Δευτέρα 23 Ιανουαρίου 2017
Αίτημα απάντησης προς μητρ. Αργολίδος: Είναι παναίρεσις ο Οικουμενισμός;
ΚΑΛΕΙΣΑΙ ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗΣ ΑΛΛΟΙΩΣ ΘΑ AΠΟΤΕΙΧΙΣΘΟΥΜΕ
ΑΠΟ:
|
Ομάδα
Προσκυνητών Αγίου Όρους Αργολίδος
εκπροσωπουμένη από τον:
Καρυανό
Ιωάννη
|
|||
του
Νικολάου
|
||||
Ναύπλιον,
07 Ιαν 2017
|
||||
ΠΡΟΣ:
|
Σεβασμιώτατο
Μητροπολίτη Αργολίδος κ. Νεκτάριο
|
|||
Βασιλέως
Κωνσταντίνου 31
21100
Ναύπλιον
|
||||
ΚΟΙΝ.:
|
Όπως στον
Πίνακα Κοινοποιήσεων
|
|||
Θέμα:
|
Αίτημα απάντησης για
την παναίρεση του Οικουμενισμού
|
Σχετικά:
|
α.
Η από 08 Σεπ 2016 Εγκύκλιός σας
β.
Η από 09 Σεπ 2016 επιστολή μου
γ.
Η από 05 Οκτ 2016 Εγκύκλιός σας
δ. Η
από 09/21 Νοε 2016 Ομολογία Ορθοδόξου Πίστεως των Αγιορειτών Πατέρων
|
Σεβάσμιε
Ποιμενάρχη μας,
Σας εκφράζουμε κατ’ αρχήν την χαρά μας διότι έχουμε ξανά την ευκαιρία να
επικοινωνήσουμε μαζί σας και να ζητήσουμε την πατερική και ποιμαντική σας
καθοδήγηση. Είμαστε βέβαιοι ότι η Ορθόδοξος Πίστη σας, ο πλούτος των θεολογικών
γνώσεών σας και η τιμία και ευθεία κρίση σας μπορεί να μας προσφέρει τις
απαντήσεις στα θέματα Πίστεως που εναγωνίως αναζητούμε.
Στις 29 Νοε
2016 δημοσιεύθηκε στον ηλεκτρονικό τύπο η Διακήρυξη - Ομολογία Ορθοδόξου
Πίστεως των Αγιορειτών Πατέρων [σχετικό (δ)], η οποία απαντά στις αγωνίες μας.
Παραδείγματος χάρη, η ανάρτηση:
Σεβασμιώτατε,
Ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός μίλησε με απλά
λόγια στο ποίμνιό Του. Το «ναί, ναί, το ού, ού». Διευκρίνησε επίσης ότι:
«τα του Καίσαρος, τω Καίσαρι και τα του Θεού, τω Θεώ», συνεπώς οι
ανησυχίες μας ως Ορθόδοξοι Χριστιανοί δεν είναι μόνον για τον ΕΝΦΙΑ και τα
βιωτικά, αλλά πολύ περισσότερο για τα θέματα της πίστεως. Συγκεκριμένα το θέμα
της παναιρέσεως του Οικουμενισμού μας αφορά και εμάς, ως ποίμνιο και μέλη του
σώματος της Εκκλησίας.
Ετικέτες
Καρυανός Ιω.,
μητρ. Αργολίδος Νεκτάριος,
Οικουμενισμός,
Παπισμός
Στη δίνη της ..... μετα Κολυμπαρίου εποχής.
Μεγάλη ἀναστάτωση,
πολὺς θόρυβος καὶ ἄμετρη σύγχυση ἐπικρατεῖ στὶς μέρες μας σὲ ὅλο τὸν Πλανήτη, σὲ
οἰκονομικό-στρατιωτικό-πολιτικὸ καὶ θρησκευτικὸ τομέα. Γνωστὴ βέβαια τυγχάνει ἡ
γεννεσιουργὸς αἰτία ποὺ γέννησε ἀλλὰ καὶ ἐξακολουθεῖ νὰ γεννᾶ καὶ νὰ τρέφει τὴν
ἐξαθλίωση, τὴν ἀποδόμηση καὶ τελικὰ τὴν ἰσοπέδωση τοῦ Ἀνθρώπου ὡς πρόσωπο-εἰκόνα
Θεοῦ, ἀφοῦ τὸ διακύβευμα, σύμφωνα μὲ τὸ «δόγμα» τῆς Ν.Τ.Π. εἶναι ὁ ἀπόλυτος ἔλεγχος
τῆς ἐλευθερίας του.
Ἱκανοὶ καὶ ἔμπειροι
ἀναλυτὲς σὲ κάθε ἕνα τομέα ὁ καθένας μὲ τὸ δικό του τρόπο δίνει τὴν δική του ἑρμηνεία.
Πολλὲς φορὲς μάλιστα καὶ μὲ τό .... ἀζημίωτο. Γνωστὴ εἶναι ἐπίσης καὶ ἡ
συναλληλία ποὺ ἀναπτύσεται μεταξὺ τῶν συστημάτων αὐτῶν πρὸς κοινὴν ἐπίτευξη τοῦ
στόχου των. Εἶναι οἱ γνωστοί-ἄγνωστοι ποὺ ὑποκινοῦν καὶ προωθοῦν ὅλα αὐτά, εἶναι
οἱ ἄνθρωποι τῆς ματαιότητος, ἄρχοντες καὶ πολίτες “τοῦ αἰῶνος τούτου, τῶν
καταργουμένων”[1],
“Ἐχθροὶ τοῦ σταυροῦ τοῦ Χριστοῦ, ὧν τὸ τέλος ἀπώλεια, ὧν ὁ Θεὸς ἡ κοιλία καὶ ἡ
δόξα ἐν τῇ αἰσχύνη αὐτῶν, οἱ τὰ ἐπίγεια φρονοῦντες”[2].
Στὰ καθ᾽ ἡμᾶς
ὅμως, ὡς Ἕλληνες καὶ ἰδιαίτατα ὡς Ὀρθόδοξοι, ὡς πάροικοι καὶ παρεπίδημοι ὧν τὸ
πολίτευμα ἡμῶν ἐν οὐρανοῖς ὑπάρχει καὶ τέλος, “ὡς προσδεχόμενοι τὴν μακαρίαν ἡμῶν
ἐλπίδα”[3],
δὲν θὰ πρέπει νὰ ταρασσώμεθα ἰδιαίτερα διότι ὅλα αὐτὰ ποὺ γίνονται ἔχουν
προκαταγγελθεῖ στὶς Θεῖες Γραφές, οὕτως ὥστε νὰ εἴμεθα γνῶστες γιὰ τὸ πῶς
συμβαίνουν ὅλα αὐτὰ καὶ ἔτσι νὰ μᾶς λύνονται πολλὲς ἀπορίες καὶ πολλὰ γιατί.
Ἐνδεικτικὰ
λοιπὸν θὰ ἀναφέρουμε τοῦτο. Δὲν εἶναι λίγοι οἱ πιστοὶ προσκυνητὲς ἐδῶ στὸ Ἅγιον
Ὄρος ποὺ ρωτοῦν μὲ πικρία. Πῶς ἐκκλησιαστικοὶ ταγοὶ κυρίως, προδίδουν τὴν
πίστη; Ἀπάντηση μᾶς δίδει ὁ μέγας
Παῦλος λέγοντας πὼς θὰ ἔρθει καιρὸς ποὺ οἱ ἄνθρωποι δὲν θὰ ἀνέχονται τὴν ὑγειᾶ
διδασκαλία, ἀλλὰ θὰ
Ετικέτες
μ. Παΐσιος Κουτλουμουσιανός
Λόγος γιά τά πνεύματα...
Ἅγιος Ἰγνάτιος Μπριαντσανίνωφ
Στό βιβλίο τοῦ Ἰώβ ὁ διάβολος ἐμφανίζεται νά περιπλανιέται ἤδη κάτω ἀπό τόν οὐρανό καί νά διατρέχει τόν ἀέρα μέ μεγάλη ταχύτητα, ἱκανοποιώντας σέ κάθε εὐκαιρία τήν ἀχόρταγη κακία του πρός τό ἀνθρώπινο γένος.
Σ’ αυτή την κατάσταση βρισκόμαστε σαν σε φυλακή καί δεσμά.
Οι περισσότεροι άνθρωποι, πάντως, δεν συνειδητοποιούν πως είναι αιχμάλωτοι καί φυλακισμένοι. Νομίζουν πως είναι ελεύθεροι. Η συναίσθηση της καταστάσεως της πνευματικής αιχμαλωσίας καί φυλακίσεως είναι δώρο του Θεού. Το Άγιο Πνεύμα αποκάλυψε αυτή την κατάσταση στον προφήτη Δαβίδ, κι εκείνος, εκπροσωπώντας κάθε άνθρωπο καί την ανθρωπότητα συνολικά, προσευχήθηκε στον Θεό: «Βγάλε από τη φυλακή την ψυχή μου, γιά να δοξολογήσω το όνομά Σου».
Ο απόστολος Πέτρος ονομάζει τη σαρκική καί ψυχική κατάσταση των ανθρώπων, έστω και ευσεβών, «σκοτεινό τόπο». Ο τόπος
Ετικέτες
άγ. Ιγνάτιος Μπριαντσανίνωφ,
πνεύματα
Η ενότητα όσων εναντιώνονται στον Οικουμενισμό, δεν μπορεί να στηρίζεται σε Ημερολόγια, αλλά ΠΡΩΤΙΣΤΩΣ στην Ορθόδοξη Πίστη.
Ὅσον ἀφορᾶ τὴν
λειτουργικὴ ἑνότητα, νομίζω ὅτι αὐτὸ
δὲν ἀποτελεῖ πρόβλημα, τουλάχιστον σοβαρό, δεδομένου ὅτι ποτὲ δὲν προετάθη σὰν
πρότυπο ἑνότητας ἡ λεγόμενη λειτουργικὴ ἑνότητα, ἀλλὰ ἡ δογματική, δηλαδὴ ἡ ἑνότητα
πίστεως. Ὡς ἐκ τούτου στὴν πρώτη π.χ. Οἰκουμενικὴ Σύνοδο κατ’ οὐσίαν ἐκλήθησαν
νὰ πολεμήσουν καὶ νὰ καταδικάσουν τὴν αἵρεσι τοῦ Ἀρείου, Πατέρες, οἱ ὁποῖοι δὲν
εἶχαν μεταξύ των λειτουργικὴ ἑνότητα, καὶ μάλιστα στὸ σοβαρότατο θέμα τῆς ἑορτῆς
τοῦ Πάσχα. Ἀσφαλῶς, σὰν δευτερεῦον θέμα ἐτέθη τὸ νὰ συμφωνήσουν στὸν ταυτόχρονο
ἑορτασμὸ τῆς μεγίστης τῶν ἑορτῶν καὶ νομίζω ὅτι, ἂν δὲν ὑπῆρχε ἡ αἵρεση τοῦ Ἀρείου,
οὔτε τότε θὰ εἶχε τὸ θέμα αὐτὸ λυθῆ. Ἄν ὅμως ἦτο θέμα πίστεως, νομίζω ὅτι θὰ ἔπρεπε
νὰ εἶχε λυθῆ ἀνεξάρτητα ἀπὸ τὴν αἵρεσι τοῦ Ἀρείου, δηλαδὴ μόλις ἔγινε ἀντιληπτὸ
ἀπὸ τοὺς Πατέρες.
Δεδομένου τοῦ ὅτι
τὸ Ἰουλιανὸ ἡμερολόγιο ἐπεκράτησε τελικὰ ὄχι για κάποιον ἐκκλησιαστικὸ λόγο, ἀλλὰ
διότι αὐτὸ ἀκολουθοῦσε ἡ πολιτεία (κατ’ ἀκρίβεια καὶ ἡ Κων/πολις καὶ ἡ Ρώμη), εἶναι
τουλάχιστον ἄτοπο
σήμερα νὰ τοῦ προσδίδωμε αὐτὴν τὴν ἱερότητα καὶ μάλιστα νὰ τὸ θεωροῦμε ὡς μέσον ἐκκλησιαστικῆς ἑνότητος.
Κατ’ οὐσίαν δηλαδή, ὑποβαθμίζομε τὴν ἑνότητα τῆς πίστεως καὶ
προτάσσομε τὴν ἡμερολογιακὴ ἑνότητα καί, ἀθέλητα ἴσως, πέφτουμε στὴν ἴδια
παγίδα τῶν Παλαιοημερολογιτῶν.
Τρανὴ ἀπόδειξις
τοῦ ὅτι τὸ Ἰουλιανὸ ἡμερολόγιο ἐπεκράτησε λόγῳ τοῦ ὅτι αὐτὸ ἀνέκαθεν ἐχρησιμοποιοῦσε
ἡ πολιτεία καὶ ὄχι, ὅπως ἰσχυρίζονται οἱ Παλαιοημερολογίτες, ἐπειδὴ δῆθεν τὸ ἐθέσπισε
ἡ Πρώτη Οἰκουμενικὴ Σύνοδος εἶναι ἐν συντομίᾳ τὰ ἑξῆς:
Οἱ ἅγιοι Ἀπόστολοι
κατ’ ἀρχὰς ἐχρησιμοποίουν ἀποκλειστικῶς καὶ μόνο τὸ Μακεδονικὸ ἡμερολόγιο,
ἐνῶ ὑπῆρχε στὴν ἐποχή των καὶ τὸ Ἰουλιανό. Μετὰ τὴν Πρώτη Οἰκουμενικὴ
Σύνοδο οἱ ἅγιοι Ἀθανάσιος καὶ Κύριλλος ἐχρησιμοποίουν τὸ Αἰγυπτιακὸ ἡμερολόγιο
καί, ἐπὶ αἰῶνες μετά, τὸ Αἰγυπτιακὸ ἡμερολόγιο ἐχρησιμοποίει ὅλη ἡ Ἀφρική. Ὁ ἅγιος
Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος, ἑκατὸ ἔτη μετὰ τὴν Πρώτη Οἰκουμενικὴ Σύνοδο, ἐχρησιμοποίει
ἀνεξάρτητα πότε τὸ Μακεδονικὸ καὶ πότε τὸ Ἰουλιανὸ ἡμερολόγιο.
Ὁ χρονογράφος
τοῦ Πασχαλίου Χρονικοῦ, ὅταν δὲν πρόκειται
Τι σημαίνει να συμφωνεί πράξη και Προσευχή;
Είπε ο αββάς Μωυσής: «Εάν δεν συμφωνήσει η πράξη με την προσευχή, είναι χαμένος ο κόπος σου».
Και τον ρώτησε άλλος αδελφός:
«Και τι σημαίνει να συμφωνεί πράξη και προσευχή;»
«Σημαίνει -είπε ο Γέροντας- αυτά για τα οποία προσευχόμαστε να μας απαλλάξει ο Θεός, να μην τα κάνουμε πια.
Γιατί όταν ο άνθρωπος παραιτείται από τα θελήματά του, τότε ο Θεός γίνεται φίλος του και δέχεται την προσευχή του».
Είπε πάλι: «Για κάθε τι πού θα το υπομείνεις με φιλόσοφη διάθεση, θα βρεις τον καρπό του στην ώρα της προσευχής».
Είπε επίσης: «Εάν επιθυμείς να προσευχηθείς, όπως πρέπει, μη λυπήσεις καμιά ψυχή, αλλιώς, χαμένος ο κόπος σου».
«Να μη θέλεις οι υποθέσεις σου να προχωρούν, όπως εσύ νομίζεις, αλλά όπως αρέσει στον Θεό. Έτσι θα είσαι ατάραχος και θα ευχαριστείς στην προσευχή σου τον Θεό».
Είπε Γέροντας: «Όταν ο άνθρωπος προσέχει να μην βλάψει τον πλησίον, τότε ενθαρρύνεται ο λογισμός του ότι η προσευχή του έγινε δεκτή από τον Θεό.
Αν όμως βλάψει τον πλησίον, η προσευχή του γίνεται σιχαμερή και είναι απαράδεκτη.
Γιατί ο στεναγμός του αδικημένου δεν πρόκειται να αφήσει την προσευχή του άδικου ανθρώπου να φθάσει ενώπιον του Θεού».Ας απομακρύνουμε από το στόμα μας κοροϊδίες και βρισιές, και αισχρολογίες και κακολογίες, καθώς και την κακή συνήθεια των όρκων.
Ετικέτες
άγ. Ιω. Χρυσόστομος,
Προσευχή
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)