Ἡ «Σύνοδος» τῆς Κρήτης καί ἡ ἀναδυόμενη Νέα Ἐκκλησιολογία:
Μία Ὀρθόδοξη Ἀνάλυση
Ἕνα ἄρθρο ἐξαιρετικό, κατατοπιστικὸ ποὺ ἐνημερώνει σωστὰ γιὰ τὶς αἱρετικὲς
διατυπώσεις τῆς «Ἁγίας καὶ Μεγάλης Συνόδου» τοῦ Κολυμπαρίου τῆς Κρήτης,
ἀλλὰ ταυτόχρονα
(ἐλπίζουμε, π. Πέτρε, πὼς θὰ δεχθεῖτε τὴν κριτική μας, ποὺ εἶναι πολὺ πιὸ ἤπια
ἀπὸ τὴν «σφοδρή κριτικὴ»
ποὺ (ὅπως γράφετε) ἀσκεῖτε ὡς Ποιμένες –ἔστω ἀκαδημαϊκά– ἐσεῖς καὶ ὁ μητροπολίτης Ναυπάκτου, στοὺς συντελεστὲς
τῆς Κολυμπαρίου Συνόδου)
ἀλλὰ ταυτόχρονα, λοιπόν, καὶ ἕνα ἄρθρο ποὺ θλίβει τὸν ἀναγνώστη καθὼς διαπιστώνει ὅτι οἱ θεολογοῦντες ἐπὶ τῶν
κακοδοξιῶν τῆς Συνόδου, καταδεικνύουν τὶς κακοδοξίες, καὶ ἐνῶ (ὡς ὀφείλουν νὰ
κάνουν ἀκολουθοῦντες τὴν Ἁγιογραφικὴ καὶ Πατερική μας Παράδοση) ἔπρεπε νὰ παύσουν τὴν κοινωνία μετὰ
τῶν αἱρετιζόντων ἐν
Συνόδῳ, αὐτοί, ἀντίθετα, συνεχίζουν νὰ κοινωνοῦν μαζί τους, νομίζοντας ὅτι αὐτὴ
εἶναι ἡ «“Βασιλικὴ Ὁδός” ποὺ ἑνώνει
τοὺς πιστοὺς καὶ ἀποτρέπει τὰ σχίσματα»!
Γιὰ προσπαθεῖστε νὰ σκεφθεῖτε, π. Πέτρε (καὶ Σεβασμιώτατε Ναυπάκτου κ. Ἱερόθεε) Ὀρθόδοξα, μὲ βάση τὸ
παράδειγμα καὶ τὴν διδασκαλία τῶν Ἁγίων:
Οἱ Ἅγιοι ποὺ ὑπερασπίζοντο τὶς Εἰκόνες
καὶ ὁ ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς ποὺ ὑπερασπιζόταν τὴν Πίστη, τί ἔκαναν μετὰ τὴν σύγκληση ληστρικῶν Συνόδων
τῆς ἐποχῆς τους, ἀνάλογων τῆς Κολυμπαρίου Συνόδου; Ὅταν δηλαδὴ εἰσήγαγαν κακοδοξίες οἱ Ἐπίσκοποι
τῆς Ἱέρειας ἢ οἱ Ἐπίσκοποι τῆς
Συνόδου ποὺ «συνεκάλεσε» ὁ Πατριάρχης Καλέκας
(αὐτὲς ἐπικαλεῖσθε στὴν ὁμιλία
σας ὡς ἀνάλογες Συνόδους …ληστρικές!),
βάδισαν οἱ Ἅγιοι τὴν δικῆς σας ἐμπνεύσεως «“Βασιλικὴ Ὁδό”, ἢ ἀντίθετα, διέκοψαν τὴν
κοινωνία
μὲ τοὺς ΝΟΜΙΜΟΥΣ Ἐπισκόπους ποὺ εἶχαν συγκαλέσει ΝΟΜΙΜΑ τὶς τότε Συνόδους, γιατὶ κι ἐκεῖνες (ὅπως ἡ Κολυμπάριος) εἶχαν
ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ-ΚΑΚΟΔΟΞΕΣ ἀποφάσεις; (Σημειωθήτω ὅτι ἡ σύγκλησή τους ἦταν περισσότερο
ΝΟΜΙΜΗ ἀπ’ ὅσο ἡ Σύνοδος τοῦ κ.
Βαρθολομαίου!).
Αὐτοί, πάτερ, ἔκαναν τὸ ἀντίθετο ἀπ’ ὅ,τι
κάνετε ἐσεῖς. Μὲ σᾶς, δηλαδή, παρατηρεῖται τὸ ἑξῆς τραγελαφικό: Ἀποδεικνύετε τὶς
κακόδοξες ἀποφάσεις (πολὺ σωστά) καὶ καταγγέλλετε τὴν αἵρεση –δηλαδὴ ἀποδεικνύετε ὅτι οἱ Οἰκουμενιστὲς
πραγματοποιοῦν Δογματικὸ
Σχίσμα. Γράφετε συγκεκριμένα:
Ἡ «Σύνοδος τῆς Κρήτης εἶναι ἡ μόνη
Σύνοδος ἐπισκόπων πού ἔχει ποτέ ἀναγνωρίσει,
προωθήσει ἐπαινέσει
καί ἀποδεχθεῖ τόν οἰκουμενισμό
καί τό Παγκόσμιο Συμβούλιο Ἐκκλησιῶν».
Κι ἐνῶ θεωρητικά, μὲ ἐξαιρετικὸ τρόπο
προσφέρετε στὴν Ἐκκλησία αὐτὴν τὴν ὑπηρεσία, ταυτόχρονα ἐπικοινωνεῖτε μὲ τοὺς «σχισματικο-αἱρετικούς», διδάσκοντας ὅτι οἱ ἀποφάσεις τῆς Κολυμπαρίου Συνόδου θὰ δημιουργήσουν σχίσματα! Θυμίζετε ἐδῶ τὸ μύθο τοῦ βοσκοῦ ποὺ κλωτσᾶ τὴν καρδάρα μὲ
τὸ γάλα!
Τὸ σχίσμα, πάτερ, δὲν τὸ δημιουργοῦν αὐτοὶ ποὺ ἀπομακρύνονται ἀπὸ τοὺς αἱρετίζοντες,
ἀλλὰ οἱ αἱρετίζοντες, ὡς ἀποσχισθέντες ἀπὸ τὴν Ὀρθόδοξη Πίστη καὶ Ἀλήθεια! Καὶ τὴν “Βασιλικὴ Ὁδό” τὴν βαδίζουν ἐκεῖνοι ποὺ ἀκολουθοῦν τοὺς Πατέρες στὴν ἀπομάκρυνση ἀπὸ τοὺς αἱρετικούς. Ἐλπίζουμε νὰ μὴν εἶναι
ἡ νέα σας ἀκαδημαϊκὴ θέση ποὺ πρόσφατα ἀποκτήσατε, ποὺ σᾶς δυσκολεύει νὰ δεῖτε
αὐτὴ τὴν ἀλήθεια!
Εἶναι δυστύχημα, λοιπόν, ὅτι ὁ π. Πέτρος Χίρς (καὶ
ὁ Μητροπολίτης Ναυπάκτου στὸν ὁποῖον στηρίζεται ὁ π. Πέτρος) ἀναλύουν ὀρθῶς τὶς κακόδοξες ἀποφάσεις τῆς
Κολυμπαρίου, ἀλλὰ πράττουν κακῶς,
συμπορευόμενοι μὲ τοὺς κακόδοξους! Γιὰ διαβάστε πόσο καλὰ τὸ διατυπώνει ὁ π.
Πέτρος:
«Στήν ἱστορία τῆς Ἐκκλησίας,
οἱ σύνοδοι –ληστρικές ἤ οἰκουμενικές– εἴτε γίνονται δεκτές, εἴτε
ἀπορρίπτονται ἀπό τό πλήρωμα τῆς Ἐκκλησίας.
Δέν περνᾶνε ἀπαρατήρητες οὔτε καί πρέπει νά ἀγνοοῦνται, ἰδίως μάλιστα ὅταν καινοτομοῦν
και εἰσάγουν ψευδο-διδασκαλίες στήν Ἐκκλησία»!
Καὶ παρακάτω
κακίζει τὴν ἀναγνώριση ἀπὸ τὴν ψευδοσύνοδο τῆς Κρήτης, τοῦ Παγκοσμίου
Συμβουλίου Ἐκκλησιῶν (Π.Σ.Ε.). Γράφει:
«Εἶναι δυνατόν γιά
μία Πανορθόδοξη Συνοδο νά βλέπει μέ θετικό τρόπο θεολογικά κείμενα τοῦ ΠΣΕ, αὐτά τά συγκεκριμένα
κείμενα πού εἶναι γεμάτα ἀπό αἱρετικές προτεσταντικές ἀπόψεις οἱ ὁποῖες ἔχουν ὑποστεῖ ἐπανειλημμένα
κριτική ἀπό πολλές Ὀρθόδοξες Ἐκκλησίες;».
Ἐσεῖς,
λοιπόν, Πατέρες, δὲν εἶστε μέλη τοῦ πληρώματος τῆς Ἐκκλησίας καὶ μάλιστα ἡγετικά;
Μὲ ποιόν τρόπο ἀπορρίψατε, τὴν Κολυμπάριο ποὺ τὴν θεωρεῖτε ὡς ληστρική;
Ἡ Ἐκκλησία
δύο εἰδῶν ἀπορρίψεις γνωρίζει: α) Τὴν
καταδίκη ἀπὸ ἄλλη Σύνοδο καὶ β) τὴν διακοπὴ κοινωνίας ἀπὸ ἱερωμένους ἢ τὴν ἀποτείχιση
ἀπὸ τοὺς πιστούς. Αὐτὴ ἡ ἐνέργεια ἀπομακρύνσεως ἀπὸ τοὺς αἱρετικοὺς Οἰκουμενιστές
(i) ὑπηρετεῖ τὴν
προσωπικὴ σωτηρία μας καί (ii) ὁδηγεῖ στὴν σύγκληση Συνόδου γιὰ τὴν ἀπόρριψη τῆς κακοδόξου Συνόδου.
Κάθε ἄλλη ἐνέργεια (κριτικὴ τῆς
Συνόδου ἢ διαμαρτυρία κ.λπ.), εἶναι
θετικὴ καὶ σωστὴ ἐνέργεια, στὴν ἀρχή, ὅμως, ὅταν πρωτοεμφανίζεται ἡ αἵρεση· ὄχι
ὅταν ἐπιβάλλεται Συνοδικά! Στὴν περίπτωσή σας, λοιπόν, ἡ κριτική στὴν Σύνοδο, ὅσο
καλὴ κι ἂν εἶναι, εἶναι ἐνέργεια ἀναποτελεσματική·
χειρότερα: ὑποβοηθητικὴ γιὰ τὴν ἐπικράτηση τῆς Παναιρέσεως!
Λέτε: «Ἔγραψε ὁ Μητροπολίτης Ναυπάκτου Ἱερόθεος (Βλάχος)
σχετικά μέ τό κείμενο αὐτό καί τή συζήτηση γύρω ἀπ’ αὐτό κατά τή διάρκεια τῆς
“Συνόδου”.
...ὅταν δημοσιευθοῦν τά
Πρακτικά τῆς Συνόδου, ὅπου ἀποτυπώνονται οἱ αὐθεντικές ἀπόψεις αὐτῶν πού ἀποφάσισαν
καί ὑπέγραψαν τά κείμενα, τότε θά φανῆ καθαρά ὅτι στήν Σύνοδο κυριαρχοῦσαν
ἡ θεωρία τῶν κλάδων, ἡ βαπτισματική θεολογία καί κυρίως ἡ ἀρχή τῆς περιεκτικότητος, δηλαδή ἡ διολίσθηση ἀπό τήν ἀρχή τῆς ἀποκλειστικότητος
στήν ἀρχή τῆς περιεκτικότητος”».
Ξεκάθαρες κουβέντες, λοιπόν: ἡ
Σύνοδος πῆρε ἀποφάσεις αἱρετικές!!!
Βέβαια, κάπου πρὸς τὸ τέλος, μᾶς λέγει ὁ π.
Πέτρος ὅτι «ἡ ἐπιθετική αὐτή φράση μέ τήν αἱρετική της ἐκκλησιολογία πρέπει
νά ἀπορριφθεῖ ἀπό τήν Ἐκκλησία (ἀπό κάθε Τοπική Ἐκκλησία χωριστά καί ἔπειτα σέ
μιά μελλοντική Σύνοδο) καί νά ἀντικατασταθεῖ»! Ὅμως μπορεῖ νὰ μᾶς πεῖ, πότε οἱ Ἅγιοι Πατέρες
ἀποδέχτηκαν κακόδοξες διατυπώσεις, κοινωνοῦντες ἄνετα μὲ αὐτοὺς ποὺ τὶς διατύπωσαν, περιμένοντας ἕως ὅτου συγκληθεῖ μιὰ ἄλλη Σύνοδος γιὰ νὰ τὶς καταδικάσει;
Καὶ σὲ ἄλλο σημεῖο ἐπαναλαμβάνει ὁ π. Πέτρος:
«Ὑπάρχει ἀκόμη χρόνος νά διορθώσουμε καί νά θεραπεύσουμε τό τραῦμα πού
ἔχει ἤδη προκληθεῖ στήν Ἐκκλησία. Μία πρακτική λύση, πού δόθηκε ἀπό τόν Μητροπολίτη
Ἱερόθεο, καί ἡ ὁποία θά βοηθοῦσε καί θά διευκόλυνε τήν ἀποκατάσταση τῆς
Ὀρθοδοξίας, εἶναι μιά μελλοντική Σύνοδος νά διορθώσει τά σφάλματα καί νά
ἐκδώσει ἕνα νέο ὀρθόδοξο κείμενο. Ὑπάρχει τώρα ὑποστήριξη γι΄ αὐτό (ἀπό τά
Πατριαρχεῖα Ἀντιοχείας, Σερβίας, Ρωσίας, Γεωργίας, Βουλγαρίας καί τῆς
Ρουμανίας…»!
Δὲν κατάλαβε ὁ π. Πέτρος ἀκόμα, ὅτι οἱ
περισσότερες ἀπὸ τὶς ἄλλες Ἐκκλησίες, συναγωνίζονται τὸν πατριάρχη Βαρθολομαῖο
σὲ ἐξαγωγὴ Οἰκουμενισμοῦ; Εἶναι δυνατὸν νὰ ἐλπίζει ἀπὸ Οἰκουμενιστὲς σύγκληση
Συνόδου, πρὸς καταδίκη τῶν ἑαυτῶν τους;
Δὲν γνωρίζει ὁ π.
Πέτρος ὅτι ἤδη ὁ Κύπριος μητροπολίτης Λεμεσοῦ Ἀθανάσιος
(ποὺ τὸν ἐκθειάζει) ἀποδέχτηκε
τὴν Σύνοδο; Ἔστειλε τὴν Ἐγκύκλιο
τῆς κακόδοξης Συνόδου, νά …διαβαστεῖ στὶς Ἐκκλησίες τῆς Μητροπόλεώς του! Ἴσως γιατὶ ὀρέγεται τὸν Ἀρχιεπισκοπικὸ θρόνο, ποὺ
δὲν πρόκειται νὰ πάρει, ἂν δὲν ἀναγνωρίσει (ἔστω πλαγίως) τὴν Σύνοδο!
Δὲν γνωρίζει, ὁ π. Πέτρος Χίρς, ὅτι οἱ Οἰκουμενιστὲς
παραβαίνουν ἐπὶ χρόνια Ἱεροὺς Κανόνες, καταλύουν Παραδόσεις καὶ στὴ συνέχεια αὐτὰ
τὰ θεωροῦν «τετελεσμένα γεγονότα», μὴ
ἀναστρέψιμα, καὶ ὅτι πάνω σ’ αὐτὰ θεμελιώνουν τὸ σχεδιασμὸ νέων «τετελεσμένων»; Δεῖτε τὴν ἱστορία τῆς διεξαγωγῆς τῶν Διαλόγων,
τὴν εἰσαγωγή μας στὸ Π.Σ.Ε., τὴν ἀποδοχὴ καὶ ἐπίκληση ὡς ἰσχυόντων κακόδοξων ἀποφάσεων
τοῦ Π.Σ.Ε., τὴν δικαιολογία ὅτι γιὰ λόγους ἁβροφροσύνης καὶ καλῆς διαθέσεως ἀποκαλοῦμε
τοὺς αἱρετικοὺς «ἐκκλησίες», ποὺ ὅμως αὐτὴ ἡ ἁβροφροσύνη πέρασε ὡς
πραγματικότητα σὲ Συνοδικὸ κείμενο! Καὶ ἐφ’ ὅσον τὰ γνωρίζει, δικαιοῦται νὰ
ἐλπίζει; Τί εἶναι ἡ Πίστη; Πρᾶγμα διαπραγματεύσιμο, ποὺ ἐλπίζουμε ὅτι οἱ συγκυρίες καί οἱ «καλὲς» προθέσεις τῶν διαπραγματευτῶν, μπορεῖ νὰ ἀλλάξουν τὴν
κατάσταση; Χωρὶς θυσίες καὶ διωγμούς; Τέτοια «βασιλικὴ ὁδό», ποὺ εὐνοεῖ ἀκαδημαϊκὲς
θέσεις, πολλοὶ θὰ τὴν ζήλευαν!
Γιὰ νὰ ἀνακεφαλαιώσουμε, λοιπόν:
Μᾶς λέτε ὅτι ἡ Κολυμπάριος Σύνοδος πρέπει νὰ ἀπορριφθεῖ, ὡς κακόδοξος καὶ ληστρικὴ
Σύνοδος! Κακίζετε τὴν θετικὴ στάση ἀποδοχῆς τοῦ κακόδοξου Π.Σ.Ε. γιὰ πρώτη φορὰ ἀπὸ Σύνοδο. Μᾶς λέτε ὅτι «στήν
Σύνοδο κυριαρχοῦσαν» κακοδοξίες: «ἡ θεωρία τῶν κλάδων, ἡ βαπτισματική
θεολογία και κυρίως ἡ ἀρχή τῆς περιεκτικότητος»! Καὶ μετὰ ἀπὸ αὐτὰ τὰ
τραγικά, τὸ μόνο ποὺ κάνετε εἶναι νὰ διαμαρτύρεσθε ἀκαδημαϊκά; Αὐτὴ ἡ
διαμαρτυρία σας, εἶναι ἀναποτελεσματική, ὡς μὴ Πατερική. Οἱ Ἅγιοι ἀντέκρουαν τὶς
αἱρέσεις, ἀλλὰ στὴ συνέχεια ἀπομακρύνοντο ἀπὸ τοὺς αἱρετικούς, ὅταν οἱ αἱρετικοὶ
ἦσαν στὰ πράγματα καὶ πρὶν οἱ αἱρετικοὶ καταδικαστοῦν ἀπὸ Σύνοδο.
Νὰ ποῦμε γιὰ ἄλλη μιὰ φορὰ ὅτι, ἡ Διακοπὴ
Μνημοσύνου εἶναι ἐνέργεια ποὺ πραγματοποιεῖται ΠΡΙΝ συγκληθεῖ Σύνοδος γιὰ νὰ καταδικάσει τοὺς
αἱρετικούς! Μετὰ τὴν καταδίκη τους εἶναι πλέον ἐπίσημα ἐκτὸς Ἐκκλησίας καὶ
δὲν μιλᾶμε τότε γιὰ Διακοπὴ Μνημοσύνου!
Ἡ στάση
σας λοιπὸν εἶναι, ὄχι μόνο ἀναποτελεσματική,
ἀλλὰ κατὰ τὴν διδασκαλία τῶν Ἁγίων (π.χ. τοῦ Μ. Ἀθανασίου), βοηθᾶ τὴν ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΗ καὶ ΕΜΠΕΔΩΣΗ τῆς
ΑΙΡΕΣΕΩΣ, ἀφοῦ τοὺς δίνει χρόνο
νὰ δροῦν ὡς Ὀρθόδοξοι Ποιμένες στοὺς ἀποπροσανατολισμένους, συγχυσμένους καὶ ἀγνοοῦντας
πιστούς! Δὲν μποροῦμε, π. Πέτρε, σὲ τέτοια θέματα νὰ στηριζόμαστε σὲ ἐλπίδες καὶ σὲ εὐχολόγια, ἀλλὰ μόνο στὴν διδασκαλία τῶν Ἁγίων. Κάτι παραπάνω ἤξερε
ὁ Μ. Ἀθανάσιος, λοιπόν, ὅταν δίδασκε:
«Διὰ τοῦτο γοῦν ἀεὶ γράφουσι
(οἱ αἱρετικοί), καὶ
ἀεὶ τὰ ἴδια μεταποιοῦντες, ἄδηλον ἔχουσι τὴν πίστιν, μᾶλλον δὲ φανερὰν ἔχουσι τὴν
ἀπιστίαν καὶ τὴν κακοφροσύνην, ...ἄλλοτε ἄλλα γράφοντες, μόνον ἵνα τοὺς χρόνους κερδάνωσι,
καὶ διαμείνωσι χριστομάχοι τοὺς ἀνθρώπους πλανῶντες»[1].
Ἡ «Σύνοδος» τῆς Κρήτης καί ἡ ἀναδυόμενη Νέα Ἐκκλησιολογία:
Μία Ὀρθόδοξη Ἀνάλυση
Τοῦ
πρωτοπρεσβυτέρου Πέτρου Heers
Καθηγητοῦ
Παλαιᾶς καί Καινῆς Διαθήκης στήν Ὀρθόδοξη Ἱερατική Σχολή Ἁγίας Τριάδος (Holy Trinity Orthodox Seminary),
Jordanville, Νέα Ὑόρκη.
Ὁμιλία πού
πραγματοποιήθηκε στό Ἱερατικό Ἡσυχαστήριο τῆς Ἱερᾶς Ἐπισκοπῆς Ἀνατολικῆς Ἀμερικῆς
τῆς Ὑπερορίου Ρωσικῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας (Eastern American Diocese of the Russian Orthodox Church Outside of Russia )
Γιά μία πλήρη
φωτογραφική παρουσίαση τοῦ Ἡσυχαστηρίου, μεταβεῖτε στόν ἱστότοπο Eastern American Diocese of ROCOR . Σύντομα πρόκειται νά ἀναρτηθοῦν
ἠχητική καταγραφή καί βίντεο-κάλυψη τῆς ὁμιλίας αὐτῆς. Γι’ αυτό παρακαλεῖσθε νά
ἀνατρέχετε στόν ἱστότοπο Orthodoxethos.com.
Howell, New Jersey, Τρίτη, 21 Μαρτίου, 2017
Σεβασμιότατε Μητροπολίτα κ. Ἱλαρίων,Σεβασμιότατε Μητροπολίτα κ. Ιωνᾶ,Θεοφιλέστατε ἐπίσκοπε κ. ΝικόλαεΘεοφιλέστατε ἐπίσκοπε κ. Ειρηναῖε,Σεβαστοί πατέρες και ἀδελφοί ἐν Χριστῷ,
Ὁ Χριστός ἐν τῷ μέσῳ ἡμῶν!
Θεωρῶ
τιμή μου νά βρίσκομαι σήμερα ἐδῶ ἐνώπιόν σας, γιά νά μιλήσω στους Ἀρχιποίμενες
καί Ποιμένες τοῦ λογικοῦ Ποιμνίου τοῦ Χριστοῦ καί εἰδικότερα στούς διαδόχους τοῦ
σπουδαίου ἔργου πού ἐγκαινιάστηκε στή Ρωσική Διασπορά ἀπό μεγάλες ἱερές μορφές ὅπως
ὁ ἅγιος Ἰωάννης Μαξίμοβιτς ὁ Θαυματουργός καί οἱ μητροπολίτες Ἀντώνιος, Ἀναστάσιος,
Φιλάρετος καί Βιτάλιος, ὁ ἀρχιεπίσκοπος Ἀβέρκιος, ὁ μητροπολίτης Λαῦρος καί ἄλλοι
πολλοί ἀξιοσέβαστοι πατέρες, ὄχι μόνο τῆς Ὑπερορίου Ρωσικῆς Ἐκκλησίας, ἀλλά ὄντως
τῆς Καθολικῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας.