του, συγχρόνως δε ελέγχοντας και
καταδικάζοντας εκείνον, διότι ενόμιζε πως είναι ενάρετος, χωρίς να
είναι: «Ο δε είπε προς αυτόν. Εν τω νόμω τί γέγραπται; Πώς
αναγινώσκεις;». Ερωτά ο Κύριος τον Νομικό να αποκριθή, τί γράφει ο
Νόμος, για να