Δευτέρα 23 Μαΐου 2016

Ανακοίνωση Ι. Συνόδου της Ρωσικής Ορθοδόξου Εκκλησίας της Διασποράς για τη Μεγάλη Σύνοδο

Πηγή: "Ἀκτίνες"


Ανακοίνωση της Ιεράς Συνόδου της Ρωσικής Ορθοδόξου Εκκλησίας της Διασποράς (εν Υπερορία - ROCOR),  Νέα Υόρκη - 13 Απριλίου 2016

Προς τους Πανοσιολογιωτάτους και
Αιδεσιμολογιωτάτους Κληρικούς,  Οσιωτάτους Μοναχούς και
τον ευσεβή πιστό λαό της Ρωσικής Ορθοδόξου Εκκλησίας της Διασποράς

Εις το Όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος!

Εν όψει της δημοσιεύσεως των κειμένων που θα συζητηθούν στην επικείμενη "Πανορθόδοξη" Σύνοδο, η οποία έχει προγραμματιστεί να λάβει χώρα στην Κρήτη 16-27 Ιουνίου 2016, η Ιερά Σύνοδος της Ρωσικής Ορθοδόξου Εκκλησίας της Διασποράς ανέλαβε την ευθύνη να εξετάσει αυτά τα κείμενα, μαζί με πλήθος άλλων Ιεραρχών, κληρικών και λαϊκών που κάνουν το ίδιο, ενώ συνεχίζονται οι προετοιμασίες της Συνόδου και να συνομιλήσει με το θεοφύλακτο ποίμνιό της και άλλους για τις προτάσεις της, όσον αφορά τα κείμενα της Συνόδου που αποτελούν σημείο ενδιαφέροντος και προβληματισμού πολλών ανθρώπων. 
Ενθυμούμεθα, εν προκειμένω αλλά και γενικότερα, τα λόγια του Κυρίου μας  προς

Κρίμα! Ηγούμενος που μας παρουσιάζεται ως αντι-Οικουμενιστής, συνυπάρχει, συγκοινωνεί και συλλειτουργεί με τον παπικότερο "ἐν ἔργοις" Μητροπολίτη της Ελλάδος!



Ο Σύρου Δωρόθεος στην Ι.Μ. Αγίου Νικολάου Ανδρου (ΦΩΤΟ)


   Στο Καθολικό της Ιεράς Μονής του Αγίου Νικολάου Άνδρου ιερούργησε σήμερα το πρωί ο Μητροπολίτης Σύρου κ. Δωρόθεος Β΄, επί τη αναμνήσει της Ανακομιδής των Λειψάνων του Αγίου Νικολάου, ιερά αποτμήματα των οποίων και φυλάσσονται στην Ιερά Μονή, συμπαραστατούμενος από την ιερά Αδελφότητα της Μονής και παρουσία πολλών πιστών.
   Στην ομιλία του, ο Σεβασμιώτατος κ. Δωρόθεος Β΄ ευχήθηκε προς το εκκλησίασμα και ευχαρίστησε και συνεχάρη τον Ηγούμενο Αρχιμ. Δωρόθεο και την Αδελφότητα για τη διακονία και την προσφορά τους προς την Ιερά Μονή.

 ΦΩΤΟ

ΘΑ ΤΟΛΜΗΣΟΥΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΙ ΣΤΗΝ ΑΥΡΙΑΝΗ ΣΥΝΟΔΟ ΝΑ ΑΝΑΤΡΕΨΟΥΝ ΤΙΣ ΠΟΝΗΡΕΣ ΜΕΘΟΔΕΥΣΕΙΣ ΤΟΥ ΦΑΝΑΡΙΟΥ;


ΝΕΑ ΒΟΜΒΑ!

ΔΙΑ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙ «ΑΥΤΟΝΟΜΟΥ» ΤΗΣ Μ. ΣΥΝΟΔΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΤΑΙ ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΗ

Κριτής των Αυτοκεφάλων Εκκλησιών ο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως;

    ΜΕΤΑ την αποκάλυψιν του Ο.Τ. (αρ. φ. 2109/18.3.2016) ότι ο Σεβ. Περγάμου κ. Ζηζιούλας εχαρακτήριζεν ως αντικανονικάς τας αντιπροσωπίας, σήμερον προβαίνομεν εις νέας αποκαλύψεις, αι οποίαι διέλαθον της προσοχής και θέτουν νέαν βόμβαν εις τα θεμέλια της Μ. Συνόδου. Από τα κείμενα της Μεγάλης Συνόδου το

ΟΙ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΩΝ ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ, ΣΙΩΠΗΛΟΙ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΕΣ ΤΗΣ ΠΟΡΕΙΑΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΗ!


sinaxi-1
Βόλος - Τηλέμαχος Παππάς

     Η 1η Πανθεσσαλική Ιερατική Σύναξη πραγματοποιήθηκε σήμερα, Δευτέρα 23 Μαϊου στο Συνεδριακό Κέντρο Θεσσαλίας.
   Πρόκειται για ιστορικό γεγονός, αφού συγκαλείται για πρώτη φορά και φέρνει κοντά τους Επισκόπους και τον Ιερό Κλήρο των θεσσαλικών Μητροπόλεων, με σκοπό την από κοινού αντιμετώπιση καίριων ποιμαντικών προβλημάτων, την γνωριμία, την διά της προσευχής και πνευματικής συναναστροφής αδελφική κοινωνία και αλληλοενίσχυση.
     Εν τέλει, την σφυρηλάτηση της πολύτιμης ενότητας, που στην εποχή μας, περισσότερο από κάθε άλλη φορά είναι αναγκαία.
  Την πρώτη αυτή Σύναξη τίμησε με την παρουσία τους ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών & Πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος Β΄, οι Σεβ. Μητροπολίτες Σταγών καί Μετεώρων κ. Σεραφείμ, Λαρίσης & Τυρνάβου κ. Ιγνάτιος, Ελασσώνος κ. Χαρίτων, Θεσσαλιώτιδος & Φαναριοφερσάλων κ. Τιμόθεος καί Τρίκκης & Σταγών κ. Χρυσόστομος, καθώς και πολυπληθείς αντιπροσωπίες Κληρικών από τις αντίστοιχες Ιερές Μητροπόλεις.
  Σύμφωνα με το πρόγραμμα, μετά την εναρκτήρια Δέηση, προσφώνησε ο φιλοξενών Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος, ενώ χαιρέτισαν οι φιλοξενούμενοι Ιεράρχες και ο Μακαριώτατος κήρυξε την έναρξη των εργασιών της συνάξεως.
   Το γενικό θέμα της Συνάξεως είναι: «Ο Ορθόδοξος Κληρικός: ποιμένας και λειτουργός στο σύγχρονο κόσμο».
  Επ' αυτού θα εισηγηθούν: ο Πρωτ. Αδαμάντιος Αυγουστίδης, Γενικός Αρχιερατικός Επίτροπος και Γενικός Διευθυντής στο «Ίδρυμα Ποιμαντικής Επιμορφώσεως» της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών, Αναπληρωτής Καθηγητής Θεολογικής Σχολής Αθηνών, Ψυχίατρος και ο Πρωτ. Βασίλειος Καλλιακμάνης, Καθηγητής Θεολογικής Σχολής Α.Π.Θ.
   Ακολούθησε συζήτηση επί των εισηγήσεων και η καταληκτήρια προσλαλιά από τον Μακ. Αρχιεπίσκοπο κ. Ιερώνυμο.


ΤΟΥΣ ...ΚΑΙΝΕ οι ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ και ΧΑΝΟΥΝ την ΨΥΧΡΑΙΜΙΑ ΤΟΥΣ!

   Οἱ πίπτοντες ἠθικῶς, πίπτουν καὶ Δογματικῶς καὶ τὸ ἀντίθετο· ναυαγοῦντες εἰς τὰ τῆς Πίστεως, ναυαγοῦν καὶ εἰς τὸ ἦθος, σύμφωνα μὲ τὴν διδασκαλία τῶν Ἁγίων Πατέρων μας. Ἔτσι δὲν καταλαβαίνουν τὴν μπόχα ποὺ ἀναδίδεται ἀπὸ τὸ βόθρο τῶν σκανδάλων εἴτε τῆς μιᾶς εἴτε τῆς ἄλλης φύσεως.
   Αὐτὸ σκέπτεται κανεὶς καθὼς διαβάζει μιὰ ἐμπαθῆ ἐπίθεση ἱστολόγου κατὰ τοῦ π. Ἀναστασίου Γκοτσοπούλου, ποὺ ἔφερε στὸ φῶς τῆς δημοσιότητος τὸ σκάνδαλο μὲ τὰ ἀποκρυφιστικὰ σύμβολα ποὺ ὑπάρχουν σὲ παρεκκλήσιο τῆς Ἀκαδημίας τῆς Κρήτης, στὴν ὁποία θὰ πραγματοποιηθεῖ ἡ Πανορθόδοξη Σύνοδος!
 Καὶ ὁ μὲν π. Ἀναστάσιος ἀποκάλυψε ὑπαρκτὰ ἀποκρυφιστικὰ σύμβολα σὲ Ὀρθόδοξο χῶρο (καὶ ἔγινε ἀφορμὴ νὰ δημοσιευθοῦν παρόμοιες ἀσχήμιες Οἰκουμενιστῶν καὶ σὲ ἄλλους ὀρθόδοξους χώρους, στοὺς ὁποίους δὲν ἔχουν καμία θέση· ὁ δὲ ἱστολόγος ἀνακάλυψε ἀνύπαρκτες «κατασκοπεῖες» καὶ «συνομωσίες» ἐναντίον τῶν ἁγνῶν καὶ ἀσπίλων ἠθικὰ καὶ θεολογικὰ διοργανωτῶν τῆς Συνόδου, ὅπως π.χ. οἱ μητροπολίτες Περγάμου κ. Ζηζιούλας, Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος, Δημητριάδος κ. Ἰγνάτιος καὶ βέβαια, ὁ πατριάρχης Βαρθολομαῖος, τῶν ὁποίων τὶς αἱρετικὲς ἐπιδόσεις συμμερίζεται καὶ ὑπερασπίζεται ὁ κ. ἱστολόγος.
     Δημοσιεύουμε τὴν ἀπάντηση τοῦ ἱστολογίου «Ἐν τούτῳ Νίκα» στὶς «κακίες» τοῦ ἐν λόγῳ ἱστολόγου καθὼς καὶ τὴ σχετικὴ ἀνάρτηση τοῦ ἱστολογίου «Ὁ Παιδαγωγός».




    Ο π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος λοιπόν φαντασιώνεται αποκρυφιστικά-οικουμενιστικά σύμβολα σε έργα τέχνης, όπως μας πληροφορεί το άρθρο του κ. Ανδριόπουλου! (ἐδῶ). Μα είναι δυνατόν έργα τέχνης εμπνεόμενα από Ορθόδοξα Γεροντικά να είναι Οικουμενιστικά; Τέτοια ''απολαυστικά'' έργα τέχνης είναι δυνατόν να τα ανάγουμε σε Οικουμενιστικής προέλευσης αποκρυφιστικά σύμβολα; Τι και αν εις την συνομιλία του αββά Μακαρίου δεν υπάρχει λόγος για ουράνια τόξα, γι΄ άστρα του Δαυίδ ή για ημισελήνους; Βέβαια ο Καλλιτέχνης γι΄ αυτό είναι Καλλιτέχνης διότι με την φαντασία του δημιουργεί έργα τέχνης, άσχετα εάν θυμίζουν λίγο τόσο δα....... Οικουμενισμό!

   Οπότε και εμείς σας παρουσιάζουμε άλλο ένα εξαίσιο έργο τέχνης και μην πείτε κάτι για Οικουμενισμό!! Τι και αν υπάρχει μαύρος ήλιος, τι και αν υπάρχει τοτέμ, μιναρές με ημισέληνο, Εκκλησία, βουδιστική παγόδα, επτάφωτος λυχνία και ένας ξέφρενος χορός κ.λπ.! Ίσως να μας πληροφορήσουν και να μας πουν ότι και αυτό ανάγεται σε κάποια Ορθόδοξη ιστορία του Γεροντικού οπότε θα ησυχάσετε και ας θυμίζει κάτι το Οικουμενιστικό! Το θέμα είναι ότι είναι έργο τέχνης!

Ακραίοι!

Αλλά και στον ιερό ναό Αγ. Κων/νου και Ελένης στο Wesseling υποδέχθηκαν οι κληρικοί της ενορίας μαζί με εκπροσώπους άλλων εκκλησιών, Εβραίους και Μουσουλμάνους (στις ανάλογες φωτογραφίες στο Ίντερνετ διακρίνεται ο Μουφτής καθαρά) τον άγγελο των πολιτισμών.
Πρόκειται περί ενός κύκλου μέσα στον οποίον υπάρχουν τα σύμβολα του σταυρού, του άστρου του Δαβίδ και της ημισελήνου, τα οποία σχηματίζουν έναν άγγελο. Αν βγάλεις ένα από αυτά τα σύμβολα ο άγγελος καταστρέφεται Μετά την υποδοχή έγινε συμπροσευχή των παρευρισκομένων. Ως κείμενο προτιμήθηκε από τους ιερείς μας το laudato si από την εγκύκλιο του πάπα Φραγκίσκου. Πρόκειται για μία

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΣΕΙΣΟΥΝ ΤΟΝ ΤΙΤΛΟ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗ ΨΕΥΔΕΠΙΣΚΟΠΟΥ

Πηγή


.
Στον αέρα η Πανορθόδοξη


   Αβεβαιότητα κυριαρχεί στο αν τελικά θα διεξαχθεί η Πανορθόδοξη στην Κρήτη και αν διεξαχθεί ποια θέματα θα την απασχολήσουν. Η αβεβαιότητα προκύπτει μετά την εν όψει της συγκλήσεως της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, την 24η και την 25η λήγοντος μηνός Μαΐου, κοινοποίηση από τη Διαρκή Ιερά Σύνοδο σε όλα τα μέλη της, των ενστάσεων, προτάσεων, τροπολογιών, διορθώσεων, ή προσθηκών που της υπέβαλαν Μητροπολίτες εις τα κείμενα της Πανορθόδοξης, που όλες θα συζητηθούν στην Ιεραρχία. Τα κύρια και κρίσιμα για τη διεξαγωγή και τη θεματολογία της Πανορθόδοξης  ζητήματα που θα απασχολήσουν την Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος είναι τα ακόλουθα:
      Επί της συγκλήσεως της Πανορθόδοξης επισημαίνεται ότι δεν υπάρχει ομοφωνία επί του Κανονισμού λειτουργίας και επομένως «χωρίς έγκυρον Κανονισμόν δεν είναι δυνατόν να συγκροτηθή και να λειτουργήση η Αγία και Μεγάλη Σύνοδος»! Πιο συγκεκριμένα επισημαίνεται ότι τον Κανονισμό δεν έχει υπογράψει η Αντιπροσωπεία του Πατριαρχείου Αντιοχείας κατά τη Σύνοδο των Προκαθημένων του Ιανουαρίου 2016 στο Σαμπεζί της Ελβετίας, με τη σημείωση του αντιπροσώπου του εν λόγω Πατριαρχείου, Μητροπολίτη στη Γερμανία Ισαάκ, ότι «Η Εκκλησία της Αντιοχείας έχει αντίθετη γνώμη και γι’ αυτό δεν συνυπογράφει». Συνεπώς ομοφωνία δεν υπάρχει και, κατά την απόφαση των Προκαθημένων, ο Κανονισμός λειτουργίας της Συνόδου δεν είναι έγκυρος και επομένως δεν είναι δυνατόν να συγκροτηθεί και να λειτουργήσει η Πανορθόδοξη!
     Το θέμα που τίθεται είναι υπαρκτό, κρίσιμο και μη επιδεχόμενο ερμηνεία ή αμφισβήτηση. Επομένως είναι πολύ δύσκολη η θέση του Μητρ. Μεσσηνίας και όποιου άλλου ενστερνίζεται τις απόψεις και τις θέσεις του Φαναρίου να υποστηρίξει κάτι άλλο. Αυτό σημαίνει ότι με απόφαση της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος ο Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος οφείλει να θέσει το θέμα να μην διεξαχθεί η Πανορθόδοξη, λόγω μη κανονικής συγκροτήσεως της.
     Αλλά και αν προσπεραστεί ο σκόπελος της συγκροτήσεως και διεξαγωγής της Συνόδου –πράγμα εκ των πραγμάτων δύσκολο έως αδύνατο– υπάρχουν ενστάσεις και επί άλλων θεμάτων. Επισημαίνεται, μεταξύ των άλλων, ότι πλην του Κανονισμού δεν υπάρχει ομόφωνη έγκριση και επί του κειμένου «Το Μυστήριο του γάμου και τα κωλύματα αυτού». Συγκεκριμένα δεν το υπέγραψαν ο Πατριάρχης Γεωργίας και ο εκπρόσωπος του Πατριάρχου Αντιοχείας, Μητροπολίτης Ισαάκ, ο οποίος μάλιστα έγραψε στο επίσημο κείμενο: « Η Εκκλησία του Πατριαρχείου Αντιοχείας έχει αντίθετη γνώμη και γι’ αυτό δεν το υπογράφει»! Επομένως δεν μπορεί να προχωρήσει το εν λόγω θέμα.   
      Επί των άλλων ζητημάτων:
   Από Μητροπολίτες προτείνεται η συμμετοχή όλων των Μητροπολιτών της Εκκλησίας της Ελλάδος, που όλοι να έχουν λόγο και ψήφο στη Σύνοδο. Αλλιώς υποστηρίζουν ότι αυτή πάσχει από Κανονικότητα.
   Στο κείμενο «Η αποστολή της Ορθοδόξου Εκκλησίας στο σύγχρονο κόσμο» προτείνεται  να προστεθεί στο κείμενο ότι οποιαδήποτε διαθρησκειακή συνεννόηση δεν συνεπάγεται οποιονδήποτε θρησκευτικό συγκρητισμό. Για τον ίδιο λόγο προτείνεται η αλλαγή του πληθυντικού «των Ορθοδόξων Εκκλησιών» σε ενικό, γιατί μία είναι η Ορθόδοξη Εκκλησία.
    Στο κείμενο «Σχέσεις της Ορθοδόξου Εκκλησίας προς τον λοιπόν χριστιανικόν κόσμον» από Μητροπολίτες προτείνεται να ζητηθεί η απόσυρση του εν λόγω κειμένου από τον Κατάλογο των προς συζήτηση θεμάτων της Πανορθόδοξης. Από άλλους προτείνεται να αναφέρεται σαφώς ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία «γνωρίζει την ιστορική ύπαρξη άλλων Ομολογιών και Κοινοτήτων (Σημ. Όχι Εκκλησιών) μη ευρισκομένων εν κοινωνία μετ’ αυτής...». Άλλοι Μητροπολίτες επισήμαναν ότι στο συγκεκριμένο κείμενο πρέπει να αναγραφεί ότι το αλάθητο στην Ορθόδοξη Εκκλησία δεν το εξασφαλίζουν μόνο οι εν Συνόδω Επίσκοποι, αλλά «η συνείδησις της Ορθοδόξου Εκκλησίας, Κλήρου και Λαού, η οποία εκφράζεται δια του Συνοδικού Συστήματος».  
       Στο κείμενο «Το Αυτόνομο και ο τρόπος ανακηρύξεως αυτού» υπάρχει σοβαρός προβληματισμός από πολλούς Μητροπολίτες. Υποστηρίζουν πως «η Αυτονομία είναι μέγας πειρασμός και δύναται να οδηγήση εις κατακερματισμόν Κρατών και εις διάσπασιν λαών και ίσως τείνη εις έξαρσιν του εθνικισμού, όστις έχει καταδικασθή Συνοδικώς και Πανορθοδόξως». Έρχονται δηλαδή οι εν λόγω Μητροπολίτες να κατηγορήσουν εμμέσως πλην σαφώς το Φανάρι ότι ενεργεί εναντίον δικών του παλαιότερων αποφάσεων, με τις οποίες καταδικαζόταν ο «εθνοφυλετισμός» και που από καιρού εις καιρόν κατηγορεί επί εθνοφυλετισμώ την Εκκλησία της Ελλάδος... Μάλιστα ορισμένοι Μητροπολίτες ευθέως καταγγέλλουν ότι πίσω από το Αυτόνομο υποκρύπτονται διάφορες σκοπιμότητες του Φαναρίου και ζητούν να προστεθεί στο κείμενο η ακόλουθη παράγραφος: «Εκκλησιαστικαί Επαρχίαι περί ων εξεδόθη Πατριαρχικός Τόμος ή Πράξις  δεν δύνανται ίνα αιτήσωνται την χορήγησιν αυταίς αυτονομίας, διατηρουμένου του υφισταμένου καθεστώτος».
      Οι παρατηρήσεις και οι προτάσεις για την Πανορθόδοξη, που θα συζητηθούν στην Ιεραρχία είναι των εξής 16 Μητροπολιτών, κατά σειρά πρεσβείων Αρχιεροσύνης: Καλαβρύτων, Σπάρτης, Ηλείας, Ναυπάκτου, Σάμου, Καστορίας, Φλωρίνης, Πειραιώς, Σερρών, Νέας Σμύρνης, Γλυφάδας, Μεσογαίας, Κυθήρων, Μεσσηνίας, Αιτωλίας και Χίου.
       Όπως φαίνεται από την επιστολή της ΔΙΣ της Εκκλησίας της Ελλάδος προς τους Αρχιερείς μέλη της Ιεραρχίας της, με παρρησία και ευθύνη αντιμετωπίζει τη σύγκληση της Πανορθόδοξης. Προφανώς από τα γραφόμενά της προκαλείται μια ακόμη αιτία εντάσεως με το Φανάρι, που δεν δέχεται να υπάρχουν αντιρρήσεις και ενστάσεις στα όσα πράττει... Αν υπάρξει απόφαση της Ιεραρχίας να καταθέσει δια του Προκαθημένου της ένσταση επί της διεξαγωγής της Πανορθόδοξης, λόγω μη υπάρξεως ομοφωνίας επί του Κανονισμού,  αυτό θα είναι «αιτία πολέμου» για το Φανάρι... Βεβαίως έως την έναρξη της Πανορθόδοξης  δεν πρόκειται να εκδηλωθεί, δεν το συμφέρει. Όμως μετά και ανεξαρτήτως του αποτελέσματος που αυτή θα έχει, αναμένεται «πολεμική ενέργειά» του σε βάρος της.
Το θετικό για  την Εκκλησία της Ελλάδος είναι ότι η συντριπτική πλειονοψηφία των Ιεραρχών  δείχνει μια θαυμαστή ενότητα και συσπείρωση περί τον Αρχιεπίσκοπο. Αποτελούν παρελθόν αυτά που ο κ. Ιερώνυμος διέπραξε σε βάρος της Εκκλησίας της Ελλάδος, ως Μητροπολίτης Θηβών, απειλώντας με δώδεκα, κατ’ άλλους είκοσι, ακόμη Μητροπολίτες τη διάσπαση της, αν ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος δεν υπέκυπτε στο Φανάρι... Σήμερα οι λεγόμενοι «χριστοδουλικοί» Μητροπολίτες θέτουν μπροστά από οποιοδήποτε άλλο συναίσθημα το καλό της Εκκλησίας, δείχνοντας ένα άλλο ήθος, από αυτό που είχαν επιδείξει ο κ. Ιερώνυμος και οι περί αυτόν Μητροπολίτες... 

Εορτή του Οσίου Μιχαήλ Συνάδων του Ομολογητού


Ὁ Ἅγιος Μιχαὴλ καταγόταν ἐκ Συνάδων τῆς Φρυγίας ἀπὸ γονεῖς πλούσιους καὶ εὐσεβεῖς, ἔζησε δὲ κατὰ τοὺς χρόνους τοῦ αὐτοκράτορος Λέοντος τοῦ Ἀρμενίου (813–820 μ.Χ.). Ἀπὸ τὴν παιδική του ἡλικία εἶχε ἀφιερωθεῖ στὸν Θεὸ καὶ ἀφοῦ ἔτυχε εὐρείας καὶ ἐπιμελοῦς μορφώσεως, συγκαταλεγόταν μεταξὺ τῶν διαπρεπῶν ἀνδρῶν τῆς ἐποχῆς του. Ἐπί Πατριάρχου Παύλου Δ΄ τοῦ Κυπρίου (780–784 μ.Χ.) μετέβη στὴν Κωνσταντινούπολη, ὅπου, λόγῳ τοῦ ἀδαμάντινου χαρακτῆρος καὶ τῆς μεγάλης μορφώσεώς του κατέλαβε περιφανὲς ἀξίωμα στὰ ἀνάκτορα. Συνδέθηκε μὲ στενότατη φιλία μὲ τὸν Ἅγιο Θεοφύλακτο (†8 Μαρτίου), ποὺ ἦταν ἄνδρας ἐπίσης ἐνάρετος καὶ μορφωμένος, μὲ τὸν ὁποῖο ἀργότερα μετέβησαν στὴ μονὴ ποὺ εἶχε ἱδρυθεῖ ἀπὸ τὸν Πατριάρχη Ταράσιο στὸν Εὔξεινο Πόντο, ὅπου ἐκάρησαν μοναχοὶ. Γιὰ τὴν μεγάλη τους ἀρετὴ καὶ τὴν βαθύτατη θεολογικὴ κατάρτιση πείσθηκαν καὶ χειροτονήθηκαν ἀπὸ τὸν Ταράσιο κατ’ ἀρχὰς μὲν ἱερεῖς, στὴ συνέχεια δὲ ὁ μὲν Θεοφύλακτος Ἐπίσκοπος Νικομηδείας, ὁ δὲ Μιχαὴλ Ἐπίσκοπος Συνάδων.
Καὶ στὴ νέα αὐτὴ θέση του διέλαμψε γιὰ τὸν ἔνθεο ζῆλο τους, διδάσκοντας ὑπερασπιζόμενος τὴν Ὀρθόδοξη πίστη. Ἀλλὰ ὁ ἱερὸς ζῆλος τοῦ Μιχαὴλ πρὸς τὴν Ὀρθοδοξία καταφάνηκε, ὅταν ἐνέσκηψε ὁ πόλεμος κατὰ τῶν ἱερῶν εἰκόνων ἐπὶ αὐτοκράτορος Λέοντος Ε΄ τοῦ Ἀρμενίου. Μὲ ἀνυπέρβλητο θάρρος καὶ παρρησία δὲν δίστασε νὰ ἐλέγξει δημόσια αὐτὸν γιὰ τὸν ἄθεο καὶ ἀσεβὲς διάταγμά του καὶ νὰ ἀναθεματίσει ἐκείνους ποὺ δὲν προσκυνοῦσαν τὶς ἅγιες εἰκόνες.
Ὅταν ἀποφασίσθηκε νὰ ζητηθεῖ ἡ γνώμη καὶ ἡ βοήθεια τοῦ Ἐπισκόπου Ρώμης, ὁ Ἅγιος Μιχαὴλ κρίθηκε ὡς ὁ καταλληλότερος καὶ ἐστάλη πρὸς τοῦτο στὴ Ρώμη.  Ὁ Πάπας Λέων Γ΄ (795–816 μ.Χ.) κατεδίκασε τὴν εἰκονομαχία καὶ ἐνθάρρυνε τὸν Πατριάρχη στὸν ἀγώνα του, ἀφοῦ γνωστοποίησε τὶς ἀποφάσεις του καὶ δι’ ἐπιστολῆς, τὴν ὁποία παρέδωσε στὸν Ἅγιο Μιχαήλ. Παρὰ ταῦτα ὁ αὐτοκράτορας παρέμενε ἀμετάθετος στὰ ἀσεβὴ φρονήματά του καὶ ἐξαπέλυσε ἄγριο διωγμὸ κατὰ τῶν ἀντιτιθεμένων κληρικῶν. Ἔτσι, ἀφοῦ συνελήφθη καὶ ὁ Ἅγιος Μιχαήλ, κατ’ ἀρχὰς ἐξορίσθηκε στὸ φρούριο τῆς Ἀνατολῆς Εὐδοκιάς, στὴ συνέχεια δὲ σὲ διάφορα μέρη, καταταλαιπωρούμενος καὶ στερούμενος τὰ πάντα, ἀλλὰ διατηρώντας ἀκμαῖο τὸ φρόνημα καὶ ἐξακολουθώντας, μὲ τοὺς ἐμπνευσμένους λόγους του, νὰ ὑπερασπίζεται τὴ Ὀρθόδοξη πίστη.
Κατὰ τὴν ὑπερδεκαετὴ αὐτὴ ἐξορία του ἐξ’ αἰτίας τῶν κακουχιῶν καὶ τῆς μεγάλης ἡλικίας, ἀφοῦ ἀσθένησε, κοιμήθηκε μὲ εἰρήνη.
Γράφοντας ὁ Θεόδωρος ὁ Στουδίτης πρὸς τὸν Μητροπολίτη Νικαίας Πέτρο, ἱστορεῖ τὶς τελευταῖες στιγμὲς καὶ τὴν κοίμηση τοῦ Ἁγίου Μιχαήλ, τοῦ ὁποίου τὶς ἀρετὲς ἐπαινεῖ: τὴν ἁγνεία, τὴ φιλοξενία, τὴν ταπείνωση, τὴ μετριοφροσύνη.
Ἡ ἁγία κάρα αὐτοῦ εἶναι ἀποθησαυρισμένη στὴ μονὴ Μεγίστης Λαύρας τοῦ Ἁγίου Ὄρους, ἀφοῦ δωρήθηκε ἀπὸ τοὺς βασιλεῖς Βασίλειο καὶ Κωνσταντίνο.


Ἀπολυτίκιον. Ἦχος δ΄. Ταχὺ προκατάλαβε.Θεῷ ἀναθεμένος, τὴν σὴν ζωὴν ἐκ παιδός, ποιμὴν ἀνηγόρευσαι, καὶ Ἱεράρχης σεπτός, Χριστοῦ ἱερώτατε· ὅθεν τὴν τοῦ Δεσπότου, ὡς τιμήσας Εἰκόνα, θλίψεις ἐν ἐξορίαις, Μιχαὴλ καθυπέστης· καὶ νῦν ἀναπηγάζεις ἡμῖν, ῥεῖθρα ἰάσεων.


Κοντάκιον. Ἦχος δ΄. Ἐπεφάνης σήμερον.Ὥσπερ μέγας ἥλιος ἐξανατείλας, καταυγάζεις ἅπαντας, τῶν ἀρετῶν σου τῷ φωτί, καὶ τῶν θαυμάτων ταῖς λάμψεσι, θαυματοφόρε Ἀγγέλων ὁμώνυμε.


Μεγαλυνάριον.Κλῆσιν ἀγγελώνυμον ἐσχηκώς, ἰσάγγελος ὤφθης, ἐν τῷ κόσμῳ μετὰ σαρκός, ὡς ἱερομύστης, καὶ στῦλος Ἐκκλησίας· ἔνθεν ὦ Μιχαήλ σε, Χριστὸς ἐδόξασε.