Το
νέο πολυθρησκειακό μάθημα Θρησκευτικών και η κατάργηση της διαφορετικότητας
Ηρακλής
Ρεράκης, Καθηγητής Παιδαγωγικής της Θεολογικής Σχολής του Αριστοτελείου
Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
Επικίνδυνες για τις δημοκρατικές προδιαγραφές της
παιδείας μας οι θέσεις ορισμένων σχεδιαστών του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής
Πολιτικής (ΙΕΠ) ως προς τα Προγράμματα του μαθήματος των Θρησκευτικών που
επιδιώκουν να εφαρμόσουν. Το έως τώρα ορθόδοξο μάθημα είναι ομολογουμένως ένα
μάθημα που συμβάλλει ουσιαστικά και πολύπλευρα στη θεολογική, πνευματική,
ηθική, κοινωνική και πολιτισμική αγωγή και ανάπτυξη των μαθητών.
Το «νέο» μάθημα Θρησκευτικών -που έχουν ετοιμάσει οι
υπεύθυνοι του (ΙΕΠ) και οι αυλιζόμενοί τους- και, όπως είδαμε σε σχετικές
δημοσιεύσεις, προτρέπουν τον Υπουργό να το εφαρμόσει- διαπνέεται από έναν
μεθοδευμένο αλλοτριωτικό και θρησκευτικό
ολοκληρωτισμό. Εντελώς ανορθόδοξα, αντιπαιδαγωγικά, παράνομα και αυταρχικά, στο
όνομα μίας δήθεν καλλιέργειας της πολυπολιτισμικότητας και του πλουραλισμού, το
Πρόγραμμα παρεμβαίνει αρνητικά στον πνευματικό κόσμο και στην πίστη των παιδιών
από την Τρίτη Δημοτικού (8 ετών), διδάσκοντας σ΄αυτά ένα συνονθύλευμα τριών
εκδοχών του Χριστιανισμού και (6) θρησκειών. Έτσι καταργεί, στην ουσία, ό,τι
ισχυρίζεται πως επιδιώκει να πετύχει, δηλαδή,
τον ίδιο τον πλουραλισμό και τον σεβασμό της θρησκευτικής ετερότητας του
«άλλου».
Οι άνθρωποι αυτοί, με έναν παραπλανητικό και
διαστρεβλωτικό τρόπο, όταν μεν απευθύνονται στους Ιεράρχες και τους θεολόγους,
διαφημίζουν το Πρόγραμμά τους ως ορθόδοξο, ενώ, αντίθετα, όταν απευθύνονται σε «προοδευτικούς» ή σε ανθρώπους της εξουσίας ή σε
δημοσιογράφους, διατείνονται ότι είναι προοδευτικό, σύγχρονο, ανοιχτό στις
θρησκείες και στους άθεους κ.ά.
Για να πετύχουν τον στόχο τους, μάλιστα, διασύρουν
διαρκώς το έως