(Κεφ.
19)
Τοῦ Ν. ΣΑΚΑΛΑΚΗ
Με
αφορμή τον διάλογο με «Ανωνύμους», ο οποίος επικεντρώθηκε στα κεφ. 19 και 20
της Ι. Αποκαλύψεως και στις σχετικές ερμηνείες του μακαριστού Τρεμπέλα, θεωρώ
εποικοδομητικό να προσθέσω – συμπληρώσω με τα εξής:
Στην
εισαγωγή του 19ου Κεφ., αναφέρεται μια «ένδοξη παρουσία» του
Χριστού, αόρατη μεν αλλά μεγάλης πνευματικής ισχύος–σημασίας. Με τις λέξεις
«ένδοξη παρουσία» κοινοποιεί ο ερμηνευτής το πνευματικό περιεχόμενο των λέξεων.
Δηλώνει ότι πρόκειται περί καθόδου ουσιωδώς επί της γης (αόρατη) του Χριστού.
Υπογραμμίζει, ότι τα λεκτικά–νοηματικά όρια των λέξεων δεν συμπίπτουν με αυτά
της παρουσίας του Χριστού «επί συντελεία των αιώνων». Είναι εμφανές, ότι δεν
θεωρεί–ονομάζει την επέμβαση ως «παρουσία». Αντίθετα, πιστεύει ότι της «ενδόξου
Παρουσίας» ακολουθεί και ενεργοποιείται η «εκτάκτως δραστική επέμβαση του
Χριστού». Το χωρίο (Πραξ. 3, 20 - 21) αποκλείει όμως, μια ενδιάμεση παρουσία
του Χριστού. Ούτε στο Ιερό κείμενο (κεφ. 19) της Αποκαλύψεως, ούτε σε άλλη
ερμηνευτική πηγή κοινοποιείται αυτή η «διαβάθμιση» των παρουσιών του Χριστού.
Εάν είναι όντως παρουσία, τότε ως διακριτή είναι μετρήσιμη, δηλ. δεύτερη στη
σειρά η Τρίτη εν σχέσει με τις δύο άλλες γνωστές (υπαρκτές) παρουσίες του
Χριστού.