Σάββατο 24 Μαρτίου 2012

Γέροντος Ἀθανασίου Μυτιληναίου

Η ΕΞΟΥΣΙΑ ΣΕ ΧΕΡΙΑ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ;

Μία ἀκόμα νοθεία τοῦ Εὐαγγελίου

(Ὁμιλία ἀρ. 36 στὴ “Σοφία Σειράχ”)

«Οἴδατε –λέγει ὁ Κύριος– ὅτι οἱ ἄρχοντες τῶν ἐθνῶν κατακυριεύουσιν αὐτῶν καὶ οἱ μεγάλοι κατεξουσιάζουσιν αὐτῶν. οὐχ οὕτως ἔσται ἐν ὑμῖν» (Ματθ. 20, 25-26)... Ἐδῶ ὁ Κύριος χρησιμοποιεῖ μίαν ἀντικοσμικὴν θέσιν. Οἱ μὲν κοσμικοὶ ἄνθρωποι ἔτσι ἐνεργοῦν, ἐσεῖς ὅμως ὄχι ἔτσι.
   Αὐτὸ τὸ σημεῖον πρέπει νὰ τὸ προσέξουμε, κι ἐδῶ ὁ Κυριος ὁμιλεῖ στὴν περίπτωση ἀναζητήσεως ἐξουσίας. Ἀλλὰ δὲν εἶναι μόνον ἡ περίπτωσις αὐτή. Εἶναι πλῆθος ἄλλες περιπτώσεις ποὺ θὰ μπορούσαμε νὰ ποῦμε ὅτι τὸ Εὐαγγέλιον –ὡς θέσις μέσα εἰς τὸν κόσμον– εἶναι ἀντικοσμικόν, διότι κινεῖται ἐπὶ ἄλλης βάσεως· κινεῖται ἐπάνω σὲ ἄλλους νόμους. Γι’ αὐτὸ τὸ λόγο ὁ χριστιανὸς πρέπει νὰ τὸ πάρει ἀπόφαση, ἂν θέλει νὰ εἶναι χριστιανός, πάντα θὰ κινηθεῖ ἀντικοσμικά. Δηλαδή, τί κάνουν οἱ κοσμικοὶ ἄνθρωποι: Καταλαμβάνουν θέσεις. Ἐσὺ μὴ σπεύδεις νὰ καταλάβεις θέση. Θὰ ποῦν οἱ ἄλλοι ὅτι εἶσαι ἀνόητος, ὅτι εἶσαι κουτός...
    Νὰ σᾶς πῶ μία νοθεία ἀνύποπτη; Πολλὲς φορές, ἐν ὀνόματι τοῦ Εὐαγγελίου, ζητοῦμε νὰ καταλάβουμε θέσεις μὲ τὸ ἑξῆς ἐπιχείρημα· –εἶμαι σίγουρος ὅτι δὲν θὰ συμφωνήσετε ὅλοι μὲ αὐτό, ἀλλὰ σᾶς λέγω ὅτι πρόκειται περὶ νοθείας τοῦ Εὐαγγελίου. (Ποιό τὸ ἐπιχείρημα;). Ὅταν λέμε: σπεύσετε νὰ πιάσετε θέσεις μέσα εἰς τὴν κοινωνίαν, γιὰ νὰ μὴ μᾶς κυβερνοῦν οἱ ἀντίθεοι καὶ οἱ ἀντίχριστοι καί, καί... Διότι μὲ τὸν τρόπον αὐτὸν θὰ ἔχομεν στὰ χέρια μας τὴν ἐξουσίαν. Ἔ, λοιπόν, εἶναι διάχυτη αὐτὴ ἡ θέσις; Διάχυτη εἶναι.
     Ἂν λοιπόν σᾶς πῶ, ὅτι ἀκριβῶς αὐτὴ ἡ θέσις εἶναι μία νοθεία τοῦ Εὐαγγελίου, τί θὰ λέγατε; Εἶναι δύσκολο ὁ σημερινὸς χριστιανὸς νὰ τὸ καταλάβει αὐτό. Τὸ χωρίο ποὺ σᾶς διάβασα τοῦ Κυρίου ποὺ λέει: «ὑμεῖς δὲ οὐχ οὕτως», σεῖς δὲ ὄχι ἔτσι, εἶναι μία ἀντίθετη θέσις τοῦ χριστιανοῦ μέσα στὸν κόσμον αὐτόν. Ἔ, καὶ τί; Θὰ ἀφήσω τὸν ἄλφα καὶ τὸν βῆτα, τὸν ἀντίχριστο καὶ τὸν ἀντίθεο νἄρθει νὰ μὲ κυβερνήσει ἐμένα; Καὶ μὲ ἀντιθέους νόμους κ.τ.λ. (...)
     Δὲν ἔχουμε παρὰ νὰ σκεφθοῦμε πῶς ζοῦσαν οἱ πρῶτοι χριστινοί... Ὑπῆρχαν εἰδικοὶ εὐεργετικοὶ νόμοι ὑπὲρ τῶν χριστιανῶν; Τί λέγει ἐκεῖ ἡ πρὸς Διόγνητον ἐπιστολή; Ὅτι μὲ τὴ ζωή τους οἱ χριστιανοί, ξεπερνοῦσαν τοὺς νόμους. Ἂς χαλκεύσουν ὅσους ἀντιθέους νόμους νομίζουν.
     Βέβαια τὸ καλὸ θὰ ἦτο, μέσα σὲ μία ἐλευθέρα χῶρα, ὅπως εἶναι ἡ δική μας εἰδικά, ἡ ἐλληνική, τὸ νὰ εἶναι καὶ οἱ νόμοι σὲ μία σύμπνοια μὲ τὸ Εὐαγγέλιο... Ἀναμφισβητήτως θὰ ἦτο ἰδεῶδες. Ἀλλὰ ἂν κάποτε δὲν γίνεται ἔτσι, μὴ μᾶς πιάνει ἐκεῖνος ὁ σπασμός, ἐμᾶς τοὺς χριστιανούς, νὰ πᾶμε νὰ περισώσουμε τί; Νὰ περισώσουμε τί; Ἂς περισώσουμε τοὺς χριστιανούς μας. Ὄχι νὰ περισώσουμε τοὺς νόμους.



 Η ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ (ΤΟΥ ΖΗΖΙΟΥΛΑ) ΑΝΤΕΠΙΤΙΘΕΤΑΙ

 

 να «χρησιμοποιήσει» θεσμικά όργανα



ΠΡΟΣ

Αξιότιμο κ. Πρόεδρο Τμήματος Ποιμαντικής
και Κοινωνικής Θεολογίας Α.Π.Θ.
        Αξιότιμε κ. Πρόεδρε,


Την 22 Μαρτίου 2012 έλαβα στο ηλεκτρονικό μου ταχυδρομείο «πρόσκληση» με την οποία πληροφορήθηκα για ένα «Σεμινάριο του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών που πραγματοποιείται με την συνεργασία των Τομέων Δίκαιο, Οργάνωση, Ζωή και Διακονία της Εκκλησίας και Λειτουργικής, Χριστιανικής Αρχαιολογίας και Τέχνης με την Ακαδημία Θεολογικών Σπουδών Βόλου» στο οποίο προγραμματίζεται, “στρογγυλή τράπεζα με θέμα: η θέση της θρησκείας στο Δημόσιο χώρο” για την Τρίτη 27 Μαρτίου 2012...


Ως Διευθυντής του Τομέα Δικαίου, Οργάνωσης, Ζωής και Διακονίας της Εκκλησίας του Τμήματος Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας ΑΠΘ ενημερώνω: α) ότι ο Τομέας, ως θεσμικό διοικητικό όργανο του Τμήματος, δεν έχει ουδεμία σχέση με την εν λόγω εκδήλωση και β) ότι ουδέποτε συζητήθηκε ή αποφασίστηκε στον Τομέα η οργάνωση ή η λειτουργία «Σεμιναρίου του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών» ή άλλα σεμινάρια ή συμμετοχή ή συνεργασία ή οποιασδήποτε μορφής σύμπραξη σε “στρογγυλές τράπεζες” ή άλλης μορφής εκδηλώσεις με την εν λόγω “Ακαδημία”.


Κατόπιν αυτών, παρακαλώ όπως ενεργήσετε τα δέοντα προκειμένου οι οργανωτές της εκδήλωσης να προβούν άμεσα στις απαιτούμενες διορθώσεις των ανακριβών στοιχείων της «πρόσκλησης», που δημιουργούν όχι μόνο θεσμική εκτροπή στο Τμήμα, αλλά και σύγχυση και λανθασμένες εντυπώσεις στους αποδέκτες της.


Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ
     ΗΡΑΚΛΗΣ ΡΕΡΑΚΗΣ

Πηγή: Θρησκευτικά
 


Ακόμη δέν μπορούμε νά κατανοήσουμε πώς γιά τόν Καλαϊτζίδη η ακαδημία Βόλου είναι πολύ ανώτερη τών πανεπιστημίων;
Ότι έχει ξεφύγει από κάθε έλεγχο;

Ότι έχει μεθύσει από τήν εξουσία πού απέκτησε από τόν Ζηζιούλα καί τόν Βαρθολομαίο.


          Αμέθυστος
ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΑΠ’ ΤΟΝ ΒΟΛΟ

Τι ντροπή για την «Εκκλησία», για την Ιεραρχία που υποκρίνεται την Εκκλησία του Θεού! Την Κυριακή που μας πέρασε, γιορτή της Σταυροπροσκυνήσεως, απέστειλε εγκύκλιο (!) στους Ι. ναούς, μιλώντας για τις ιερατικές κλίσεις! Μάλιστα! Για τον εαυτό της δηλαδή. Και όλοι οι πιστοί εκλήθησαν να παρακολουθήσουν, ως να μην υπάρχουν αυτοί, να μην είναι καν Χριστιανοί, το πώς πρέπει να είναι καλοί και σωστοί οι παπάδες.
Τελικώς υπάρχουν άνθρωποι οι οποίοι έχουν ταλέντο γιά παπάδες. ΤΑΔΕ ΕΦΗ ΘΕΡΜΟΣ.
Καταργείται επισήμως κάθε ανάμειξη τού Χριστού μέ τήν εκκλησία. Ο ΘΕΡΜΟΣ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΝΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ! ΜΠΟΡΕΙ  ΚΑΙ  ΝΑ  ΤΟΝ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΗΣΕΙ  ΕΠΑΞΙΑ!
Καί βεβαίως δικαίως ανακοινώθηκε η αντικατάστασις τής κλήσεως τού Θεού στή γιορτή τής Σταυροπροσκυνήσεως διότι  ετοιμάζεται ο νέος Σταυρός τού Κυρίου. Διότι σέ λίγο θά βλέπει τούς «πιστούς»  Του νά προσκυνούν τόν Εωσφορο στό πρόσωπο τού Πάπα, έχοντας στά δεξιά του τόν Βαρθολομαίο καί τόν Ζηζιούλα δίπλα τους, νά εκφωνεί  τά ονόματα τών προσκυνούντων.
Πηγή: Αμέθυστος