Ἀλήθεια:
Γιατί οἱ ἀντι-Οἰκουμενιστὲς
πατέρες τῆς Θεσσαλονίκης (καὶ τὰ φιλικά
τους ἱστολόγια καὶ ἰδίως ὁ π. Φώτιος),
ποὺ ἐλέγχουν τὶς κακόδοξες ἐνέργειες ἱερωμένων (καὶ πολιτικῶν) ὅλης τῆς ὑφηλίου,
ἀρνοῦνται νὰ σχολιάσουν τὶς ἐνέργειες τοῦ "οἰκείου" μητροπολίτη κ. Ἰωάννη; Μήπως
δέχονται ἀπειλές; Μήπως ἔχουν συνάψει μαζί του κάποιο moratorium; Μήπως ἐπεκτείνεται
καὶ ἕως ἐκεῖ ἡ «οἰκονομία» καὶ ὁ «δυνητισμός» τους; Δὲν ὀφείλουν στὸ ποίμνιο μιὰ ἀπάντηση;
Λαμπρές σελίδες της εκκλησιαστικής ιστορίας, μας υπενθυμίζουν τη
δράση λαμπρών επισκόπων που
πρωταγωνίστησαν στο ρου της Ορθοδοξίας.
(1) Ο Άγιος Δαμασκηνός ο Στουδίτης γεννηθείς στην πόλη του Αγίου Δημητρίου το 1520
σπούδασε στην Κωνσταντινούπολη όπου εκάρη
μοναχός στην Αδελφότητα των Στουδιτών και στα 1560 χειροτονήθηκε Επίσκοπος
Λητής και Ρεντίνης. Το σύγγραμμά του με τον τίτλο «Θησαυρός» στήριξε
αποφασιστικά το δούλο Γένος και απέτρεψε τον εκτουρκισμό των Ορθοδόξων
Βουλγάρων.
Ο Γερμανός θεολόγος Στέφαν Γκέρλαχ, μολονότι εχθρικός προς την
Ορθοδοξία, μας βεβαιώνει, ότι ο Άγιος Δαμασκηνός ο Στουδίτης ήταν ένας από τους
τρεις πιο μορφωμένους Ορθοδόξους Κληρικούς