Τοῦ Ν. ΣΑΚΑΛΑΚΗ
Για κάθε άνθρωπο, η
ολίσθησή του σε ύβρεις–συκοφαντίες, αποτελεί το έσχατο καταφύγιο της αδυναμίας,
του πείσματος και του εγωισμού του.
Ουδεμία
υβριστική κριτική μπορεί να δημιουργήσει δυναμική ανάκλησις εις την αρμόζουσα
τάξη. Η ολίσθηση σε ύβρεις–συκοφαντίες είναι σαφής εκτροπή–αμαρτία. Γράφει ο
Απ. Παύλος: «Διό ευδοκώ εν ασθενείαις, εν ύβρεσιν… υπέρ Χριστού όταν γαρ
ασθενώ, τότε δυνατός ειμί» (Κορ. Β΄, 12,10).
Επίσης
στην προς Ρωμ. 1,30 διαβάζουμε: «καταλάλους, θεοστυγείς, υβριστάς, υπερηφάνους,
αλαζόνας…».
Η
αυθεντική (ορθόδοξη) κριτική προς τον πλησίον μας, σημαίνει καλοπροαίρετη
μετοχή στον προβληματισμό του άλλου.
Η
αλήθεια έχει βιωματικό χαρακτήρα και αντανακλάται «εν λόγω και έργω» στις
εκδηλώσεις και λόγους του ανθρώπου. Δυστυχώς η κ. Λωρίτου Ελένη και το
Ιστολόγιο «Τελεβάντος», πρόσφατα και το Ιστολόγιο «Κατάνυξις», δεν έχουν δείξει
την απαιτούμενη Αγιοπνευματική ευαισθησία να οριοθετήσουν τον διάλογο σε
ευπρεπή εκκλησιαστικώς όρια.
Η
εμμονή της στον υβριστικό εργαλειακό εξοπλισμό της, σηματοδοτεί άρνηση του
Ευαγγελίου και μία «θρησκευτική» προσκόλληση σε πρόσωπα–γέροντες. Γι’ αυτό και
αποτυγχάνει να αναδείξει επιχειρήματα Αγιογραφικά και Πατερικά.
Πολλοί
εν Χριστώ αδελφοί λένε: «Μην ασχολείσαι μ’ αυτούς κ. Σακαλάκη». Πιστεύω, όμως,
ως φάση έλλογου πνευματικού προβληματισμού, ότι ενδεχομένως να υπάρχουν
άνθρωποι που πιστεύουν στις αβασάνιστες ασυναρτησίες της.
Ερώτημα:
Δεν έχει πνευματικό οδηγό να διαπιστώσει την αποξένωσή της από το ήθος του
Ευαγγελίου;
Θα
επικεντρωθώ μόνο στις εκκλησιολογικές αστοχίες της και όχι στο υβρεολόγιό της.