π. Θ. Ζήσης: Ἰσχύει καὶ εἶναι κανόνας τῆς Ἐκκλησίας τὸ
«ὁ κοινωνῶν ἀκοινωνήτω ἀκοινώνητος», ὅπως στὰ
«συγκοινωνοῦντα δοχεῖα».
π. Θ. Ζήσης: Ὄχι αὐτὸς ὁ Κανόνας δὲν ἰσχύει. «ΕΚΑΜΑ ΛΑΘΟΣ. Η
ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΜΟΥ ΑΥΤΗ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΣΩΣΤΗ"».
π. Θ. Ζήσης: «Ὑπάρχει», ἰσχύει τὸ ἀξίωμα “ὁ
κοινωνῶν ἀκοινωνήτω ἀκοινώνητος ἔσται”».
π. Θ. Ζήσης: Ἐγὼ δὲν ἀποδέχομαι ὅτι τὸ “ὁ κοινωνῶν ἀκοινωνήτω ἀκοινώνητος ἔσται” ἰσχύει γιὰ τοὺς μητροπολίτες τῆς Ἑλλάδος!
«Ἂν “τὸ δὶς ἐξαμαρτεῖν οὐκ ἀνδρὸς σοφοῦ”, πολὺ περισσότερο αὐτὸ ἰσχύει, ὅταν τὸ λάθος ἐπαναλαμβάνεται γιὰ τρίτη φορά»,
γράφει ὁ π. Θεόδωρος σὲ ἄρθρο του ποὺ στὴν συνέχεια
δημοσιεύουμε.
Τί νὰ ποῦμε, ὅμως, γιὰ τὸ δικό σας πολλάκις ἐξαμαρτεῖν, π. Θεόδωρε; Ὄχι στὰ
προσωπικά σας (αὐτὰ δὲν μᾶς ἐνδιαφέρουν) ἀλλὰ σ' αὐτὰ ποὺ ἔχουν σχέση μὲ τὴν πίστη καὶ τὸν ἀγώνα κατὰ τῆς Παναιρέσεως, ποὺ
βλάπτουν αὐτὸν τὸν ἀγώνα. Νὰ ἀπαριθμήσουμε τὰ “mea culpa” σας; Εἶναι
πολλά. Ξεκινήσατε τὸν ἀντι-Οἰκουμενιστικὸ ἀγώνα, χωρὶς νὰ ἀποκαλύψετε τὴν σχέση
σας μὲ τοὺς Οἰκουμενιστές, τὴν προσβολὴ πρὸς τὸν τότε ἀρχιμανδρίτη καὶ σήμερα
Ἅγιο π. Ἰουστῖνο Πόποβιτς. Καὶ ὅταν ἕνας πατρινὸς δημοσιογράφος ἀποκάλυψε τὴν
οἰκουμενιστική σας προϊστορία σας, τότε
καὶ μόνο τότε ἀναγκαστήκατε νὰ ζητήσετε συγγνώμη καὶ νὰ ἀποκαταστήσετε τὰ
λάθη σας! Καὶ ἀντί, μετὰ τὴν ἐπαινετὴ συγγνώμη σας -ποὺ τότε μᾶς ἀνέπαυσε- νὰ διακόψετε τὴν σχέση σας μὲ τοὺς οἰκουμενιστὲς καὶ αὐτοὺς
ποὺ κοινωνοῦν μαζί τους, ἐσεῖς ἀρχίσατε νὰ
βρίσκετε δικαιολογίες γιὰ τὴν περαιτέρω κοινωνία σας.
Εἴπατε πολλάκις ὅτι «ὁ κοινωνῶν ἀκοινωνήτω ἀκοινώνητος» καὶ μάλιστα τὸ
παρομοιάσατε μὲ τὸ «συγκοινωνοῦντα δοχεῖα».
Κι ὅμως μετά, ἐπειδὴ σᾶς συνέφερε τὸ ἀρνηθήκατε κι ἐσεῖς (σὲ
ἄλλη περίπτωση καὶ ὁ π. Νικόλαος Μανώλης) καὶ ὁ π. Εὐστράτιος στὴν ἀπὸ
κοινοῦ ὁμιλία σας στὴν Ἀθήνα (ἐδῶ κι ἐδῶ). Στὴν δὲ
Πτολεμαΐδα εἴπατε σύμφωνα μὲ e-mail ποὺ μᾶς ἔστειλε ὁ κ. Ἐμμανουὴλ καὶ δημοσιεύσαμε χωρὶς
νὰ τὸ διαψεύσετε: «ΕΚΑΜΑ ΛΑΘΟΣ. Η ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΜΟΥ ΑΥΤΗ ΔΕΝ
ΗΤΑΝ ΣΩΣΤΗ"» (ἐδῶ). Ἐπίσης,
ἀκόμα καὶ στὴν Ἡμερίδα ποὺ συμμετείχατε (καὶ προεδρεύσατε) στὴν Θεσσαλονίκη
(ἐδῶ), παρὰ τὶς τόσες
μας ὀχλήσεις νὰ πεῖτε, ἐπὶ τέλους, τί πιστεύετε γι’ αὐτό, ἀρνηθήκατε νὰ κάνετε ὁποιαδήποτε
ἀναφορά.
Τώρα ὅμως, ποὺ αὐτὸ τὸ ἐφαρμόζει ὁ σύμμαχός σας μὲ τὸ Οὐκρανικὸ σχίσμα, τὸ φέρατε πάλι σὲ
ἰσχύ! Τὸ ξανα-επικαλεσθήκατε(!!!) μὲ τρόπο ποὺ δημιουργεῖ κλαυσίγελο: Διότι, ὅταν
σᾶς ρώτησε κάποια κυρία ἀπὸ τὸ ἀκροατήριο, ἂν τὸ «κοινωνῶν
ἀκοινωνήτω» (ποὺ εἴπατε ὅτι ἰσχύει στὰ περὶ Οὐκρανίας) ἰσχύει καὶ στοὺς μητροπολίτες τῆς ἑλλαδικῆς Ἐκκλησίας, εἴπατε ὅτι σ’
αὐτούς …δὲν ἰσχύει!!! Καλά, πάτερ μου, τί εἶναι οἱ Ἱεροὶ Κανόνες, «φοῦρνος τοῦ Χότζα» νὰ τὸν γυρίζετε
ὅπως κι ὅταν θέλετε;
Στὰ σχετικὰ μὲ τὸν μητροπολίτη Ὀνούφριο καὶ τὸ θέμα τῆς Οὐκρανίας, καὶ πάλι
μᾶς θυμίζει τὸ «δὶς καὶ τρὶς ἐξαμαρτεῖν», κι ἐκεῖ μιλήσατε συμφεροντολογικά.
Ἐνῶ δηλαδὴ οἱ φωτογραφίες καὶ τὰ κείμενα ἀποδείκνυαν ὅτι ἡ εὐσέβεια τοῦ
Ὀνούφριου σταματάει στὴν κοινωνία του μὲ τὸν Οἰκουμενιστὴ ρῶσο πατριάρχη
Κύριλλο, ὅτι ἀντὶ νὰ καταδικάζει τὸν Οἰκουμενισμὸ ἔστειλε πολλάκις χαιρετισμοὺς
σὲ οἰκουμενιστικὲς ἐκδηλώσεις, ὅτι ἀντὶ νὰ καταδικάσει τὶς συμπροσευχὲς,
συμπροσευχόταν ὁ ἴδιος μὲ παπικούς, ἑβραίους καὶ μουσουλμάνους σὲ Ὀρθόδοξο
μάλιστα ναό, μὲ δικαιολογία τὴν ἐθνικὴ ἐπέτειο τῆς χώρας του, ὅτι μάλιστα στὴν
ἐπέτειο αὐτὴ ἀσπάστηκε καὶ συμπροσευχήθηκε μὲ τὸν ἀκοινώνητο καὶ ἀναθεματισμένο
σχισματικὸ μητροπολίτη Κιέβου Φιλάρετο, ἐνῶ, λοιπόν, ἀποδείχθηκαν ὅλα αὐτά,
ἐσεῖς τὸν παρουσιάζετε ἕως σήμερα ὡς παράδειγμα εὐσεβείας.
Μιλᾶτε ἐπίσης πολλάκις γιὰ ἑνότητα καὶ δὲν ἀναλάβατε ποτὲ τὶς δικές σας εὐθῦνες γιὰ τὴν διχόνοια
τῶν ἀποτειχισμένων, διχόνοια τὴν ὁποία καὶ ἐσεῖς λόγοις καὶ ἔργοις προωθήσατε.
Ἀκόμα καὶ τὶς παρακλήσεις λαϊκῶν γι’ αὐτὴν τὴν ἑνότητα, τὶς ρίψατε στὸν κάλαθο
τῶν ἀχρήστων, ἀσφαλῶς ἐπειδὴ σᾶς ἄσκησαν καλόπιστη κριτική, ποὺ ἐσεῖς τὴν
κρίνατε κακόπιστη!
Μιλήσατε πολλάκις γιὰ «εὐσεβεῖς» ἐπισκόπους καὶ μέχρι σήμερα δὲν ἀναιρέσατε
οὔτε ζητήσατε συγγνώμη, ἀκόμα καὶ ἂν αὐτὴ σας ἡ γνώμη ἦταν ἀπὸ καλὸ λογισμό,
παρόλη τὴν πτώση αὐτῶν τῶν «εὐσεβῶν» ἐπισκόπων.
Ἄρα, λοιπόν, ὄχι δὶς καὶ τρίς, ἀλλὰ πολλάκις ἀποδείξατε τὴν «οὐ σοφοῦ
ἀνδρὸς» πολιτεία σας, πάτερ, ἢ καλύτερα πὼς πολλὰ ἀπ’ ὅσα κάνετε, τὸ κάνετε ἀπὸ
ὑπολογισμὸ καὶ συμφεροντολογικά. Κρίμα! Καὶ μετὰ ἔχετε τὸ «θάρρος», νὰ κρίνετε
τοὺς ἄλλους; Καὶ θέλετε νὰ ἡγεῖσθε ἑνὸς ἀγῶνος ποὺ ἀπαιτεῖ εἰλικρίνεια, ἀλήθεια
καὶ θυσία, πρωτίστως τοῦ ἐγωϊσμοῦ μας!
Να, κι η νέα θέση σας για το «κοινωνῶν
ἀκοινωνήτω»:
π. Θ. Ζήσης
Οι
εξελίξεις στο θέμα της χορήγησης αυτοκεφαλίας στην Ουκρανική Εκκλησία
[ΒΙΝΤΕΟ 2018], https://www.katanixis.gr/2018/11/2018_17.html
π. Θ. Ζήσης: Αὐτὸ ποὺ κάνει ὁ
Βαρθολομαῖος ἀπὸ πλευρᾶς Κανονικοῦ Δικαίου εἶναι ἀπαράδεκτο καὶ πολὺ
ἐπικίνδυνο. Καὶ οὐσιαστικῶς μόνος του θέτει τὸν ἑαυτό του σὲ ἀκοινωνησία, διότι
ὑπάρχει τὸ ἀξίωμα «ὁ κοινωνῶν ἀκοινωνήτω ἀκοινώνητος ἔσται». Ἀφοῦ οἱ σχισματικοί
(ἀναγνωρισμένοι σχισματικοὶ ἀπ’ ὅλη τὴν Ἐκκλησία), δὲν εἶναι σὲ κοινωνία μαζί
μας, κι ἀφοῦ κάποιος πάει καὶ κοινωνεῖ μαζί τους, μόνος του κάνει τὸν ἑαυτό του
ἀκοινώνητο, εἶναι ἀκοινώνητος. (Στο βίντεο 08:00 ἑξῆς).
Ἀκροατής (Ἀναστάσιος): Ἐρώτηση κάνω.
Μόνο ὁ Πατριάρχης εἶναι ἀκοινώνητος… τώρα, μ’ αὐτὴ τὴν παραχώρηση στὴν
Οὐκρανία, ἢ καὶ ἡ Σύνοδος;
π. Θ. Ζήσης: Μὰ ἀσφαλῶς, ὅλοι εἶναι ἀκοινώνητοι. Καὶ οἱ κοινωνοῦντες
μὲ τοὺς ἀκοινωνήτους εἶναι ἀκοινώνητοι. Καὶ οἱ ἱερεῖς τοῦ Πατριαρχείου εἶναι
ἀκοινώνητοι, ὄχι μόνον οἱ Ἀρχιερεῖς
Ἀκροατής: Μήπως εἶναι σὲ ἀκοινωνησία καὶ
οἱ Νέες Χῶρες ποὺ ἀνήκουν στὸν Πατριάρχη.
π. Θ. Ζήσης: Νὰ σᾶς πῶ ὅτι κυκλοφόρησε
χάρτης γιὰ τὸ ποιές περιοχὲς τῆς Ἑλλάδος εἶναι σὲ ἀκοινωνησία μὲ τὴ Ρωσία, στὸν
ὁποῖο περιλαμβάνονται τὰ νησιὰ τῆς Δωδεκανήσου, ἡ Κρήτη, τὸ Ἅγιον Ὄρος καὶ οἱ
Νέες Χῶρες, ἐπειδὴ μνημονεύουν τὸν Βαρθολομαῖο. Ἐγὼ βέβαια δὲν τὸ ἀποδέχομαι
αὐτό, διότι ἔτσι ἰσχυροποιοῦμε τὸ ἐπιχείρημα τοῦ Βαρθολομαίου ὅτι οἱ Νέες Χῶρες
εἶναι δικές του. Γι’ αὐτὸ δὲν τὸ δέχομαι… Ὁ Βαρθολομαῖος κοινωνῶν μὲ
σχισματικούς, εἶναι ἀκοινώνητος» (1:12 ἑξῆς).